Постанова
від 13.10.2009 по справі 2а-24377/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2009 року Справа № 2а-24377/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Горпенюк О.А.,

за участю сторін:

від прокурора - помічник прокурора м. Луганська

Петрова Г.В. (посвідчення в ід 01.07.2008 № 524)

від позивача - юриско нсульт ІІ категорії юридично го відділу

Гурова Г.В. (довіреність ві д 20.03.2009 № 696)

від відповідача - не приб ув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

Прокурора м. Луганська в ін тересах держави в особі

Державного підприємства „ Національна енергетична ком панія „Укренерго” в особі

Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної і т еплової енергії в Луганській області відокремленого підр озділу „Держенергонагляд у Д онбаському регіоні”

до міського центру фізично ї культури та спорту

про стягнення штрафу в сумі 340 грн.,

ВСТАНОВИВ:

21 липня 2009 року Прокурор м. Л уганська звернувся до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства „Національ на енергетична компанія „Укр енерго” в особі Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області відок ремленого підрозділу „Держе нергонагляд у Донбаському ре гіоні” до міського центру фі зичної культури та спорту пр о стягнення штрафу в сумі 340 гр н.

В позовній заяві прокурор з азначив, що позивачем обстеж ено міський центр фізичної к ультури і спорту, за результа тами внесено припис ЛСД 155 № 2 ві д 25.01.2008. Актом перевірки ЛСД 155 № 3 3 від 29.05.2008 встановлено, що відпо відач не виконав вимоги п.п. 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 припису Інспекції ЛСД 155 № 2 від 25.01.2008. За результатам и перевірки та на підставі ак та, Інспекцією винесено пост анову ЛСД 155 № 33 від 14.07.2008 про накла дення штрафу за порушення за конодавства про електроенер гетику,

про що повідомлено відпові дача належним чином, копія по станови останнім отримана 19.08 .2008.

У зв' язку з тим, що сума штр афу міським центром фізичної культури та спорту протягом тридцяти днів з дня винесенн я постанови не сплачена, прок урор просить стягнути її в су довому порядку.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позов підтримали, надали поя снення, аналогічні викладени м у позові.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Вислухавши прокурора та пр едставника позивача, досліди вши матеріали справи, суд при йшов до висновку, що позов під лягає задоволенню повністю з таких підстав.

Статтею 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-5 «Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності» регламентовано, що де ржавний нагляд (контроль) - д іяльність уповноважених зак оном центральних органів вик онавчої влади, їх територіал ьних органів, органів місцев ого самоврядування, інших ор ганів (далі - органи державн ого нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених з аконом, щодо виявлення та зап обігання порушенням вимог за конодавства суб' єктами гос подарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокр ема належної якості продукці ї, робіт та послуг, прийнятног о рівня небезпеки для населе ння, навколишнього природног о середовища.

Державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (пункт 1 Положе ння про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 7 серпня 1996 року № 929).

Згідно із пунктом 11 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії Держенергонагляд, сер ед іншого, має право застосов увати до суб' єктів господар ювання штрафні санкції у пор ядку, визначеному законодавс твом; вимагати від суб' єкті в електроенергетики, суб' єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії усунення поруш ень законодавства у сфері ви робництва, постачання та спо живання енергії; надавати (на дсилати) суб' єктам електрое нергетики, суб' єктам віднос ин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енер гії обов' язкові для виконан ня приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щ одо усунення порушень законо давства у сфері виробництва, постачання та споживання ен ергії.

Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду відпо відно до пункту 15 Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї є обов' язковими для викон ання керівниками та посадови ми особами суб' єктів електр оенергетики, суб' єктів відн осин у сфері теплопостачання і споживачів електричної ен ергії незалежно від форми вл асності.

Відповідно до п. 2.1 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, метою та завданням и інспекції Держенергонагля ду у Луганській області є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України , сфери теплопостачання, енер гетичної безпеки держави шля хом здійснення контролю за д отриманням суб' єктами елек троенергетики, суб' єктами в ідносин у сфері теплопостача ння та споживачами електричн ої енергії Луганської област і вимог нормативно - правов их і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, по стачання та споживання елект ричної і теплової енергії (ар к. справи 52-58).

Пунктом 8 статті 7 Закону Укр аїни від 05.04.2007 № 877-V «Про основні з асади державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності» регламентован о, що припис - обов' язкова д ля виконання у визначені стр оки письмова вимога посадово ї особи органу державного на гляду (контролю) суб' єкту го сподарювання щодо усунення п орушень вимог законодавства . Припис не передбачає застос ування санкцій щодо суб' єкт а господарювання. Припис вид ається та підписується посад овою особою органу державног о нагляду (контролю), яка здійс нювала перевірку.

Відповідно до частини 9 стат ті 4 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» невиконання припи сів, розпоряджень та інших ро зпорядчих документів органу державного нагляду (контрол ю) тягне за собою застосуванн я штрафних санкцій до суб' є кта господарювання згідно із законом.

Державний нагляд у сфері т еплопостачання відповідно д о статті 14 Закону України від 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про тепло постачання» здійснюють держ авні інспекції та інші орган и у порядку, встановленому за коном.

Державні інспектори мають право:

безперешкодно у будь-який ч ас відвідувати об' єкти тепл опостачання для перевірки до держання нормативно-правови х актів у сфері теплопостача ння з питань, що належать до їх компетенції, отримувати від посадових осіб інформацію щ одо виконання цих актів;

надавати в межах своїх повн оважень приписи про усунення порушень нормативно-правови х актів;

отримувати інформацію, нео бхідну для виконання покладе них на них завдань;

надсилати приписи керівни кам теплогенеруючих або тепл опостачальних організацій п ро приведення засобів контро лю, обліку та регулювання теп лової енергії і теплоносія н а об' єктах теплопостачання у відповідність із нормами т а стандартами у сфері теплоп остачання;

надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації об' єктів у сфері теплопостачання, якщо це ств орює загрозу життю та здоров ' ю обслуговуючого персонал у та здоров' ю населення;

застосовувати в установле ному законом порядку санкції до суб' єктів відносин у сфе рі теплопостачання за поруше ння нормативно-правових акті в з питань, що належать до їх к омпетенції.

Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».

Згідно із статтею 9 Закону У країни від 16 жовтня 1997 року № 575/97- ВР «Про електроенергетику» д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни. Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії здійснює н агляд за електричними і тепл овикористовуючими установк ами та тепловими мережами сп оживачів та суб' єктів елект роенергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергети ку» мають право:

- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;

- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;

- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.

Відповідно до частини 3 стат ті 27 Закону України від 16 жовтн я 1997 року № 575/97-ВР «Про електроен ергетику» суб' єкти господа рської діяльності несуть від повідальність за правопоруш ення в електроенергетиці:

- за неподання інформації аб о подання завідомо недостові рної інформації, передбачено ї в ліцензіях на виробництво , передачу або постачання еле ктричної енергії та в нормат ивно-правових актах, що регул юють питання функціонування об' єднаної енергетичної си стеми України і споживання е нергії, - штраф у розмірі до од нієї тисячі неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмі рі до п' яти тисяч неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб' єктам господарсь кої діяльності постанови про накладення штрафів за встан овленою формою.

Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до статті 31 пунк ту 2 частини 1 статті 31 Закону У країни від 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про теплопостачання» уповн оважені органи застосовують до суб' єктів господарюванн я - юридичних осіб штрафні сан кції за ухилення від виконан ня або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державно ї інспекції з енергозбережен ня або Державної інспекції з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії, або На ціональної комісії регулюва ння електроенергетики Украї ни - у розмірі трьохсот неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян. Справи про накла дання штрафів за порушення, в изначені цією статтею, розгл ядаються органами державног о нагляду (інспекціями) та Нац іональною комісією регулюва ння електроенергетики Украї ни в межах їх компетенції.

Про вчинення порушень, зазн ачених у цій статті, посадови ми особами уповноважених орг анів, що виявили правопоруше ння, складається протокол, як ий разом із поясненнями кері вника, іншої відповідальної посадової особи та документа ми, що стосуються справи, пере даються посадовим особам, уп овноваженим розглядати такі справи.

Керівник чи заступник кері вника уповноваженого органу розглядає справу протягом 15 д нів з дня отримання відповід них документів. Рішення кері вника чи заступника керівник а уповноваженого органу про накладання штрафу оформляєт ься постановою. Суб' єкт гос подарювання повинен сплатит и штраф у п' ятнадцятиденний термін із дня отримання пост анови про його накладання. У р азі несплати штрафу в зазнач ений строк він стягується в с удовому порядку.

Порядок накладення Націон альною комісією регулюванн я електроенергетики, державн ими інспекторами з експлуата ції електричних станцій і ме реж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії на су б' єктів господарювання нез алежно від форм власності шт рафів за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання визначає Положення про поря док накладення на суб' єктів господарювання штрафів за п орушення законодавства в гал узі електроенергетики та сфе рі теплопостачання, затвердж ений постановою Кабінету Мін істрів України від 21 липня 1999 р оку № 1312.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства в галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання рішення про наклад ення штрафу приймається на п ідставі акта перевірки суб' єкта господарювання, складен ого посадовими особами Націо нальної комісії регулюванн я електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб' є кта господарювання, складено го посадовими особами Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформ ляється постановою Націонал ьної комісії регулювання ел ектроенергетики, Державної і нспекції з експлуатації елек тричних станцій та мереж і по становою (розпорядженням) Де ржавної інспекції з енергети чного нагляду за режимами сп оживання електричної та тепл ової енергії. Постанова або р озпорядження про накладення штрафу складається у двох пр имірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3- денний термін після оформлен ня постанови або розпоряджен ня надсилається (видається п овноважному представнику) дл я сплати штрафу суб' єкту го сподарювання.

Суб' єкт господарювання з гідно з пунктом 10 Положення пр о порядок накладення на суб' єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення. У разі несп лати штрафу у зазначений тер мін він стягується в судовом у порядку.

Сєвєродонецьким відділенн ям Державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області 25 січня 2008 року було п роведено планове обстеження міського центру фізичної ку льтури та спорту з питань тех нічного стану та експлуатаці ї тепловикористовувальних у становок і мереж, систем опал ення, вентиляції, гарячого во допостачання та систем збору і повернення конденсату, за р езультатами якого складено п рипис ЛСД 155 № 2 та надано строк до 16 травня 2008 року для виконан ня припису в цілому (арк. справ и 12-13).

29 травня 2008 року Сєвєродонец ьким відділенням Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної і теплової енерг ії у Луганській області була проведена позапланова перев ірка, за результатами якої ск ладено акт перевірки ЛСД 155 № 33 від 29.05.2008 про невиконання відп овідачем п.п. 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 прип ису Інспекції від 25 січня 2008 ро ку (арк. справи 9, 10-11).

14 липня 2008 року на підставі ак та перевірки ЛСД 155 № 33 від 29.05.2008 Д ержавною інспекцією з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії в Луганській о бласті винесено постанову ЛС Д 155 № 33 про накладення на міськ ий центр фізичної культури т а спорту штрафу у розмірі 340,00 г рн. за порушення законодавст ва про електроенергетику, як у відповідно до повідомлення про вручення поштового відп равлення відповідач отримав 19.08.2008 (арк. справи 6, 7).

Враховуючи те, що міський це нтр фізичної культури та спо рту постанову Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної і теплової енергії у Луганській області ЛСД 155 № 3 3 від 14 липня 2008 року про накладе ння штрафу за порушення зако нодавства про електроенерге тику у встановленому порядку не оскаржив, внаслідок чого в она на момент розгляду справ и є чинною та такою, що підляга є виконанню, а також те, що за ч ас судового розгляду справи відповідач у добровільному п орядку не сплатив суму штраф у, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та так ими, що підлягають повному за доволенню.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що проку рор відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Пр о державне мито» від сплати д ержавного мита (судового збо ру) звільнений, судові витрат и у цій справі не підлягають с тягненню з відповідача, оскі льки у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 13 жовт ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з міського центру фізичної культури та спорту (ідентифікаційний код 26023628, міс цезнаходження: 93001, Луганська о бласть, м. Рубіжне, вул. Револю ції, буд. 2) в доход Державного б юджету України на р/р 31115106700003 в ГУ ДКУ в Луганській області, оде ржувач - Державний бюджет А ртемівського району м. Луган ська, код бюджетної класифік ації 21081100, код 24046582, МФО 804013 суму штра фу у розмірі 340,00 грн. (триста сор ок гривень нуль копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 19 жовтня 2009 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2009
Оприлюднено17.05.2010
Номер документу6608206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-24377/09/1270

Постанова від 13.10.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні