Постанова
від 21.04.2017 по справі 821/23/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/23/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Південний регіон" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Південний регіон" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Головне управління, відповідач) в якому, з урахуванням змінених позовних вимог, просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 26.01.2017 р. та зобов'язати відповідача видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:005:0186, площею 0,0778 га, розташованої за адресою: проспект Сенявіна, 27, м. Херсон.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що на підставі договору оренди земельної ділянки від 10.11.2011 р., у користуванні перебуває земельна ділянка площею 0,0778 га, розташованої за адресою: проспект Сенявіна, 27, м. Херсон, кадастровий номер 6510136900:15:005:0186. Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державний земельний кадастр" № 3613-VI власник (власники) та користувачі земельної ділянки або уповноважені ним особи мають право на отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку у формі витягу. У відповідь на звернення позивача від 26.01.2017 р. про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідач листом від 06.02.2017 № 215/0/86-17 повідомив, що не може надати зазначений витяг у зв'язку з тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".

Позивач повідомляє, що Постановою Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" від 31.08.2016 № 581 ліквідовано Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та АРК, тому суб'єктом надання адміністративних послуг, зокрема, надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Херсоні є відповідач.

Вважає, що так як рішення Херсонської міської ради від 31.03.2011 № 178 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" та рішення від 22.11.2013 № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона" визнано неправомірними та скасовано в судовому порядку, дійсною на даний час для землекористувачів на території м. Херсона є технічна документація, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27.04.2000 № 186 "Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона".

Представники сторін надали до суду заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження, без участі представників.

В письмових запереченнях на позов відповідач зазначає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими з огляду на наступне. Відповідно до Закону України "Про оцінку земель" № 1378-IV (далі - Закон № 1378-IV) підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування. Технічна документація з економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується міською радою.

Так як постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона", а останній раз нормативна грошова оцінка земель м. Херсона проводилася ще у 2000 році, то надання витягу про нормативну грошову оцінку земель на підставі рішення Херсонської міської ради від 27.04.2000 р. № 186, призведе до недоотримання коштів місцевим бюджетом та порушення вимог законодавства у сфері застосування Закону № 1378-IV.

Враховуючи зазначене, відповідач вважає, що відсутні підстави для видачі витягу з технічної документації від 27.04.2000 р. про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оскільки вона повинна переглядатися не рідше одного разу на 5-7 років, та станом на сьогодні є застарілою. Враховуючи зазначене, просить в задоволенні позову відмовити.

Дослідивши письмові докази у справі, судом встановлено наступне.

У користуванні позивача на підставі договору оренди земельної ділянки від 10.11.2011р., перебуває земельна ділянка площею 0,0778 га, розташована за адресою: проспект Сенявіна, 27, м. Херсон, кадастровий номер 6510136900:15:005:0186.

13.12.2016 р. позивач звертався з заявою до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та АРК, а 26.01.2017 - до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, на що отримав листи № 1692/86-16 від 19.12.2016 р. та № 215/0/86-17 від 06.02.2017 р. в яких повідомлено про неможливість надання зазначеного витягу у зв'язку з тим, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року № 1238 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона".

Статтею 1 Закону № 1378-IV встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно ч. 2 ст. 20 Закону № 1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Частиною 3 ст. 23 зазначеного Закону визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області утворено як юридична особа публічного права територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 14.01.2015 № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру".

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 р. № 835 "Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг" визначено, що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відноситься до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на безоплатній основі.

Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, затвердженого Наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308 (далі - Положення № 308) Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Підпунктом 4 п. 4 Положення № 308 визначено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Тобто, суд звертає увагу на те, що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відноситься до повноважень Головного управління, факт чого не спростовується відповідачем у листі № 215/0/86-17 від 06.02.2017 р.

Пунктом 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 визначено, що дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що відповідач не виконав передбаченого законом обов'язку щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, чим порушив право позивача на його отримання. Тому, суд вважає необхідним позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161-163 КАС України, суд,

постановив:

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі товариству з обмеженою відповідальністю "Південний регіон" витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 26.01.2017 року.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати товариству з обмеженою відповідальністю "Південний регіон" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:005:0186, площею 0,0778 га, розташованої за адресою: проспект Сенявіна, 27, м. Херсон.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Південний регіон" (код ЄДРПОУ 32618245) витрати зі сплати судового збору у сумі 1600 грн (одна тисяча шістсот гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Попов В.Ф.

кат. 6.2.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2017
Оприлюднено28.04.2017
Номер документу66171330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/23/17

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 25.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 21.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 15.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні