Ухвала
від 20.04.2017 по справі 823/174/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

20 квітня 2017 року Справа № 823/174/17

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Рідзеля О.А.,

при секретарі судового засідання - Мельниковій О.М.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за договором про надання правової допомоги, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Стецівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправним рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась фізична особа-підприємець ОСОБА_2 з адміністративним позовом до Стецівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, в якому з врахуванням заяви про зміну предмету позову від 10.04.2017 просить визнати протиправним рішення Стецівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Стецівської сільської ради від 23.05.2013 № 24-5/6.

У судовому засіданні судом винесено на обговорення питання щодо передачі вказаної адміністративної справи №823/174/17 до іншого суду, як таку, що предметно підсудна місцевому загальному суду, як адміністративному суду.

Представник позивача вирішення даного питання залишив на розсуд суду.

Відповідач в судове засідання не прибув, явку свого представника не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Частиною 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи, що відповідач не прибув у судове засідання, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин, суд дійшов висновку не відкладати судовий розгляд та вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем у вказаній справі є Стецівська сільська рада Звенигородського району Черкаської області.

Згідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Пленум Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI Про доступ до публічної інформації (Постанова № 11 від 30.09.2013), з приводу проблеми визначення підсудності зазначеної категорії справ, зазначає, що предметна підсудність адміністративних справ визначається за правилами статті 18 КАС України. Аналіз та синтез цієї статті дає можливість зробити висновок, що за загальним правилом така підсудність визначається залежно від сторони у справі, зокрема якщо стороною у справі є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, то такі справи підсудні окружному адміністративному суду. Якщо ж стороною у справі є орган місцевого самоврядування, крім зазначених вище, а державний орган не є стороною у цій справі, то така справа підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення. У містах з районним поділом за рішенням територіальної громади міста або міської ради відповідно до цього Закону можуть утворюватися районні в місті ради. Районні в містах ради утворюють свої виконавчі органи та обирають голову ради, який одночасно є і головою її виконавчого комітету.

Оскільки, позивачем у даній справі є фізична особа-підприємець, а відповідачем - Стецівська сільська рада Звенигородського району Черкаської області, тобто органом місцевого самоврядування, тому дана справа належить до предметної підсудності не Черкаському окружному адміністративному суду, а місцевому загальному суду, як адміністративному та з урахуванням правил територіальної підсудності визначеної ст. 18 КАС України підсудна - Звенигородському районному суду Черкаської області.

Відповідно до частини 4 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена цим Кодексом.

Більш того, пунктом 1 статті 6 Європейської Конвенції Про захист прав людини і основоположних свобод , положення якої та практика Європейського Суду з прав людини, згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини є джерелом права, передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у рішенні 21.20.2010 в справі Дія 97 проти України (Заява № 19164/04) вказав, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити з урахуванням преамбули Конвенції, у відповідній частині якої верховенство права оголошується частиною спільної спадщини Договірних Сторін. Одним із основоположних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, що передбачає дотримання принципу res judicata, тобто принципу остаточності судових рішень (див. рішення у справі Рябих проти Росії (Ryabykh v. Russia), заява № 52854/99, п. 52, ECHR 2003-Х).

Високий Суд також постановляв, що процесуальні правила призначені для забезпечення належного відправлення правосуддя та дотримання принципу юридичної визначеності, а також, що учасники судового провадження повинні мати право розраховувати на те, що ці правила застосовуватимуться. Цей принцип застосовується до усіх - не лише до сторін провадження, але й до національних судів (див., серед багатьох інших джерел, рішення у справах Каньєте де Хоньї проти Іспанії (), заява № 55782/00, п. 36, ECHR 2002-VIII; Гору проти Греції (№ 3) (Gorou v. Greece (no. 3)), заява № 21845/03, п. 27, від 22 червня 2006 року; Михолапа проти Латвії (Miholapa v. Latvia), зава № 61655/00, п. 24, від 31 травня 2007 року, та Андрєєва проти Латвії (Andrejeva v. Latvia) [ВП], заява № 55707/00, п. 99, ECHR 2009-...).

Порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанцій з направленням справи на новий розгляд до належного суду.

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 22 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо, зокрема, відкрито провадження у справі, яка предметно підсудна іншому суду.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов до висновку про передачу даної адміністративної справи №823/174/17 за предметною підсудністю до Звенигородського районного суду Черкаської області, як адміністративного суду.

Керуючись ст. ст. 18, 22, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративну справу №823/174/17 за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Стецівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області про визнання протиправним рішення передати на розгляд до Звенигородського районного суду Черкаської області (20200, м. Звенигородка, проспект. Шевченка, 12-А), як адміністративного суду.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя О.А. Рідзель

Ухвала у повному обсязі складена 25.04.2017.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66154144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/174/17

Рішення від 10.04.2019

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Рішення від 10.04.2019

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т. В.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні