Постанова
від 01.11.2010 по справі 2а-4645/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2010 року справа № 2а-4645/10/2370

10 год. 25 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі: головуючого- судді ГаращенкаВ.В.,

при секретарі - Бондар Т.П.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю; представника відповідача: не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до комунального підприємства Благоустрій про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській області звернулася до суду з позовом до комунального підприємства Благоустрій про стягнення економічних санкцій в сумі 9000 грн.

Позов мотивований тим, що відповідачем порушено вимоги Закону України Про житлово-комунальні послуги та постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 року №1010 Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів шляхом неправомірного завищення тарифу на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів, в результаті чого необґрунтовано одержано суму виручки, що склала 3600 грн. 24 коп., також до відповідача застосовано штраф в сумі 7200 грн. 48 коп.

Враховуючи часткову сплату відповідачем економічних санкцій в розмірі 1800 грн. 72 коп., залишок складає 9000 грн,, про стягнення якого і просить позивач.

Крім того, позивач заявою від 29.10.2010 року №4418 зменшує заявлену до стягнення суму та просить стягнути 8000 грн., оскільки відповідач платіжним дорученням №144 від 13.10.10 року сплатив 1000 грн.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та доданих документах.

Представник відповідача в судове засідання, призначене на 01 листопада 2010 року, не з'явився, проте в судовому засіданні 18 жовтня 2010 року позов визнав, несплату санкцій пояснив тяжким фінансовим становищем.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Комунальне підприємство Благоустрій зареєстроване як юридична особа 11.07.2002 року державним реєстратором Лисянської районної державної адміністрації Черкаської області, ідентифікаційний код 32089839.

Відповідач здійснює діяльність, зокрема, по збиранню та знищенню твердих побутових відходів.

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській області є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності, що у розумінні положень статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України відповідає ознакам суб'єкта владних повноважень.

Законодавство України про ціноутворення складається з Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 року № 507-ХІІ (далі - Закон № 507-ХІІ ) та інших актів законодавства України, що видаються відповідно до цього Закону.

Стаття 4 Закону № 507-ХІІ визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Відповідно до ст. 13 Закону № 507-ХІІ та Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819, на позивача покладені контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів,

У зв'язку з чим позивачу надано право проводити перевірки документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності, а також одержувати необхідні довідки, приймати рішення про застосування передбачених чинним законодавством економічних санкцій за порушення порядку встановлення і застосування цін.

Частиною 1 статті 8 Закону № 507-ХІІ визначено, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Так, державною інспекцією з контролю за цінами у Черкаській області 30.08.2010 року проведена планова перевірка комунального підприємства Благоустрій з питання дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на житлово-комунальні послуги (вивезення, знешкодження та захоронення твердих і рідких побутових відходів).

За результатами перевірки складено акт від 30,08.2010 року № 1778,

В ході перевірки встановлено порушення, а саме: відповідачем без отримання висновку позивача щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат з 01.10.2009 року введено в дію тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які затвердженні рішенням виконавчого комітету селищної ради від 24.09.2009 року №203 Про розгляд тарифів на вивезення ТПВ .

Відповідно до п. 2 ст. 7 та п. З ст. 31 Закону України Про житлово-комунальні послуги , ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги (в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво) здійснюють органи місцевого самоврядування, відповідно до встановленого законодавством порядку.

Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року №1010 Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів , відповідно до п. 41 якої висновок щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат, пов'язаних з наданням послуг з вивезення побутових відходів, надається Державною інспекцією з контролю за цінами або її територіальними органами в порядку, встановленому Мінекономіки.

В свою чергу, тарифи на житлово-комунальні послуги, в т.ч. на вивезення твердих побутових відходів та їх утилізації, за висновком позивача від 07.04.2008 року №41, затверджені рішенням виконавчого комітету селищної ради від 14.04.2008 року №128.

Таким чином, за відсутності висновку щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат, пов'язаних з наданням послуг з вивезення побутових відходів відповідач неправомірно застосовував тарифи затвердженні рішенням виконавчого комітету селищної ради від 24.09.2009 року №203 Про розгляд тарифів на вивезення ТПВ .

Відповідно до наданих відповідачем під час проведення перевірки документів, сума необґрунтовано отриманої виручки, яка розрахована як різниця між тарифами затвердженими рішенням виконавчого комітету селищної ради від 14.04.2008 року №128 та рішенням виконавчого комітету селищної ради від 24.09.2009 року №203 Про розгляд тарифів на вивезення ТПВ , при врахуванні об'єму наданих послуг та рівнем сплати населенням коштів за отримані послуги в період з 01.10.2009 року по 01.08.2010 року склала 3600 грн. 24 коп.

Факт порушення та розрахунок необґрунтовано отриманої виручки зафіксовано в зазначеному вище акті перевірки, який підписаний директором та головним бухгалтером відповідача без зауважень.

Відповідно до ст. 13 Закону № 507-ХІІ державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до ст. 14 Закону України № 507-ХІІ вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

За матеріалами перевірки, керуючись ст. 14 Закону № 507-ХІІ та Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій позивачем прийнято рішення від 02.09.2010 року № 130 на загальну суму 10800 грн. 72 коп., в т.ч. штраф в сумі 7200 грн. 48 коп. Рішення направлене відповідачу 06.09.2010 року, отримано ним, проте у визначений законом термін не оскаржено.

Визнаючи факт порушення державної дисципліни відповідач сплатив частково економічні санкції в розмірі 2800 грн. 72 коп., відповідно до платіжних доручень від 29.09.2010 року № 140 та від 13.10.2010 року №144.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, а тому є такими, що підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 17, 86, 159,162,163,254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства Благоустрій , (19300, Черкаська область, Лисянський район, смт. Лисянка, пл. Миру, 30, код ЄДРПОУ 32089839) у дохід бюджету через державну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській області, (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 22791597) економічні санкції в сумі 8000 (вісім тисяч) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення судом вступної та резолютивної частини постанови апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2010
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66153798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4645/10/2370

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Постанова від 01.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 18.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні