3/785-НМ
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "17" травня 2007 р. Справа № 3/785-НМ
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Машевської О.П.
при секретарі Машевської О.П.
за участю представників сторін
від позивача
від відповідача
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Прокурора Баранівського району в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції У Баранівському районі
до Приватного сільськогосподарського виробничо-комерційного підприємства"Міас" (с. Смолдирів Баранівського району)
про припинення юридичної особи
Прокурор у позовній заяві просить припинити юридичну особу Приватне сільськогосподарське виробничо-комерційне підприємство "Міас" (с. Смолдирів Баранівського району) згідно п.2 статті 38 Закону України "Про порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у зв'язку з неподанням органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" та в порядку статті 60 КАС України щодо представництва інтересів держави у випадках, визначених законом.
Прокурор та представник ДПІ у Баранівському районі в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, обгрунтовуючи їх наданими в матеріали справи доказами.
Представник відповідача - Марчук С.І, як засновник та керівник юридичної особи у попередньому судовому засіданні адміністративний позов визнала (а.с. ).
Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст.121 КАС України за письмовою згодою всіх осіб, які беруть участь у справі, закінчено підготовче провадження о 14.45 год та о 15.00 год 17.05.2007 року розпочато судовий розгляд.
Заслухавши прокурора та представника ДПІ у Баранівському районі, приймаючи до уваги заяву відповідача про визнання адміністративного позову, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне сільськогосподарське виробничо-комерційне підприємство "Міас" (с. Смолдирів Баранівського району) зареєстровано Баранівською районною державною адміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа, про що зроблено запис 10.12.2001 року у журналі обліку реєстраційних справ за № 2/300 за адресою: Україна, Житомирська область, Баранівський район, с. Смолдирів, ідентифікаційний код 31318448 (а.с.13) та видано Свідоцтво про державну реєстрацію.
Як платника податків поставлено на облік ДПІ у Баранівському районі 09.01.2002 року (а.с. 6).
Відповідно до ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.91р. №1251-ХІІ, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що з моменту взяття на облік підприємство знаходиться на загальній системі оподаткування; декларації з податку на прибуток не подає; листи-виклики керівнику юридичної особи повертаються на адресу позивача; за юридичною адресою місце знаходження платника не встановлено (а.с. 6, 7).
Згідно довідки позивача № 1623 від 29.05.2006 року відповідач не звітує до ДПІ у Баранівському районі з І кварталу 2002 року і по даний час, тобто на день звернення з позовом до суду - більше року (а.с.4).
Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Пунктом 1 ст.247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації, що, у розумінні ст.238 цього Кодексу, є заходом організаційно-правового характеру.
Відповідно до п.17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в України" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи. Наведене підтверджує повноваження ДПІ у Баранівському районі на застосування до відповідача адміністративно-господарської санкції у вигляді скасування його державої реєстрації.
При цьому, звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єтка підприємницької діяльності -юридичної особи може мати місце у разі, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, про що зазначено у п.8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (з наступними змінами та доповненнями), затвердженого наказом ДПА України 19.02.1998 року за № 80 та зареєстрованого у Мінюсті 16.03.1998 року за № 172/ 2612.
Згідно з поясненням представника позивача заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.
Відповідач позовні вимоги визнав, а також зазначив про те, що припинення юридичної особи за власним рішенням не здійснював (а.с.).
Оцінюючи правомірність звернення прокурора з адміністративним позовом в інтересах ДПІ у Баранівському районі, господарський суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних дій, що вчиняються у відносинах між ними або з державою (ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру"). Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення її інтересів, обгрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Право прокурора на звернення з адміністративним позовом в інтересах держави визначено у статті 60 КАС України. Позивачем, відповідно до п.8 ст.3 КАС України, зокрема, є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Враховуючи викладене, адміністративний позов прокурора, поданий в інтересах ДПІ у Баранівському районі як суб'єкта владних повноважень відповідно до статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" є правомірним, оскільки спрямований на захист інтересів держави.
Додатково до наведеного обгрунтування адміністративного позову, правомірність якого судом визнається, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно ст.104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року (далі - ЦК України) та ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV (далі- Закон №755-ІV) юридична особа припиняється, окрім іншого, за судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно п.1 та п.2 частини 38 Закону №755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.
Відповідно до ч.1 ст.105 ЦК України суд, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язаний негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.
Окрім того, згідно частини 2 цієї статті необхідно встановити порядок та строки припинення юридичної особи, а виконання функції ліквідатора з припинення юридичної особи покласти на орган управління юридичної особи.
Відповідно до довідки Житомирського обласного управління статистики № 03-03/4030 від 25.12.2001 року за організаційно-правовою формою господарювання відповідач - приватне підприємство. Правовий статус приватного підприємства визначається нормами Господарського кодексу України, і зокрема у статті 65 якого зазначено, що управління підприємством здійснюється відповідно до його установичх документів: або власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи. У Статуті відповідача зазначено, що засновником Приватного сільськогосподарського виробничо-комерційного підприємства "Міас" та його керівником є Марчук Світлана Іванівна (а.с.11).
Приписи статті 105 ЦК України кореспондуються з приписами ч.5 статті 38 Закону №755-ІV про призначення судом в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісії з припинення ( ліквідаційної комісії) та встановлення строку і порядку її роботи, про що державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис.
Частиною 7 цієї статті передбачено обов'язок державного реєстратора надіслати керівнику органу управління або засновнику юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
ВІдповідно до частини 8 цієї статті документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи , яку призначив суд, у порядку, який встановлено частинами першою-п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.
Так, у частині першій статті 36 Закону №755-ІV зазначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті. Обов'язок розміщення ліквідатором у друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї визначено частиною 4 статті 105 ЦК України. При цьому цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Порядок ліквідації юридичної особи після публікації визначено статтями 110-112 Цивільного кодексу України.
Враховуючи вище наведені норми законодавства України про те, що функції ліквідатора з припинення юридичної особи, в тому числі в частині подання державному реєстратору документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, зобов'язаний виконувати її орган управління, господарський суд покладає функції з припинення Приватного сільськогосподарського виробничо-комерційного підприємства "Міас" (с. Смолдирів Баранівського району) на засновника та керівника відповідача - Марчук С.І., яка зобов'язана припинити юридичну особу в порядку, визначеному ст.105 Цивільного кодексу України та ст.ст. 38 та 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-осіб-підприємців" у строк, що не перевищує трьох місяців з дня набрання постановою законної сили.
Згідно з частиною 8 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців" дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Відповідно до Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499) підставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб'єктів, а також внесення змін до Реєстру є надходження від державного реєстратора до органу державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються належними доказами, а тому підлягають задоволенню - юридичну особу Приватне сільськогосподарське виробничо-комерційне підприємство "Міас" ( с.Смолдирів Баранівського району) слід припинити.
Судові витрати стягненню не підлягають відповідно до ч.4 ст.94 КАС України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 51,59, 65, п.1 ст.247 ГК України, п.п.1,2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", ст.ст.36 та 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV, ст.105, ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 4, 14, 69-73, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3,6,7 Розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволити.
Припинити юридичну особу - Приватне сільськогосподарське виробничо-комерційне підприємство "Міас", с.Смолдирів Баранівського району Житомирської області ( код 31318448.
2. Виконання функції ліквідатора покласти на одноособовий орган управління юридичної особи (керівника ) - Марчук Світлану Іванівну.
3. Зобов'язати ліквідатора Марчук Світлану Іванівну припинити юридичну особу, в порядку, визначеному ст. ст. 105, 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 36, 38 Закону України "Про порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у строк не більше трьох місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.
4. Копію постанови направити сторонам та державному реєстратору Баранівської районної державної адміністрації Житомирської області (державному реєстратору - після набрання постановою законної сили).
Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського адміністративного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Дата підписання
"____"
Віддрукувати:
1 - в справу
2 - позивачу;
3 - відповідачу;
4 - державному реєстратору Баранівської районної державної адміністрації
5-6 - прокурорам
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 662533 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Машевська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні