Постанова
від 19.04.2017 по справі 802/539/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

19 квітня 2017 р. Справа № 802/539/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю Кітус , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 фіскальна служба України про продовження дії спеціальної санкції

в с т а н о в и в :

04.04.2017 року Міністерств економічного розвитку і торгівлі України звернулося в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Кітус про продовження дії спеціальної санкції.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушено ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", а саме, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши до суду 14.04.2017 року письмове клопотання (вх. №9007) про розгляд справи у його відсутність, при цьому зауважив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, шляхом направлення ухвали суду на адресу товариства, однак конверт з поштовим відправленням повернувся на адресу суду без вручення, з відміткою відділення поштового зв'язку про причини невручення за закінченням терміну зберігання , що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явилися, надавши заяву від 19.04.2017 року (вх. №9231) про розгляд справи без участі представника.

Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд вважає можливим розглянути дану справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши інші докази, які є у справі, суд приходить до переконання, що заявлений адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Судом встановлено, ОСОБА_1 фіскальна служба України листом від 18.05.2016 року № 8371 /5/99-99-14-06-16 звернулась до Мінекономрозвитку з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України TOB Кітус .

Подання ДФС України від 18.05.2016 № 8371/5/99-99-14-06-16 містило наступні дані:

- назва і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - TOB Кітус 22800, 23316, Вінницька область, Тиврівський район, с. Селище, вул. І. Богуна, 1-г;

- код порушення - 00010, який зазначає порушення вимог статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (згідно з листом ДПА від 16.07.2007 року № 8747/5/22-6016 щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності);

- вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно Поданням ДФС України суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності України TOB Кітус при здійсненні зовнішньоекономічних операцій допущено перевищення законодавчо встановлених строків розрахунків за експортним контрактом від 20.05.2015 року № 012 (дата здійснення операції 26.06.2015 року) на підставі повідомлення філії ПАТ КБ Приватбанк від 06.10.2015 року № Г-31.0.0.0/1-6391.

Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області до TOB Кітус надсилались запити від 13.11.2016 року № 32647/10/02-28-22-03 та від 21.01.2016 року №1674/10/02-28-22-03 стосовно надання пояснення та їх документального підтвердження про наявність чи відсутність порушення вимог валютного законодавства України при здійсненні розрахунків за зовнішньоекономічним договором від 20.02.2015 року № 012. Відповіді на зазначений запит не отримано. TOB Кітус не звітує. Декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України та знаходяться за її межами станом на 01.10.2016 року товариством не надано.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Частиною 2 статті 37 вказаного Закону передбачено, що санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 року №634/2011, Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.

В силу вимог ч. 6 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду (ч. 7, 8 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").

Таким чином, позивач правомірно та у визначеному законом порядку звернувся з даним позовом про подовження дії спеціальної санкції у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ Кітус на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 16.06.2016 року №988.

Згідно з ч. 3 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.

З матеріалів справи вбачається, що внесене позивачу подання Державної фіскальної служби України від 18.05.2016 року №8371/5/99-99-14-06-16, відповідало вищезазначеним вимогам закону.

Таким чином, за порушення вимог ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" до ТОВ Кітус , як суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України, застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Цією статтею Закону передбачено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені у контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Про факт порушення відповідачем законодавчо визначених строків розрахунків стало відомо на підставі повідомлення філії ПАТ КБ Приватбанк від 06.10.2015 року № Г-31.0.0.0/1-6391, згідно якого відповідачем при здійсненні зовнішньоекономічних операцій допущено перевищення законодавчо встановлених строків розрахунків за експортним контрактом від 20.05.2015 року № 012 (дата здійснення операції 26.06.2015 року). Вказана інформація свідчить про те, що виручка за експортовану продукцію по вищезазначеному контракту на територію України у встановлені законодавством строки не надходила.

Відповідно до пп. 2.3 п. 2 Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку від 24.03.1999 року №136, банк знімає експортну операцію резидента з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.

Згідно з п. 5.9 Інструкції банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені у висновках) виручки, товарів.

Отже, у зв'язку з недотриманням встановлених строків розрахунків відповідачем порушено статтю 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", внаслідок чого Мінекономрозвитку України правомірно застосовано спеціальну санкцію у виді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача.

Відповідно до абзацу другого підпункту 3.4 п. 4 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Державної податкової адміністрації України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Мінекономіки та ДПА України від 09.11.2006 року №340/672 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2007 року за №30/13297, на підставі отриманих матеріалів (у разі, якщо допущені порушення законодавства України не усунуто й виникає доцільність подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності) Мінекономрозвиок готує відповідну позовну заяву до суду.

Мінекономрозвитку листом від 27.10.2016 року № 4102-11/34255-03 звернулося до ДФС України щодо розгляду питання доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України TOB Кітус . ДФС України надіслала у відповідь лист, у якому зазначила, що порушення законодавчо встановлених строків розрахунків не усунуто. Підприємство відсутнє за місцезнаходженням. Відсутні відомості щодо погашення простроченої дебіторської заборгованості. До зазначеного листа надані документи для надання матеріалів для подання позову до суду щодо подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

З огляду на викладене та, беручи до уваги ту обставину, що відповідачем не усунуто порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" суд доходить висновку про правомірність заявлених Мінекономрозвитку позовних вимог та наявність достатніх правових підстав для подовження дії спеціальної санкції, застосованої до ТОВ Кітус Наказом Мінекономрозвитку від 09.07.2015 року №739.

Згідно із ч. 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.

Суд погоджується з наведеними у позовній заяві доводами позивача про необхідність продовження дії спеціальної санкції щодо ТОВ Кітус до часу усунення порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортними контрактами.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 16.06.2016 року №988 до Товариства з обмеженою відповідальністю Кітус (вул. І. Богуна, 1-г, с. Селище, Тиврівський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 39612522) на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю Кітус порушення статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

Дата ухвалення рішення19.04.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66134397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/539/17-а

Постанова від 19.04.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні