Постанова
від 11.04.2017 по справі 808/718/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2017 року 15 год 45 хв. Справа № 808/718/17 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області до Приватного підприємства ФАРТ про стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства ФАРТ (далі - відповідач, ПП ФАРТ ), в якій просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 9800,00 грн.

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на те, що за результатами перевірки дотримання відповідачем законодавства про захист прав споживачів в закладі ресторанного господарства - кафе Парк Авеню складено акт № 000111 та винесено постанову № 000008 від 25.11.2016, якою накладено на ПП ФАРТ штрафні санкції у розмірі 9 800,00 грн. Постанова відповідачем не оскаржувалась, заборгованість у добровільному порядку не сплачена у встановлені законом строки. У зв'язку з викладеним позивач просить стягнути суму заборгованості у розмірі 9 800,00 грн. у судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, в якому підтримав позовні вимоги.

Відповідач в судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив. Від відповідача повернулося поштове відправлення з повісткою з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання .

Відповідно до п.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, відповідач про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду без поважних причин, розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На підставі частини шостої статті 12 та частини першої статті 41 КАС України у зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В адміністративному позові заявлено вимогу про стягнення штрафних санкцій у розмірі 9800 грн. З матеріалів справи вбачається, що на підставі звернення громадянина ОСОБА_1, згоди Держпродспоживслужби на проведення позапланової перевірки від 21.10.2016 №603-154-9/16743, наказу від 07.11.2016 № 123, направлення на проведення перевірки від 07.11.2016 № 000242/і-06 спеціалістами Держспоживінспекції у Запорізькій області проведено позапланову перевірку дотримання вимог Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" від 22.09.2005 № 2899-ІV (далі - Закон України №2899-ІV) в закладі ресторанного господарства кафе Парк Авеню , м.Запоріжжя, пр. Леніна, 87-А за результатами якої складено акт перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів від 22.04.2016 № 000111.

Перевіркою встановлено, що в приміщенні закладу ресторанного господарства здійснюється куріння кальяну, що є порушенням вимог п.9 ч.2 ст.13 Закону України №2899-ІV.

Перевірка проводилась у присутності ОСОБА_2В, який повідомив перевіряючим, що він є директором закладі ресторанного господарства кафе Парк Авеню .

На підставі результатів перевірки та з метою припинення порушень законодавства про захист прав споживачів відповідачу надано припис до акту перевірки, яким зобов'язано усунути недоліки, що зазначені в акті перевірки, у тому числі: упорядкувати роботу закладу ресторанного господарства відповідно до вимог Закону України № 2899-ІV. Про виконання припису відповідача зобов'язано письмово (з відповідним документальним підтвердженням) повідомити Держспоживінспекцію у Запорізькій області до розгляду матеріалів справи, тобто до 14 год. 00 хв. 25.11.2016.

Від підписання акту перевірки та від його одержання ОСОБА_2, відмовився, у зв'язку з чим акт був надісланий на адресу ПП ФАРТ .

25.11.2016 року в приміщенні Держпродспоживслужби у Запорізькій області відбувся розгляд справи про застосування до суб'єкта господарювання стягнень, передбачених ст. 20 Закону України №2899-ІV. За результатами розгляду матеріалів справи керівником Держпродспоживслужби у Запорізькій області прийнято рішення у формі постанови № 000008 про накладення стягнень, якою до ПП ФАРТ за куріння кальянів у приміщеннях закладу ресторанного господарства застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 9800 грн. та зобов'язано сплатити штраф в установленому порядку у 15-денний строк після отримання цієї постанови, а у 3-денний строк після сплати штрафу - письмово повідомити Держпродспоживслужбу у Запорізькій області, зазначивши реквізити платіжних документів, за якими сплачено штраф, із наданням їх належним чином засвідчених копій.

Постанова від 25.11.2016 № 000008, була надіслана ПП ФАРТ за адресою, вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У зв'язку з несплатою відповідачем вказаної заборгованості у добровільному порядку позивач звернувся із даним позовом до суду.

Закон України №2899-ІV визначає основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоров'я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров'ю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання.

Відповідно до ст. 19 Закону України №2899-ІV державний контроль за дотриманням положень цього Закону здійснюють відповідні центральні органи виконавчої влади в межах повноважень, визначених законом.

Закон України "Про захист прав споживачів" від 12.05.1991 №1023-ХІІ (далі - Закон України №1023-ХІІ) регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону України №1023-ХІІ захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші державні органи, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.

Відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 26 Закону України №1023-ХІІ спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право у числі іншого накладати на суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, стягнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

При цьому, відповідно до пп.3 п.7 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 25.02.2016 №1 (далі - Положення), Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів (у тому числі споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння) накладає на суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі і ресторанного господарства, стягнення за порушення законодавства про захист прав споживачів.

Таким чином, позивач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством надані владні управлінські функції у сфері захисту прав споживачів.

Статтею 13 Закону України №2899-IV визначений вичерпний перелік обмежень щодо реалізації (продажу) та вживання тютюнових виробів.

Так, згідно з п.9 ч.2 ст.13 вказаного Закону, забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства.

Згідно пп.2 п.12 Положення Головне управління Держпродспоживслужби відповідно до покладених на нього завдань застосовує фінансові санкції до суб'єктів господарювання за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення.

За приписами абзацу 11 ч.2 ст.20 Закону №2899-IV за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб'єктів господарювання у разі розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства у розмірі від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.

При цьому, ч.ч.3-5 ст.20 Закону №2899-IV передбачено, що рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може бути оскаржено до суду. Фінансові санкції, накладені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, стягуються у встановленому законом порядку. Фінансові санкції, передбачені частиною другою цієї статті, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а також іншими уповноваженими керівником посадовими особами цього органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт порушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст. 20 Закону України №2899-IV, уповноваженою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, складається акт. який разом з письмовим поясненням керівника відповідного суб'єкта господарювання та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати фінансові санкції.

Рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті.

Рішення про накладення фінансових санкцій оформляється постановою, що надсилається суб'єкту господарювання, на якого накладено фінансові санкції, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.01.2007 №877-V у разі несплати суб'єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев'ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що постановою від 25.11.2016 № 000008, винесеною керівником Держпродспоживслужби у Запорізькій області, до ПП ФАРТ за куріння у приміщеннях закладу ресторанного господарства застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 9800 грн. Постанова була направлена ПП ФАРТ , у судовому порядку постанова оскаржена не була, доказів протилежного суду не надано.

На момент розгляду справи в суді штрафні санкції у розмірі 9800 грн. відповідачем не сплачені, заборгованість перед бюджетом не погашена.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.11 цього Кодексу.

Аналіз зазначених вище норм законодавства, дослідження матеріалів справи свідчить про те, що відповідачем в порушення вимог чинного законодавства не сплачено суму штрафних санкцій в розмірі 9800 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 71, 86, 158-163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області до Приватного підприємства ФАРТ про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства ФАРТ (код ЄДРПОУ 19267220) до державного бюджету штрафні санкції у розмірі 9800,00 грн. (дев'ять тисяч вісімсот гривень 00 копійок) на р/р 31110106700003, код платежу 21081100, МФО 813015, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Запоріжжя, ЄДРПОУ 38025440

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66260086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/718/17

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні