Ухвала
від 28.04.2017 по справі 335/5251/17
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/5251/17 1-кс/335/3587/2017

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2017 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Калюжна В.В., за участю секретаря Ведмедьової В.В. прокурора Хрущ П.В., слідчого Войтенко В.В., захисника ОСОБА_1, підозрюваного ОСОБА_2, розглянувши у судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжя клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Запорізькій області підполковника поліції ОСОБА_3 про відсторонення від посади відносно:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, українця, громадянина України, який має вищу освіту, одружений, працює директором департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, раніше не засудженого,

підозрюваного у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

З наданих суду матеріалів вбачається, що в провадженні СУ ГУ НП в Запорізькій області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016080000000198 від 26.07.2017 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що розпорядженням голови облдержадміністрації № 182-к від 02.10.2012 Про призначення ОСОБА_2В. (враховуючи розпорядження голови облдержадміністрації № 657 від 26.12.2012 Про перейменування посад керівників та заступників керівників окремих структурних підрозділів обласної державної адміністрації ) - ОСОБА_2 з 03 жовтня 2012 призначено на посаду директора Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації.

Відповідно до посадової інструкції директора Департаменту, затвердженої першим заступником голови облдержадміністрації 02.01.2013, директор Департаменту: здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у підрозділі; розпоряджається коштами у межах затвердженого головою облдержадміністрації кошторису Департаменту; укладає договори, видає довіреності.

Таким чином, ОСОБА_2 обіймає в органі державної влади посаду, пов'язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а отже, згідно з ч. 3 ст. 18 КК України ОСОБА_2 є службовою особою.

Згідно з рішеннями сесій Запорізької обласної ради від 05.03.2015 року № 33 Про внесення змін та доповнень до рішення обласної ради від 16.01.2015 № 12 Про обласний бюджет на 2015 рік та від 05.03.2015 № 30 Про перелік заходів, спрямованих на охорону та раціональне використання природних ресурсів, які фінансуються за рахунок фондів охорони навколишнього природного середовища місцевих бюджетів у 2015 році Департаменту з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації було доручено проведення робіт із забезпечення екологічно-безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи та транспортна тара, в якій перевозяться відходи) на території Запорізької області. Відповідно до зазначених вище рішень Департамент був визначений виконавцем та розпорядником коштів (джерело фінансування обласний бюджет).

16.09.2015 року Департаментом оголошено про проведення процедури закупівлі на предмет - Відходи небезпечні, зібрані ( Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи та транспортна тара, в якій перевозяться відходи) на території Запорізької області ) Код ДК 016-2010-38.12.2. 16.10.2015 року проведено оцінку пропозицій конкурсних торгів та визначено учасника переможця ТОВ Сучасні екологічні інновації (ЄДРПОУ 38510323, Київська область, м. Бориспіль, вул. Ботанічна, 1/6, кім. 10).

При цьому, до складу тендерної документації пропозицій конкурсних торгів ТОВ Сучасні екологічні інновації надано договір № 290615-КУ про надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами від 29.07.2015 року, укладений між ТОВ НДІ Укрекопроект , в особі в.о. директора ОСОБА_4 (Виконавець) з одного боку, та ТОВ Сучасні екологічні інновації в особі директора ОСОБА_5 (Замовник) з іншого боку.

Відповідно до умов вищевказаного договору, передбачених п.1.1., Виконавець на замовлення Замовника зобов'язується здійснити комплекс заходів у сфері поводження з небезпечними відходами, в т.ч. прийняти у власність небезпечні відходи для їх подальшого знешкодження або утилізації протягом строку дії цього договору, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити отримані в межах цього договору послуги (роботи). Відповідно до п.5.6. договору надання Послуг (виконання Робіт), підтверджується шляхом підписання сторонами відповідного акту надання Послуг (виконання Робіт). Відповідно до п.6.1. договору оплата за надані Послуги (виконані Роботи) здійснюється шляхом перерахування відповідної суми грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, зазначеного в цьому договорі, не пізніше наступного дня з моменту підписання ОСОБА_6 наданих послуг (виконаних робіт) на підставі виставленого Виконавцем рахунку.

Діючою ліцензією АЕ № 288629 від 28.07.2014 року та переліку видів небезпечних відходів, на поводження з якими видана ліцензія ТОВ Сучасні екологічні інновації , надано дозвіл на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання), відповідно до п. 8 переліку, тільки на відходи упаковок та контейнерів, забруднені (у тому числі тара з-під пестицидів та агрохімікатів). Діючою ліцензією АЕ № 460710 від 22.01.2015 року та переліку видів небезпечних відходів, на поводження з якими видана ліцензія ТОВ НДІ Укрекопроект , надано дозвіл на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження), відповідно до п. 12 переліку, тільки на відходи упаковок та контейнерів, забруднені (у тому числі тара з-під пестицидів та агрохімікатів).

Відповідно до листа Міністерства екології та природних ресурсів України № 7/720-16 від 18.03.2016 року ТОВ НДІ Укрекопроект дійсно має ліцензію Мінприроди на право провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами. Згідно виданої Мінприроди ліцензії та висновку Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької ОДА від 24.03.2014 року № 35/14 ТОВ НДІ Укрекопроект має право здійснювати операції збирання, транспортування та оброблення виключно з тарою з-під пестицидів та агрохімікатів. Здійснення будь-яких операцій з відходами пестицидів чи агрохімікатів не передбачено ні ліцензією Мінприроди, ні висновком державної екологічної експертизи та заборонено.

Так, ОСОБА_2, займаючи посаду директора Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, зловживаючи своїм службовим становищем, достовірно знаючи про те, що у ТОВ Сучасні екологічні інновації (переможець відкритих торгів) та у ТОВ НДІ Укрекопроект , договір з яким було додано переможцем до складу тендерної документації пропозицій конкурсних торгів, відсутня ліцензія на провадження господарської діяльності на здійснення будь-яких операцій із відходами пестицидів чи агрохімікатів та відсутня матеріально-технічна база, обладнані місця (майданчики, складські приміщення) та споруди, обладнання, устаткування для оброблення, знешкодження, захоронення, утилізації вищевказаних небезпечних відходів, розуміючи наперед неспроможність ТОВ Сучасні екологічні інновації та ТОВ НДІ Укрекопроект виконати будь-які операції з відходами пестицидів чи агрохімікатів, 09.11.2015 року уклав договір № 02/11 про надання послуг із видалення небезпечних зібраних відходів між Департаментом з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 14373165) (Замовник) в особі директора Департаменту ОСОБА_2 з однієї сторони та ТОВ Сучасні екологічні інновації (Виконавець), як переможцем відкритих торгів, в особі директора ОСОБА_5 В.В. з іншої сторони.

Відповідно до умов вищевказаного договору Виконавець зобов'язався до 31.12.2015 року надати послуги з видалення Відходи небезпечні, зібрані ( Проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи та транспортна тара, в якій перевозяться відходи) на території Запорізької області ), а Замовник - прийняти та оплатити такі послуги в порядку та на умовах цього договору.

П. 4.1. договору передбачено, що розрахунки проводяться після підписання ОСОБА_6 акта приймання-передачі наданих послуг або шляхом поетапної оплати Замовником наданих послуг після підписання ОСОБА_6 акта приймання-передачі послуг.

Відповідно до п. 4.3. договору відповідний акт приймання-передачі наданих послуг може бути підписано та оплачено Замовником після підтвердження виконаних послуг (або їх частини), передбачених цим Договором.

Відповідно до додаткової угоди № 1 від 14.12.2015 та додатку № 1 до неї - кількість відходів складає 100, 560 тонн, які розміщені на полях Запорізької області (Новомиколаївський, Оріхівський та Пологівський райони).

Відповідно до ціни договору - сума договору становить 3 972 120 грн. в т.ч. ПДВ 662 020 грн.

Продовжуючи свою злочинну діяльність, директор Департаменту ОСОБА_2, зловживаючи своїм службовим становищем, достовірно знаючи про те, що умови вищевказаного договору № 02/11 від 09.11.2015 не виконані так як роботу у ТОВ Сучасні екологічні інновації він не прийняв та не оглянув її, 25.12.2015, знаходячись на своєму робочому місці в приміщенні Департаменту за адресою : м. Запоріжжя, пр. Соборний, 180а, завірив своїми підписами та печаткою Департаменту складені за невстановлених обставин ОСОБА_6 надання послуг № 472, 473 та 474 між Департаментом (Замовник) в особі директора Департаменту ОСОБА_2 з однієї сторони та ТОВ Сучасні екологічні інновації (Виконавець), в особі директора ОСОБА_5 з іншої сторони. Відповідно до вказаних актів виконавцем ніби-то надані послуги - проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них на 100,56 тонн на загальну суму 3 972 120 грн.

В дійсності, вищевказані непридатні до використання та заборонені до застосування хімічні засоби захисту рослин в загальній кількості 100, 560 тонн перевезені з полів Запорізької області, де вони знаходились, в орендоване ТОВ НДІ Укрекопроект складське приміщення за адресою : м. Запоріжжя, вул. Теплична, 27, та передбачений умовами вищевказаного договору № 02/11 від 09.11.2015 комплекс заходів щодо них не проведено, знешкодження не здійснено.

Після чого, 25.12.2015 року ОСОБА_2 завірив своїми підписами та печаткою Департаменту платіжні доручення № 4 на суму 966 802 грн., № 5 на суму 1 019 376,5 грн. та № 6 на суму 1 985 941,5 грн., складені 25.12.2015 року працівниками бухгалтерії Департаменту за його вказівкою, на підставі яких здійснено безготівковий переказ коштів з розрахункового рахунку Департаменту № 35429103017839, відкритого в ГУДКУ у Запорізькій області на розрахунковий рахунок ТОВ Сучасні екологічні інновації № 26004011596313, відкритий в ПАТ Укрсоцбанк , на загальну суму 3 972 120,00 грн., яка в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімумів доходів громадян на момент вчинення злочину, за ніби-то виконані умови договору № 02/11 від 09.11.2015 року, які в дійсності виконані не були і таким чином вчинив розтрату майна територіальної громади Запорізької області в особливо великих розмірах.

Відповідно до висновку експерта № 10-66 від 03.02.2017 року - по наданим на дослідження документам (платіжним дорученням, руху коштів), 25.12.2015 року з розрахункового рахунку Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької області № 35429103017839, відкритого в ГУДКУ у Запорізькій області, документально підтверджується перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок ТОВ Сучасні екологічні інновації № 26004011596313, відкритий в ПАТ Укрсоцбанк , на загальну суму 3 972 120,00 грн. (три мільйони дев'ятсот сімдесят дві тисячі сто двадцять грн. 00 коп.).

З метою розтрати коштів Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, виділених на проведення робіт із забезпечення екологічно-безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них (в тому числі тари, в якій зберігаються відходи та транспортна тара, в якій перевозяться відходи) на території Запорізької області, та прикриття своїх протиправних дій, достовірно розуміючи, що відповідно до п. 4.1. договору № 02/11 від 09.11.2015 року підставою для перерахування коштів Департаментом на поточний рахунок Підрядника, тобто ТОВ Сучасні екологічні інновації , є підписання актів приймання-передачі наданих послуг, ОСОБА_2, достовірно знаючи, що фактично послуги не надані, як передбачено умовами договору № 02/11 від 09.11.2015 року, так як роботу у ТОВ Сучасні екологічні інновації він не прийняв та не оглянув її, 25.12.2015 року, знаходячись на своєму робочому місці в приміщенні Департаменту за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 180-а, завірив своїми підписами та печаткою Департаменту складені за невстановлених обставин ОСОБА_6 надання послуг № 472, 473 та 474 між Департаментом (Замовник) в особі директора Департаменту ОСОБА_2 з однієї сторони та ТОВ Сучасні екологічні інновації (Виконавець), в особі директора ОСОБА_5 з іншої сторони, до яких було внесено недостовірні відомості про те, що Виконавцем ніби-то надані послуги - проведення робіт із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення та знешкодження непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин і тари від них на 100,56 тонн на загальну суму 3 972 120,00 грн., яка у двісті п'ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину та являється тяжкими наслідками, які в дійсності не надані, на підставі яких в подальшому здійснено безготівковий переказ коштів з розрахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ТОВ Сучасні екологічні інновації на вказану суму.

21.04.2017 року ОСОБА_2 вручено повідомлення про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Посилаючись на зазначені обставини, з метою запобігання протиправній поведінці підозрюваного щодо перешкоджання кримінальному провадженню, слідчий звернувся з клопотанням, у якому просить відсторонити підозрюваного ОСОБА_2 від займаної посади директора Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації.

У судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання підтримали на підставах, викладених у клопотанні.

Підозрюваний та його захисник у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечували, посилаючись на недоведеність підстав вважати, що перебуваючи на займаній посаді ОСОБА_2 перешкоджатиме кримінальному провадженню.

Заслухавши доводи та пояснення учасників процесу, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що в провадженні СУ ГУ НП в Запорізькій області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016080000000198 від 26.07.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України, у якому 21.04.2017 року ОСОБА_2 вручено повідомлення про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Відповідно до положень статті 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

З наданих слідчому судді матеріалів клопотання вбачається, що розпорядженням голови облдержадміністрації № 182-к від 02.10.2012 Про призначення ОСОБА_2В. (враховуючи розпорядження голови облдержадміністрації № 657 від 26.12.2012 Про перейменування посад керівників та заступників керівників окремих структурних підрозділів обласної державної адміністрації ) - ОСОБА_2 з 03 жовтня 2012 призначено на посаду директора Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації.

Частиною 2 ст. 157 КПК України встановлено, що при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов'язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Вирішуючи клопотання слідчого, слідчий суддя враховує тяжкість злочину, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_2, дані про особу підозрюваного, який раніше не засуджений, його вік та міцність соціальних зв'язків, ту обставину, що підозрюваний має постійне місце проживання, одружений.

Виходячи з наданих матеріалів клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про відсутність достатніх даних, з урахуванням яких можливо було б дійти висновку, що, перебуваючи на вказаній посаді ОСОБА_2, на якого ухвалою слідчого судді про застосування запобіжного заходу у вигляді особистої поруки від 26.04.2017 року покладено обов'язки, передбачені ст. 194 КПК України, може перешкоджати кримінальному провадженню, зокрема знищити, сховати або спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення або здійснювати вплив на свідків у даному кримінальному провадженні, про що зазначає слідчий у клопотанні.

Враховуючи обставини вчинення кримінального правопорушення, час, який сплинув після його вчинення, а також ту обставину, що органом досудового розслідування в ході розгляду клопотання не надано достатніх даних, враховуючи які слідчий суддя може дійти висновку, що відсторонення ОСОБА_2 від вищевказаної посади є необхідним для припинення та запобігання його протиправній поведінці, та перебування підозрюваного ОСОБА_2 на займаній посаді може перешкодити проведенню досудовому розслідуванню, з урахуванням вимог ч. 1 ст. 157 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку про відсутність підстав для відсторонення підозрюваного від посади, у зв'язку з чим клопотання слідчого не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 154-157 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Запорізькій області підполковника поліції ОСОБА_3 про відсторонення від посади директора Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 - залишити без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду Запорізької області протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: В.В. Калюжна

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення28.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66257978
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —335/5251/17

Ухвала від 28.04.2017

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 28.04.2017

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні