Ухвала
від 19.04.2017 по справі 757/22262/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/22262/17-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2017 року

Печерський районний суд міста Києва у складі:

головуючого слідчого судді Васильєвої Н.П.,

при секретарі Захарчишиній В.С.,

за участю прокурора Котковця В.Н.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі судових засідань Печерського районного суду міста Києва клопотання прокурора другого відділу управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Київської області Котковця В.Н. про тимчасовий доступ до документів,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор другого відділу управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Київської області юрист 2 класу Котковець В.Н. звернувся до Печерського районного суду міста Києва з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, та просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме оригіналу акту про результати тематичної перевірки №12/28-10-06-01-10 від 20.03.2017 з додатками, а також інших документів (в тому числі скріншотів), речей та електронних інформаційних систем, що використовувались під час проведення перевірки , які зберігаються за місцезнаходженням Державної фіскальної служби України, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Львівська пл., 8, з можливістю їх вилучення (здійснення їх виїмки).

В ході досудового розслідування встановлено, що у провадженні другого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Київської області перебуває кримінальне провадження № 42016110000000334 від 14.06.2016 за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Київської митниці ДФС України, які з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи іншої фізичної або юридичної особи, всупереч інтересам служби, в порушення ст. ст. 54, 55 Митного кодексу України, п. 2 Наказу №689 ДФС України, не здійснили контроль за правильністю визначення митної вартості товарів, ввезених ТОВ Боршина (код 39334975) на протязі травня-червня 2016 року та не провели коригування митної вартості товарів, чим завдали тяжких наслідків у вигляді збитків, які в 250 і більше раз перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Управлінням власної безпеки ГУ ДФС України в Київській області в ході проведення заходів щодо виявлення можливих фактів недотримання посадовими особами Київської митниці ДФС вимог чинного законодавства під час виконання ними своїх службових обов'язків направлених на виявлення, попередження та припинення порушень з використанням схем від сплати митних зборів та платежів, встановлені факти, які свідчать про порушення митного, податкового та антикорупційного законодавства з боку працівників Київської митниці ДФС.

Так, за результатами опрацювання та аналізу інформації наявної в ПІК Інспектор-2006 та АІС Податковий блок встановлено, що посадовими особами Київської митниці ДФС під час здійснення митного оформлення товарів, які переміщуються товариством з обмеженою відповідальністю Боршина (в подальшому ТОВ Боршина , декларант), а саме - шин пневматичних гумових нових для вантажних автомобілів, зловживаючи своїм службовим становищем в супереч інтересам держави з метою одержання неправомірної вигоди, у вигляді заниження обов'язкових митних платежів, надають останнім, на протязі тривалого часу, змогу занижувати ціни на ввезені товари.

Співробітниками УВБ ГУ ДФС у Київській області, на виконання доручень слідчого по кримінальному провадженню №42016110000000334, встановлено, що зазначені вищепротиправні дії посадових осіб ТОВ Боршина являються частиною злочинної схеми (так званої групи Холдинг Дальнобой ) направленої на умисне ухилення від сплати митних платежів та податків при ввезенні та реалізації на митній території України шин пневматичних гумових, торгівельної марки Вridgestone.

Алгоритм дії зазначеної схеми полягає в наступному - членами Холдингу на території Республіки Кіпр зареєстровано офшорну компанію Southville Investments Limited, яка заключає договори та придбає в європейських виробників шини пневматичні гумові, торгівельної марки Вridgestone. В подальшому зазначена продукція, на підставі контракту №SIL-BOR/2015-1201 від 01.12.2015 року укладеного між Southville Investments Limited та ТОВ "Боршина", продається останнім та ввозиться на митну територію України за цінами вдвічі - тричі нижчими від цін за якими придбає шини у виробника, з метою заниження митних платежів.

Окрім того, з метою придання законності даним злочинним діям представниками Холдингу надаються до митних органів висновки про вартості характеристики товару, згідно яких ціни на шини, що ввозяться на митну територію України ТОВ "Боршина" більша ніж вартість торгівельної партії шин в мінімальному ціновому сегменті України станом на травень 2016 року.

Так ТОВ "Боршина" надано Експертний висновок щодо відповідності вартості торгівельної партії шин пневматичних гумових нових для вантажних автомобілів згідно з контрактом №SIL-BOR/2015-1201 від 01.12.2015 р. вартості торгівельної партії подібних шин в мінімальному сегменті України станом на травень 2016 року від 24.05.2016 засвідчує, що …в результаті проведеного аналізу встановлено, що вартість торгівельної партії шин пневматичних гумових нових для вантажних автомобілів згідно з контрактом №SIL-BOR/2015-1201 від 01.12.2015 р. більша ніж вартість торгівельної партії шин в мінімальному ціновому сегменті України станом на травень 2016 року. Тобто зроблено висновок про те, що ціни на ввезений ТОВ Боршина товар вище мінімальних цін наявних на ринку України. Однак при здійсненні дослідження не взято до уваги, що ТОВ Боршина декларуються до ввезення шини торгівельної марки ТМ Bridgestone країна виробник Тайланд, Японія, Іспанія, що за своєю сутністю не можуть перебувати в мінімальному ціновому сегменті подібних товарів країни походження яких Китай. В той же час дослідження цінового сегменту в якому перебувають шини пневматичні гумові зазначеної торгівельної марки не здійснювалось. Як наслідок зазначений вище Експертний висновок….. не може бути підставою для визначення цін на шини пневматичні гумовінові для вантажних автомобілів згідно з контрактом №SIL-BOR/2015-1201 від 01.12.2015 року.

Окрім того до МД декларантом надано Експертний висновок №Ц-657 від06.06.2016 Київської торгово-промислової палати.

З тексту данного висновку встановлено, що експертиза проведена за замовленням ТОВ Боршина від 30.05.2016 року з метою (далі мова оригіналу) ….Предоставить информацию о контрактной (рыночной) стоимости на пневматические шины для грузовых автомобилей, импортируемых в Украину по Контракту №SIL-BOR/2015-1201 від 01.12. 2015 г.

Під час виконання доручення слідчого оперативним шляхом встановлено, що на території Київської митниці ДФС існує злочинне угрупування в яке входять службові особи Київської митниці ДФС, якими з метою мінімізації митних платежів здійснюється сприяння підконтрольним підприємствам працюючих в режимі імпорт, а саме: ТОВ Боршина , ТОВ Дельта 2010 та ТОВ Контакт-сервіс-плюс в ухиленні від сплати податків та митних платежів в бюджет України, в особливо великих розмірах.

Крім того, в ході обшуку 18.10.2016 на складських приміщеннях ТОВ Боршина відібрано зразки для експертного дослідження, а саме: 36 шин пневматичних гумових марки Bridgestone та Firestone для призначення та проведення відповідних експертиз. 21.11.2016 отримано висновок судової товарознавчої експертизи КНДІСЕ Міністерства юстиції України згідно якого встановлено вартість 36 шин пневматичних гумових марки Bridgestone та Firestone як за межами території України так і на території України (встановлено, що вартість вище вказаних шин імпортованих ТОВ Боршина на територію України є заниженою). 16.12.2016 отримано висновок Харківського НДЕКЦ МВС України за результатами проведеної судово-економічної експертизи згідно якого встановлено заниження митної вартості імпортованих в адресу ТОВ Боршина шин за контрактом Sil-BOR\2015-1201 від 01.12.2105 чим Державному бюджету України спричиненні збитки внаслідок несплати ввізного мита в сумі 4 291 316,80 грн., а також ПДВ в сумі 13 119 168, 51 грн.

На виконання вимог листа прокуратури Київської області Державною фіскальною службою України проведено перевірку стосовно дій працівників Київської митниці ДФС в рамках розслідування кримінального провадження №42016110000000334 від 14.06.2016 за результатами якої складено акт №12/28-10-06-01-10 від 20.03.2017, копію якого направлено до прокуратури Київської області.

Разом з тим, прокуратурою області 27.03.2017 в порядку ст.ст. 36, 93 КПК України до Державної фіскальної служби України направлено запит з метою надання оригіналу акту про результати тематичної перевірки №12/28-10-06-01-10 від 20.03.2017 з додатками.

12.04.2017 до прокуратури Київської області з Державної фіскальної служби Українина дійшла відповідь на вказаний запит про готовність надання тимчасового доступу до речей та електронних інформаційних систем у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України.

На даний час у органу досудового розслідування є достатні підставив важати, що за місцемзнаходження Державної фіскальної служби України за адресою: м. Київ, Львівська пл., 8, можуть зберігатися речі та документи, які мають доказове значення у кримінальному провадженні.

У судовому засіданні прокурор зазначив, що в Державній фіскальній службі України, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Львівська пл., 8, зберігається оригінал акту про результати тематичної перевірки №12/28-10-06-01-10 від 20.03.2017 з додатками, а також інші документи (в тому числі скріншоти), речі та електронні інформаційні системи, що використовувались під час проведення перевірки, які мають значення для вказаного кримінального провадження та можуть бути використанні в якості доказу та відповідно до вимог ст. 132 КПК України, без застосування вказаного заходу забезпечення кримінального провадження отримати доступ до зазначених документів не можливо.

Заслухавши пояснення прокурора, який підтримав клопотання, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, приходжу до наступного висновку.

У відповідності до положень ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, в якому мають обґрунтувати можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанніпрокурора, правове обґрунтування клопотання, яке відповідає вимогам ст.ст. 161,162 КПК України, приходжу до висновку, що речі та документи, які вказані в клопотанні можуть мати суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню в кримінальному провадженні, а тому клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст. 107, 160, 162, 163, 164, 166, 309, 376, 562 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотанняпрокурора другого відділу управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Київської області Котковця В.Н. про тимчасовий доступ до речей та документів - задовольнити.

Надати прокурору другого відділу управління процесуального керівництва у кримінальних провадж еннях слідчих регіональної прокуратури прокуратури Київської області Котковцю В.Н., слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42016110000000334 від 14.06.2016 та оперативним працівникам УВБ ГУ ДФС у Київській області за дорученням прокурора, слідчого дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме оригіналу акту про результати те матичної перевірки №12/28-10-06-01-10 від 20.03.2017 з додатками, а також інших документів (в тому числі скріншотів), речей та електронних інформаційних систем, що використовувались під час проведення перевірки , які зберігаються за місцезнаходженням Державної фіскальної служби України, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Львівська пл., 8, з можливістю їх вилучення (здійснення їх виїмки) .

Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі не виконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторонни кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвалимає право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Ухвала виготовлена в двох примірниках:

Прим.1- справа 757/22262/17-к

Прим.2-прокурору Котковцю В.Н.

Слідчий суддя

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.04.2017
Оприлюднено25.04.2017
Номер документу66118952
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/22262/17-к

Ухвала від 19.04.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Васильєва Н. П.

Ухвала від 19.04.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Васильєва Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні