Постанова
від 02.10.2009 по справі 2а-4659/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2009 року Справа №2а-4659/09/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі

головуючого-судді Кост іва М.В.

при секретарі судового зас ідання Б илень Н.С.

у відкритому судовому засі данні у м. Львові

розглянувши справу за поз овом Львівського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів

до Товариства з обмеженою від повідальністю «Міськбудмон оліт» про про стягнення штрафних сан кцій за нестворені робочі мі сця для працевлаштування інв алідів

з участю представників :

від позивача : Солтис А.В. - представник;

від відповідача : не з ' явився,

В С Т А Н О В И В :

Львівське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (надалі - позива ч) звернулося до адміністрат ивного суду з позовною заяво ю до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Міськбудм оноліт» (надалі - відповіда ч) про стягнення штрафних сан кцій за нестворені робочі мі сця для працевлаштування інв алідів в 2008 році в розмірі 123 776, 0 0 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, зокрема, що відповідно до наявного у справі статистич ного звіту відповідача за 2008 р ік середньооблікова чисельн ість працюючих становила 495 ос ііб, що зобов' язувало його с творити 20 робочих місця для пр ацевлаштування інвалідів. Фа ктично працевлаштовано було 7 інвалідів, та не сплачено ві дповідні штрафні санкції, чи м порушено норми ст. 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні».

Відповідач явку повноважн ого представника у судове за сідання не забезпечив, не пов ідомив суд про причини такої неявки, проти позовних вимог не заперечив, тому справа роз глядається на основі наявних доказів, у відповідності до в имог ч.6 ст.71 КАС України.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд, даючи правову оцінку сп ірним правовідносинам виход ив з наступного.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні" для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів.

Відповідальність за нез абезпечення зазначених норм ативів відповідно до частини другої статті 19 Закону поклад ається на керівників підприє мств. А в разі, коли кількість працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, т о відповідальність покладає ться на підприємства у вигля ді щорічної сплати штрафних санкцій, сума яких визначаєт ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на підпр иємстві за кожне робоче місц е, не зайняте інвалідом (части на перша статті 20 Закону).

Положенням про робоче місц е інваліда і про порядок прац евлаштування інвалідів (далі - Положення), затвердженим пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 03.05.95 N 314, визначено, що робоче місце інваліда - це окр еме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприє мстві (об'єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарю вання, де створено необхідні умови для праці інваліда (пун кт 1); робоче місце інваліда вв ажається створеним, якщо вон о відповідає встановленим ви могам робочого місця для інв алідів відповідної нозологі ї, атестоване спеціальною ко місією підприємства за участ ю представників МСЕК, органі в Держнаглядохоронпраці, гро мадських організацій інвалі дів, і введено в дію шляхом пра цевлаштування на ньому інвал іда (пункт 3); підприємства роз робляють заходи щодо створен ня робочих місць для інвалід ів, включають їх до колективн ого договору, інформують цен три зайнятості, місцеві орга ни соціального захисту насел ення та відділення Фонду соц іального захисту інвалідів п ро створення (пристосування) робочих місць для працевлаш тування інвалідів (пункт 5).

Разом з тим, частиною першою статті 18 Закону передбачено, що працевлаштування інвалід ів здійснюється органами Мін істерства праці України, Мін істерства соціального захис ту населення України, місцев ими радами, громадськими орг анізаціями інвалідів.

Також пунктом 10 Положенн я про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштуванн я інвалідів, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України від 03.05.95 р. N 314, із змінам и та доповненнями, (далі - Поло ження) визначено, що працевла штування інвалідів здійснює ться державною службою зайня тості, органами Мінсоцзахист у, місцевими Радами народних депутатів, громадськими орг анізаціями інвалідів з ураху ванням побажань, стану здоро в'я інвалідів, їхніх здібност ей і професійних навичок від повідно до висновків МСЕК.

Обов'язок такого працевлаш тування виникає у вказаних о рганів лише після виконання підприємствами приписів п. 14 П оложення, а саме поінформува ння державної служби зайнято сті та місцевих органів соці ального захисту населення пр о вільні робочі місця та вака нтні посади, на яких може вико ристовуватися праця інвалід ів.

Судом встановлено що сер едньооблікова чисельність п рацівників на підприємстві в ідповідача у 2008 р. складала 495 ос іб, відповідно норматив робо чих місць для забезпечення п рацевлаштування інвалідів с тановив 20 осіб. Однак фактично працевлаштовано було 7 інвал ідів, а будь-яких доказів щодо інформування вищевказаних д ержавних органів про готовні сть та наявність можливості працевлаштування ще 13 осіб-ін валідів на своєму підприємс тві суду не надано.

Наказом Державного коміте ту статистики України від 06.07.98 р. N 244, зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 17.07.98 р. з а N 464/2904, затверджено форми держа вної статистичної звітності з питань працевлаштування й зайнятості населення та інс трукції щодо їх заповнення. З окрема, підприємства, устано ви і організації щомісячно в повному обсязі подають держ авній службі зайнятості інфо рмацію про наявність вільних робочих місць (вакантних пос ад) за формою N 3-ПН "Звіт про ная вність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках".

Відповідно до пункту 2.1 І нструкції щодо заповнення де ржавної статистичної звітно сті за формами № 3-ПН "Звіт про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посад) та потреб у в працівниках", затверджено ї наказом Державного коміте ту статистики України від 06.0 7.1998 № 244: звіт за формою N 3-ПН пода ється підприємствами, незале жно від форм власності і госп одарювання, місцевому центру зайнятості 28 числа щомісячно ; ... у графі 4 (з графи 2) проставля ється наявність вільних робо чих місць (вакантних посад) в р ахунок річної броні, встанов леної місцевими державними а дміністраціями відповідно д о статті 5 Закону України "Про внесення змін до Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я", для працевлаштування гром адян, які потребують соціаль ного захисту і не здатні на рі вних умовах конкурувати на ринку праці, а також для п енсіонерів, учнів, студентів , інвалідів. Наявність вільни х робочих місць (вакантних по сад) зазначається щодо кожно ї категорії громадян окремо під такими шифрами: ... 14 - інвалі ди.

Звітів форми 3-ПН відповідач не подавав, листів про наявні сть вакантних місць для прац евлаштування інвалідів орга нам зайнятості не направляв. Отже, відповідні органи зайн ятості були позбавлені можли вості направити для працевла штування інваліда.

Враховуючи те, що відповіда ч не створив умов для можливо сті працевлаштування інвалі дів, не виконав норматив ство рення робочих місць для забе зпечення працевлаштування і нвалідів у 2008 р., суд дійшов вис новку про наявність підстав для стягнення штрафних санк цій та пені за 13 незайнятих ін валідами робочих місць у 2008 ро ці в розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві (п.п. 4,5,11 По рядку сплати підприємствами (об”єднаннями), установами і о рганізаціями штрафних санкц ій до відділень Фонду соціал ьного захисту інвалідів, аку муляції, обліку та використа ння цих коштів, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 28.12.2001 року №1767).

З огляду на викладене, п озов про стягнення 123 776, 00 грн. пі длягає задоволенню.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частини 4, су дові витрати у формі судовог о збору, з відповідача не нале жить стягувати.

Враховуючи наведене, та кер уючись ст.ст. 51, 71, 86, 94, 158, 160, 163, 167 КАС Ук раїни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «М іськбудмоноліт», що знаходит ься за адресою: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, 367/2 ( ідентифікацій ний код 32970122) на користь Львівс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів, що знаходиться за адр есою: м. Львів, пл. Маланюка, 6 (ід ентифікаційний код 23949066) 123 776 грн . штрафних санкцій та пені за н естворені робочі місця для п рацевлаштування інвалідів.

3. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений цим Кодексом, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.

4. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення. Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження. Апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.

Суддя М.В. К остів

Повний текст постанови виг отовлено 07.10.2009 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2009
Оприлюднено17.05.2010
Номер документу6613064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4659/09/1370

Постанова від 02.10.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні