Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 квітня 2017 р. Справа № 805/1452/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Галатіна О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Дитячого закладу оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1, № НОМЕР_2 від 20.12.2016 року на загальну суму 31886,58 грн., суд -
В С Т А Н О В И В:
24 березня 2017 року Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1, № НОМЕР_2 від 20.12.2016 року на загальну суму 31886,58 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що спірні податкові повідомлення - рішення містить зобов'язання щодо застосування штрафних санкцій у загальному розмірі 31886,58 грн., проте, податковим органом не були враховані приписи ст.6 Закону України від 2 вересня 2014 року № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон № 1669-VІІ), згідно якої під час проведення антитерористичної операції звільняються суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Просив задовольнити позовні вимоги та скасувати податкові повідомлення - рішення НОМЕР_1, № НОМЕР_2 від 20.12.2016 року на загальну суму 31886,58 грн.
Представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без участі його представника в порядку письмового провадження.
Представник відповідача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував, про що свідчить його підпис.
Згідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
У відповідності до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки, всі особи, які беруть участь у справі, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, не прибули у судове засідання і у суду відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне.
Позивач, Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок (код ЄДРПОУ 34009116, місцезнаходження: 84130, Донецька область, м. Слов'янськ, м. Святогірськ, вул. Островського, буд. 21) зареєстровано в якості юридичної особи, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходиться на податковому обліку у відповідача, що не є спірним в даній справі.
Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Донецькій області здійснена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства щодо граничних строків сплати суми узгодженого податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки м. Святогірська за результатами якої складено акт № 7157/12-02-34009116 від 06.12.2016 року.
Перевіркою встановлені порушення п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287, п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України визначено, що позивачем несвоєчасно сплачені узгоджені суми грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки згідно з деклараціями за 2014-2015 року.
Відповідно до даних інтегрованої картки платника та згідно з деклараціями визначені сум податкових зобов'язань по: декларації № НОМЕР_3 від 28.01.2014 року за - квітень 2014 року у сумі 18558.85 грн. з терміном сплати 30.05.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; травень 2014 року у сумі 18858,85 грн. з терміном сплати 30.06.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; червень 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.07.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; липень 2014 року у сумі 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.08.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; серпень 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.09.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; вересень 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.10.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; жовтень 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.11.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; листопад 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.12.2014 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів; грудень 2014 року у сумі 18558,85 грн. з терміном сплати 30.01.2015 року. Недоїмка у сумі 18558,85 грн. Погашена з затримкою більше 30 календарних днів. Декларації від 06.08.2015 року № НОМЕР_4 за грудень 2015 року у сумі 23181,15 грн. з терміном сплати 30.01.2016 року. Недоїмка у сумі 1682.75 грн. погашена з затримкою більше 30 календарних днів.
Відповідно до акта перевірки та на підставі ст. 126 Податкового кодексу України Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області до позивача за порушення граничного строку сплати узгоджених податкових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб у сумі 18558.85 грн., застосовані штрафні санкції у розмірі 10% на суму 1855,88 грн. ту у сумі 150153,50 грн. - штрафні санкції у розмірі 20% на суму 30030,70 грн. та прийняті відповідні податкові повідомлення - рішення № НОМЕР_2, № НОМЕР_1 від 20.12.2016 року.
Зазначені правовідносини регулюються нормами Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення правовідносин) та Законом № 1669-VІІ.
Спірним питанням в даній справі є скасування податкових повідомлень-рішень про застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату орендної плати за землю.
Як встановлено підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Пунктом 286.2. статті 286 ПК України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, як визначено в пункті 287.3 статті 287 Податкового кодексу України.
Відповідно до статті 59.1 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
Згідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
При цьому, відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, порядок надіслання платникові податків податкової вимоги є тотожним порядку надіслання податкового повідомлення-рішення.
У свою чергу, відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Разом з цим, відповідно до матеріалів справи позивач знаходиться в зоні проведення АТО.
Статтею 6 Закону № 1669-VII встановлено, що під час проведення АТО суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО, звільняються від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
Період проведення АТО - це час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14.04.2014 р. № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення АТО або військових дій на території України (абзац перший статті 1 Закону № 1669).
З аналізу зазначених норм Закону № 1669-VII та ПК України вбачається, що зазначеним Законом встановлено пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, а саме щодо податку, який сплачується суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення АТО. Зазначені норми Закону № 1669-VII є спеціальними нормами законодавства стосовно ПК України, про що зазначено в пункті 3 статті 11 Закону № 1669-VII: Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Перелік земельних ділянок державної та комунальної власності, на які розповсюджуються пільги, встановлені статтею 6 Закону № 1669-VII, визначається виходячи з переліку населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, згідно переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до вимог п. 5 ст. 11 Закону № 1669-VII.
Остаточний перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, буде затверджено у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції (абз. 3 п. 5 ст. 11 Закону № 1669-VII).
Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1053-р від 30.10.2014, яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
В подальшому, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 1079-р зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 № 1053 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» .
02 грудня 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» . Зазначене розпорядження опубліковано 08 грудня 2015 року на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» .
Пунктом 1 та 3 вказаного розпорядження, затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком та визнано такими, що втратили чинність: розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» ; розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079 «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053» .
Суд зазначає, що вказаними розпорядженнями затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція з початку її проведення та на теперішній час.
Згідно з додатками до розпоряджень Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 року № 1275-р та № 1053-р від 30.10.2014 року, до зазначених населених пунктів належить м. Маріуполь.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок (код ЄДРПОУ 34009116, місцезнаходження: 84130, Донецька область, м. Слов'янськ, м. Святогірськ, вул. Островського, буд. 21) входить до зазначеного переліку.
З огляду на викладене, оскільки позивач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території м. Слов'янськ та м. Святогірськ Донецької області - у населеному пункті, на території якого здійснювалась та здійснюється антитерористична операція, період проведення антитерористичної операції триває, пільги, встановлені ст. 6 Закону № 1669-VII, поширюються на позивача як платника земельного податку, який перебував та перебуває на території проведення антитерористичної операції.
Статтею 10 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02 вересня 2014 року № 1669-VII передбачено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Згідно ст.11 Закону № 1669-VII, закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону. Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Згідно з п. 100.5 ст. 100 Податкового кодексу України, підставою для відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків є надання ним доказів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов'язань або податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Доказами, що підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин, є висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України;
Отже, підставою для звільнення від відповідальності за неналежне виконання зобов'язань, зокрема невчасну сплату орендної плати за землю, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
30 грудня 2014 року Торгово-промисловою палатою України видано Дитячому закладу оздоровлення та відпочинку санаторного типу Сонячний Донецької області ради професійних спілок № 2877/12-12/03, яким засвідчено настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14 квітня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території м. Слов'янськ, Святогірськ Донецької області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкові платежів.
Таким чином, виходячи з матеріалів справи та аналізу вищенаведених норм, суд приходить до висновку про безпідставність застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату орендної сплати за землю, оскільки внаслідок обставин непереборної сили, що підтверджено належними документами, позивач був позбавлений такої можливості.
За таких обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивачем сплачений судовий збір відповідно до платіжного доручення № 680 від 22 березня 2017 року в розмірі 1600 грн.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Дитячого закладу оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування податкових повідомлень - рішень № НОМЕР_1, № НОМЕР_2 від 20.12.2016 року на загальну суму 31886,58 грн. - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 20.12.2016 року згідно якому, до платника податків за несвоєчасну сплату орендної плати за землю застосовано штрафну фінансову санкцію в розмірі 10% на суму 1855,88 грн., та податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_2 від 20.12.2016 року згідно якому, до платника податків за несвоєчасну сплату орендної плати за землю застосовано штрафну санкцію в розмірі 20% на суму 30030,70 грн.
Стягнути з Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (за рахунок бюджетних асигнувань) на користь Дитячого закладу оздоровлення та відпочинку санаторного типу «Сонячний» Донецької обласної ради профспілок (код ЄДРПОУ 39883094) судові витрати в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Галатіна О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2017 |
Оприлюднено | 28.04.2017 |
Номер документу | 66190889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні