Категорія 2.11.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2009 року Справа № 2а-22926/09/1270
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.
та
представників сторін:
від позивача - юрис т
Скорлупіна Н.В. (д овіреність від 01.09.2009 № 3д/09)
Чернуха Г.П. (дові реність від 08.01.2009 № 1д/09)
від відповідача - с тарший державний податковий інспектор
юридичного відді лу
Цуцков І.В. (дов іреність від 13.08.2009 № 28040/10)
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Луга нську
справу за адміністративни м позовом
кредитної спілки Фінансов о-кредитна компанія «Капітал -Сервіс»
до Алчевської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області
про визнання недійсним под аткового повідомлення-рішен ня
від 15 травня 2009 року № 0000591710/0,
ВСТАНОВИВ:
25 травня 2009 року кредитна с пілка Фінансово-кредитна ком панія «Капітал-Сервіс» зверн улась до Луганського окружно го адміністративного суду з позовом, в якому просить визн ати недійним податкове повід омлення - рішення Алчевської об' єднаної державної подат кової інспекції Луганської о бласті від 15 травня 2009 року № 0000591 710/0, яким їй визначено податков е зобов' язання за платежем «податок з доходів фізичних осіб» у сумі 641490,09 грн., у тому чис лі 213830,03 грн. - основний платіж, 427660,06 грн. - штрафні (фінансові ) санкції.
В обґрунтування позовних в имог, з урахуванням заяви від 17 вересня 2009 року № 160 про з міну підстав адміністративн ого позову (арк. справи 43-45), пози вач зазначив таке.
Акт перевірки від 15 травня 200 9 року № 1085-171-26497707 не може бути нале жним доказом, тому що існує ін ший акт перевірки від 27 липня 2007 року № 1931/221-26497707 за той же самий п еревіряємий період, в якому н е встановлено порушень позив ачем норм Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про подат ок з доходів фізичних осіб».
Акт перевірки від 15 травня 200 9 року № 1085-171-26497707 складений з пору шенням процесуальних норм по даткового законодавства та н а підставі неналежних докуме нтів - акта перевірки від 27 л ипня 2007 року № 1931/221-26497707, довідки як складової частини акта, лист а від 15 травня 2009 року № 115 про нем ожливість надання первинної бухгалтерської та фінансово ї документації та пояснень з приводу сплачених та поверн утих відсотків на додаткові пайові внески членів КС ФСК « Капітал-Сервіс» від 10 липня 2007 року № 233. Висновки акта переві рки про наявність порушень т а відповідно нарахована сума податкового зобов' язання в податковому повідомленні - рішенні від 15 травня 2009 року № 00 00591710/0 не обґрунтовані та не підт верджені первинними докумен тами, що є порушенням вимог на казу Державної податкової ад міністрації України від 10 сер пня 2005 року № 327, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 25 серпня 2005 року за № 925/11205, «П ро затвердження Порядку офор млення результатів невиїзни х документальних, виїзних пл анових та позапланових перев ірок з питань дотримання под аткового, валютного та іншог о законодавства».
Для донарахування податку на доходи фізичних осіб на до даткові пайові внески відсут ні законні підстави у зв' яз ку з відсутністю порушень пі дпункту 4.2.12 пункту 4.2 статті 4, пі дпункту 8.1.1 пункту 8.1 статті 8, пі дпунктів 9.2.1, 9.2.3 та 9.2.4 пункту 9.2 ста тті 9, підпункту «а» пункту 19.2 с татті 19 Закону України від 22 тр авня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб», оскі льки дохід члена кредитної с пілки - «процент на додаткови й пайовий вклад (внесок) - вкла д до капіталу» - повинен опода тковуватися за спеціальною с тавкою 5% починаючи з 01 січня 2010 р оку.
Враховуючи те, що податкове зобов'язання з податку на дох оди фізичних осіб нараховані позивачу необґрунтовано - з п орушенням порядку проведенн я та оформлення результатів перевірки (факт порушення та розрахунок не підтверджений первинними документами), за в ідсутності матеріальних нор м права - з порушенням Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-I V «Про податок з доходів фізич них осіб» , з не застосуванням принципу вирішення конфлікт у інтересів на користь платн ика податків - порушення Зако ну України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами», по зивач податкове повідомлен ня - рішення Алчевської об' є днаної державної податкової інспекції Луганської област і від 15 травня 2009 року № 0000591710/0, яким йому визначено податкове зо бов' язання за платежем «под аток з доходів фізичних осіб » у сумі 641490,09 грн., у тому числі 21383 0,03 грн. - основний платіж, 427660,06 г рн. - штрафні (фінансові) санк ції, вважає необґрунтованим та не законним.
У судовому засіданні предс тавники позивача позов підт римали, надали пояснення, ана логічні викладеним у позові.
Відповідач позов не визнав , про що подав суду запереченн я проти позову від 17 липня 2009 ро ку № 24918/10 (арк. справи 31-33). У запере ченнях проти позову відповід ач просить відмовити у задов оленні позову з таких підста в.
14 травня 2009 року згідно із пун ктом 8 частини 6 статті 111 Закону України від 04 грудня 1990 року № 50 9-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» та на підст аві наказу Алчевської держа вної податкової інспекції Лу ганської області від 13 травн я 2009 року № 116 «Щодо проведення п озапланової виїзної докумен тальної перевірки» проведен о позапланову виїзну докумен тальну перевірку кредитної спілки «Фінансово-кредитна к омпанія «Капітал-Сервіс» з п итань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюд жету сум податку з доходів фі зичних осіб за період з 01 липн я 2005 року по 31 березня 2007 року.
Перевірка проводилась з ви користанням даних, відображе них в акті перевірки від 27 лип ня 2007 року № 1931/221-26497707, та даних, відо бражених у довідці як складо вій частині акта від 23 липня 2007 року № 70-171-26497707, оскільки згідно з листом кредитної спілки «Фі нансово-кредитна компанія «К апітал-Сервіс» від 14 травня 2009 року № 115 надання первинної бу хгалтерської та фінансової д окументації за період з 01 липн я 2005 року по 31 березня 2007 року вия вилось неможливим через викр адення бухгалтерської та фін ансової документації за пері од з 2004 року по 01 серпня 2006 року та пошкодження бухгалтерської документації, яка знищена шл яхом зпалення у зв' язку з не придатністю за актом від 20 бер езня 2009 року, складеним кредит ною спілкою «Фінансово-креди тна компанія «Капітал-Сервіс ».
Позаплановою виїзною доку ментальною перевіркою було встановлено, що податок з до ходів фізичних осіб на суму н арахованих та виплачених дох одів у вигляді процентів на д одаткові пайові внески члені в кредитної спілки «Фінансов о-кредитна компанія «Капітал -Сервіс» не нараховувався та не сплачувався, чим порушено підпункт 4.2.12 пункту 4.2 статті 4, п ідпункт 8.1.1 пункту 8.1 статті 8, пі дпункт 9.2.1 пункту 9.2 статті 9, під пункт 9.2.3 пункту 9.2 статті 9, підп ункт 9.2.4 пункту 9.2 статті 9, абзац «а» пункту 19.2 статті 19 Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізич них осіб». В результаті прове деної перевірки донарахован о податок з доходів фізичних осіб за 2006 -2007 роки у сумі 213830,03 грн. , у тому числі за: - III квартал 2006 ро ку - 108163,12 грн. (832024,00 грн. х 13 % = 108163,12 грн.) - I V квартал 2006 року - 79870,96 грн. (614 392,00 грн . х 13 % = 79870,96 грн.) - I квартал 2007 року - 25795,95 грн. (171973,00 грн. х 15 % = 25795,95 грн.). Згід но з підпунктом 17.1.9 пункту 17.1 ст атті 17 Закону України від 21 гру дня 2000 року № 2181-III «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» до кредитної спілки «Ф інансово-кредитна компанія « Капітал-Сервіс» застосовані штрафні санкції з податку з д оходів фізичних осіб у сумі 427 660,06 грн.
В обґрунтування правомірн ості визначення податкових з обов' язань по податку з дох одів фізичних осіб відповіда ч зазначив, що відповідно до п оложень підпункту 9.2.3 пункту 9.2 статті 9 Закону України від 22 т равня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб», дох оди фізичних осіб, отримані, с плачені (нараховані) з інших п ідстав, зокрема, у вигляді про центів на пайові (основні та д одаткові) внески членів кред итних спілок оподатковуютьс я податком з доходів фізични х осіб за ставкою, визначеною у пункті 7.1 статті 7 цього Закон у, оскільки призупинення Зак оном України від 23 грудня 2004 ро ку № 2285-IV «Про Державний б юджет України на 2005 рік» на 2005 рі к дії підпункту 4.2.12 пункту 4.2 ста тті 4 від 22 травня 2003 року № 889-IV «Пр о податок з доходів фізичних осіб» стосується лише поряд ку оподаткування процентів, нарахованих на вклади членів кредитних спілок на депозит ні рахунки (визначення термі ну «проценти» наведено у пун кті 1.10 статті 1 Закону України в ід 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про о податкування прибутку підпр иємств» як платіж, який здійс нюється позичальником на кор исть кредитора у вигляді пла ти за використання залучених на визначений строк коштів а бо майна і до процентів, зокре ма, включається платіж за вик ористання коштів, залучених у депозит). Саме процентів, нар ахованих на вклади членів кр едитних спілок на депозитні рахунки, стосуються і зміни, в несені Законом України від 23 г рудня 2004 року № 2285-IV «Про Державн ий бюджет України на 2005 рік» д о Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з дохо дів фізичних осіб» щодо опод аткування таких процентів, п очинаючи з 1 січня 2010 року.
Виходячи із зазначеного та відповідно до положень підп ункту 9.2.3 пункту 9.2 статті 9 Закон у України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фіз ичних осіб» , відповідач вваж ає, що доходи фізичних осіб, от римані, сплачені (нараховані ) з інших підстав, зокрема, у ви гляді процентів на пайові (ос новні та додаткові) внески чл енів кредитних спілок (перед бачені пунктом 3 статті 21 Зако ну України від 20 грудня 2001 року № 2908-III «Про кредитні спілки» ), о податковуються податком з до ходів фізичних осіб за ставк ою, визначеною у пункті 7.1 стат ті 7 Закону України від 22 травн я 2003 року № 889-IV «Про податок з дох одів фізичних осіб» (13 % - 2006 рік, 15 % - 2007 рік).
Призупинення Законом Укра їни від 23 грудня 2004 року № 2285-IV «Пр о Державний бюджет України н а 2005 рік» на 2005 рік оподаткуванн я доходів у вигляді проценті в на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахун ок (у тому числі картковий рах унок), вклад до небанківських фінансових установ згідно і з законом або процентів (диск онтних доходів) на депозитни й (ощадний) сертифікат стосує ться лише порядку оподаткува ння процентів, нарахованих н а вклади членів кредитних сп ілок на депозитні рахунки.
Виходячи із зазначеного, ві дповідач вважає, що відповід но до підпункту 9.2.3 пункту 9.2 ста тті 9 Закону України від 22 трав ня 2003 року № 889-IV «Про податок з до ходів фізичних осіб» процент и, нараховані на пайові внеск и членів кредитних спілок, об кладаються податком з доході в фізичних осіб при їх виплат і та за її рахунок за ставкою, визначеною в пункті 7.1 статті 7 Закону України від 22 травня 200 3 року № 889-IV «Про податок з доход ів фізичних осіб», а тому поз ов є необґрунтованим і проси ть відмовити у його задоволе нні повністю.
У судовому засіданні предс тавник відповідача позов не визнав, навів заперечення, ан алогічні викладеним у письмо вих запереченнях проти позов у від 17 липня 2009 року № 24918/10.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню повністю з огляду на таке.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративн ого процесу є рівними перед з аконом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.
Як вбачається з матеріалів справи, 14 травня 2009 року згідно із пунктом 8 частини 6 статті 111 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну под аткову службу в Україні» та н а підставі наказу Алчевської державної податкової інспе кції Луганської області від 13 травня 2009 року № 116 «Щодо прове дення позапланової виїзної д окументальної перевірки» пр оведено позапланову виїзну д окументальну перевірку кред итної спілки «Фінансово-кре дитна компанія «Капітал-Серв іс» з питань повноти обчисле ння та своєчасності внесення до бюджету сум податку з дохо дів фізичних осіб за період з 01 липня 2005 року по 31 березня 2007 ро ку, за результатами якої скла дено акт від 15 травня 2009 року № 10 85-171-26497707 (арк. справи 9-16).
Позаплановою виїзною доку ментальною перевіркою вста новлено, що податковим агент ом - кредитною спілкою «Фі нансово-кредитна компанія «К апітал-Сервіс», не нарахован о, не утримано та не перерахов ано до бюджету податок з дохо дів фізичних осіб в сумі 213830,03 гр н., чим порушено підпункт 4.2.12 пу нкту 4.2 статті 4, підпункт 8.1.1 пун кту 8.1 статті 8, підпункт 9.2.1 пунк ту 9.2 статті 9, підпункт 9.2.3 пункт у 9.2 статті 9, підпункт 9.2.4 пункту 9.2 статті 9, абзац «а» пункту 19.2 с татті 19 Закону України від 22 т равня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб».
У відповідності із підпунк том «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 та підпунктом 17.1.9 пункт у 17.1 статті 17 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» на підставі акта п озапланової виїзної докумен тальної перевірки від 15 травн я 2009 року № 1085-171-26497707 Алчевська об' єднана державна податкова ін спекція Луганської області п одатковим повідомленням-ріш енням від 15 травня 2009 року № 0000591710/ 0 визначила кредитній спілц і «Фінансово-кредитна компан ія «Капітал-Сервіс» податко ве зобов' язання за платежем «податок з доходів фізичних осіб» в сумі 641490,09 грн., у тому чис лі 213830,03 грн. - основний платіж, 427660,06 грн. - штрафні (фінансові ) санкції (арк. справи 8).
Згідно з пунктом 7.2. статті 7 З акону України від 22 травня 2003 р оку № 889-IV «Про податок з доході в фізичних осіб» ставка пода тку становить 5 відсотків від об' єкта оподаткування, нар ахованого податковим агенто м як процент на поточний або д епозитний (вкладний) банківс ький рахунок (у тому числі кар тковий рахунок); процентний а бо дисконтний дохід за іменн им ощадним (депозитним) серти фікатом; процент на вклад (вне сок) до кредитної спілки, ство реної відповідно до Закону.
З вищезазначеного виплива є, що термін «вклад (внесок)» в икористовується як щодо вкла ду/внеску на депозит кредитн ої спілки, так і вкладу/внеску на пайові внески членів кред итної спілки.
При застосуванні цієї норм и слід також враховувати, що з гідно з підпунктом 22.1.4 пункту 2 2.1 статті 22 підпункт 4.2.12 пункту 4.2 статті 4 Закону України від 22 т равня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» у ча стині включення до загальног о місячного оподатковувано го доходу доходів у вигляді п роцентів на поточний або деп озитний (вкладний) банківськ ий рахунок (у тому числі картк овий рахунок), вклад до небанк івських фінансових установ згідно із законом або процен тів (дисконтних доходів) на де позитний (ощадний) сертифіка т та підпункти 9.2.1 і 9.2.2. пункту 9.2 с татті 9 Закону України від 22 тр авня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» у час тині оподаткування проценті в набирають чинності з 01 січня 2010 року.
Враховуючи, що законодавец ь використовує терміни «проц ент на вклад/внесок» як щодо в иплат на депозитні рахунки, т ак і щодо доходів на вклади/вн ески до кредитної спілки, з но рми підпункту 22.1.4 пункту 22.1 стат ті 22 Закону України від 22 травн я 2003 року № 889-IV «Про подато к з доходів фізичних осіб» ви пливає, що застосування поло ження підпункту 7.2 статті 7 Зак ону України від 22 травня 2003 рок у № 889-IV «Про податок з доходів ф ізичних осіб» призупинено і не застосовується.
Також зазначену позицію мо жна простежити і у інших норм ативних положеннях Закону Ук раїни від 22 травня 2003 року № 889-IV « Про податок з доходів фізичн их осіб». Так, підпункт 4.2.12 пунк ту 4.2 статті 4 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» встановлює, що до складу зага льного місячного оподаткову ваного доходу включаються до хід у вигляді процентів (диск онтних доходів), дивідендів т а роялті, виграшів, призів; інш і доходи, крім зазначених у пу нкті 4.3 цієї статті.
Однак, дію підпункту 4.2.12 пунк ту 4.2 статті 4 Закону України ві д 22 травня 2003 року № 889-IV «Про пода ток з доходів фізичних осіб» зупинено у частині включенн я до загального місячного оп одатковуваного доходу доход ів у вигляді процентів на пот очний або депозитний (вкладн ий) банківський рахунок (у том у числі картковий рахунок), вк лад до небанківських фінансо вих установ згідно із Законо м або процентів (дисконтних д оходів) на депозитний (ощадни й) сертифікат згідно із Закон ом України від 23 грудня 2004 року № 2285-IV «Про Державний бю джет України на 2005 рік».
Законом України від 01 липня 2004 року № 1958-IV «Про внесення змін до Закону України «Про подат ок з доходів фізичних осіб» б ули внесені зміни до підпунк ту 4.3.5 пункту 4.3 статті 4 Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізич них осіб», а саме підпункт «в» після слів «неприбутковими організаціями» доповнено сл овами «(крім кредитних спіло к та інших небанківських фін ансових установ)». Але ці змін и згідно із Законом України в ід 01 липня 2004 року № 1958-IV «Про внес ення змін до Закону України « Про податок з доходів фізичн их осіб» набувають чинності з 01 січня 2005 року.
З 01 січня 2005 року оподаткуван ня такої плати (процентів) на п айові членські внески (вклад и) та на внески (вклади), що знах одяться на депозитних рахунк ах членів кредитних спілок, з дійснюється на підставі спец іальної норми, що міститься у абзаці 4 пункту 7.2 статті 7 Зако ну України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фі зичних осіб».
Стаття 9 цього Закону визнач ає оподаткування процентів, де у підпункті 9.2.1 та підпункті 9.2.2 пункту 9.2 даної статті зазна чено, що податковим агентом п латника податку при нарахува нні (сплаті) на його користь до ходів, визначених у пункті 7.2 с татті 7 цього Закону, є особа, я ка здійснює таке нарахування (сплату). Загальна сума податк ів, утриманих протягом звітн ого податкового місяця з так их нарахованих (сплачених) пр оцентів платнику податку, сп лачується (перераховується) таким податковим агентом до бюджету у строки, визначені з аконом для місячного податко вого періоду.
Відповідно до підпункту 22.1.4 пункту 22.1 статті 22 Закону Украї ни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних о сіб», в редакції Закону Украї ни від 01 липня 2004 року № 1958-IV «Про в несення змін до Закону Украї ни «Про податок з доходів фіз ичних осіб», підпункт 4.2.12 пункт у 4.2 статті 4 цього Закону у част ині включення до загального місячного оподатковуваного доходу доходів у вигляді про центів на поточний або депоз итний (вкладний) банківський рахунок (у тому числі картков ий рахунок), вклад до небанків ських фінансових установ згі дно із законом або процентів (дисконтних доходів) на депоз итний (ощадний) сертифікат та підпункти 9.2.1 і 9.2.2 пункту 9.2 стат ті 9 цього Закону у частині опо даткування процентів набира ють чинності з 01 січня 2010 року.
З зазначених положень слід ує таке, що до 01 січня 2005 року вип лата процентів на пайові чле нські внески (вклади) та на вне ски (вклади) не оподатковувал ася у зв' язку з тим, що кредит на спілка була нарівні з інши ми неприбутковими організац іями і мала такі ж пільги по на рахуванню та сплаті податків , а з 01 січня 2005 року таку привіле ю виключено, проте цим же зако ном запроваджено спеціальне оподаткування таких надходж ень (пункт 7.2), що у правозастосу ванні пов' язаний з пунктом 9.2, який відповідно до підпунк ту 22.1.4 в частині оподаткування процентів набуває чинності з 01 січня 2010 року; відповідно до підпункту 22.1.4 проценти на вкла д до небанківської фінансово ї установи будуть оподаткову ватися з 01 січня 2010 року.
За таких обставин, суд прийш ов до висновку, що норми абзац у 4 пункту 7.2 статті 7 Закону Укр аїни від 22 травня 2003 року № 889-IV «П ро податок з доходів фізични х осіб» розповсюджуються на вклад, на проценти, на пайові в нески членів кредитної спілк и. Враховуючи положення підп ункту 22.1.4 пункту 22.1 статті 22 Зако ну України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фі зичних осіб», застосування п оложення пункту 7.2 Закону Укра їни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Пр о податок з доходів фізичних осіб» призупинені та не заст осовуються до 2010 року.
Аналогічна позиція містит ься і у листі Комітету з питан ь фінансів і банківської дія льності Верховної Ради Украї ни від 08 червня 2005 року № 06-10/10-672.
Беручи до уваги викладене, в иплата відсотків на додатков і пайові внески без нарахува ння та утримання податку з до ходів фізичних осіб повністю відповідає вимогам Закону У країни від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізич них осіб», а тому донараховув ати позивачу податкові зобов ' язання за платежем «подато к з доходів фізичних осіб» у с умі 131,42 грн. у відповідача не бу ло підстав.
Оскільки відсутні порушен ня податкового законодавств а з боку позивача за операція ми з виплати відсотків на дод аткові пайові внески, відсут ні і підстави для застосуван ня до позивача штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 427660,06 г рн. згідно із підпунктом 17.1.9 пу нкту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами».
Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень, на якого ча стиною 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладено обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, не довів суд у правомірність свого рішенн я, що є підставою для задоволе ння адміністративного позов у.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 КАС України суд може вийт и за межі позовних вимог тіль ки в разі, якщо це необхідно дл я повного захисту прав, свобо д та інтересів сторін чи трет іх осіб, про захист яких вони п росять. Зважаючи на обставин и справи, суд вважає за необхі дне вийти за межі позовних ви мог і не тільки визнати недій сним податкове повідомлення -рішення Алчевської об' єдна ної державної податкової інс пекції Луганської області ві д 15 травня 2009 року № 0000591710/0, а й скас увати його.
Згідно із частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб' єк том владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відпові дного місцевого бюджету, якщ о іншою стороною був орган мі сцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 15 жовтня 2009 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що згідно вимо г частини 4 статті 167 КАС Україн и повідомлено після проголош ення вступної та резолютивно ї частин постанови у судовом у засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати недійсним та скасу вати податкове повідомлення - рішення Алчевської об' єдн аної державної податкової ін спекції Луганської області в ід 15 травня 2009 року № 000059171 0/0.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь креди тної спілки Фінансово-кредит на компанія «Капітал-Сервіс» (ідентифікаційний код 26497707, міс цезнаходження: Луганська обл асть, м. Алчевськ, вул. Гагарін а, буд. 24) судові витрати зі спла ти судового збору в сумі 03 грн . 40 коп. (три гривні сорок копійо к).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повн ому обсязі 20 жовтня 2009 року.
Суддя Т.І . Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2009 |
Оприлюднено | 17.05.2010 |
Номер документу | 6608130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні