Ухвала
від 20.04.2017 по справі 8/464-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

20.04.2017 Справа № 8/464-06 Господарський суд Сумської області у складі судді Костенко Л.А., секретаря судового засідання Олтушевської І.О., розглянувши матеріали справи № 8/464-06, про банкрутство Державного науково-виробничого підприємства "Фотомаш" (41100, Сумська обл., м. Шостка, вул. Гагаріна, 1, код ЄДРПОУ 14003835)

За участі представників сторін:

Сумська ОДА (департамент цивільного захисту населення) - Матаєва С.М., Коськова Т.П.

Головне територіальне управління юстиції у Сумській області - Ярошенко М.О.

ліквідатор: Ховрін Ю.А.

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі №8/464-06 про банкрутство Державного науково-виробничого підприємства "Фотомаш" (надалі ДНВП Фотомаш ) порушено ухвалою господарського суду Сумської області від 29.09.2006р.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 27.10.2006р. введено процедуру розпорядження майном.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 18.12.2006р. затверджено реєстр вимог кредиторів у справі №8/464-06.

Відповідно до ухвали господарського суду Сумської області від 22.01.2007р. до боржника ДНВП Фотомаш застосована процедура санації, призначено керуючим санацією арбітражного керуючого Корнілова Є.О.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 21.02.2011р. керуючим санацією боржника призначено арбітражного керуючого Ховріна Ю.А.

Постановою господарського суду Сумської області від 30.05.2013р. ДНВП Фотомаш визнаний банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначений ліквідатором арбітражний керуючий Ховрін Ю.А.

Офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом здійснено ліквідатором в газеті Голос України 13.06.2013р. № 109.

Ухвалою господарського суду від 04.06.2015р. замінено кредитора у справі № 8/464-06 - Шосткинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Сумській області на його правонаступника - Шосткинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Сумській області.

Ухвалою господарського суду від 18.06.2015р. замінено учасника у справі № 8/464-06 - Міністерство промислової політики України на учасника у справі - Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

Ліквідатором до господарського суду поданий на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

Розгляд звіту, ліквідаційного балансу призначений до розгляду ухвалою господарського суду Сумської області від 12.10.2016р.

Судові засідання по розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу неодноразово відкладалися у зв'язку із необхідністю витребування додаткових документів, у т.ч. пов'язаних із обліковуванням об'єкта цивільної оборони за боржником ДНВП Фотомаш .

Ухвалою господарського суду Сумської області від 23.02.2017р. до участі у справі залучені: 1) Управління ДСНС України у Сумській області; 2) Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Шосткинської міської ради; 3) Сумську обласну державну адміністрацію.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 12.10.2016р. зобов'язано Міністерство економічного розвитку і торгівлі України надати до господарського суду Сумської області письмове пояснення щодо можливості завершення ліквідаційної процедури боржника, затвердження звіту та ліквідаційного балансу Державного науково-виробничого підприємства "Фотомаш", указавши заперечення щодо звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, в разі наявності.

До суду надійшло письмове пояснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №2432-03/886 від 31.10.2016р. (а.с. 230 т. 18) в якому, зокрема, зазначено що на виконання вимог статті 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором ДНВП Фотомаш Ховріним Ю.А. був наданий звіт ліквідатора з додатками до Мінекномрозвитку, як органу, уповноваженому управляти майном боржника для його схвалення. За результатами аналізу наданих документів встановлено, що наданий протокол зборів комітету кредиторів ДНВП Фотомаш від 23.09.2016р., який є додатком до звіту ліквідатора не містить інформації щодо прийнятого рішення комітетом кредиторів (схвалення/відхилення) стосовно звіту ліквідатора, що є недотриманням вимог статті 46 Закону. Звіт ліквідатора ДНВП Фотомаш Ховріна Ю.А. буде йому направлений відповідним листом Мінекономрозвитку на доопрацювання, оскільки Мінекономрозвитку вважає, що погодження звіту має відбуватись після надання ліквідатором документів, що підтверджують передачу захисної споруди цивільного захисту №68246.

Ліквідатор надав до суду докази повідомлення членів комітету кредиторів, Мінекономрозвитку, представника трудового колективу про скликання зборів комітету кредиторів 23.09.2016р. для погодження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди та відшкодування витрат у справі №8/464-06 (а.с. 43-51 т. 19).

На вимогу ухвали суду від 27.03.2017р. від Департаменту цивільного захисту населення Сумської ОДА, виконкому Шосткинської міської ради, Управління ДСНС у Сумській області, КП Шосткинське МБТІ , ліквідатора надійшли відповідні документи, які залучені до матеріалів справи.

Представник Управління ДСНС у Сумській області, Шосткинський міськрайцентр зайнятості подали заяви про розгляд справи без їх участі.

Розглянувши у судовому засіданні матеріали справи, звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, заслухавши ліквідатора, присутніх представників кредиторів та учасників у справі, суд встановив:

Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі Закон про банкрутство), ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, тощо.

Згідно ч. 1 ст. 46 Закону про банкрутство після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

З метою виявлення всіх видів майнових активів банкрута ліквідатором було здійснено запити до державних органів, які надали відповіді, та були враховані при проведенні ліквідаційної процедури та формуванні ліквідаційної маси.

Згідно листа №29-28-0.1-757/0/2-15 від 18.03.2015р. з Управління Держземагентства у Шосткинському районі Сумської області вбачається, що за ДНВП Фотомаш рахується земельна ділянка загальною площею 5,0369 га, але інвентаризація земельної ділянки не проводилась, документи на право постійного користування та реєстрація земельної ділянки у Державному кадастрі відсутні (а.с. 228 т. 16).

Згідно листа № 993-2/6/18-17-18-0007 від 02.03.2015р. Шосткинської ОДПІ було надано перелік відкритих банківських рахунків ДНВП Фотомаш (а.с. 229-230 т. 16).

Для проведення ліквідаційної процедури ліквідатор використовував рахунок в АБ Укргазбанк який 19.03.2015р. був закритий (а.с. 231 т.16).

Згідно листа Обласного відділення ПАТ ПІБ в м. Суми № 119-20-9/35 від 09.04.2014р. рахунки ДНВП Фотомаш закриті 21.10.2009р. (а.с. 232 т. 16).

Згідно листа ГУ ДКСУ у Сумській області № 11-35/125-3133 від 16.05.2012р. рахунок ДНВП Фотомаш був закритий 31.03.2006р. (а.с. 233 т. 16).

Згідно листа Філії Полтавське РУ АТ Банк Фінанси та Кредит б/н 16.03.2015р. рахунок ДНВП Фотомаш закритий 13.03.2015р. (а.с. 231-234 т. 16).

Відповідно листа Управління держпраці у Сумській області від 21.11.2016р. за обліками Управління великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби за ДНВП Фотомаш не зареєстровані (а.с. 20 т. 19).

Відповідно до довідки Шосткинської міської ради від 26.05.2016р. на державне зберігання передані до архівного відділу Шосткинської міської ради документи з кадрових питань (особового складу) ДНВП Фотомаш за 1967-2012рр. (а.с. 166 т. 18).

Згідно довідки Територіального сервісного центру МВС України РСУ в Сумській області зареєстрований за боржником автомобіль марки ГАЗ 31029 знятий з обліку 27.08.2016р. у зв'язку із вибраковкою (а.с. 168 т. 18).

Виконуючи повноваження, передбачені ст. 41 Закону про банкрутство ліквідатором 03.06.2013р. прийнято розпорядження №2 про проведення на підприємстві інвентаризації майна ДНВП Фотомаш , та складений перелік ліквідаційної маси (а.с. 198-209 т. 16).

10.07.2013р. ліквідатор направив до Агентства держмайна України перелік ліквідаційної маси ДНВП Фотомаш з відповідним комплектом документів для розгляду та погодження відповідно з наказом Агентства держмайна України від 17.05.2013р. № 85 (а.с. 210 т. 16).

23.07.2013 р. ліквідатор отримав від Агентства держмайна України лист, відповідно до якого для погодження переліку ліквідаційної маси банкрута ліквідатору необхідно направити до Агентства держмайна України звіт про оцінку майна банкрута, відомості про поточних кредиторів та інші документи (а.с. 212-213 т. 16).

Після виготовлення на замовлення ліквідатора технічної документації на нерухоме майно підприємства була проведена незалежна експертна оцінка майна банкрута (а.с. 235-246 т. 16).

Після завершення проведення незалежної експертної оцінки майна, 16.12.2013р. перелік ліквідаційної маси банкрута ліквідатором повторно направлено до Міністерства промислової політики України (Агентства держмайна України) на погодження.

Відповідно до листа Міністерства промислової політики України № 21/3-3-11 від 24.01.2014р. перелік ліквідаційної маси ДНВП Фотомаш було погоджено. (а.с. 217-220 т. 16).

Ліквідатор банкрута опублікував в Сумській обласній газеті Біржова торгівля № 25 від 20.06.2013р. оголошення для виявлення кандидатури організатора аукціону з продажу майна ДНВП Фотомаш . Кінцевий термін подання заявок - 04.07.2013р. В строк була подана заявка з комплектом документів від одного претендента - Товарної біржі Електронні торги України (м. Одеса) в особі Філії Товарної біржі Електронні торги України в м. Суми.

09.07.2013р. ліквідатор прийняв рішення про визначення кандидатури організатора аукціону з продажу майна ДНВП Фотомаш - Товарну Біржу Електронні торги України (м. Одеса) в особі Філії Товарної Біржі Електронні торги України в м. Суми (а.с. 224 т. 16), про що повідомив письмово Міністерство промислової політики України про визначення кандидатури організатора торгів з продажу майна банкрута (а.с. 224-227 т. 16).

Ухвалою господарського суду Сумської області у справі № 8/464-06 20.02.2014р. організатора аукціонів з продажу майна ДНВП Фотомаш - Товарну Біржу Електронні торги України в особі Філії Товарної Біржі Електронні торги України в м. Суми було визнано учасником провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ст. 43 Закону про банкрутство майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.

Під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.

Оцінка майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, здійснюється обов'язково із залученням суб'єктів оціночної діяльності у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Відповідно договору на проведення незалежної оцінки майна від 19.11.2013р. укладеного між ліквідатором та суб'єктом оціночної діяльності, останнім проведена незалежна оцінка ЦМК ДНВП Фотомаш . На звіт оцінювача була проведена рецензія (а.с. 235-246 т. 16).

Згідно висновків оцінювача незалежна оцінка ЦМК станом на 20.11.2013р. склала 970682,00 грн. Загальна сукупність визнаних у встановленому порядку вимог кредиторів склала 5741262,27 грн.

26.02.2014р. ліквідатором з організатором аукціону з продажу майна банкрута Філія ТБ Електронні торги України в м. Суми, був укладений договір про проведення електронних торгів (аукціону). 26.02.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення відкритих електронних торгів з продажу цілісного майнового комплексу підприємства за сукупністю визнаних у встановленому порядку вимог кредиторів банкрута відповідно до п. 1 ст. 43 Закону про банкрутство (а.с. 247-251 т. 16, а.с. 1-6 т. 17).

21.03.2014р. на сайті Міністерства юстиції України було здійснено оприлюднення оголошення про продаж ЦМК підприємства за початковою вартістю на повну сукупність кредиторських вимог підприємства. Кінцевий строк прийняття заявок - 27.03.2014р. Жодна заявка не надійшла, аукціон вважається таким, що не відбувся (а.с. 7 т. 17).

Відповідно до ст. 65 Закону про банкрутство, 28.03.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення повторних відкритих електронних торгів з продажу цілісного майнового комплексу підприємства. Початкова вартість даних торгів зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону.

07.04.2014р. на сайті Міністерства юстиції України було здійснено оприлюднення оголошення про повторний продаж ЦМК підприємства, кінцевий строк прийняття заявок - 30.04.2014р. Жодна заявка не надійшла, аукціон вважається таким, що не відбувся (а.с. 12 т. 17).

Відповідно до ст. 65 Закону про банкрутство 11.07.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення других повторних відкритих електронних торгів з продажу ЦМК підприємства. Початкова вартість даних торгів зменшена на 20 відсотків до початкової вартості відповідно попереднього аукціону.

18.07.2014р. на сайті Міністерства юстиції України було здійснено оприлюднення оголошення про другий повторний продаж ЦМК підприємства. Кінцевий строк прийняття заявок - 12.08.2014р. Жодна заявка не надійшла, аукціон вважається таким, що не відбувся (а.с. 17 т. 17).

Таким чином, процес продажу майна товариства у вигляді ЦМК за початковою вартістю в розмірі сукупності визнаних встановленому порядку вимог кредиторів було завершено. Жодна заявка після всіх знижень початкової вартості відповідно до Закону про банкрутство не надійшла.

В зв'язку з завершенням строку дії звіту про оцінку майна, відповідно до договору на проведення незалежної оцінки майна від 02.06.2014р., укладеного між ліквідатором та суб'єктом оціночної діяльності, останнім проведена оцінка майна ДНВП Фотомаш . На звіт оцінювача була проведена рецензія.

Згідно висновків оцінювача незалежна оцінка майнового комплексу ДНВП Фотомаш станом на 02.06.2014р. склала 969380 грн. (а.с. 18-26 т. 17).

29.08.2014р. ліквідатор виносив на розгляд комітету кредиторів ДНВП Фотомаш питання щодо погодження порядку продажу майнового комплексу ДНВП Фотомаш за початковою вартістю на рівні оціночної - 969380 грн. (протокол засідання комітету кредиторів від 29.08.2014р.) (а.с. 27-31 т. 17).

01.09.2014р. ліквідатор з організатором аукціону з продажу майна банкрута Філія ТБ Електронні торги України в м. Суми уклав договір про проведення аукціону (а.с. 32-36 т. 17).

01.09.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення відкритих електронних торгів з продажу мультилоту, що складається з нерухомого майна, обладнання, устаткування, транспорту та засобів ДНВП Фотомаш за початковою вартістю на рівні оціночної. Початкова вартість даних торгів - 969380 грн. (а.с. 37 т. 17).

09.09.2014р. на сайті Міністерства юстиції України здійснено оприлюднення оголошення про продаж майна боржника. Кінцевий строк прийняття заявок - 03.10.2014р. о 18-00 год. Жодна заявка не надійшла, аукціон вважається таким, що не відбувся (а.с. 41 т. 17).

03.10.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення повторних відкритих електронних торгів з продажу мультилоту. Початкова вартість даних торгів зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону.

14.10.2014р. на сайті Міністерства юстиції України здійснено оприлюднення оголошення про продаж майна боржника. Кінцевий строк прийняття заявок - 06.11.2014р. о 18-00 год. Жодна заявка не надійшла, аукціон вважається таким, що не відбувся. (а.с. 47 т. 17).

24.12.2014р. ліквідатор направив організатору торгів майна банкрута електронну заявку про проведення других повторних відкритих електронних торгів з продажу мультилоту. Початкова вартість даних торгів зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону.

30.12.2014р. на сайті Міністерства юстиції України було здійснено оприлюднення оголошення про другий повторний продаж майна боржника.

Кінцевий строк прийняття заявок - 02.02.2015р. о 18-00 год. Дата проведення торгів - 05.02.2015р.- 20.02.2015р. В визначений строк було подано дві заявки на покупку майнового комплексу підприємства.

20.02.2015р. відбувся аукціон з продажу мультилоту, що складається з нерухомого майна, обладнання, устаткування, транспорту та засобів ДНВП Фотомаш , визначений переможець. Ціна продажу склала 130284, 83 грн. (а.с. 53-56 т. 17).

За результатом проведеного аукціону з покупцем ТОВ Поліський зернопереробний комбінат укладений договір купівлі - продажу мультилоту від 20.02.2015р. та акт прийому-передачі майна (а.с. 57-61 т. 17).

Згідно реєстру вимог кредиторів, поданого ліквідатором до реєстру, включені вимоги наступних кредиторів:

- Шосткинська ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області 777183,34 грн. (3 черга), 360187,51 (6 черга);

- УПФУ в м. Шостці та Шосткинському районі 1010908,69 грн. (3 черга), 555067,88 грн. (4 черга), 1407678,36 грн. (6 черга);

- Шосткинська міжрайонна ВД ФСС з тимчасової втрати працездатності 26400,30 грн. (4 черга), 89465,80 грн. (3 черга);

- Відділення виконавчої дирекції ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Шостка 51164,12 грн. (3 черга), 13199,64 (4 черга), 21934,95 грн. (6 черга);

- Шосткинський міськрайонний центр зайнятості - 78517,59 грн. (3 черга), 44016,39 грн. (6 черга);

- Сумське обласне відділення ФС захисту інвалідів - 120429,92 грн. (3 черга), 27206,07 грн. (6 черга);

- ПАТ Сумиобленерго - 609916, 08 грн. (4 черга);

- КП Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства - 31899,25 (4 черга);

- ПП ОСОБА_6 - 17900 грн. (4 черга);

- ОСОБА_7 - 36906,74 грн. (2 черга);

- заборгованість з виплати заробітної плати - 457838, 61 грн. (2 черга);

- судовий збір (згідно постанов Відділу ПВР УДВС ГУЮ у Сумській області від 06.06.2013р., від 07.10.2013р.) - 3441, 00 грн. (4 черга).

За рахунок коштів від продажу майна боржника були погашені вимоги І черги реєстру вимог кредиторів:

- відшкодування ліквідаційних витрат - 48489,54 грн.;

- заборгованість з виплати заробітної плати - 55979,03 грн. Погашено 12,23 % даних вимог;

- вимоги ОСОБА_7 (середній заробіток за затримку розрахунку при звільненні) - 4512,52 грн. Погашено 12,23 % даних вимог.

- оплата послуг арбітражного керуючого - 21303,74 грн. Погашено 10,82 % даних вимог.

Показники щодо майнових активів боржника відображені в ліквідаційному балансі (а.с. 208-209 т. 18).

Ліквідатором до господарського суду також поданий звіт про оплату послуг, винагороду, відшкодування витрат ліквідатора та спеціалістів, залучених ліквідатором по справі №8/464-06.

Відповідно до положень ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Із поданого звіту арбітражного керуючого про оплату послуг, відшкодування витрат ліквідатора та спеціалістів залучених ліквідатором у даній справі, вбачається, що в процедурі банкрутства нарахована основна грошова винагорода 196 800,16 грн., яка визначена в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття процедури ліквідації боржника на місяць, 4500 грн. Виплачена грошова винагорода ліквідатору частково в розмірі 21 303, 74 грн.

Під час проведення ліквідаційної процедури погашені витрати в розмірі 48 489, 54 грн., в т.ч. оплата за проведення аукціонів 16 729, 94 грн.; оплата за проведення оцінки майна, рецензування звітів про оцінку майна 16 800 грн.; оплата публікацій оголошень 982 грн.; оплата за видачу повторно судових рішень у справ, надання витягів, виписок з Державного реєстру 237, 60 грн.; оплата нотаріальнім послуг 520 грн.; оплата відкриття та закриття рахунків 280 грн.; оплата підготовки архівної документації до передачі на зберігання 12000 грн.; оплата РКО 940 грн. Витрати підтверджені документально (а.с. 73-117 т. 17, 21-22 т.19).

На засіданні комітету кредиторів 23.09.2016р. погоджений звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс та звіт арбітражного керуючого про нарахування та здійснення витрат у процедурі банкрутства.

З матеріалів справи встановлено, що ліквідатор належним чином 19.09.2016р. повідомив усіх членів комітету кредиторів, а також Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та представника трудового колективу про проведення комітету кредиторів 23.09.2016р. на якому буде розглянуто звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс. На засіданні комітету кредиторів прибув лише представник ПАТ Сумиобленерго . Відповідно рішення було прийняте за участі зазначеного кредитора.

Разом з тим, суд ухвалою від 27.03.2017р. зобов'язав ліквідатора в строк до 14.04.2017р. скликати та провести в установленому законом порядку збори комітету кредиторів за місцезнаходженням боржника для розгляду питання щодо схвалення звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, звіту про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатору, а також зобов'язав усіх членів комітету кредиторів забезпечити участь своїх представників у засіданні комітету кредиторів.

На виконання вимог судової ухвали від 27.03.2017р. ліквідатор до суду подав протокол зборів комітету кредиторів ДНВП Фотомаш від 14.04.2017р., докази повідомлення комітету кредиторів про скликання зборів комітету кредиторів, яке відбудеться 14.04.2017 року об 11 год. за адресою: м. Шостка, вул. Горького, 14а, 1 поверх, приміщення ТОВ Шостка-тепло . Як вбачається з протоколу зборів комітету кредиторів від 14.04.2017р. на якому були присутніми члени комітету кредиторів: Шосткинське об'єднане УПФУ Сумської області, Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, ПАТ Сумиобленерго , Шосткинської міжрайонної ВД СОВ ФСС з тимчасової втрати працездатності, погоджений звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, звіт ліквідатора про нарахування і виплату грошової винагороди та понесених витрат (а.с. 120 т. 19).

До матеріалів справи залучений акт позапланової перевірки діяльності арбітражного керуючого від 14.08.2015р. №50 Головного територіального управління юстиції у Сумській області, в якому зазначено що розглянувши звернення колишніх працівників ДНВП Фотомаш б/д б/н, вивчивши письмові пояснення арбітражного керуючого Ховріна Ю.А. з додатками від 07.08.2015 № 01-07/346, у комісії з перевірки відсутні підстави вважати, що арбітражний керуючий Ховрін Юрій Андрійович (свідоцтво № 751 видане 22.03.2013р. Міністерством юстиції України) під час виконання повноважень ліквідатора ДНВП Фотомаш порушив норми Конституції України, Господарського процесуального кодексу України, Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , інше законодавство з питань банкрутства, за обставинами та з питань, що викладені у зверненні (а.с. 7-8 т.18).

З матеріалів справи вбачається, що Департамент цивільного захисту населення Сумської облдержадміністрації листом від 25.01.2016р. повідомив ліквідатора про перебування на обліку на балансі ДНВП Фотомаш захисної споруди №68246 за адресою: м. Шостка, вул. Гагаріна, б. 1. Згідно картки обліку сховища його загальна площа 890 кв.м.

Ліквідатор в судовому засіданні пояснив, що зазначена захисна споруда по обліку підприємства відсутня, будь-яких документів щодо зазначеної захисної споруди йому не передавалося від попереднього арбітражного керуючого. Також ліквідатор пояснив, що захисної споруди не було виявлено під час проведення інвентаризації майна, і дізнався він про неї лише при отриманні у січні 2016 року листа від Департаменту цивільного захисту.

Також ліквідатор пояснив, що захисна споруда №68246 знаходиться в будівлі №217, яка була продана виконавчою службою ще у 2007 році разом із підвалом, який і є цією захисною спорудою. Продаж здійснений для погашення заборгованості по заробітній платі працівників.

Ліквідатор надав протокол №5 від 24.11.2016р. засідання міської комісії з питань подальшого використання захисних споруд цивільної оборони м. Шостка (а.с. 23 т. 19), з якого вбачається що на засіданні комісії 22.11.2016р. ТОВ НПП Технологія надало комісії договір купівлі-продажу будівлі, в підвалі якої знаходиться захисна споруда №68246. Відповідно договору купівлі-продажу нерухомого майна від 15.05.2009р. ТОВ Собі (продавець) передало у власність ТОВ НПП Технологія (покупець) житлову будівлю №217, а також видану Шосткинським МБТІ інвентаризаційну справу від 14.05.2009р. №22722498, в розділі А-4 вказано купівлю підвалу, загальною площею 980, 5 кв.м., з якої використали під захисну споруду №68246 - 890 кв.м. Комісія запропонувала взяти на утримання захисну споруду відповідно до Інструкції про порядок утримання захисних споруд з терміном виконання 12.12.2016р.

Раніше, 10.08.2016р. комісією вирішено директору ТОВ НПП Технологія для укриття працюючого персоналу розглянути можливість прийняття на баланс захисну споруду №68246 (протокол засідання комісії №1 від 10.08.2016р.) (а.с. 175 т. 18).

Ліквідатор пояснив, що не має змоги та правових підстав для передачі даної захисної споруди в установленому порядку, оскільки вона фактично відсутня у боржника на балансі. Ліквідатор вказує, що неодноразово звертався до Департаменту цивільного захисту населення Сумської обласної державної адміністрації щодо передання захисної споруди (сховища) за обліковим номером №68246, яка перебуває на балансі ДНВП Фотомаш , але департамент фактично не вирішує дане питання.

Господарським судом розгляд звіту неодноразово відкладався для встановлення правового статусу об'єкта цивільної оборони захисної споруди №68246. Ухвалами господарського суду від 05.12.2016р., 23.01.2017р., 23.02.2017р., 27.03.2017р. зобов'язано учасників справи, зокрема, Шосткинський міскрайонний ВДВС ГТУЮ у Сумській області, КП Шосткинське міськрайонне бюро технічної інвентаризації , Управління ДСНС України у Сумській області, Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Шосткинської міської ради, Департамент цивільного захисту населення СОДА надати суду зазначені в ухвалі документи, пояснення щодо захисної споруди №68246.

На вимогу суду надійшли наступні документи:

- лист від Управління ДВС ГТУЮ у Сумській області в якому зазначено, що проведеною перевіркою встановлено, що на виконанні у відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Сумській області знаходились виконавчі провадження з примусового виконання виконавчих документів про стягнення з ДНВП Фотомаш заборгованості. Виконавчі провадження про стягнення заборгованості з ДНВП Фотомаш , які завершені в 2013 році, відповідно до акту про вилучення виконавчих проваджень для знищення від 10.01.2016 року знищені. Тому, на підставі вищевикладеного, надати інформацію, вказану у запиті не має можливості (а.с. 68 т. 19);

- лист КП Шосткинського МБТІ від 05.04.2017р. №44 (а.с. 114-119 т. 19);

- факсограма виконкому Шосткинської міської ради №01-27/133 від 06.04.2017р. (а.с. 94 т. 19);

- лист Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області від 13.04.2017р. №25-1854 (а.с. 97-113 т. 19).

З матеріалів справи встановлено, що при проведенні інвентаризації майна боржника ліквідатором було включено до ліквідаційної маси нежитлові будівлі боржника за номерами 315 та 275. Об'єкт цивільної оборони №68246 знаходиться у будівлі №217, яка в минулому належала боржнику. Зазначена нежитлова будівля площею 15380,8 кв.м. відчужена 06.03.2007р. ТОВ Собі , а в подальшому 15.05.2009р. продана ТОВ НПП Технологія що вбачається із договору купівлі-продажу нерухомого майна (а.с. 62-64 т. 19). Згідно витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 27.05.2009р. нежитлова будівля №217 за адресою: м. Шостка, вул. Гагаріна, б.1, зареєстрована за ТОВ НПП Технологія реєстраційний № 10403616. Вказана нежитлова будівля має загальну площу 15380,8 кв.м. (а.с. 62-65 т. 19).

КП Шосткинське МБТІ на ухвалу суду від 27.03.2017р. повідомило про те що згідно даних інвентаризаційної справи №12929 на виробниче приміщення №217 по вул. Гагаріна, б.1 в м. Шостка, площа підвалу складає 980, 5 кв. м. та увійшла в загальну площу будівлі (15380, 8 кв. м.) під час оформлення договору купівлі-продажу від 15.05.2009р. При проведенні в 2005р. первинної інвентаризації власником не було надано інформації стосовно використання підвалу як захисної споруди (а.с. 114-119 т. 19).

Шосткинська міська рада повідомила суд, зокрема, що на даний час будівля, в підвалі якої розташована захисна споруда належить ТОВ НПП Технологія . Дане підприємство знаходиться на закритій охороняємій території (а.с. 94 т. 19).

Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області повідомило суд, що захисна споруда цивільного захисту - сховище обліковий №68246 за адресою м. Шостка, вул. Гагаріна, б.1, обліковується як безхазяйна . Стан готовності сховища, в т. ч. форма власності, власник, відомча належність, визначені під час здійснення комплексних перевірок захисної споруди за участю представника Управління з питань надзвичайних ситуацій Шосткинської міської ради, якому надавалися другі примірники актів комплексних перевірок.

До суду Управлінням ДСНС надані акти комплексних перевірок захисної споруди ЗСЦО №68246, з яких вбачається що в 2013, 2014, 2015 роках комплексна перевірка захисної споруди №68246 здійснювалася в присутності технічного персоналу ТОВ НПП Технологія . Згідно акту перевірки сховища №68246 від 31.03.2016р. його підпорядкованість визначена як безгосподарча (а.с. 98-113 т. 19).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, зокрема, забезпечення цивільного захисту на відповідній території; організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб'єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

Згідно п. 14 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою КМУ №138 від 10.03.2017р. у разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності, а також виявлення безхазяйних захисних споруд органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, приймають рішення про їх подальше використання.

Постановою КМУ від 10.03.2017р. №138 визначений також Порядок використання у мирний час захисних споруд цивільного захисту для господарських, культурних і побутових потреб яким, зокрема, встановлена передача в мирний час захисних споруд в оренду із збереженням цільового призначення таких споруд.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку що захисна споруда №68246 вибула із обліку, використання, контролю банкрута ДНВП Фотомаш фактично з 2007 року і знаходиться у використанні іншої юридичної особи ТОВ НПП Технологія . Ліквідатор ДНВП Фотомаш не є уповноваженим органом, відповідно до положень Кодексу цивільного захисту України, Закону про банкрутство, для реалізації повноважень держави щодо визначення права на державний об'єкт цивільної оборони в установленому порядку.

Разом з тим, з матеріалів справи встановлено що Управління з питань надзвичайних ситуацій Шосткинської міської ради з 2013р. обізнане про те, що сховище №68246 (захисна споруда) що перебуває у державній власності не знаходиться на обліку у ДНВП Фотомаш , а знаходиться у іншого балансоутримувача, проте станом на 20.04.2017р. як уповноважений орган не прийняв належних заходів щодо подальшого використання захисної споруди №68246, яка на даний час визначена як безгосподарча .

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Затвердження звіту ліквідатора є підставою для припинення провадження у справі відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Розглянувши поданий суду звіт про роботу ліквідатора і ліквідаційний баланс, враховуючи, що ліквідатор виконав всі дії по ліквідації банкрута, суду надані документи, що свідчать про ліквідацію банкрута, у т.ч. ліквідаційний баланс, при таких обставинах суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута із ліквідацією останнього як юридичної особи. Провадження у справі підлягає припиненню.

Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83, ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 19 Кодексу цивільного захисту України, ст. 4-1, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт арбітражного керуючого Ховріна Ю.А. про нарахування 196800, 16 грн. основної грошової винагороди, про виплату основної грошової винагороди в розмірі 21 303, 74 грн. та здійснення витрат у ліквідаційній процедурі в розмірі 48489, 54 грн. у справі №8/464-06.

2. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута Державного науково-виробничого підприємства "Фотомаш" (41100, Сумська обл., м. Шостка, вул. Гагаріна, 1, код ЄДРПОУ 14003835).

3. Юридичну особу - банкрута Державне науково-виробниче підприємство "Фотомаш" (41100, Сумська обл., м. Шостка, вул. Гагаріна, 1, код ЄДРПОУ 14003835) - ліквідувати.

4. Вимоги кредиторів визнати погашеними.

5. Зобов'язати Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Шосткинської міської ради невідкладно в законодавчо визначеному порядку прийняти міри щодо подальшого використання захисної споруди ЗСЦО №68246 розташованої за адресою: м. Шостка, вул. Гагаріна, б.1, про що повідомити Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області.

6. Провадження у справі припинити.

7. Копію ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Шосткинської міської ради, Прокуратурі Сумської області, Головному територіальному управлінню юстиції у Сумській області, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Управлінню ДСНС України у Сумській області, Сумській обласній держадміністрації (департамент цивільного захисту населення), державному реєстратору, органу державної статистики.

Повний текст ухвали складений 25 .04.2017р.

СУДДЯ Л.А. КОСТЕНКО

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення20.04.2017
Оприлюднено28.04.2017
Номер документу66165808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/464-06

Ухвала від 20.04.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 27.03.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Окрема ухвала від 03.10.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Окрема ухвала від 03.10.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Ухвала від 23.01.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 03.11.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 29.08.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні