Постанова
від 23.11.2016 по справі 804/4424/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2016 р. Справа № 804/4424/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кононенко О.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Публічного акціонерного товариства Дніпропетровський трубний завод про застосування заходів реагування , -

ВСТАНОВИВ :

14.07.2016 р. Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства Дніпропетровський трубний завод , у якому позивач просить:

- тимчасово заборонити (зупинити) виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється діяльності пов'язана з поводженням відходами 1-3 класу небезпеки з порушенням вимог природоохоронного законодавства (до вжиття заходів із забезпеченням екологічно безпечної утилізації відходів 1- 3 класу небезпеки) Публічне акціонерне товариство Дніпропетровський трубний завод (код ЄДРПОУ 32575799, юридична адреса: вул. Маяковського, 31, м. Дніпропетровськ, 49000) про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позову зазначено, що Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ПАТ Дніпропетровський трубний завод , за результатами якої встановлено ряд порушень, зокрема, не забезпечено візуальний огляд місць зберігання вищезазначених видів відходів, документи щодо передачі та видалення, договори та підтверджуючі документи щодо утилізації та видалення відходів І, II та III класу небезпеки (крім відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки) і інформація та документи щодо остаточного місця видалення відходів І-ІІІ класу небезпеки відсутні. Таким чином, підприємством не забезпечуються вимоги щодо видалення та розміщення відходів екологічно безпечними методами та не забезпечуються вимоги щодо запобіганню забрудненню навколишнього середовища, що є порушенням ст. 17, 32, 33, 34 України Про відходи , ст. 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .

Представником відповідача направлено до суду письмові заперечення проти позову, в обгрунтування яких зазначено, що згідно Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , ст.7 не підлягає ліцензіюванню зберігання (накопичення) суб'єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб'єктам господарювання, що мають ліцензію на поводження з небезпечними відходами . Передача відходів розчинів кислот ТОВ СП - Еконіка виконувалась у 2015 - 2016 р. на підставі договору № 119/5 від 15.09.2015 р. виконання послуг (робіт), пов'язаних з здійсненням збору, перевезення, зберігання відходів, що утворилися в результаті господарської діяльності Замовника з метою подальшої утилізації(в тому числі за допомогою третіх осіб . Виконавцем, на вимогу ПАТ ДТЗ , надана Ліцензія № 460739 Міністерства екології та природних ресурсів України, зі строком дії 17.04.2015 р. - 17.04.2020 р., на операції у сфері поводження з небезпечними відходами, у тому числі збирання, перевезення, зберігання, знешкодження відходів розчинів кислот. Таким чином відповідач вважає що, передача вказаних відходів ТОВ СП - Еконіка не суперечить ліцензії та діючому законодавству України.

Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 14.06.2016 року по 29.06.2016 року відповідно ухвали слідчого судді Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 20.05.2016 № 200/9079/16-к, на підставі наказу № 413-П від 14.06.2016 року, направлення № 4-3944-8-3 від 14.06.2016 року було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України Публічного акціонерного товариства Дніпропетровський трубний завод .

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, копія якого долучена до матеріалів справи.

У ході перевірки встановлені наступні порушення.

Відповідно до матеріалів інвентаризації відходів підприємства - встановлено норматив утворення відходів І класу небезпеки (ламп люмінісцентних відпрацьованих, відходів, що містять ртуть) - 0, 898 т/рік (3804 штук), відходів II класу небезпеки (небезпечні хімічні джерела струму відпрацьовані) - 1, 799 т/рік, III класу небезпеки (відпрацьовані нафтопродукти) - 85, 156 т/рік, (ганчір'я промаслене) - 13, 369 т/рік, (відпрацьована ЗОР) - 246 т/рік, (шлам ремонту устаткування) - 15 т/рік, (масляні, паливні та повітряні фільтри) - 0, 036 т/рік, (тара полімерна, після використання шкідливих речовин) - 5, 159 т/рік, (відходи лабораторні) - 0, 200 т/рік. Відповідно до матеріалів первинного обліку за 2015 рік на підприємстві утворено відходів І класу небезпеки (ламп люмінісцентних відпрацьованих, відходів, що містять ртуть) - 1421 шт., III класу небезпеки (відпрацьовані нафтопродукти) - 0, 550 т/рік, (ганчір'я промаслене) - 0, 170 т/рік, (відпрацьована ЗОР) - 21, 6 т/рік. Згідно даних статистичної звітності 1-відходи за 2015 рік на підприємстві утворилося протягом року відходів І класу небезпеки (ламп люмінісцентних відпрацьованих, відходів, що містять ртуть) - 0, 469 т/рік, III класу небезпеки (відпрацьовані нафтопродукти) - 0, 550 т/рік, (ганчір'я промаслене) - 0, 170 т/рік, (відпрацьована ЗОР) - 21, 600 т/рік.

В ході перевірки підприємством не забезпечено візуальний огляд місць зберігання вищезазначених видів відходів, документи щодо передачі та видалення, договори та підтверджуючі документи щодо утилізації та видалення відходів І, II та III класу небезпеки (крім відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки) і інформація та документи щодо остаточного місця видалення відходів І-ІІІ класу небезпеки відсутні.

У 2015-2016 роках ПАТ ДТЗ здійснює передачу відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки ТОВ СП-Еконіка , що підтверджено копіями актів про надання послуг, рахунків на оплату послуг за збір, перевезення і зберіганню відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки та копіями товарно-транспортних накладних. На момент перевірки підприємством надано копію договору від 15.09.2015 року № 114/5 з ТОВ СП-Еконіка на надання послуг по поводженню з відходами, а саме: щодо збору, перевезення та зберігання відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки. (В наявності Додаткова угода до вищезазначеного договору (термін дії до 31.12.2016)). У ТОВ СП-Еконіка в наявності ліцензія Міністерства екології та природних ресурсів від 13.05.2015 р. серії AE № 460739 (операції у сфері поводження з небезпечними відходами: збирання, перевезення, зберігання, знешкодження). Однак, згідно п 19 Переліку видів небезпечних відходів, на поводження з якими видана вищезазначена ліценція, ТОВ СП-Еконіка має право лише на збирання, перевезення та зберігання відходів розчинів кислот чи основ. ТОВ СП-Еконіка не мають ліценції на знешкодження відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки. Інформація і документи щодо місць остаточного видалення чи утилізації відходів розчинів кислот та основ III класу небезпеки на момент перевірки на розгляд не надані, що є порушенням ст. 17, 32, 33, 34 Закону України Про відходи , ст. 202, 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .

Держекоінспекцією 19.04.2016 р. отримано повідомлення Головного управляння національної поліції в Дніпропетровській області щодо аварійного розливу речовини невідомого походження на земельній ділянці, яка розташована на території Чумаківської сільської ради Дніпропетровського району. За виїздом на місце було підтверджено факт зливу речовини невідомого походження з транспортного засобу на земельну ділянку. Водієм транспортного засобу було пред'явлено товарно-транспортну накладну згідно якої ПАТ Дніпропетровський трубний завод передав відходи (кислі стоки) ТОВ СП-ЕКОНІКА . Вищевикладене призвело до забруднення ґрунтового покриву та зливу рідких відходів по рельєфу місцевості. Таким чином, підприємством не забезпечено вимоги щодо видалення відходів екологічно безпечними методами та не забезпечуються вимоги щодо запобіганню забрудненню навколишнього середовища, що є порушенням ст. 17, 32, 33, 34 України Про відходи , ст. 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .

Правові та організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначено Законом України Про охорону атмосферного повітря .

Відповідно до статті 10 Закону України Про охорону атмосферного повітря підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.

Частиною першою статті 17 зазначеного Закону встановлено, що суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, зокрема, зобов'язані: забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах; здійснювати контроль за станом місць чи об'єктів розміщення власних відходів; своєчасно в установленому порядку сплачувати екологічний податок, що справляється за розміщення відходів; ї) надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища інформацію про відходи та пов'язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи.

Статтею 11 зазначеного Закону передбачено, що для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України №1598 від 29.11.2001р. затверджено Перелік найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, викиди яких в атмосферне повітря підлягають регулюванню.

Згідно частини 5 статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними. Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

До першої групи належать об'єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об'єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об'єкти, які не належать до першої і другої груп.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України визначено Законом України Про відходи .

Згідно ч.1 статті 32 цього Закону забороняється, зокрема, вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання (ч.4 статті 33 Закону України Про відходи ).

Відповідно до ст. 1 Закону Україну Про відходи відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.

Під знешкодженням розуміється зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення. Під видаленням відходів розуміється здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації.

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та ТОВ СП-Еконіка укладено договір № 119/5 від 15.09.2015 року, предметом якого є виконання послуг (робіт), пов'язаних з здійсненням збору, перевезення, зберігання відходів, що утворилися в результаті господарської діяльності замовника з метою подальшої утилізації (в тому числі за допомогою третіх осіб).

ТОВ СП-Еконіка має ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, знешкодження) № 460739 Міністерства екології та природних ресурсів України, зі строком дії 17.04.2015 р. - 17.04.2020 р.

Згідно матеріалів первинного обліку, на підприємстві утворено у 2015 році відходів 1-3 класу небезпеки: ламп, що містять ртуть - 1421 шт.; відпрацьовані нафтопродукти - 0,550 т; ганчір'я промаслене-0,170 т; відпрацьована змащувально-охолоджуюча рідина - 21,600 т.

Вказані відходи зберігаються в закритих ємкостях та складах, що виключає негативний вплив на навколишнє середовище, та мають бути передані по договору з ТОВ СП-Еконіка № 119/5 від 15.09.2015 року до кінця 2016 р.

У зв'язку з тим, з викладеним суд приходить до висновку, що позивачем не було допущено порушень в частині діяльності, пов'язаної з поводженням з відходами 1-3 класу небезпеки та обставини, наведені у акті перевірки, є недостатніми для висновку про наявність підстав для того, щоб тимчасово зупинити діяльність підприємства, пов'язану з поводженням з відходами 1-3 класу небезпеки.

Керуючись статтями 159-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Публічного акціонерного товариства Дніпропетровський трубний завод про застосування заходів реагування відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення23.11.2016
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66258269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4424/16

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 23.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 15.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні