Справа № 296/3013/17
1-кс/296/1259/17
УХВАЛА
Іменем України
19 квітня 2017 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира Галасюк Р.А.,
за участю сторони кримінального провадження старшого слідчого СУ ГУНП в Житомирській області майора поліції ОСОБА_1
при секретарі Могилевець В.С.,
розглянув клопотання сторони кримінального провадження про тимчасовий доступ до речей та документів, -
в с т а н о в и в:
В провадженні СУ ГУНП в Житомирській області перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017060000000032 від 23.02.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що невстановлені посадові особи управління освіти Житомирської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, діючи в інтересах ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1), 20.02.2015 уклали з останнім ряд договорів, предметом яких стало надання послуг закладам освіти м. Житомира щодо гарантійного та сервісного обслуговування поставленого вказаним закладам ТОВ ТВК-Житомир обладнання - 37-ми комплектів устаткування й апаратів для фільтрування чи очищення води, які завідомо для останніх повинні бути виконуватися відповідно до умов договору про закупівлю товарів за державні кошти №82/15-ФОВ від 11.09.2015, укладеного між управлінням освіти Житомирської міської ради та ТОВ ТВК-Житомир , що призвело до спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам держави - завдання матеріально збитку бюджету м. Житомира на загальну суму 401 433, 67 грн.
Встановлено, що рішенням сесії Житомирської міської ради №909 від 14.05.2015 було виділено бюджетні кошти в сумі 2 220 000 грн. для закупівлі устаткування й апаратів для фільтрування чи очищування води для навчальних закладів м. Житомира згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 28.29.1 - Газогенератори, дистиляційні та фільтрувальні апарати.
09.07.2015 управлінням освіти Житомирської міської ради на офіційному загальнодержавному веб-порталі з питань державних закупівель було опубліковано оголошення за №160745 про проведення відкритих торгів на закупівлю вищевказаних товарів.
Відповідно до Реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій учасниками процедури закупівлі, які надали пропозицію конкурсних торгів за предметом закупівлі - газогенератори, дистиляційні та фільтрувальні апарати (устаткування й апарати для фільтрування чи очищування води) , 28.20.1 на замовлення управління освіти Житомирської міської ради стали: ТОВ Торгово-промислове об'єднання Аріста (код ЄРДПОУ 33221885, м. Київ, вул. Чигоріна, 61), ТОВ Науково-виробниче обєднання Екософт (код ЄРДПОУ 31749798, Київська область, м. Ірпінь, вул. Дзержинського, 1), ТОВ Гідропро Інжиніринг (код ЄРДПОУ 38430217, м. Київ, проспект Леся Курбаса, 1 А, оф.8) та ТОВ ТВК-Житомир (код ЄРДПОУ 39220646, м. Житомир, вул. Ватутіна, б. 71).
Відповідно до протоколу №202 від 26.08.2015 оцінки пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій переможцем торгів було визнано ТОВ ТВК-Житомир (код ЄРДПОУ 39220646, м. Житомир, вул. Ватутіна, б. 71), яке запропонувало пропозицію у сумі 2 039 662 грн., про що управлінням освіти Житомирської міської ради було опубліковано оголошення за №188051 від 31.08.2015 на офіційному загальнодержавному веб-порталі з питань державних закупівель.
11.09.2015 між управлінням освіти Житомирської міської ради в особі голови комітету з конкурсних торгів ОСОБА_3 та ТОВ ТВК-Житомир (код за ЄДРПОУ 39220646) в особі директора ОСОБА_4 було укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти №82/15-ФОВ, предметом якого є поставка в навчальні заклади м.Житомира 37-ми комплектів устаткування й апаратів для фільтрування чи очищення води та їх монтаж на загальну суму 2 039 662 грн.
Відповідно до дослідженої документації конкурсних торгів, затверджених рішенням комітету з конкурсних торгів управління освіти Житомирської міської ради (протокол від 09.07.2015 №183), зокрема проекту договору про закупівлю товарів за державні кошти, переможець конкурсних торгів зобов'язаний забезпечити безкоштовно збирання, монтаж, своєчасне ведення товару в експлуатацію, здійснювати безкоштовно ремонт, безкоштовне сервісне обслуговування на час дії гарантійних зобов'язань на товар протягом не менше 12-ти місяців з дня введення товару в експлуатацію але не менше ніж строк визначений чинним законодавством, виконати в повному обсязі наступні планові сервісні роботи: повна технічна та інформаційна підтримка; планові виїзди на сервісне обслуговування щомісячно в залежності від потреби; профілактичне тестування і регулювання обладнання; модифікація конфігурації робочих програм; профілактична чистка та змащування вузлів керуючих клапанів; промивка кварцового рукава УФ - знезаражувача (при необхідності);чистка сольового баку (при необхідності); заміна картриджів; примусове регенування фільтрів СОВ; зовнішнє чищення обладнання від пилу та бруду; доставка витратних матеріалів і реагентів; відключення (консервація) чи підключення обладнання СОВ (при необхідності)".
Вимоги до ТОВ ТВК-Житомир (код за ЄДРПОУ 39220646), щодо гарантійного та безкоштовного сервісного обслуговування поставленого обладнання в умовах укладеного 11.09.2015 договору про закупівлю товарів за державні кошти №82/15-ФОВ не змінились та залишились такими ж як і у проекті договору.
Однак, проведеною перевіркою встановлено, що в подальшому невстановленими слідством посадовими особами управління освіти Житомирської міської ради було вчинено протиправні дії, що спричинили тяжкі наслідки бюджету міста Житомир.
Так, посадові особи управління освіти Житомирської міської ради, які достовірно знали про умови договору №82/15-ФОВ від 11.09.2015 та його вимоги до постачальника щодо гарантійного та сервісного обслуговування поставленого в навчальні заклади м. Житомира фільтрувального обладнання, в подальшому уклали ряд договорів з ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1) або ж забезпечили перерахування бюджетних коштів за раніше укладеними договорами, предметом яких були роботи та товари, що повинні були бути виконані або ж поставлені ТОВ ТВК-Житомир , як такі, що підпадають під гарантійне або ж сервісне обслуговування, та які вже були фактично оплачені управлінням освіти Житомирської міської ради згідно умов договору №82/15-ФОВ від 11.09.2015.
Зокрема, такі дії невстановлених слідством посадових осіб управління освіти Житомирської міської ради призвели до безпідставного перерахування ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1) бюджетних коштів на загальну суму 401 433, 67 грн. та відповідно завдали збитку бюджету м. Житомира на вищевказану суму.
Разом з тим, дослідженням документації, наданої учасниками процедури закупівлі, які надали пропозицію конкурсних торгів за предметом закупівлі - газогенератори, дистиляційні та фільтрувальні апарати (устаткування й апарати для фільтрування чи очищування води), 28.20.1 на замовлення управління освіти Житомирської міської ради встановлено, що гр. ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, рахується працівником - виконробом у штаті ТОВ ТВК-Житомир (довідка ТОВ ТВК-Житомир про наявність працівників відповідної кваліфікації №325 від 13.08.2015), надає ТОВ ТВК-Житомир в оренду належний йому на праві власності транспортний засіб моделі Renault Trafik, реєстраційний номер НОМЕР_2 (довідка ТОВ ТВК-Житомир про автотранспорт №323 від 19.08.2015), що свідчить про наявність корисливого мотиву у невстановлених слідством членів комітету конкурсних торгів управління освіти Житомирської міської ради при наданні переваги ТОВ ТВК-Житомир під час проведення конкурсних торгів.
Про ознаки змови та антиконкурентні узгоджені дії між учасниками конкурсних торгів та членами комітету конкурсних торгів управління освіти Житомирської міської ради під час проведення вказаних торгів, недотримання вимог положення про комітет з конкурсних торгів, Закону та інших нормативно-правових актів, необ'єктивність при розгляді пропозицій конкурсних торгів свідчать і ті факти, що устаткування й апарати для фільтрування чи очищування води, які ТОВ ТВК-Житомир поставляло згідно укладеного 11.09.2015 договору про закупівлю товарів за державні кошти №82/15-ФОВ, останнє фактично придбавало в інших учасників торгів за предметом закупівлі - газогенератори, дистиляційні та фільтрувальні апарати (устаткування й апарати для фільтрування чи очищування води), 28.20.1 - безпосередніх виробників вказаного устаткування та обладнання - ТОВ Науково-виробниче обєднання Екософт (код ЄРДПОУ 31749798, Київська область, м. Ірпінь, вул. Дзержинського, 1), про що свідчать висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи поставленого ТОВ ТВК-Житомир обладнання - фільтрів для очищення води та складових частин до них.
Крім того, оперативним шляхом встановлено, що у 2016 році роботи по обслуговуванню устаткування й апаратів для фільтрування чи очищення води в закладах освіти м. Житомира розпочала виконувати ФОП ОСОБА_5І. (і.к. НОМЕР_3), яка за наявною оперативною інформацією являється офіційним працівником у ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1). Вищевказаний факт свідчить про подальший умисел невстановлених посадових осіб управління освіти Житомирської міської ради, на вчинення зловживань на користь певних осіб, зокрема - ОСОБА_2, а також про наявність умислу на заволодіння бюджетними коштами безпосередньо ОСОБА_2, який з метою маскування спільної з невстановленими слідством посадовими особами управління освіти Житомирської міської ради злочинної діяльності, вступив у злочинну змову з гр. ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, зареєстрованою за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, яка 25.04.2016 на прохання ОСОБА_2 зареєструвалася за адресою свого проживання як фізична особа підприємець з основним видом економічної діяльності оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням та у червні-серпні 2016 року управлінням освіти Житомирської міської ради на рахунок ФОП ОСОБА_5І. (і.к. НОМЕР_3) було перераховано грошові кошти на загальну суму 26 860, 26 грн. за надання послуг з технічного обслуговування систем очищення води, які фактично продовжував надавати ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1).Окрім надання вищевказаних послуг, ФОП ОСОБА_5І. (і.к. НОМЕР_3) у червні - грудні 2016 року стала виконавцем поточних та капітальних ремонтів приміщень у закладах освіти м. Житомира за замовленням управління освіти Житомирської міської ради на загальну суму 1 071 198, 36 грн. Упродовж жовтня-грудня 2016 року 14 дошкільних навчальних закладів м.Житомира перерахували по 1 280 грн. до ФОП ОСОБА_5І. (і.к. НОМЕР_3) за надання послуг з технічного обслуговування систем очищення води на загальну суму 17 920 грн.
За таких обставин у досудового слідства виникла необхідність у вилученні та дослідженні реєстраційної справи ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1), яка знаходиться у володінні Виконавчого комітету Житомирської міської ради, який розташований за адресою: м. Житомир, ОСОБА_6 Корольова, 4/2.
Реєстраційна справа ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1) має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, оскільки містить документи щодо реєстрації ФОП, підписані ОСОБА_2, накази про призначення службових осіб, довіреність на право представлення інтересів підприємства в державних органах тощо. Тобто, за допомогою вище перерахованих документів, які містяться у реєстраційній справі ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1), можливо встановити обставини, які у відповідності до ст.91 КПК України підлягають доказуванню під час розслідування.
За таких обставин, необхідно отримати тимчасовий доступ до реєстраційної справи ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1), яка знаходиться у володінні Виконавчого комітету Житомирської міської ради, який розташований за адресою: м. Житомир, ОСОБА_6 Корольова, 4/2 з можливістю її вилучення (здійснити її виїмку).
Можливість здійснення виїмки пов'язана з необхідністю досягнення мети отримання доступу до документів, оскільки, по-перше, у слідства може виникнути необхідність у проведені судово-почеркознавчої експертизи, а по-друге, у відповідності до ст.99 КПК України сторона кримінального провадження зобов'язана надавати суду для дослідження оригінали документів.
Крім того, слідство має достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення документів особою, у володінні якої вони знаходяться та призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального правопорушення та процесуальних дій, які заплановано провести.
Водночас, досудове розслідування приймає до уваги вимоги п.1 ч.1 ст.164 КПК України, в якому йде мова про те, що в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей та документів має бути зазначено прізвище, ім'я та по батькові особи, які надається право тимчасового доступу. З метою проведення швидкого та оперативного розслідування, слідство вважає за доцільне доручити здійснення тимчасового доступу, окрім старшого слідчого Коровчук Яніни Володимирівни, за її дорученням співробітникам Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, які здійснюють оперативний супровід вказаного кримінального провадження.
На підставі викладеного, з метою забезпечення дієвості кримінального провадження,керуючись ст.ст. 131,132,159-166,395 КПК України,-
у х в а л и в:
Надати старшому слідчому СУ ГУНП в Житомирській області ОСОБА_1, а також за її дорученням співробітникам Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, які здійснюють оперативний супровід вказаного кримінального провадження тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні Виконавчого комітету Житомирської міської ради, який розташований за адресою: м. Житомир, ОСОБА_6 Корольова, 4/2, а саме до оригіналів реєстраційної справи ФОП ОСОБА_2В. (і.к. НОМЕР_1) шляхом вилучення останньої на паперовому носії (у разі відсутності оригіналів -завірених службовою особовою їх копій та документів, які підтверджують причину їх відсутності).
Виконавчий комітет Житомирської міської ради, як володілець речей та документів, зобов'язане надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей та документів старшому слідчому Коровчук Я.В. та співробітникам Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право доступу до речей та документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з вимогами КПК України з метою відшукування та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя Р. А. Галасюк
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2017 |
Оприлюднено | 25.04.2017 |
Номер документу | 66096610 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Галасюк Р. А.
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Галасюк Р. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні