ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
25 квітня 2017 рокум. Ужгород№ 807/674/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилка С.Є.
з участю секретаря судового засідання Кубічек Н.І.
за участі сторін:
представника позивача - не з'явився;
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Мукачівської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства "Синевир-К" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 25 квітня 2017 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі було складено 26 квітня 2017 року.
Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Свалявська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Синевир-К", якою просить суд: 1. Прийняти позовну заяву до провадження суду; 2. Позов задовольнити, стягнути заборгованість по податках з Приватного підприємства "Синевир-К" за рахунок коштів боржника в загальній сумі 29439 грн.; 3. Розглянути справу без участі інспекції; 4. Направити ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області постанову суду для виконання.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2016 року відповідно до статті 55 КАС України було замінено позивача у справі - Свалявську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Закарпатській області її правонаступником - Мукачівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Закарпатській області.
Позов мотивований тим, що у зв'язку з несплатою належних до бюджету податків та зборів за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств в загальній сумі 29439 грн.. Відтак позивач просить задовольнити позовну заяву та стягнути вказану суму податкового з відповідача.
Позивач, в судове засідання не з'явився, проте пунктом третім прохальної частини позовної заяви просив суд розгляд даної справи провести без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами (а.с. 29).
В судові засідання відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Заперечення проти позову відповідачем суду не надано.
Розгляд даної справи неодноразово відкладався у зв'язку з існуванням на те об'єктивних причин.
Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.
Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
З'ясувавши усі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити з огляду на наступне.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 16 пунктом 16.1 підпунктом 16.1.4 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до поданого позивачем розрахунку сум бюджетної заборгованості за відповідачем рахується податковий борг у загальному розмірі 29439,00 грн. (а.с. 30).
Даний податковий борг у відповідача виник на підставі :
- податкової декларації від 19 червня 2013 року за травень 2013 року в якій задекларовано до сплати суму ПДВ у розмірі 4567 грн. (а.с.а.с. 31, 32);
- податкової декларації від 09 липня 2013 року за червень 2013 року в якій задекларовано до сплати суму ПДВ у розмірі 5743 грн. (а.с.а.с. 33, 34);
- податкового повідомлення-рішення від 03 грудня 2014 року № 001097/1500, яким визначено суму штрафу в розмірі 170,00 грн. за неподання податкових декларацій по податку на додану вартість (а.с.а.с. 45-47).
- податкового повідомлення-рішення від 12 січня 2015 року № НОМЕР_1, яким визначено суму штрафу в розмірі 1020 грн. за неподання податкових декларацій по податку на додану вартість (а.с.а.с. 50, 51, 80).
- податкового повідомлення-рішення від 14 січням 2016 року № НОМЕР_2, яким визначено суму штрафу в розмірі 2040 грн. за неподання податкових декларацій по податку на додану вартість (а.с.а.с. 55-57).
- податкової декларації по податку на прибуток підприємств від 26 лютого 2014 року № 9090730583де самостійно задекларував податкове зобов'язання за 2013 рік в сумі 575,00 грн. ( а.с.а.с. 35,36).
- податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_3 від 14 січня 2016 року, яким визначено суму штрафу в розмірі 170,00 грн. за неподачу податкових декларацій по податку на прибуток підприємств ( а.с. а.с.55,59).
З урахуванням рішень Закарпатського окружного адміністративного суду (номера рішень у Єдиному державному реєстрі судових рішень: 19988915 та 37959184) та згідно облікових карток платника, загальна сума заборгованості у відповідача становить 29439 грн..
Статтею 14 пунктом 14.1 підпунктом 14.1.175 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до статті 46 пункту 46.1 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до статті 49 пункту 49.1 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до стаття 54 пункту 54.3 підпункту 54.3.3 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до статті 56 пунктів 56.1, 56.2, 56.12, 56.15, 56.18 Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Якщо відповідно до цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу. Скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою. З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
У суду, на час розгляду даної справи, відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищевказаного податкового повідомлення-рішення, таким чином, сума, що визначена відповідачеві контролюючим органом у розумінні статті 56 Податкового кодексу України, вважається узгодженою .
Згідно статті 59 пункту 59.1 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.153 Податкового кодексу України, даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Так, з метою погашення заборгованості позивачем 07 лютого 2009 року прийнято першу податкову вимогу № 1/60 на суму 119429,20 грн., яка була вручена відповідачу 07 лютого 2009 року та 13 березня 2009 року було прийнято другу податкову вимогу №2/109 на суму6053,35 грн. , яка була вручена відповідачу 13 березня 2009 року. Доказів оскарження вказаних вимог не надано, тому податкові вимоги не є відкликаними ( а.с.44).
При цьому, з часу виставлення податкової вимоги податковий борг не переривався, що підтверджується обліковими картками ( а.с.а.с.37-43). Заперечень щодо суми податкового боргу або доказів його сплати відповідачем суду не надано.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Нормами статті 95 Податкового кодексу України зазначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до статті 102 пункту 102.4 Податкового Кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Станом на день звернення до суду та на час розгляду справи в суді, підприємством не вжито заходів, щодо погашення в добровільному порядку заборгованості по самостійно узгодженому податковому зобов'язанню із платежів, які зазначені у розрахунку сум бюджетної заборгованості , що слугує підставою для стягнення податкового боргу за рішенням суду .
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, а саме: картками обліку (а.с.а.с. 37-43), податковими вимогами (а.с. 44), податковими деклараціями (а.с.а.с. 31-36), відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.
Застосоване судом законодавство - використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 94 частини 4 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94 ,160-164 КАС України , -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Мукачівської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства "Синевир-К" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Синевир-К" (89300, м. Свалява, вул.. Менделєєва,13, код ЄДРПОУ34154253) з коштів, які перебувають у його власності, в тому числі коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "Синевир-К" податковий борг у розмірі 29439,00 ( двадцяти дев'яти тисяч чотирьохста тридцяти дев'яти грн.)грн..
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяОСОБА_1
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2017 |
Оприлюднено | 28.04.2017 |
Номер документу | 66191078 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні