Ухвала
від 20.04.2017 по справі 826/19937/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/19937/16 Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В. Суддя-доповідач: Парінов А.Б.

У Х В А Л А

Іменем України

20 квітня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Парінова А.Б.,

суддів: Грибан І.О., Губської О.А.,

при секретарі судового засідання Приходько К.М.,

за участю представників сторін:

від позивача Махиня М.В.,

від відповідача Хітько В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 березня 2017 року у справі за позовом підприємства зі 100% іноземною інвестицією товариства з обмеженою відповідальністю Мері Кей (Україна) Лімітед до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Офісу великих платників податків ДФС (далі по тексту - відповідач, податковий, контролюючий орган), в якому просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність Офісу великих платників податків ДФС щодо неподання відповідному органові Державної казначейської служби України висновку про повернення підприємству зі 100% іноземною інвестицією товариство з обмеженою відповідальністю Мері Кей (Україна) Лімітед (ідентифікаційний код 24733492) надміру сплачених сум грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за заявою цього підприємства від 05 липня 2016 року №479 у сумі 2 331 006,00 грн. (два мільйони триста тридцять одна тисяча шість гривень нуль копійок);

- зобов'язати Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби (ідентифікаційний код 39440996, місцезнаходження: вул. Дегтярівська, 11-Г, м. Київ, Україна) підготувати та подати до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок про повернення Підприємству зі 100% іноземною інвестицією товариство з обмеженою відповідальністю Мері Кей (Україна) Лімітед (ідентифікаційний код 24733492, місцезнаходження: вул. Нововокзальна, 2, м.Київ, Україна) надміру сплачених сум грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у сумі 2 331 006,00 грн. (два мільйони триста тридцять одна тисяча шість гривень нуль копійок).

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 березня 2017 року позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову суду та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення невірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, у зв'язку з виникненням значного позитивного сальдо за розрахунками з бюджетом щодо податку на прибуток підприємств 06.07.2016 року підприємство зі 100% іноземною інвестицією звернулося до Міжрегіонального головного управління ДФС - Центральний офіс з обслуговування великих платників із заявою від 05.07.2016 №479 щодо повернення надміру сплаченої суми податку на прибуток на загальну суму 2 331 006,00 грн.

Розмір переплати відповідачем не заперечується.

Переплата з податку на прибуток на загальну суму 2 331 006,00 грн. виникла після сплати позивачем авансових платежів з цього податку за такі податкові періоди (місяці) 2014 року: за січень - 431 032,00 грн.; за лютий - 431 032,00 грн.; за березень - 734 471,00 грн.; за квітень - 734 471,00 грн., що підтверджується відповідними копіями платіжних доручень.

Розмір сплачених позивачем авансових платежів був розрахований за правилами, визначеними податковим законодавством, виходячи з розміру нарахованого податку на прибуток позивача за попередні звітні періоди - 2012 та 2013 роки.

В наступних податкових періодах (2014-2016 роки) та до моменту подання заяви про повернення надміру сплаченого податку у позивача не виникло податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств, в рахунок погашення яких могли б бути зараховані авансові платежі за цим податком, що сплачені позивачем у січні-квітні 2014 року.

У заяві від 05.07.2016 року позивач просив податковий орган повернути надміру сплачені суми грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств у сумі 2 331 006,00 гривень у безготівковій формі на поточний рахунок позивача №26004200077008 в ПАТ Сітібанк , м.Київ, МФО 300584.

Листом №15440/10/28-10-42-2-11 від 15.07.2016 року ДФС повідомлено позивачу, що діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених сум з податку на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів. Крім цього, зазначено, що Законом України Про Державний бюджет України на 2016 рік передбачено велику кількість соціально важливих програм, реалізація яких пов'язана з виконанням доходної частини бюджету та напруженість планових завдань зі збору платежів до загального фонду державного бюджету, у зв'язку з чим рекомендовано розглянути питання щодо можливості зарахування зазначених сум переплат рівномірними частинами протягом поточного року.

У зв'язку з тим, що відповідачем не було вжито ніяких заходів щодо повернення надміру сплаченого податку, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не були здійснені заходи, передбачені статтею 43 Податкового кодексу України, спрямовані на повернення платнику податків надміру сплаченого податку на прибуток в розмірі 2 331 006,00 гривень, що призвело до порушення прав позивача внаслідок допущеної бездіяльності.

Колегія суддів погоджується з наведеним висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

За правилами пп. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 43.1 статті 43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Згідно з п. 43.3 статті 43 Податкового кодексу України обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних oci6, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Пунктом 43.4 статті 43 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно п. 5 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 грудня 2015 року N 1146, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Відповідно до вимог п. 7 названого Порядку після реєстрації в органі ДФС заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань (крім грошових зобов'язань з митних та інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів) передається на розгляд до структурних підрозділів, що виконують функції з адміністрування відповідних податків і зборів та погашення заборгованостей. Не пізніше другого робочого дня, наступного за днем реєстрації, заява з відміткою вказаних підрозділів щодо правомірності повернення передається до структурного підрозділу, на який покладено функцію з підготовки висновку.

У разі якщо вказана у заяві платника сума (її частина) за даними інформаційних систем обліковується як помилково та/або надміру сплачена, орган ДФС готує висновок на повернення такої суми (її частини) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. За платежами, належними державному бюджету, орган ДФС у строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з реєстром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному органу Казначейства. (п. 8 Порядку).

Отже в силу приписів вищенаведених норм, підставами для повернення надміру сплачених платежів є встановлення факту надмірної сплати податку, відсутність податкового боргу та подання відповідної заяви в межах встановленого строку (1095 днів).

Відповідно до п. 43.5 статті 43 Податкового кодексу України контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України.

На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.

Оскільки за позивачем обліковується надмірна сплата з податку на прибуток підприємств, наявність якої підтверджена матеріалами справи (лист від 17.11.2016 № 8102/10/28-10-07-03-20) та не заперечується податковим органом, для повернення якої позивач подав письмову заяву, вказавши напрям перерахування цих коштів, заява подана в межах 1095 днів від дня виникнення переплати у 2014 році, а податковий орган не підготував висновок про їх повернення та не подав такий висновок для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, суд першої дійшов обґрунтованого висновку про те, що у спірних правовідносинах саме податковий орган, не виконавши покладені на нього ст. 43 Податкового кодексу України обов'язки, діяв не на підставі та не у спосіб, визначений чинним законодавством України, відповідно вчинив протиправну бездіяльність.

З огляду на викладене, висновок суду суду першої інстанції про задоволення позову є законним та обґрунтованим.

Посилання апеляційної скарги відповідача на те, що не можуть бути задоволені вимоги позивача про стягнення надміру сплачених коштів відхиляються, оскільки, як вбачається з матеріалів справи, позивач таких вимог не заявляв.

Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.

За таких обставин, апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

На підставі викладеного, керуючись статтями 41, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 112, 254 КАС України, суд, -

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 березня 2017 року залишити без змін

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя А.Б. Парінов Судді І.О. Грибан О.А. Губська

Ухвалу в повному обсязі виготовлено 20.04.2017

Головуючий суддя Парінов А.Б.

Судді: Губська О.А.

Грибан І.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2017
Оприлюднено25.04.2017
Номер документу66106239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19937/16

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 17.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 02.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні