ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" квітня 2017 р.Справа № 916/3659/16
Господарський суд Одеської області у складі судді Смелянець Г.Є.
при секретарі судового засідання Ігнатишеній А.О.
розглянувши справу №916/3659/16
за позовом Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю „Облснабпром-Од»
про стягнення 136 000 грн.
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_2 за довіреністю від 03.01.2017р. №08-13/0002
від відповідача: не з'явився
Суть спору: Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до господарського суду з позовом про стягнення з ТОВ „Облснабпром-Од» 136 000 грн., з яких 68 000 грн. - штраф, який накладений на відповідача рішенням Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.06.2015р. №49-р/к „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» у справі №149-02/2014, та 68 000грн. - пеня, що нарахована відповідачу на підставі ч.5 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» за порушення строків сплати штрафу.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про причини свого нез'явлення суд не повідомив, відзив на позов і всі документи, що підтверджують заперечення проти позову до суду не надав.
Ухвала суду про прийняття справи до провадження від 03.03.2017р., яка надіслана відповідачу на адресу, що зазначена у позові та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернута до суду підприємством зв'язку з посиланням „за закінченням терміну зберігання» . Тому, із врахуванням роз'яснень, що містяться у пп.3.9.1. п.3.9. постанови пленуму ВГСУ від 26.12.2011р. №18 „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» , господарський суд визнав за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача у судовому засіданні та в силу вимог ст.75 ГПК України за наявними у справі матеріалами.
На підставі ст.85 ГПК України у судовому засіданні за участю представника позивача оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків:
Відповідно до ст.1 Закону України „Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993р., Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства.
Відповідно до ст. 22 Закону України „Про Антимонопольний комітет України» розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.
Згідно ст. 35 Закону України „Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001р., розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям рішення у справі.
Ч.1 ст. 48 Закону України „Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про: визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу.
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур'єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Ч.ч.2,3 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» також визначено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Як вбачається із матеріалів справи, Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу №149-02/2014 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, 18.06.2015р. прийняла рішення № 49-р/к, яким визнано, що ТОВ „Облснабпром-Од» вчинено порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, яке кваліфікується за пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України „Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів по предмету закупівлі: „мило та чистильні препарати - 34 найменування» , які проводилися ДП „Ізмаїльський морський торгівельний порт» у 2012 році та на ТОВ „Облснабпром-Од» накладено штраф у розмірі 68 000 грн.
Вказане рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, яке відправлено ТОВ „Облснабпром-Од» супровідним листом від 22.06.2015р. №02-03/1708 „Про направлення рішення» , було повернуто на адресу позивача з відміткою „за закінченням терміну зберігання» .
В подальшому, на підставі положень ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", інформація про прийняте рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.06.2015р. №49-р/к по справі №149-02/2014 була оприлюднена у випуску газети „Одеські вісті» №77 (4787) від 05.09.2015р.
Додатково інформацію про прийняте рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.06.2015р. №49-р/к по справі №149-02/2014 було розміщено на офіційному веб - сайті Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету.
Таким чином, у розумінні положень ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.06.2015р. №49-р/к по справі №149-02/2014 вважається врученим відповідачу 15.09.2015р.
Отже, строк оплату штрафу у розмірі 68 000 грн., який накладений на ТОВ „Облснабпром-Од» рішенням Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, настав 15.11.2015р.
Згідно з вимогами ч.8 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Між тим, доказів оплати штрафу відповідач не надіслав до Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України. Таких доказів відповідач не надав і до суду.
Таким чином відповідачем не здійснено оплату штрафу, як у строк, що встановлений вимогами ч.3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» , так і в подальшому.
При цьому, жодних заперечень, а тим більш доказів, що спростовують встановлені господарським судом обставини щодо несплати штрафу відповідач до суду не надав.
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції", заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
Разом з тим, як вбачається з позовної заяви та не спростовано відповідачем, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.06.2015р. № 49-р/к, прийняте по справі №149-02/2014, у встановлений двомісячний строк ТОВ „Облснабпром-Од» оскаржено не було.
Отже, вищезазначене рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, як на час звернення позивача до суду, так і на час вирішення спору, є чинним.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позов в частині стягнення з відповідача штрафу у сумі 68 000 грн. є обґрунтованим, та таким, що підлягає задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині стягнення з відповідача пені у сумі 68 000 грн. господарський суд виходить з наступного.
Підстави та умови нарахування пені в даному випадку визначаються статтею 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» , яка встановлює як обов'язковість нарахування пені в разі несплати штрафу, так і правила обчислення її розміру та строки нарахування.
Згідно з ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції» за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Враховуючи вищевикладене, перевіривши розрахунок пені, який міститься у позовній заяві, суд вважає його обґрунтованим та таким, що здійснений відповідно до вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим задовольняє позовні вимоги Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в частині стягнення пені у повному обсязі.
На підставі ст.ст.44,49 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
1.Позов Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю „Облснабпром-Од» (65020, м. Одеса, вул. Льва Толстого, буд. 28; ідентифікаційний код 35696698) на користь Державного бюджету на рахунок УК у м. Одесі/Приморський район/21081100, код ЄДРПОУ 38016923, банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, р/р 31111106700008, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 Державний бюджет штраф в сумі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. та пеню в сумі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн.
Стягувачем за наказом є Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104).
3.Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю „Облснабпром-Од» (65020, м. Одеса, вул. Льва Толстого, буд. 28; ідентифікаційний код 35696698) на користь Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104, на р/р 35213046008516, банк - Державна казначейська служба України, МФО 820172) судовий збір у розмірі 2 040 (дві тисячі сорок) грн.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено у встановленому законом порядку.
Повне рішення складено 24 квітня 2017 р.
Суддя Г.Є. Смелянець
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2017 |
Оприлюднено | 27.04.2017 |
Номер документу | 66138103 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Смелянець Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні