Постанова
від 24.04.2017 по справі 461/1501/17
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/1501/17

Категорія 3

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.04.2017 року м.Львів

Галицький районний суд м. Львова в складі:

головуючого - судді Лялюк Є.Д.,

при секретарі Станкевич Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Національної поліції в Львівській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії ,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Національної поліції України у Львівській області , в якому просить визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції у Львівській області щодо неподання до МВС України у 15-ти денний строк з дня реєстрації заяви (рапорту) висновку щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 разом з підтверджуючими документами, які додані до заяви та зобов'язати відповідача надіслати до МВС України висновок щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 у зв'язку із встановленням інвалідності ІІІ-ої групи, відповідно до ст.23 Закону України Про міліцію , а також Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженому Постановою КМУ №850 від 21.10.2015 року.

В обґрунтування позову покликається на те, що позивач ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ та Наказом Головного управління Національної поліції України у Львівській області такого було звільнено зі служби в поліції через хворобу. У серпні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Національної поліції у Львівській області із заявою про виплату одноразової допомоги у зв'язку з захворюванням, пов'язаним з проходженням служби в органах внутрішніх справ. Однак, станом на сьогоднішній день ОСОБА_1 стало відомо, що його заява (рапорт) разом з додатками та висновоком щодо виплати грошової допомоги до Міністерства внутрішніх справ не передавались, а знаходиться в Головному управлінні Національної поліції Львівської області. Просить позов задоволити.

Представник позивач в судове засідання не з'явилась, подала до суду заяву, в якій просить суд слухати справу у її відсутності, позов підтримує та просить задоволити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоч про час та місце розгляду був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Суд ухвалив слухати справу у відсутності представника відповідача на підставі наявних матеріалів справи.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Частиною 1 ст.6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи та інтереси.

Як встановлено судом, ОСОБА_1, проходив службу в органах внутрішніх справ. Наказом Головного управління Національної поліції України у Львівській області №182 о/с від 24.06.2016 року ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції на підставі п.2 ч.І ст. 77 Закону України Про національну поліцію через хворобу.

Відповідно до Виписки з акту огляду МСЕК від 04.08.2016 року ОСОБА_1 встановлено 45% втрати працездатності та III групу інвалідності у зв'язку із проходженням служби в органах внутрішніх справ.

У серпні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Національної поліції у Львівській області із заявою про виплату одноразової допомоги у зв'язку з захворюванням, пов'язаним з проходженням служби в органах внутрішніх справ. Заяву (рапорт) та необхідні додатки до неї було подано до Головного управління Національної поліції у Львівській області у відповідності із вимогами Постанови КМУ №850.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України визначає Закон України "Про Національну поліцію" від 02.07.2015 №580-VІІІ

Пунктом 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VІІІ (із змінами, внесеними Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 №900-УІІІ) встановлено, що право на отримання одноразової грошової допомоги, інших виплат, передбачених Законом України "Про міліцію", зберігається і здійснюється в порядку, що діяв до набрання чинності Законом України "Про Національну поліцію".

Відповідно до ст.23 Закону України "Про міліцію" у разі поранення (контузії, травми або каліцтва), заподіяного працівнику міліції під час виконання ним службових обов'язків, яке призвело до встановлення йому інвалідності, а також інвалідності, що настала в період проходження служби в органах внутрішніх справ або не пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ, залежно від ступеня втрати працездатності йому виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності III групи в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм призначення і виплати одноразової грошової допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850.

Відповідно до наведених норм законодавства, за колишніми працівниками міліції, яким встановлено інвалідність внаслідок захворювання, що пов'язане з проходженням служби в органах внутрішніх справ, зберігається право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої Законом України "Про міліцію", виплата якої здійснюється відповідно до Порядку №850. Зазначеним Порядком чітко встановлено, що заяву про виплату цієї допомоги такий працівник подає керівнику органу внутрішніх справ, у якому проходив службу, останній складає висновок щодо виплати грошової допомоги та надсилає його до МВС для прийняття відповідного рішення.

Той факт, що позивач після звільнення зі служби в органах внутрішніх справ був прийнятий на службу в органи поліції не позбавляє його права на отримання одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку №850.

Дана правова позиція підтверджується ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 14 лютого 2017 року у справі № 806/1428/16-а, ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2017 року у справі № 286/2602/16-а, ухвалами цього ж суду від 30 січня 2017 року у справі № 286/2570/16-а, від 10 січня 2017 року у справі № 286/2595/16-а, постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у справі № 823/1289/16.

При цьому, згідно п.2 Порядку №850 днем виникнення права на отримання грошової допомоги є у разі встановлення працівнику міліції інвалідності або ступеня втрати працездатності без установлення інвалідності - дата встановлення втрати працездатності, що зазначена в довідці медико-соціальної експертної комісії.

Оскільки, ОСОБА_1 звільнений зі служби 24.06.2016 року, а інвалідність встановлена 04.08.2016, тобто не пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби, але внаслідок захворювання, що мало місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ, такий має право на отримання одноразової грошової допомоги.

Пунктом 7 Порядку №850 передбачено, що працівник міліції, якому призначається грошова допомога у разі встановлення інвалідності чи часткової втрати працездатності без установлення інвалідності, подає за місцем служби такі документи: заяву (рапорт) про виплату грошової допомоги у зв'язку з установленням інвалідності або ступеня втрати працездатності без установлення інвалідності за формою згідно з додатком до цих Порядку та умов; довідку медико-соціальної експертної комісії про результати визначення у застрахованої особи ступеня втрати професійної працездатності (у відсотках).

Згідно п.8 Порядку №850, керівник органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, подає МВС в 15-денний строк з дня реєстрації документи, зазначені в пунктах 6 або 7 цих Порядку та умов, висновок щодо виплати грошової допомоги.

Повноваження на прийняття рішення про призначення чи про відмову в призначенні одноразової допомоги є виключною компетенцією МВС України, а на органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, покладено обов'язок по проведенню відповідних процедурних дій по оформленню відповідних документів для вирішення питання про виплату такої допомоги та реалізації рішення головного розпорядника коштів (МВС України) розпорядниками нижчої ланки.

Таким чином, розгляд заяви ОСОБА_1 відбувся з порушенням Порядку №850, оскільки відповідач у встановленому порядку не подав до МВС у 15-денний строк з дня реєстрації заяви (рапорту) висновок щодо виплати грошової допомоги, і будь-яке рішення з даного питання МВС України не приймалося.

Відповідно до Закону №580-VІІІ Постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року №641 "Про утворення Національної поліції України" та Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 року №877, національна поліція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

З положень вказаних нормативно-правових актів не вбачається, що органи Національної поліції є правонаступниками органів внутрішніх справ.

Разом з тим, відповідно до ч.4 ст.97 Закону №580-VIII одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за цим Законом мають право на її отримання, зокрема, у разі визначення поліцейському інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з проходженням ним служби в поліції, протягом шести місяців після звільнення його з поліції внаслідок причин, зазначених у цьому пункті.

Тобто, необхідною умовою для отримання поліцейським зазначеної допомоги є визначення поліцейському інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з проходженням ним служби саме в органах поліції, а не в органах внутрішніх справ, а тому на позивача не розповсюджується зазначена норма.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, враховуючи вищенаведене , суд приходить до переконання про підставність та обгрунтованість позовних вимог, так як доводи позивача знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та не спростовані відповідачем, який в судове засідання не з'явився та не представив жодних доказів на спростування позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.7-12,70,86,160-163 КАС України, суд,

вирішив:

Позов задоволити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції у Львівській області щодо неподання до МВС України у 15-ти денний строк з дня реєстрації заяви (рапорту) висновку щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) разом з підтверджуючими документами, які додані до заяви.

Зобов'язати Головне управління Національної поліції у Львівській області надіслати до МВС України висновок щодо виплати грошової допомоги ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) у зв'язку із встановленням інвалідності ІІІ-ої групи, відповідно до ст.23 Закону України Про міліцію , а також Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженому Постановою КМУ №850 від 21.10.2015 року.

На постанову суду може бути подана апеляційна скарга протягом 10-ти днів з дня її проголошення.

Суддя Лялюк Є.Д.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення24.04.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66140018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —461/1501/17

Рішення від 24.04.2018

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Лялюк Є. Д.

Постанова від 24.04.2017

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Лялюк Є. Д.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Лялюк Є. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні