Справа № 2а-26109/09/1270
Категорія № 2.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 жовтня 2009 року місто Луганськ
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
судді: Шембелян В.С.,
при секретарі: Замковому Д .С.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Управління праці та соціаль ного захисту населення Ленін ської районної ради у м. Луган ську до Підрозділу примусово го виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиці ї у Луганській області про ск асування постанови від 07 вере сня 2009 року про арешт грошових коштів, -
ВСТАНОВИВ:
23 вересня 2009 року Управління праці та соціального захист у населення Ленінської район ної ради у м. Луганську (далі - Позивач) звернувся до суду з п озовом, в якому зазначив, що 07 в ересня 2009 року старшим держав ним виконавцем підрозділу пр имусового виконання рішень Г оловного управління юстиції у Луганській області Овчар енко Юлією Сергіївною у зв' язку з виконанням постанови суду на підставі виконавчого листа № 2а-262 від 16.03.2009 р. по адміні стративній справі за позовом ОСОБА_2 про стягнення нед оплаченої щорічної однаразо вої грошової допомоги до 5-го т равня за 2007 рік, винесено пост анову про арешт грошових кош тів боржника на суму 1966, 64 грн. на р/р 35212004000901 МФО 804013 в ГУДКУ в Луганс ькій області, код за ЄДРПОУ 0319 6742, що належить управлінню пра ці та соціального захисту на селення Ленінської районної у м. Луганську ради.
Зазначеною постановою нак ладено арешт на кошти на ціль овому розрахунковому рахунк у, що належить управлінню пра ці та соціального захисту на селення Ленінської районної ради у м. Луганську для однора зової матеріальної грошової допомоги інвалідам та ветер анам війни до 5-го травня.
Відповідно до Закону Украї ни „Про Державний бюджет Укр аїни” безспірне списання кош тів з цільових рахунків здій снюється виключно органами в ідділення Державного казнач ейства за рахунок та в межах б юджетних асигнувань.
Згідно до п. 8 ст. 7 Бюджетного кодексу України, бюджетні ко шти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетним призначенням на відповідний рік, списання коштів нецільо вого призначення з даних рах унків неможливо.
Тому, позивач вважає, що так і дії державного виконавця є неправомірними та просив ск асувати постанову підрозділ у примусового виконання ріше нь відділу Державної виконав чої служби Головного управлі ння юстиції у Луганській обл асті від 07 вересня 2009 року про а решт грошових коштів управлі ння праці та соціального зах исту населення Ленінської ра йонної ради у м. Луганську, що містяться на розрахунковому рахунку 35212004000901 МФО 804013 в ГУДКУ в Л уганській області у сумі 1966,64 г рн.
У судове засідання позивач не з' явився, про дату та час слухання справи був повідомл ений належним чином. Від ньог о на адресу суду надійшло кло потання про розгляд справи б ез участі Управління.(а.с.15, 17).
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату й час розгляду спр ави був повідомлений належни м чином, причину неявки суду н е доповів, заперечень проти п озову не надав, заяв про розгл яд справи за його відсутност і до суду не надходило.
Дослідивши матеріали спра ви, встановивши фактичні обс тавини справи та відповідні їм правовідносини, суд вважа є, що позов не підлягає задово ленню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 8 Констит уції України в Україні визн ається і діє принцип верхове нства права. Конституція України має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції Ук раїни і повинні відповідати їй. Норми Конституції Укр аїни є нормами прямої дії.
Звернення до суду для захис ту конституційних прав і сво бод людини і громадянина без посередньо на підставі Кон ституції України гарантує ться.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності зі ст. 181 КАС України учасники виконавчог о провадження та особи, які за лучаються до проведення вико навчих дій, мають право зверн утися до адміністративного с уду із позовною заявою, якщо в важають, що рішенням, дією, або бездіяльністю державного ви конавця чи іншої посадової о соби державної виконавчої сл ужби порушено їхні права, сво боди чи інтереси, а також, якщо законом не встановлено інши й порядок судового оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті таких осіб.
З матеріалів справи вбачає ться, що 07 вересня 2009 року голов ним державним виконавцем під розділу примусового виконан ня рішень Головного управлін ня юстиції у Луганській обла сті Овчаренко Юлією Сергії вною у зв' язку з виконання м постанови суду на підставі виконавчого листа № 2а-262 від 16.03 .2009 р. по адміністративній спра ві за позовом ОСОБА_2 про с тягнення недоплаченої щоріч ної однаразової грошової доп омоги до 5-го травня за 2007 рік ви несено постанову про арешт г рошових коштів боржника на с уму 1966, 64 грн. на р/р 35212004000901 МФО 804013 в ГУ ДКУ в Луганській області, код за ЄДРПОУ 03196742, що належить упр авлінню праці та соціального захисту населення Ленінсько ї районної у м. Луганську ради . (а.с. 3).
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни № 606 «Про виконавче пров адження» (далі за текстом Зак он № 606) - виконавче провадження , як завершальна стадія судов ого провадження та примусове виконання рішень інших орга нів (посадових осіб) - це сукуп ність дій органів і посадови х осіб. зазначених у цьому Зак оні, спрямованих на примусов е виконання рішень судів та і нших органів (посадових осіб ), які здійснюються на підстав ах, у спосіб та в межах повнова жень, визначених цим Законом , іншими нормативно-правовим и актами, виданими відповідн о до цього Закону та інших зак онів, а також рішеннями, що від повідно до цього Закону підл ягають примусовому виконанн ю далі - рішення).
Згідно вимог ст. 2 Закону Укр аїни «Про виконавче провадже ння» - примусове виконання рі шень в Україні покладається на Державну виконавчу службу , яка входить до системи орган ів Міністерства юстиції Укра їни. Відповідно до Закону Укр аїни "Про державну виконавчу службу" примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці Департаменту держ авної виконавчої служби Міні стерства юстиції України, ві дділів державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиці ї України в Автономній Респу бліці Крим, обласних. Київськ ого та Севастопольського міс ьких управлінь юстиції, райо нних, міських (міст обласного значення), районних в містах в ідділів державної виконавчо ї служби відповідних управлі нь юстиції (далі-державні вик онавці).
Статтею 5 Закону України «Пр о виконавче провадження» пер едбачено, що державний викон авець при здійсненні виконав чого провадження має право н а виконання рішення суду про стягнення коштів або наклад ення арешту в порядку, встано вленому цим Законом, наклада ти арешт на грошові кошти та і нші цінності боржника, в тому числі на кошти, які знаходять ся на рахунках та вкладах в ус тановах банків, інших кредит них установах, на рахунки в ці нних паперах, а також опечату вати каси, приміщення і місця зберігання грошей.
Порядок звернення стягнен ня на грошові кошти боржника визначено статтею 50 зазначен ого Закону, пунктом 4 якої визн ачено, що за наявності даних п ро кошти та інші цінності бор жника, що знаходяться на раху нках і вкладах та на зберіган ні в банках чи інших кредитни х організаціях, на них наклад ається арешт.
Відповідно до частини перш ої статті 59 Закону України „Пр о банки і банківську діяльні сть” - арешт на майно або кошти банку, що знаходяться на його рахунках, а так само арешт на кошти та інші цінності юриди чних або фізичних осіб, що зна ходяться в банку, накладаєть ся виключно за санкціоновано ю прокурором постановою слід чого, за постановою державно го виконавця у випадках, пере дбачених законами України, а бо за рішенням суду.
Крім того, частиною шостою с татті 59 зазначеного Закону бу ло передбачено, що стягнення на грошові кошти та інші цінн ості фізичних чи юридичних о сіб, що знаходяться у банку, мо же бути звернене за виконавч ими документами, передбачени ми законами України.
Відповідно до ст. 1071 Цивільно го кодексу України - банк може списати грошові кошти з раху нка клієнта на підставі його розпорядження. Грошові кошт и можуть бути списані з рахун ка клієнта без його розпоряд ження на підставі рішення су ду, а також у випадках, встанов лених договором між банком і клієнтом.
Таким чином, суд не знаходит ь підстав щодо скасування по станови підрозділа прим усового виконання рішень від ділу Державної виконавчої сл ужби Головного управління юс тиції у Луганській області в ід 07 вересня 2009 року про арешт г рошових коштів управління пр аці та соціального захисту н аселення Ленінської районно ї ради у м. Луганську, що містя ться на розрахунковому рахун ку 35212004000901 МФО 804013 в ГУДКУ в Лугансь кій області у сумі 1966,64 грн.
За таких обставин, суд не вбачає підстав для задоволе ння позовних вимог позивача.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних ви мог Управління праці та соці ального захисту населення Ле нінської районної ради у м. Лу ганську до Підрозділу примус ового виконання рішень відді лу Державної виконавчої служ би Головного управління юсти ції у Луганській області про скасування постанови підроз ділу примусового виконання р ішень відділу Державної вико навчої служби Головного упра вління юстиції у Луганській області від 07.09.2009 року про арешт коштів Управління праці та с оціального захисту населенн я Ленінської районної ради у м. Луганську, що містяться на розрахунковому рахунку № 352120040 00901 МФО 804013 в ГУДКУ в Луганській о бласті, код за ЄДРПОУ 03196742 у сумі 1966,64 грн. відмовити.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су- з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Суддя: (підпис) В.С.Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2009 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 6608393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Шембелян Вікторія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні