Ухвала
від 21.04.2017 по справі 723/1011/17
СТОРОЖИНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сторожинецький районний суд Чернівецької області

Справа № 723/1011/17

Провадження № 2-а/723/1413/17

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2017 року м.Сторожинець

Суддя Сторожинецького районного суду Чернівецької області Дедик Н.П., вивчивши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Сторожинецької міської ради, ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача ОСОБА_3, третя особа, яка не заявляє особистих вимог Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернівецькій області про визнання нечинними та скасування рішень та визнання недійсним договору оренди землі,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом, в якому просить визнати нечинним та скасувати рішення Сторожинецької міської ради від 06.09.2012 року за №173-14/2012 щодо надання ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту відведення по передачі в оренду терміном на 5 років земельної ділянки орієнтовною площею 0,0004 га для облаштування входу до складського приміщення по вул..Чернівецькій, 3 м.Стороожинець; визнати нечинним та скасувати рішення Сторожинецької міської ради від 20.12.2013 р. №155-24/2013 щодо передачі в оренду терміном на 5 років ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0,0004 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (облаштування входу до складського приміщення) з кадастровим номером 7324510100:01:005:0501; визнати недійсним договір оренди землі від 10.02.2014 року, зареєстрований в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права за №4946817 від 12.03.2014 р.

Вважаю, що у відкритті провадження за адміністративним позовом необхідно відмовити з наступних підстав.

Згідно зі ст. 2 КАС України його завданням є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч.1 ст.6 КАС України, кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним та неупередженим судом, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена.

Згідно зі статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Таким чином, при визначенні юрисдикції справи, необхідно виходити з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач.

Відповідно до роз ясень, викладених в пункті 7 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 3 від 01.03.2013 року Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ , земельні відносини, суб єктами яких є фізичні чи юридичні особи, органи місцевого самоврядування, органи державної влади, а об єктами землі у межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї), регулюються земельним і цивільним законодавством на принципах забезпечення юридичної рівності прав їх учасників, забезпечення гарантій прав на землю (стаття 1 ЦК, статті 2, 5 Земельного Кодексу України; далі ЗК). Захист судом прав на землю у цих відносинах здійснюється способами, визначеними статтями 16, 21, 393 ЦК України, статтею 152 ЗК України, у тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування. Спори, що виникають із земельних відносин, незважаючи на участь у них субєкта владних повноважень, згідно зі статтею 15 ЦПК України розглядаються в порядку цивільного судочинства. Це стосується, наприклад, позовів про визнання недійсними рішень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо видання дозволу на виготовлення (розроблення) проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, вирішення інших питань, що відповідно до закону необхідні для набуття і реалізації права на землю, про надання чи передачу земельної ділянки у власність або користування чи не вирішення цих питань, припинення права власності чи користування землею (статті 116, 118, 123, 128, 131, 144, 146, 147, 149, 151 ЗК та інші), крім спорів, передбачених частиною першою статті 16 Закону України від 17 листопада 2009 року № 1559-VI Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності , про цивільну відповідальність за порушення земельного законодавства (статті 210, 211 ЗК), про повернення самовільно зайнятих земельних ділянок (стаття 212 ЗК).

Крім того, в пункті 22 вказаної постанови судом ро яснено, що за правилами цивільного судочинства розглядаються спори щодо договорів та інших правочинів, укладених відповідно до норм ЦК, інших актів цивільного законодавства, оскільки вони відрізняються від адміністративних договорів, спори щодо яких розглядаються адміністративними судами, тим, що згідно зі статтею 3 КАС адміністративний договір - це дво- або багатостороння угода, зміст якої становлять права та обов'язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією зі сторін угоди. Для таких спорів характерна наявність відносин влади і підпорядкування, а для правочинів, укладених згідно із цивільним законодавством за участю суб'єкта владних повноважень, відносини ґрунтуються на юридичній рівності, вільному волевиявленні та майновій самостійності.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що міська рада має право розпоряджатися землями територіальної громади. При цьому за змістом зазначеної статті міська рада має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Із наведеного випливає, що при здійсненні повноважень власника землі міська рада є не суб'єктом владних повноважень у тому значенні цього терміна, в якому його вжито у пункті 1 частини 1 статті 17 КАС, а рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію свого права розпоряджатися землею.

Верховний Суд України у постанові від 16 грудня 2014 року у справі №21-544а14, зазначив, що спір щодо захисту цивільних прав, що виникають із земельних відносин, має не публічний, а приватно-правовий характер, а тому вирішення таких спорів не належить до юрисдикції адміністративних судів.

Як вбачається з матеріалів адміністративного позову ОСОБА_1 просить визнати нечинним та скасувати рішення Сторожинецької міської ради щодо надання ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту відведення по передачі в оренду терміном на 5 років земельної ділянки орієнтовною площею 0,0004 га для облаштування входу до складського приміщення та щодо передачі в оренду терміном на 5 років ОСОБА_2 вказаної земельної ділянки, а також визнати недійсним договір оренди землі, з метою захисту свого права.

Отже, заявлені позовні вимоги випливають із відносин, що мають приватноправовий характер, а тому орган місцевого самоврядування у цих відносинах виступає як суб'єкт права власності, а не як суб'єкт владних повноважень. Міська рада виконувала свої правомочності власника земельної ділянки, що виразилися в розпорядженні землею у формі прийнятих рішень, а тому спір відноситься до сфери приватного права і повинен розглядатися за правилами цивільного судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.109 КАС України в даному випадку суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо зяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі викладеного, керуючись ст. 109 КАС України, суддя -

У Х В А Л И В :

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Сторожинецької міської ради, ОСОБА_2, третя особа на стороні позивача ОСОБА_3, третя особа, яка не заявляє особистих вимог Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернівецькій області про визнання нечинними та скасування рішень та визнання недійсним договору оренди землі.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Роз яснити позивачу його право звернутися до суду з позовом в порядку цивільного судочинства.

Ухвала може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Сторожинецький районний суд Чернівецької області особою, яка подала позовну заяву, шляхом подачі апеляційної скарги протягом п яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

СУДДЯ

СудСторожинецький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення21.04.2017
Оприлюднено26.04.2017
Номер документу66122005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —723/1011/17

Ухвала від 21.04.2017

Адміністративне

Сторожинецький районний суд Чернівецької області

Дедик Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні