Постанова
від 24.04.2017 по справі 805/1352/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 квітня 2017 р.                                                   Справа № 805/1352/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Недра Донбасу» до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

14 березня 2017 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення, мотивуючи вимоги тим, що відповідач неправомірно прийняв податкові повідомлення-рішення без врахування положень Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції». Просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.09.2016 №0000971540.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, через службу діловодства суду надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача до суду не з'явився, через відділ документообігу суду надав заперечення в якому зазначив, що відповідно до вимог п.126. ст.126 Податкового кодексу України у разі несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов'язання, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу. Отже, з огляду на те, що позивачем несвоєчасно сплачені узгоджені зобов'язання, відповідачем правомірно винесено податкове повідомлення-рішення. Просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних в матеріалах справи доказів в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Недра Донбасу» (код ЄДРПОУ 33161842, 84571, Донецька обл., Бахмутський район, селище Опитне, вулиця Київська, будинок 5) зареєстровано в якості юридичної особи 08.09.2004.

Судом встановлено, що 29 серпня 2016 року за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки своєчасної сплати податкового зобов'язання з авансових внесків з податку на прибуток за жовтень 2014 року – лютий 2015 року ТОВ «Недра Донбасу» Артемівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області складено акт №146/15/33161842.

З висновків вбачається порушення позивачем п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно сплачені суми податкових зобов'язань з авансових внесків з податку на прибуток за жовтень 2014 року (декларація №9090854005 від 27.02.2014) по терміну сплати 30.10.2014, листопад 2014 року (декларація №9090854005 від 27.02.2014) по терміну сплати 30.11.2014, грудень 2014 року (декларація №9090854005 від 27.02.2014) по терміну сплати 30.12.2014, січень 2015 року (декларація №9090854005 від 27.02.2014) по терміну сплати 30.01.2015, лютий 2015 року (декларація №9090854005 від 27.02.2014) по терміну сплати 28.02.2015.

15 вересня 2016 року на підставі вказаного акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0000971540, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 116875,01 грн.

22 листопада 2016 року та 15 лютого 2017 року ГУ ДФС у Донецькій області та Державною фіскальною службою України прийняті рішення №668/10/05-99-10-01-12-1 та №3042/6/99-99-11-03-01-25 відповідно, якими скаргу позивача щодо скасування податкового повідомлення-рішення залишено без задоволення, а рішення – без змін.

При цьому суд зазначає, що факт несвоєчасної сплати авансових внесків з податку на прибуток за жовтень 2014 року – лютий 2015 року, що підтверджено зворотнім боком облікової картки платника податків не є спірною обставиною між сторонами, спірним питанням даної справи є звільнення суб'єкта господарювання, який здійснює діяльність на території проведення антитерористичної операції від сплати штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати податкових зобов'язань, та як наслідок, правомірність прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення - рішення, яким зобов'язано позивача сплатити штраф за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання на підставі статті 126 Податкового кодексу України.

Відповідно підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК) грошове зобов'язання платника податків є сумою коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Абзацом 1 пункту 57.1 статті 57 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах, зокрема, при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Разом з цим, Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.

02 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» № 1669-VII, який набув чинності 15 жовтня 2014 року та визначив тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.

Відповідно до статті 1 вказаного Закону встановлено, що територією проведення антитерористичної операції є територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

При цьому, стаття 10 Закону України № 1669 передбачає, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини, як підставу для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) своїх податкових зобов'язань є наявність у такого суб'єкта господарювання Сертифікату ТПП про засвідчення форс мажорних обставин.

Таким чином Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені з 14 квітня 2014 року з боку податкових органів.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053“Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079“Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053”. Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м.Донецьк (місто первинної реєстрації товариства) та с.Опитне (при перереєстрації підприємства).

У даному випадку позивачеві нараховані штрафні санкції саме за несвоєчасну сплату ним грошових зобов'язань з авансових внесків з податку на прибуток за жовтень 2014 року, листопад 2014 року, грудень 2014 року, січень 2015 року, лютий 2015 року, проте, як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивач звертався до ТПП із заявою про засвідчення йому форс-мажорних обставин на період АТО у відповідності до статті 10 Закону № 1669, про що Торгово-промислова палата, надавши сертифікати від 23 жовтня 2014 року №40-75/05-4 та №40-73/05-4, засвідчила товариству настання обставин непереборної сили при здійсненні діяльності на території Донецької області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкових декларацій з 01 серпня 2014 року та сплати податків та обов'язкових платежів з 01 серпня 2014 року.

З урахуванням викладеного суд вважає, що позивач виконав усі вимоги законодавства, які є підставою для звільнення останнього з 14 квітня 2014 року від відповідальності за неналежне виконання своїх зобов'язань щодо сплати штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань.

Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Донецького апеляційного адміністративного суду №805/939/16-а від 01 липня 2016 року.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1753,13 грн. (платіжне доручення №27 від 01.03.2017).

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 160, 162,163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Недра Донбасу» до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.09.2016 №0000971540.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Недра Донбасу» судовий збір у розмірі 1753 (одна тисяча сімсот п'ятдесят три) грн. 13 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

          

Суддя                                                             Кошкош О.О.

Дата ухвалення рішення24.04.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66153199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1352/17-а

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 24.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні