ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
пр. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел. (057) 702-00-72
Е-mail: inbox@dna.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
про припинення апеляційного провадження
19.04.2017 року справа №908/280/17
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів: За участю представників сторін: від апелянта: від боржника: ліквідатор:ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 не з'явились; не з'явились; не з'явились; розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби Україниу м. Києві, м. Київ на постанову Господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі№ 908/280/17 (суддя Ніколаєнко Р.А.) за заявою боржникаТовариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_4 Груп", м. Запоріжжя пробанкрутство
В С Т А Н О В И В:
Постановою господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі №908/280/17 визнано боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_4 Груп" (далі за текстом - ТОВ "ОСОБА_4 Груп", Боржник) банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_5, інше.
Не погодившись з постановою прийнятою судом першої інстанції, Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі за текстом - ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві) звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі №908/280/17 та прийняти нове рішення, яким провадження у справі про банкрутство ТОВ "ОСОБА_4 Груп" - припинити.
В підтвердження доводів апелянт посилається на те, що постанова господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Апелянт зазначає, що боржником не було дотримано при зверненні до суду першої інстанції із заявою про порушення справи про банкрутство загальних правил проведення ліквідації підприємства, передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", порушено норми ст. ст. 104, 105, 110, 111 ЦК України, оскільки боржником не було забезпечено надання первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірок та визначення наявності чи відсутності заборгованості по сплаті податків, що є передумовою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
Також, апелянт вважає неправомірним призначення ліквідатором голову ліквідаційної комісії без автоматизованого визначення, оскільки ця особа підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.03.2017 року для розгляду апеляційної скарги ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві сформовано колегію у складі: ОСОБА_1 - головуючий (суддя-доповідач), ОСОБА_2, ОСОБА_6
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 29.03.2017 року апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні на 19.04.2017 року о 15 год. 00 хв. Крім того, Зобов'язати ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві надати письмове обґрунтування заявленої апеляційної скарги з документальним підтвердженням викладених обставин, стосовно того, яким саме чином оскаржувана постанова господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року впливає на права та обов'язки чи порушує інтереси ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, які саме контролюючі функції ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві здійснює відносно боржника, чи знаходиться боржник на податковому обліку та чи подає (подавав) звітність до ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, наявності чи відсутності нарахованої чи визначеної податкової заборгованості, проведених позачергових перевірок, здійснення боржником прибуткової діяльності, звернення до боржника з грошовими вимогами. Зобов'язано ліквідатора та ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві надати до суду: фінансову звітність за попередній період, що передував складанню проміжного ліквідаційного балансу, докази звітування до податкових органів (подання звітності) під час здійснення досудової ліквідаційної процедури й до теперішнього часу, надати баланс боржника за звітний період, який передував складанню проміжного ліквідаційного балансу, банківські виписки по рахункам, які були відкриті під час здійснення досудової ліквідаційної процедури.
У відзиві на апеляційну скаргу, який надійшов через канцелярію суду 07.04.2017 року від ТОВ "ОСОБА_4 Груп", голова ліквідаційної комісії заперечував проти доводів викладених в апеляційній скарзі ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві про що вказав про їх безпідставність, просив суд припинити апеляційне провадження, оскільки податковий орган не є учасником даної справи про банкрутство.
На підставі розпорядження керівника апарату Донецького апеляційного господарського суду №586 від 18.04.2017 року, у зв'язку із находженням у відпустці судді-члена колегії ОСОБА_6 на дату розгляду апеляційної скарги, призначено автоматизований розподіл справи №905/341/17.
Відповідно до протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів від 18.04.2017 року змінено колегію суддів для розгляду апеляційної скарги ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві та сформовано у наступному складі: ОСОБА_1 - головуючий (суддя-доповідач), ОСОБА_2, ОСОБА_3
Представники апелянта, боржника та ліквідатор у судове засідання 19.04.2017 року не з'явились. Відповідно до ст. 98 ГПК України про час і місце судового засідання були повідомлені належним чином. Явка сторін у судове засідання не визнавалася судом обов'язковою.
Особливості меж перегляду справи в апеляційній інстанції, передбачені нормами ст. 101 ГПК України, які полягають у тому, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Нормами ч. 2 цієї статті передбачено, що апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши наявні матеріали справи, проаналізувавши застосування судом норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції встановила наступне.
03.09.2015 року у встановленому порядку зареєстровано юридичну особу - ТОВ "ОСОБА_4 Груп" з присвоєнням коду ЄДРПОУ 39988691.
31.10.2016 року єдиним учасником (засновником) ТОВ "ОСОБА_4 Груп" - ОСОБА_5 прийнято рішення, зафіксоване протоколом №10 від 31.10.2016 року, про ліквідацію підприємства, призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5, визначено строк для пред'явлення кредиторами своїх вимог - 2 місяці з моменту оприлюднення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців рішення про припинення діяльності товариства; уповноваженою особою за внесення відомостей до Єдиного державного реєстру призначено ОСОБА_7
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 31.10.2016 року було внесено запис про припинення юридичної особи ТОВ "ОСОБА_4 Груп", код ЄДРПОУ 39988691, строк на заявлення кредиторських вимог встановлено до 04.01.2017 року.
Про ліквідацію ТОВ "ОСОБА_4 Груп" ліквідатором боржника були повідомлені за останнім (основним) місцем реєстрації юридичної особи:
- ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області;
- Запорізький міський центр зайнятості;
- Запорізька міська виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
- Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (Відділення у м. Запоріжжя);
- УПФУ Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, про що свідчить поштовий реєстр відправлення рекомендованих листів від 31.10.2016 року (а.с. 18).
Окрім того, ліквідатором ТОВ " ОСОБА_4 Груп " повідомлено про припинення діяльності підприємства за попереднім (в м. Києві) місцезнаходженням боржника, а саме:
- ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС м. Києва, УПФУ у Печерському районі м. Києва;
- Центральну міжрайонну виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у м. Києві;
- Печерський районний центр зайнятості м. Києва;
- Правобережний відділ Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, про що свідчить поштовий реєстр відправлення рекомендованих листів від 01.11.2016 року (а.с.23).
В передбачений законом строк із претензією про стягнення заборгованості за договором постачання до боржника звернулось ТОВ "ОСОБА_8 ЛТД", м. Київ.
За результатами розгляду поданої претензії до боржника визнані претензії до боржника на загальну суму 40320,00 грн.
На виконання вимог ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів головою ліквідаційної комісії складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 16.01.2017 року, який затверджений загальними зборами учасників ТОВ "ОСОБА_4 Груп" (протокол №11 від 16.01.2017 року).
За результатами проведеної інвентаризації 16.01.2017 року головою ліквідаційної комісії встановлена наявність грошових коштів у розмірі - 600,00 грн. у касі товариства, інші активи у нього відсутні, про що свідчить відповідний проміжний ліквідаційний баланс від 16.01.2017 року.
Головою ліквідаційної комісії станом на 16.01.2017 року складено перелік кредиторів ТОВ "ОСОБА_4 Груп", який містить одного кредитора ТОВ "ОСОБА_8 ЛТД" із зазначенням визнаних вимог кредитора у розмірі 40320,00 грн.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 14.02.2017 року прийнято заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду, підготовче засідання суду призначене на 23.02.2017 року.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 23.02.2017 року порушено провадження у справі № 908/280/17 про банкрутство ТОВ "ОСОБА_4 Груп" на підставі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, судове засідання для вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом призначено на 06.03.2017 року.
Як вже зазначалось, постановою господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі №908/280/17 визнано банкрутом ТОВ "ОСОБА_4 Груп", відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором ТОВ "ОСОБА_4 Груп" голову ліквідаційної комісії ОСОБА_5
Згідно ч. 2 ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвали господарського суду, винесені у справі про банкрутство за наслідками розгляду господарським судом заяв, клопотань та скарг, а також постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури можуть бути оскаржені в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст. 91 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили. Ухвали місцевого господарського суду оскаржуються в апеляційному порядку окремо від рішення господарського суду лише у випадках, передбачених статтею 106 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що сторонами у справі про банкрутство є конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут); учасниками провадження у справі про банкрутство є сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.
Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві по суті своїх вимог у справі про банкрутство, виходячи зі змісту поняття "кредитор", не може мати іншого статусу як учасника провадження у справі про банкрутство, окрім статусу конкурсного кредитора.
Особливості та порядок заявлення кредиторами вимог до боржника, що ліквідується в порядку ст. 95 Закону про банкрутство, визначені положеннями ч. 3 названої статті, які передбачають, що кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Відповідно до ст. 210 Господарського кодексу України кредиторами неплатоспроможних боржників є юридичні або фізичні особи, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.
Таким чином, законодавством визначено умови, за наявності яких особа набуває правового статусу учасника провадження у справі про банкрутство.
Також, виходячи із особливостей застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником на підставі ст. 95 Закону про банкрутство, ДПІ не набула прав кредитора й під час заходів ліквідації ліквідаційню комісією впродовж двохмісячного строку пред'явлення вимог до ліквідатора на підставі ст. 111 Цивільного кодексу України.
Як вбачається із матеріалів справи, до боржника ТОВ "ОСОБА_4 Груп" з претензією звернулось ТОВ "ОСОБА_8 ЛТД" з вимогою перерахувати кошти за договором постачання у розмірі 40320,00 грн.
У відповідь на отриману вимогу боржник направив ТОВ "ОСОБА_8 ЛТД" відповідь, у якій зазначив, що претензія визнана у повному обсязі, розрахунок з підприємством буде проведено у порядку черговості задоволення вимог кредиторів згідно законодавства.
Згідно переліку кредиторів ТОВ "ОСОБА_4 Груп" станом на 16.01.2017 року вбачається включення вимог кредитора ТОВ "ОСОБА_8 ЛТД" у розмірі 40320,00 грн. до визнаних вимог боржника.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази звернення ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві до суду першої інстанції з заявою про визнання кредиторських вимог до боржника в порядку, визначеному ч. 3 ст. 95 Закону про банкрутство, так й в порядку ст. 111 Цивільного кодексу України.
Як вбачається із апеляційної скарги ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, а також встановлено судом апеляційної інстанції, скаржник посилається на наявність у боржника заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові) до банкрута.
Колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду вважає, що в даному випадку, виходячи зі змісту ст.ст. 1, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", заявник апеляційної скарги не набув статусу конкурсного кредитора, тобто сторони у справі про банкрутство, а є особою, вимоги якої не заявлені у справі взагалі, тобто, враховуючи викладене, заявник апеляційної скарги не є учасником провадження у справі про банкрутство.
Також, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до вимог п. 11.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року за №1588 зі змінами, дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
Згідно вимог п. 11.5 вищевказаного Порядку, у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за формою №8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2 - 11.4 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
При отриманні першого з документів про ліквідацію або реорганізацію платників податків робиться запис у журналі за формою №6-ОПП.
Пунктом 11.6. вказаного Порядку визначено, що при проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
Донецьким апеляційним господарським судом встановлено, що ліквідатором боржника ТОВ "ОСОБА_4 Груп" було належним чином повідомлено податкові органи про припинення підприємницької діяльності боржника шляхом надіслання головою ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_9 на адресу ДПІ в Орджонікідзевському районі ГУ ДФС вЗапорізькій області та ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві заяв за формою 8-ОПП (а.с. 16, 24), що дозволяло органам доходів і зборів вчасно провести перевірку платника податків-боржника та заявити грошові вимоги у даній справі про банкрутство при належному виконанні контролюючим органом його обов'язків, передбачених податковим законодавством України. При цьому, обставин оскарження контролюючим органом дій ліквідатора підприємства-банкрута, як до порушення справи про банкрутство так й під час провадження, щодо перешкоджання проведенню позапланової податкової перевірки боржника, ненадання ліквідатором на запит податкового органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, судом апеляційної інстанції не встановлено.
Крім того, ухвала господарського суду Донецької області від 23.02.2017 року про порушення провадження у справі про банкрутство була належним чином направлена до податкового органу, у зв'язку з чим останній був обізнаний про провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.01.2017 року в графі "Дата надходження від органів Міндоходів, Пенсійного фонду України до державного реєстратора документів (повідомлень, інформації), передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", у зв'язку із припиненням юридичної особи із зазначенням прізвища, імені та по-батькові посадової особи, яка підписала документ" зазначено: Міндоходи, 16.11.2016 року, ОСОБА_10, будь-яка інша інформація - відсутня.
Таким чином, відомості від державного реєстратора про початок та підстави припинення ТОВ "ОСОБА_4 Груп" надійшли до податкового органу 16.11.2016 року в порядку взаємного обміну інформації з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.
Тобто, у ДПІ були наявні з 16.11.2016 року всі підстави для призначення та проведення позапланової податкової перевірки відносно боржника.
Однак, матеріали справи свідчать про те, що органи доходів і зборів не вживали будь-яких заходів відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1. ст. 78 ПК України стосовно здійснення документальної перевірки боржника, не звертались до порушення справи про банкрутство з вимогами до ліквідатора про надання первинних документів для податкової перевірки та визнання її майнових вимог, будучи обізнаними про хід справи про банкрутство. Зазначені докази здійснення перевірок не були надані суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга обґрунтована лише тим, що у боржника виникає можливість звернення до господарського суду в порядку визначеному ст. 95 Закону про банкрутство тільки після забезпечення подання первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
З цього приводу колеггія суддів вважає за необхідне зазначити, що перелік функцій державної податкової інспекції, в тому числі функцій контрольно-перевірочної роботи, закріплено в ст. 19 1 Подактового кодексу України.
Організація та проведення документальних фактичних перевірок здійснюються шляхом видачі наказу на проведення, оформлення направлення, посвідчення на перевірку, складенню акту або довідки та повідомлення-рішення, вимоги, інших процесуальних актів податкового органу за результатом призначення та здійснення перевірок.
Документи з питань перевірок, запити, накази, акти, повідомлення про час та місце перевірки та розгляди заперечень надсилаються платникам в порядку встановленому п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України, а саме: документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
З урахуванням вимог п. 20.4 ст. 20, п. 77.4 ст. 77, п. 78.4 ст. 78, 79.2 ст. 79 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки може прийматись не тільки керівником органу ДФС, а також його заступником або уповноваженою особою.
При цьому, отримання даних державного реєстратора про внесення до ЄДРПО запису про рішення засновника про припинення в силу п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України є безумовною підставою для проведення позапланової перевірки такого платника податку.
Також, строки проведення позапланових перевірок згідно ст. 78 Подактового кодексу України визначені як максимальні 15 робочих днів та можуть бути продовжені не більш ніж на 10 робочих днів.
Тобто, враховуючи вимоги вищенаведених норм податкового кодексу у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві були всі об'єктивні обставини для призначення та проведення позапланову перевірку боржника у строки визначені Кодексом та застосувати відповідні заходи за порушення податкового законодавства, ненадання документації для перевірки.
Проте, будучи повною мірою обізнаними про проведення ліквідації боржника посадовими та уповноважиними особами фіскальної служби не було прийнято рішення про проведення такої перевірки в межах строків визначених ст. 111 Цивільного кодексу України та ст. 82 Податковго кодексу України.
Будь-яких наказів про проведення перевірок, направлення посвідчень та складення за результатами перевірок актів, довідок, податкових повідомлень-рішень, вимог, та інших процесуальних актів фіскальної служби не оформлено та організацію перевірок не здійснено та до матеріалів справи апелянтом не надано.
При цьому, непроведення податкової перевірки чи неподання первинних документів для проведення перевірки не є тією підставою для незастосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником в разі якщо вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів.
ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві не подала доказів які б підтверджували наявність у боржника будь-якого майна (активів), наявність якого свідчила про достатність задоволення вимог кредиторів та безпідставність здійснення процедури банкрутства відносно боржника.
Колегія суддів апеляційної інстанції не приймає до уваги посилання ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві в апеляційній скарзі на відображення боржником за 2015 рік в звіті валового доходу 11182904,00 грн. та валових витрат 0 грн., за 2016 рік відображення 16774361,00 грн. та витрат 0 грн. та відображення в поданій в 2016 році декларації з податку на додану вартість за листопад 2015 року, де відображений обсяг поставки 11182904,00 грн., сума ПДВ складає 2236581,00 грн., за вересень 2016 року, де відображено обсяг поставки (без ПДВ) 10881000,00 грн., сума ПДВ склала 2176020,00 грн., оскільки податковим органом не доведено яким саме чином вказане відображення валових доходів та обсягів поставки впливає на показники відображені в проміжному ліквідаційному балансі боржника та порушує охоронювані законом права ДПІ, як державного фіскального органу.
Крім того, безпідставним є посилання ДПІ на значні валові доходи за 2015 рік, в той час, коли проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "ОСОБА_4 Груп" був складений 16.01.2017 року, тобто, більш ніж за рік після відображення доходної фінансової звітності платником податків, оскільки ДПІ не зіставлялись та не аналізувались фінансові результати господарської діяльності боржника в цей проміжок часу.
Таким чином, судом встановлено, що апелянт не є учасником справи про банкрутство, оскільки не звернувся з грошовими вимогами до боржника до прийняття оскаржуваної постанови, а також, не є особою, стосовно якої місцевим господарським судом вирішено питання про її права та обов'язки, оскільки не доведено порушення його прав, а тому останній позбавлений права на оскарження судових рішень у даній справі про банкрутство.
Отже, враховуючи викладені обставини та аналіз норм законодавства - щодо порядку визначення та визнання кредитором у справі про банкрутство, передбачений ст. 95 Закону про банкрутство, ДПІ у Печерському районі ДФС у м. Києві не є кредитором боржника, оскільки не має підтверджених належними доказами кредиторських вимог до нього, у зв'язку з чим не має статусу сторони, учасника чи іншої особи у справі про банкрутство, та оскаржувана в апеляційному порядку постанова не стосується його прав та обов'язків, в тому числі й прав та повноважень на проведення податкової перевірки, а тому заявник апеляційної скарги не має права звертатись з апеляційною скаргою на постанову господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року, відповідно до положень ст. 91 ГПК України.
За таких обставин, провадження за апеляційною скаргою ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі №908/280/17 підлягає припиненню.
Керуючись п. 1 ст. 80, ст. 91, ст. 106 ГПК України, Донецький апеляційний господарський суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційне провадження за скаргою Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 06.03.2017 року у справі №908/280/17 про банкрутство Товарситва з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_4 Груп", м. Запоріжжя - припинити.
Головуючий Н.О. Мартюхіна
Судді О.Л. Агапов
ОСОБА_3
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2017 |
Оприлюднено | 28.04.2017 |
Номер документу | 66165921 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Мартюхіна Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні