У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 822/1673/16
Головуючий у 1-й інстанції: Ковальчук А.М.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
18 квітня 2017 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Сушка О.О. Смілянця Е. С. ,
секретар судового засідання: Гіюк Д.М.
за участі:
представника позивача: ОСОБА_2
представників третьої особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів" на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2016 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів", треті особи: відділ Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 до сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області, третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю "Зелений Гай-ФН" про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до сектору з питань державної реєстрації Ізяславської РДА Хмельницької області про визнання протиправними та скасування рішень.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2016 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2016 року скасувати, прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованої постанови.
Представник позивача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав у повному обсязі, просив вимоги, що в ній викладені, задовольнити.
Представники третьої особи товариства з обмеженою відповідальністю "Зелений Гай-ФН" заперечили проти задоволення апеляційної скарги.
Решта осіб, які беруть участь в справі повноважних представників не направили, хоча були належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи.
Згідно із ч.4 ст.196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Керуючись положеннями даної норми та враховуючи відсутність заперечень учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, колегія суддів вирішила провести розгляд справи за даної явки сторін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, в 2011 році між ТОВ "Лендком Симонів" та ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_9, ОСОБА_5 укладено договори оренди земельних ділянок за кадастровими номерами: 6822183600:05:021:0531, 6822183600:05:021:0560, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0559, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0562, 6822183600:05:021:0534, 6822183600:05:021:0533, які знаходяться на території Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області, строком на десять років.
Позивач вказує, що усі первинні договори оренди земельних ділянок, укладені в 2011 році є чинними на даний час, ніким не оскаржені та не визнані в судовому порядку недійсними. Разом з цим, відповідно до інформаційних довідок від 16 та 19 серпня 2016 року вказані фізичні особи уклали нові договори оренди землі щодо вищевказаних земельних ділянок з ТОВ "Зелений Гай-ФН" про що свідчать рішення Реєстраційної служби Ізяславського районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексні номера: 17837218 від 09.12.2014 року, 15785313 від 15.09.2014 року, 17159401 від 12.11.2014 року, 17150542 від 12.11.2014 року, 16217863 від 02.10.2014 року, 26913831 від 09.12.2015 року, 16316972 від 07.10.2014 року.
Позивач вважає, що вказані рішення державного реєстратора про державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки, прийняті з порушенням чинного законодавства України, оскільки відповідачем при вчиненні реєстрації не перевірено, чи були зареєстровані права на земельні ділянки за іншими особами, в зв'язку з чим відповідачем допущено порушення, за якого одну і ту ж земельну ділянку було передано в оренду різним орендарям. У зв'язку із цим позивач звернувся до суду.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не доведено та не надано доказів реєстрації договорів на спірні земельні ділянки у 2011 році за ТОВ "Лендком Симонів", в свою чергу відповідач довів правомірність своїх рішень.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.
Відповідно до ст.15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції чинній на день прийняття оскаржуваних рішень) державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, а також перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації та приймає відповідні рішення.
Згідно п.3 ч.3 ст.10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 01 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.
Відповідно до ст.24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.
За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.
Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.
Позивач обґрунтовує протиправність спірних рішень відповідача тим, що останнім при вчиненні реєстрації прав оренди за ТОВ "Зелений Гай ФН" не перевірено, чи були зареєстровані права на земельні ділянки за іншими особами. При цьому позивач стверджує, що в 2011 році уклав та зареєстрував договори оренди на такі земельні ділянки.
Колегія суддів зазначає, що з 2011 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. за №1021 Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі , яка діяла до 01.01.2013р., повноваженнями щодо реєстрації правовстановлюючих документів на земельні ділянки були наділені територіальні органи Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки.
Згідно п.1 Порядку ведення Поземельної книги поземельна книга - документ, який є складовою частиною державного реєстру земель, містить відомості про земельну ділянку, обмеження на використання земельної ділянки, суб'єктів прав на земельну ділянку та правовстановлюючі документи, а також дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, її цільове призначення, склад земельних угідь. Поземельна книга є власністю держави.
Відповідно до п.8 Порядку ведення Поземельної книги одночасно з внесенням відомостей до Поземельної книги робляться записи у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі (далі - Книга записів).
З огляду на викладене, інформація про укладені та зареєстровані у 2011 році договори оренди міститься в поземельній книзі та книзі записів.
Разом з цим, ведення поземельних книг розпочато лише з 01.01.2013 року відповідно до Постанови КМУ №1051 від 17.10.2012 року "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру".
За ч.1 ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр", до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Згідно з ч.2 ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст.38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру.
Згідно довідок відділу Держземагенства в Ізяславському районі Хмельницької області договори оренди спірних земельних ділянок станом на 01.01.2013 року відділом Держземагенства в Ізяславському районі не реєструвалися.
Листом від 09.12.2016 року 9-28-99.5-2708/0/15-16 відділ Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області повідомив, що згідно Постанови КМУ №791 від 20.07.2011 року для забезпечення роботи Автоматизованої системи Державного земельного кадастру Держкомземом запроваджено Перехідну реєстраційну систему, за допомогою якої ДП "Центр державного земельного кадастру" в електронному вигляді формував аркуші Поземельної книги, Книги записів та витягів.
Реєстрація у вказаній перехідній реєстраційній системі була розпочата після 06.08.2011 року і велася по 01.01.2013 року ХРФДПЦДЗК.
Договори оренди земельних ділянок укладені між громадянами та ТОВ "Лендком Симонів" за кадастровими номерами: 6822183600:05:021:0531, 6822183600:05:021:0560, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0559, 6822183600:05:021:0558, 6822183600:05:021:0562, 6822183600:05:021:0534, 6822183600:05:021:0533 - дата реєстрації від 19.07.2011 року, реєструвалися в Перехідній реєстраційній системі.
Вказано, що записи про реєстрацію вказаних договорів оренди земельних ділянок до книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі не вносились. Відділом Держгеокадастру в Ізяславському районі Хмельницької області надано для огляду державному виконавцю на предмет реєстрації вищевказаних договорів оренди книги записів реєстрації договорів оренди землі з 16.02.2011 року, та з 17.07.2011 року після чого їх виявлено не було.
Позивачем в ході судового розгляду справи також не надано доказів реєстрації договорів на спірні земельні ділянки у 2011 році за ТОВ "Лендком Симонів".
Крім того, факт не укладання та не реєстрації договорів ТОВ "Лендком Симонів" підтверджується також поясненнями від 19.12.2016 року ОСОБА_9 та ОСОБА_11 відібраними ДОП Ізяславського ВП Славутського відділу ГУ НП в Хмельницькій області.
Колегія суддів також враховує, що в 2010 році ФГ "Зелений Гай", яке 2014 року перетворене у ТОВ "Зелений Гай ФН", уклало із зазначеними вище фізичними особами договори оренди тих самих земельних ділянок строком на 5 років. Листом відділу в Ізяславському районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 14.04.2017р. №234/401/17 підтверджено факт реєстрації даних договорів в 2010 році Хмельницькою регіональною філією ДП ЦДЗК.
Тобто, станом на час укладення та реєстрації договорів оренди вказаних земельних ділянок укладених із вказаними фізичними особами і ТОВ "Лендком Симонів", були чинні договори оренди тих самих земельних ділянок укладені із тими ж фізичними особами і ФГ "Зелений Гай".
Враховуючи наведені обставини, суд апеляційної інстанції погоджується із висновками суд першої інстанції щодо правомірності спірних рішень відповідача, адже доводи позивача про допущення відповідачем подвійної реєстрації прав на вказані ділянки спростовуються матеріалами справи, а позивачем не доведено протилежного.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 198 та статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лендком Симонів" залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2016 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 25 квітня 2017 року.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_12 ОСОБА_13
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2017 |
Оприлюднено | 25.04.2017 |
Номер документу | 66109735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні