ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2017 року № 813/1406/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,
з участю представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Державного підприємства Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації про стягнення коштів з рахунків платника податків,
в с т а н о в и в :
Головне управління ДФС у Львівській області звернулось до суду з позовом до Державного підприємства Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації (далі - ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації ), в якому просить стягнути до бюджету з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, податковий борг на загальну суму 78 099,03 грн, який виник внаслідок несплати податкових зобов'язань, визначених як самостійно відповідачем, так і органом доходів і зборів, а також пені за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань.
Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному розмірі.
Надіслані рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою місця знаходження, зазначеного в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі разом з витягом про процесуальні права та обов'язки повернулися з відміткою поштового відділення на конверті про повернення у зв'язку з вибуттям.
Відповідно до положень статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час і місце судового розгляду.
Відповідно до положень статті 128 КАС України справа вирішена на підставі наявних у ній доказів.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідач - ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації , зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа за №02736432 та перебуває на обліку платника податків в Личаківській ОДПІ з 02.08.1994 за №00701484.
Згідно з довідки Головного управління ДФС у Львівській області від 10.03.2017 №761/9/13-01-17-01-12 податковий борг ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації становить 110600,08 грн та складається з:
- земельного податку з юридичних осіб - 12 568,33 грн (основний платіж - 11 184,77 грн, пеня 1 383,56 грн);
- податку на додану вартість - 44 505,00 грн (основний платіж - 27 574,25 грн, штрафні санкції - 13 379,09 грн, пеня - 3 551,66 грн);
- частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об'єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону - 4 362,68 грн ( штрафні санкції - 1 898,42 грн, пеня - 2 464,26 грн);
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 16 663,02 грн (основний платіж по актам - 7 282,34 грн, штрафні санкції - 9 380,68 грн);
- ЄСВ - 32 501,05 грн (основний платіж - 12 255,02 грн, штрафні санкції 10 896,41 грн пеня - 9 349,62 грн).
Предметом позову є стягнення податкового боргу виключно за зобов'язаннями по сплаті податків на загальну суму 78 099,03 грн, до якої не входить заборгованість по сплаті ЄСВ - 32 501,05 грн (110600,08 грн - 32 501,05 грн = 78 099,03 грн) .
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).
Згідно до статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи доходів і зборів.
Згідно з пунктом 14.1.156. статті 14 Податкового кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до пункту 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 49.2. статті 49 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
У відповідності до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий борг по земельному податку з юридичних осіб та по податку на додану вартість ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації виник на підставі самостійно задекларованих зобов'язань за наступними податковими деклараціями:
- з земельного податку з юридичних осіб в розмірі 12 568,33 грн (основний платіж - 11 184,77 грн, пеня 1 383,56 грн) згідно з декларації з плати за землю від 09.08.2016;
- з податку на додану вартість в розмірі 27 574,25 грн, згідно з податковими деклараціями з податку на додану вартість за січень-грудень 2015 року та січень-лютий 2016 року.
Згідно з пунктом 126.1. статті 126 Податкового кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
У зв'язку із несвоєчасною сплатою самостійно визначених грошових зобов'язань по податку на додану вартість, встановлену контролюючим органом в ході перевірок Шевченківським відділенням Личаківської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, складено:
- акт від 23.09.2016 №000207/13-07-12, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0012021200 від 23.09.2016, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 92,36 грн;
- акт від 03.08.2016 №000277/13-07-12/2736432, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0005361200 від 03.08.2016, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 207,10 грн;
- акт від 17.05.2016 №143/15-01/2736432, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0000271501 від 15.06.2016, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 170,00 грн;
- акт від 02.08.2016 №000278/13-07-12/2736432, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0005371200 від 03.08.2016, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 12 909,63 грн.
Крім цього, контролюючим органом в ході перевірки встановлено несвоєчасну сплату самостійно визначених грошових зобов'язань по частині чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об'єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону, що відображено у акті від 11.10.2016 № 338/15-02, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення від 11.10.2016 № НОМЕР_1, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 1 898,42 грн.
У ході проведеної контролюючим органом перевірки, результати якої оформлено актом від 19.07.2016 №165/13-06-14-08/02736432, встановлено несвоєчасну сплату самостійно визначених грошових зобов'язань по податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку з чим 10.08.2016 винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0010521303, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 3 647,58 грн;
- №0010511303, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 24 494,45 грн.
Залишок несплаченого зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб становить 13 015,44 грн.
Відповідно до пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження контролюючого органу.
Всі вказані вище податкові повідомлення-рішення відповідач в адміністративному та судовому порядку не оскаржував.
Сума податкового зобов'язання ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації , визначена як самостійно платником податків, так і контролюючим органом, є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).
На адресу ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації надіслано податкову вимогу від 08.04.2014 № 731-25.
У відповідності до пункту 95.3. цієї ж статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу ДП Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації , розмір якого становить 78 099,03 грн.
Ураховуючи викладене, суд дійшов переконання, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Державного підприємства Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації (місцезнаходження: проспект В.Чорновола, 57, м. Львів, 79058, код ЄДРПОУ 02736432) у банках, обслуговуючих цього платника податків та з рахунків Державного підприємства Львівський державний центр науки, інновацій та інформатизації (місцезнаходження: проспект В.Чорновола, 57, м. Львів, 79058, код ЄДРПОУ 02736432) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до бюджету 78 099 (сімдесят вісім тисяч дев'яносто дев'ять) грн 03 к. податкового боргу.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Хома О.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2017 |
Оприлюднено | 03.05.2017 |
Номер документу | 66218399 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні