ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" березня 2017 р. Справа № 925/189/17
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Потапенко В.В., з секретарем судового засідання Швидкою О.В., за участю представників сторін :
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Черкаси справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ -ПАК"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРІАЛЛ"
про стягнення 104 465 грн. 32 коп.
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов, у якому позивач просить стягнути із відповідача 104 465 грн. 32 коп. заборгованості по договору постачання №17/01/14 від 29.04.2016 року, з яких: 90 539 грн. 78 коп. - основний борг, пеня в сумі 4400 грн. 13 коп., штраф в сумі 9053 грн. 97 коп. та три проценти річних в сумі 471 грн. 44 коп.
Відповідач письмовий відзив на позовну заяву не подав, у судове засідання його представник не з'явився, відповідач не повідомив про причини неявки, хоча був належним чином повідомлений про день та час судового засідання, ухвала суду про порушення провадження у справі направлена на адресу відповідача та отримана його представником, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
09 березня 2017 року позивач подав суду клопотання про розгляд справи без участі свого представника та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
На підставі ст.75 ГПК України справа розглянута за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши наявні в справі матеріали, суд виходить з наступного:
29 квітня 2016 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ - ПАК" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПЕРІАЛЛ" (Покупець) було укладено договір постачання № 17/01/14 (далі - Договір ), за умовами якого Постачальник зобов'язався передавати (поставляти) у зумовлені строки Покупцеві кондитерські вироби (Товар), визначений у п.1.1. цього Договору (надалі іменується Товар ), а Покупець - приймати Товар та сплачувати за нього певні грошові суми. Предметом Договору є Товар, зазначений у Специфікації або у накладних до даного Договору, які є його невід'ємною (п.1.2. Договору).
Відповідно до п. 2.1. Договору поставка Товару здійснюється Постачальником на умовах: DDU, (Офіційні правила тлумачення торговельних термінів. Міжнародної торгової палати Інкотермс 2000) згідно із заявками Покупця. При цьому умови Інкотермс застосовуються тільки в частині, яка може бути застосована для внутрідержавного обороту.
Пунктом 2.2. Договору передбачено, що разом з товаром Постачальник повинен передати Покупцю товарно-супроводжувальні документи (рахунок, видаткова накладна, товаро-транспортна накладна за потребою документ, що засвідчує якість Товару (Якісне посвідчення).
Згідно п.2.3. Податкова накладна може бути відправлена також поштою по вказаній адресі Покупця на протязі 10 календарних днів з моменту виникнення податкового зобов'язання у Постачальника.
Право власності на поставлений Товар переходить до Покупця в момент отримання Товару від Постачальника (перевізника) за товаро-супроводжувальними документами (п.2.4.Договору).
Відповідно до п. 4.1. Договору поставка Товару здійснюється за підтвердженою Постачальником заявкою Покупця.
Пунктом 4.2. Договору передбачено, що заявка надсилається Покупцем за допомогою поштового зв'язку на адресу Постачальника або засобами факсимільного, електронного зв'язку. Постачальник повинен не пізніше 2-х робочих днів з дати отримання заявки Покупця надіслати останньому підтвердження заявки (у вигляді рахунку - фактури або листа за підписом уповноваженої особи Постачальника) за допомогою поштового зв'язку на адресу Покупця або засобами факсимільного, електронного зв'язку у якому Постачальник вказує асортимент, кількість Товару, дату поставки, ціну та вартість партії поставки Товару, який Постачальник зобов'язується поставити Покупцю, дату поставки партії Товару (п.4.3. Договору).
Згідно п. 4.5. Договору Товар вважається зданим Постачальником і прийнятим Покупцем з моменту підписання повноваженими представниками Сторін товаро-супроводжувальних документів.
Пунктом 6.1. Договору передбачено, що базові ціни на Товар, що поставляється Постачальником, є вільними відпускними і вказуються у Специфікації Постачальника (Додаток № 1) або у накладних. Сторони домовились, що базові ціни на Товар, вказані у Специфікації є дійсними тільки на дату укладання Договору та погоджені Сторонами.
Згідно п. 7.1. Договору оплата здійснюється в розмірі повної вартості Товару шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок Постачальника.
Пункт 7.2. Договору передбачає, що Покупець повинен сплатити першу партію поставленого Товару по факту відвантаження Товару на складі Покупця, наступні поставки Покупець повинен сплатити не пізніше 30 календарних днів з дати поставки Товару Постачальником.
Договір набирає чинності з моменту підписання його обома Сторонами і діє до 01 січня 2017 року, а в частині розрахунків, до повного виконання сторонами взятих на себе зобов'язань (п. 10.1. Договору).
Протягом строку дії Договору Товариство з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ - ПАК здійснило постачання Товару на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПЕРІАЛЛ на загальну суму 300 660 грн. 54 коп.
Станом на 10.02.2017 року борг відповідача становить 90 539 грн. 78 коп., про що свідчать:
- часткова заборгованість за видатковою накладною № РН - 0000566 від 13.10.2016 року у розмірі - 3 325 грн. 53 коп.;
- заборгованість за видатковою накладною № РН - 0000587 від 26.10.2016 року у розмірі - 24 648 грн. 24 коп.;
- заборгованість за видатковою накладною № РН - 0000614 від 09.11.2016 року у розмірі - 34 827 грн. 91 коп.;
- заборгованість за видатковою накладною № РН - 0000630 від 17.11.2016 року у розмірі - 27 738 грн. 10 коп.
Позивач 05.01.2016 року на адресу відповідача направив претензію №8/8, у якій вимагав перерахувати позивачу 97 040 грн. 84 коп. заборгованості за поставлений товар, 2 159 грн. 07 коп. пені, 9 708 грн. 58 коп. штрафу, 231 грн. 32 коп. трьох процентів річних.
Згідно зі ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлене договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відносини купівлі-продажу врегульовані Главою 54 ЦК України, відповідно до положень якої за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ст. ст. 525, 526, 530 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Беручи до уваги викладене, суд вважає доведеною вимогу позивача про стягнення з відповідача 90 539 грн. 78 коп. основного боргу за поставлений товар згідно Договору.
Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до частини 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом .
Згідно статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.
За приписом статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Пунктом 8.1. Договору передбачено, що у разі прострочки оплати Товару Покупець за вимогою Постачальника виплачує суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь період прострочення та пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від вартості неоплаченої партії Товару за кожний день прострочення.
Відповідно до п. 8.3. Договору у разі несплати вартості Товару Покупцем у строк, вказаний у п. 7.2. Договору більш ніж на 7 календарних днів, Покупець сплачує Постачальнику додатково штраф у розмірі 10% від вартості поставленого та неоплаченого в строк Товару.
Позивач нарахував відповідачу 4 400 грн. 13 коп. пені та 9 053 грн. 97 коп. штрафу.
Суд, перевіривши розрахунок пені прийшов до висновку, що розрахунок зроблений вірно. Відповідно, до стягнення підлягає пеня у розмірі 4 400 грн. 13 коп.
Розрахунок штрафу позивачем також зроблено вірно, а тому вимога про стягнення з відповідача 9 053 грн. 97 коп. штрафу також підлягає до задоволення.
Згідно зі ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач просить стягнути з відповідача 471 грн. 44 коп. трьох процентів річних від простроченої суми. Суд, перевіривши розрахунок трьох процентів річних вважає його вірним, а тому заявлена позивачем сума підлягає стягненню з відповідача на його користь.
На підставі ст. 49 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягають стягненню понесені останнім судові витрати, а саме сплачений позивачем судовий збір в сумі 1 600 грн.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ІМПЕРІАЛЛ (18021, АДРЕСА_1, код 40341357) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕНАЛ - ПАК (84200, Донецька область, м. Дружківка, вул. Машинобудівників, буд. 34Б, код 32401491) - 90 539 грн. 78 коп. основного боргу, 4 400 грн. 13 коп. пені, 9053 грн. 97 коп. штрафу, 471 грн. 44 коп. трьох процентів річних та 1 600 грн. судових витрат.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду.
СУДДЯ В.В. Потапенко
Повне судове рішення складено 21 квітня 2017 року.
Суддя В.В. Потапенко
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2017 |
Оприлюднено | 27.04.2017 |
Номер документу | 66144536 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Потапенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні