Справа №423/1080/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2017 року Попаснянський районний суд Луганської області
у складі: головуючого судді Закопайло В.А.
за участю секретаря судового засідання Кузьменко Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Попасна цивільну справу за адміністративним позовом Виконавчого комітету Попаснянської міської ради Попаснянського району Луганської області до Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області про припинення діяльності громадського формування, -
встановив:
В поданому позові позивач зазначає, що відповідно до рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради №66 від 21.05.2014 було зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області, (надалі – громадське формування), на підставі чого відповідачу було видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Проте, оскільки відповідачем протягом тривалого часу фактично не здійснюється статутна діяльність щодо участі в охороні громадського порядку на території м.Попасна Луганської області, що є порушенням норм Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» (далі Закон №1835-ІІІ від 22.06.2000р.), позивач просив суд припинити діяльність відповідача шляхом примусового розпуску, а також стягнути з відповідача на його користь понесені по справі судові витрати.
До початку розгляду справи по суті з боку представника позивача надійшла письмова заява, за змістом якої представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, справу просив розглянути без його участі.
Представник відповідача згідно отриманої судом телефонограми позовні вимоги визнав в повному обсязі, справу просив розглянути без його участі.
Представники третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог, - Попаснянського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області та відділу надання адміністративних послуг Попаснянської районної державної адміністрації – згідно наданих письмових заяв вважають заявлені вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Суд, дослідивши письмові матеріали справи, вважає необхідним позов задовільнити в повному обсязі, виходячи з наступного.
Так, згідно ст.71 ч.1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 2 ч.4 ст. 50 КАС України громадяни України, іноземці, особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону», для реєстрації громадського формування з охорони громадського порядку його засновники подають до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради за місцем його діяльності рішення про його створення, підтримане відповідним органом внутрішніх справ чи підрозділом Державної прикордонної служби України, узгоджене з цими органами положення (статут), інформацію про склад керівного органу, а також список членів формування. Після реєстрації громадське формування набуває статусу юридичної особи.
Враховуючи вищенаведене, судом із наданих позивачем письмових доказів було встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області дійсно було створено та пройшло відповідну державну реєстрацію на підставі рішення виконавчого комітету Попаснянської міської ради №66 від 21.05.2014, про що свідчать відповідні докази: копія рішення на а.с.8, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (а.с.20-24), а також матеріали реєстраційної справи даного громадського об'єднання (а.с.36-72).
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону», контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом. Таким чином, уповноваженим органом у спірних правовідносинах є Виконавчий комітет Попаснянської міської ради.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 зазначеного Закону основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону у сфері охорони громадського порядку є: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.
У відповідності до п.7 розділу ІІ Статуту громадського формування, основними завданнями формування у сфері охорони громадського порядку є: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні кримінальним і адміністративним правопорушенням; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця зосередження злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організації, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх; у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку.
Судом встановлено, що відповідач по справі не виконує покладені на нього Законом та статутом обов'язків, а саме: не бере участі у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, не вживає заходів щодо запобігання кримінальним та адміністративним правопорушенням на закріпленій території, у зв'язку з чим є підстави вважати, що дане формування діє формально.
Зокрема, відповідно до листа начальника Попаснянського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області від 20.02.2017 (а.с.15-17), громадське формування участі в охороні громадського порядку та проведенні інших заходів, направлених на припинення адміністративних правопорушень і злочинів, інших надзвичайних обставин, спільно зі співробітниками Попаснянського відділу поліції не приймало. Керівником громадського формування не узгоджувались з керівництвом поліції будь-які документи щодо проведення спільних патрулювань із забезпечення правопорядку.
З листа начальника організаційного відділу Попаснянської міської ради вбачається, що громадське формування останній раз співпрацювало з виконавчим комітетом раді ще у 2014 році, після чого громадське формування самоусунулось від виконання положень статуту та припинило співпрацю з виконавчим комітетом міської ради, члени формування не приймали участь в охороні громадського порядку, припиненні адміністративних правопорушень та злочинів, запобіганні їм. При цьому виконавчий комітет неодноразово спрямовув на адресу відповідача листи з проханням взяти участь у спільних рейдах з профілактики адміністративних правопорушень на території міста, але відповіді на них не надійшло (а.с.18).
Також, згідно інформації, наданої в.о. начальника Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції (а.с.19), відповідач станом на 30.03.2017 ніяких документів для перереєстрації свого громадського формування як неприбуткової організації не надавав.
Статтею 8 Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р. визначено, що діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути припинена шляхом примусового розпуску.
Дана норма не суперечить положенням Закону України «Про громадські об'єднання», згідно пункту 2 частини 1 та частини 2 статті 25 якого припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконує обов'язки, визначені Законом №1835-ІІІ від 22.06.2000р. та статутом громадського формування, для виконання яких відповідач і був зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства. А тому, з огляду на викладене, суд доходить висновку про наявність підстав припинення діяльності відповідача.
Вирішуючи позов таким чином, судом враховується, що позивачем під час звернення до суду були понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 1 600 грн., що підтверджується відповідною квитанцією на а.с.2, у зв'язку з чим та відповідно до ст.94 КАС України суд вважає необхідним зазначені судові витрати стягнути з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, ст.ст.3,8,9,13 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», керуючись ст.ст.2,11,94,159-163 КАС України, -
Постановив:
Позов виконавчого комітету Попаснянської міської ради Попаснянського району Луганської області до Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області про припинення діяльності громадського формування – задовольнити.
Припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області, код ЄДРПОУ 38817848, шляхом примусового розпуску.
Стягнути з Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Наше місто» в місті Попасна Луганської області на користь виконавчого комітету Попаснянської міської ради Луганської області судові витрати у справі у розмірі 1600 (тисяча шістсот) грн.
Копію постанови направити на адресу сторін для належного повідомлення.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складення до Донецького апеляційного адміністративного суду через Попаснянський районний суд.
Постанова набирає чинності після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано, або після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження, якщо судове рішення не скасовано.
Суддя В.А.Закопайло
Суд | Попаснянський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2017 |
Оприлюднено | 28.04.2017 |
Номер документу | 66176109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Попаснянський районний суд Луганської області
Закопайло В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні