Постанова
від 05.08.2009 по справі 2а-23915/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 серпня 2009 року Справа 2а-23915/09/1270

Луганський окружний а дміністративний суд м. Луган ська у складі:

судді Ірметово ї О.В.,

при секретарі Бондарі Є.М.,

за участю сторін:

представник позивача: Балаба Т.М., довіреніст ь 1-12/34 від 12.01.2009 року

представник відповідач а: Панчук Д.П., довірені сть № 03ю від 03.07.2009 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріал и за адміністративним позово м Луганського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до відкритого акціонерного товариства «Пт ахогосподарство «Червоний п рапор» про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за невиконання 4% н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2008 році, -

В С Т А Н О В И В :

25 червня 2009 року до суду наді йшов адміністративний позов Луганського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до відкритого акціонерного товариства «Пт ахогосподарство «Червоний п рапор» про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за невиконання 4% н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2008 році, в якому позивач зазнач ив, що відповідач в порушення ст. 19 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» у 2008 році на створених 14 місцях призначен их для працевлаштування інва лідів працевлаштував 12 інвал ідів, та до 15 квітня 2009 року само стійно не сплатив адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 33364,90 грн., у зв' язку з ч им за відповідачем утворилас я заборгованість у розмірі 3219 2,82 грн., та розмір пені склав 1172,08 грн.

За таких підстав, позивач Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів просив стягнути з відповідача заборгованіст ь по сплаті адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 32192,82 грн. та пеню у розмірі 1172,08 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, дав пояснення щ одо суті позовних вимог, прос ив суд стягнути з відповідач а суму господарських санкцій у розмірі 32192,82 грн., та пені у роз мірі 1172,08 грн., відповідно до роз рахунку суми позову посилаюч ись на те, що на підприємстві з амість 14 інвалідів працювало 12. Крім того, відповідач інфор мувало Перевальський центр з айнятості про наявність лише 1 вільної посади для працевла штування інвалідів, а тому не виконало 4% норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.

Представник відповідача в судовому засіданні адмініст ративний позов не визнав та з аперечував проти нього посил аючись на те, що ВАТ «Птахогос подарство «Червоний прапор» застосовувало заходи щодо п рацевлаштування інвалідів, п ро що надав відповідні доказ и. Щодо надання інформації до центру зайнятості про наявн ість однієї вільної посади д ля працевлаштування інвалід ів представник відповідача п ояснив, що протягом року нада валися звіти до центру зайня тості та вони складали кожно го разу вільну одиницю для пр ацевлаштування інвалідів та вважають, що до центру зайнят ості було подано інформацію щодо 12 вакантних посад для пра цевлаштування інвалідів.

Заслухавши пояснення, дос лідивши матеріали справи, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.

Частиною 3 статті 18-1 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” передбачено, що держа вна служба зайнятості здійсн ює пошук підходящої роботи в ідповідно до рекомендацій МС ЕК, наявних у інваліда кваліф ікації та знань, з урахування м його побажань.

Згідно з частиною 1 статті 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізаційну тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.

Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановю Кабінету Мнін істрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів роботодавці под ають центру зайнятості за мі сцем їх реєстрації як платни ків страхових внесків на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття за формою, з атвердженою Мінпраці за пого дженням з Держкомстатом.

Нормами чинного законодав ства щодо соціальної захищен ості інвалідів в Україні на п ідприємства покладено обов'я зок по забезпеченню певної к ількості робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, а не обов'язок їх працевлаштув ання. З матеріалів справи вба чається, що на підприємство в ідповідача не направлялись і нваліди, яких не було працевл аштовано відповідачем.

Згідно п.3 Порядку зарахуван ня кількості робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів до нормативу таких робочи х місць у господарських об' єднаннях, до складу яких вход ять підприємства громадськи х організацій інвалідів, зат вердженого постановю Кабіне ту Мніністрів України від 31.01.20 07 року № 70, кількість робочих мі сць для працевлаштування інв алідів зараховується до норм ативу таких робочих місць за звітний період господарсько му об' єднанню та підприємст вам, що входять до його складу , у разі, коли:

кількість працюючих інвал ідів на підприємстві громадс ької організації інвалідів з а основним місцем роботи, що п еревищує 50 відсотків середнь ооблікової чисельності штат них працівників облікового с кладу, є більша, ніж кількість нестворених робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів на інших підприємствах, що входять до складу господарс ького об' єднання, згідно з у становленим нормативом таки х робочих місць;

підприємства, що входять до складу господарського об' є днання, розмістили на підпри ємстві громадської організа ції інвалідів, яке входить до складу об' єднання, замовле ння на придбання товарів (роб іт, послуг), що безпосередньо в иготовляються зазначеним пі дприємством;

сума річної заробітної пла ти інвалідів, яка не менша ніж сума адміністративно-господ арських санкцій, що повинна б ути сплачена підприємством з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, входить у варті сть замовлення, розміщеного на підприємстві громадської організації інвалідів.

З відповіді Превальського міського центру зайнятості №23/3-1805 від 14.05.2009 року на запит заст упника керуючого Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів вбачається, що відповідач ВАТ «Птахогосподарство «Чер воний прапор» надав 13 звітів з а формою 3-ПН, щодо наявності в акансій або створення спеціа лізованих робочиїх місць для інвалідів в 2008 році (а.с.№5).

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем - ВАТ « Птахогосподарство «Червони й прапор» було надано до Луга нського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2008 рік, відповідно до яко го на підприємстві створено 14 робочих місць для інвалідів (а.с.№20).

Відповідачем щомісяця под авалися звіти про наявність вакансій на підприємстві фор ми 3-ПН, але в кожному звіті заз начав, що є одна вакансія для п рацевлаштування інваліда (а. с.6, 7, 8, 9, 10, 11-12, 13-14, 15-16, 17). Думка відповід ача, що ваканті посади для пра цевлаштування інвалідів щом ісячно за звітами сумується є помилковими та судом не при ймаються до уваги.

За таких підстав суд вважає , що вимоги Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до В АТ «Птахогосподарство «Черв оний прапор» щодо стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 32192,82 грн. т а пені у розмірі 1172,08 грн. за неза йняті робочі місця інвалідам и у 2008 році в судовому засіданн і знайшли своє підтвердження , та підлягають задоволенню.

Питання щодо розподілу суд ових витрат не вирішується, о скільки позивач звільнений в ід їх сплати у встановленому законом порядку.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 18, 18-1, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», ст.ст. 2, 17, 88, 94, 158 - 163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до відкритого акціонерног о товариства «Птахогосподар ство «Червоний прапор» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені за невиконання 4% нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2008 році задов ольнити у повному обсязі.

Стягнути з відкритого акці онерного товариства «Птахог осподарство «Червоний прапо р», (с.Червоний прапор, Перевал ьський район, Луганська обла сть, р/р 260010101023, ТОВ КБ «Фінансова ініціатива» м.Київ, МФО 380054, код 35015733) на користь Державного бюд жету України (ВДК Перевальсь кого району р/р31211230700241 в ГУДУ у Лу ганській області МФО 804013, код 2404 6917, код 5070000) суму адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 32192 грн.82 коп., (тридцять дв і тисячі сто дев' яносто дві гривні 82 коп.) та пеню у розмірі 1172 грн. 08 коп. (одна тисяча сто сі мдесят дві гривні 08 коп.)

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова суду може бути о скаржена до Донецького апеля ційного адміністративного с уду. Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 цього Коде ксу - з дня складення в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 10 серпня 2009 року.

СУДДЯ (підпис)

З оригіналом згідно: Суддя: С екретар:

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2009
Оприлюднено17.05.2010
Номер документу6608179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-23915/09/1270

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ірметова Олеся Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні