Ухвала
від 25.04.2017 по справі 619/1264/17
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №619/1264/17

провадження №1-кс/619/437/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2017 року м. Дергачі

Слідчий суддя Дергачівського районного суду Харківської області ОСОБА_1 за участю: секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ Дергачівського ВП ГУНП в Харківській області про призначення позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017221280000022 від 30.03.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 240 КК України,

ВСТАНОВИВ:

20 квітня 2017 до Дергачівського районного суду Харківської області надійшло вказане вище клопотання, обґрунтоване тим, що органами досудового розслідування встановлено, в ході здійснення господарської діяльності ТОВ «М`ясокомбінат «М`ясний» в період 2016 року здійснює забір підземних вод з артезіанської свердловини, яка розташована в м. Богодухів, за місцем розташування виробничих потужностей, для виробничих (використання води під час виготовлення м`ясних виробів) та господарських-питних цілей, за відсутності дозволу на спеціальне водокористування.

Крім того, внаслідок відсутності вищезазначеного дозволу на підприємстві не передбачений у встановленому порядку скид відходів від виробництва, що в свою чергу свідчить про відсутність дозвільної документації на викиди, чим завдаються збитки навколишньому природному середовищу.

Разом з цим, в ході досудового розслідування встановлено, що потужності ТОВ «М`ясокомбінат «М`ясний» фактично розташовані за адресою: Харківська область, м. Богодухів, вул. Підлісна, 2.

Покликаючись на п. 3, п. п. «д» п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженогоУказом Президента України від 13.04.11 р. № 454/2011, п. 2Постанови КМ України № 408 від 13.08.14 р. «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», зазначає, що призначення перевірки ним не передбаченоКПК України, без проведення такої сторона обвинувачення об`єктивно позбавлена можливості іншим чином зібрати належні докази. Єдиною підставою для проведення такої перевірки є лише рішення суду.

Покликаючись на ч. 2 ст.9, п. 4 ч. 2 ст.99 КПК України, просить клопотання задовольнити та надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимогприродоохоронного законодавства про охорону та раціональне використання надр (підземних прісних вод) та охорону атмосферного повітря під час здійснення господарської діяльності ТОВ «М`ясокомбінат «М`ясний» ЄДРПОУ код 40936772.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, пояснив, що на даний час підозра нікому не пред`явлена, але є потреба у визначенні суми матеріального та іншого збитків. Проведення такої перевірки належить до повноваження вказаної вище інспекції. Акт такої перевірки матиме важливе значення для встановлення істини у кримінальному провадженні.

Заслухавши слідчого та врахувавши позицію прокурора, вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку про доцільність задоволення клопотання слідчого.

Згідно з ч. 2ст. 84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

На даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовило необхідність звернення до слідчого судді із розглядуваним клопотанням.

Відповідно доВідповідно до ст.ст.34,35 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, природних територій та об`єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища, а також дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об`єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.

Відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 3 квітня 2011 року N454/2011 Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до п. 3. 6 Порядку організації та проведення перевірок суб`єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Мінохорони навколишнього природного середовища України № 464 від 10.09.08 р., підставами для здійснення позапланового заходу, в т. ч., є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди Державної екологічної інспекції України на його проведення.

Постановою КМ України від 13.08.14 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»визначено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Зазначене слідчим у клопотанні кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР, здійснюється кримінальне провадження зач. 1ст. 240 КК України.

Таким чином, з метою встановлення фактичних обставин у кримінальному провадженні, необхідно призначити вказану вище перевірку, проведення якої доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Харківській області.

Вважаю, що слідчим у клопотанні та у судовому засіданні доведено, що без проведення такої перевірки сторона обвинувачення об`єктивно буде позбавлена можливості іншим чином зібрати належні докази у кримінальному провадженні, а тому клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.92,93,110 КПК України, п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до ПК України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»,Постановою КМ України від 13.08.14 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»,слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання- задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону та раціональне використання надр (підземних прісних вод) та охорону атмосферного повітря під час здійснення господарської діяльності ТОВ «М`ясокомбінат «М`ясний» ЄДРПОУ код 40936772.

Встановити термін проведення перевірки - п`ятнадцять днів з дня отримання ухвали слідчого судді.

Строк дії ухвали слідчого судді встановити один місяць.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДергачівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.04.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу66176413
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —619/1264/17

Ухвала від 25.04.2017

Кримінальне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

Ухвала від 25.04.2017

Кримінальне

Дергачівський районний суд Харківської області

Калмикова Л. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні