Ухвала
від 10.04.2017 по справі 808/441/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ОСОБА_1 СТОРОНИ

10 квітня 2017 року Справа № 808/441/17 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання заміну позивача правонаступником у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя до Відкритого акціонерного товариства Запорізький шиноремонтний завод про відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,

ВСТАНОВИВ:

03 лютого 2017 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі суд) надійшов адміністративний позов від Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя (далі - позивач) до Відкритого акціонерного товариства Запорізький шиноремонтний завод (далі відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства Запорізький шиноремонтний завод (код ЄДРПОУ 03112716) на користь управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя суму боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах згідно пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення по працівникам ОСОБА_2, ОСОБА_3 за період з вересня 2015 року по січень 2017 року включно в розмірі 43 905,69 грн.

22 лютого 2017 року Запорізьким окружним адміністративним судом прийнято постанову, якою стягнуто з Відкритого акціонерного товариства Запорізький шиноремонтний завод (код ЄДРПОУ 03112716) на користь управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя (69014, м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого, 25-А, р/р 25609301001082, філія ЗОУ ВАТ Державний ощадний банк України , МФО 313957, код ЄДРПОУ 20508387) суму боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах згідно пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення по працівникам ОСОБА_2, ОСОБА_3 за період з вересня 2015 року по січень 2017 року включно в розмірі 43 905,69 грн. (сорок три тисячі дев'ятсот п'ять гривень 69 копійок).

06 квітня 2017 року від Шевченківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя до суду надійшла заява про заміну сторони у справі. Заява обґрунтована тим, що Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України від 21 грудня 2016 року № 988 вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком 1.

Відповідно до додатку 1 до вищезазначеної постанови КМУ Шевченківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя утворено шляхом злиття управління Пенсійного фонду України в Комунарському районі м. Запоріжжя та управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя.

Відповідно до Передавального акту від 30 березня 2017 року Шевченківське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя є правонаступником всіх прав та обов'язків припиненого управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Запоріжжя.

Так, відповідно до частини 1 статті 55 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив. За змістом наведеної норми КАС України, питання заміни сторони у відносинах, щодо яких виник спір, може вирішуватися судом на будь-якій стадії адміністративного процесу.

За визначенням пунктом 5 частини 1 статті 3 КАС України, адміністративний процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства, згідно з пунктом 4, адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.

В даній справі судом вже розглянуто адміністративну справу та вирішено її по суті.

Згідно з статтею 1 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02 червня 2016 року, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Отже, за змістом наведеної норми Закону України Про виконавче провадження , завершальною стадією судового провадження є виконавче провадження.

В даному випадку матеріали справи не містять доказів отримання позивачем у справі виконавчого листа й винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, а тому позивач не набув статусу стягувача, а отже й завершальна стадія судового провадження - виконавче провадження в даній справі ще не настала, тому суд дійшов висновку, що заявник обґрунтовано посилається на приписи статті 55 КАС України й просить замінити саме позивача у справі. Водночас, за приписами статті 55 КАС України, для вирішення питання про заміну сторони адміністративного процесу правонаступником необхідно встановити факт вибуття сторони спірних правовідносин та факт правонаступництва іншої особи після особи, що вибула. При цьому, юридична особа або її відокремлений підрозділ може вибути шляхом припинення.

Згідно з частиною 1 статті 104 ЦК, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Отже, правонаступництво допускається лише у випадках злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи.

Статтями 106-109 ЦК України регулюється суспільні відносини, що виникають з приводу злиття, приєднання, поділу та перетворення юридичної особи, порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення та виділ.

Згідно з частиною 2 статті 104 ЦК України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Системним аналізом вищенаведених положень ЦК України встановлено, що права та обов'язки юридичної особи, що припиняється, переходять до її правонаступника з дня, коли юридична особа вважається такою, що припинилася, тобто - з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Судом досліджено надані представником Шевченківського об'єднаного УФПУ м. Запоріжжя докази, які свідчать про утворення та державну реєстрацію юридичної особи Шевченківського об'єднаного УФПУ м. Запоріжжя.

Водночас, згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо УПФУ в Шевченківському районі м. Запоріжжя, станом на 06 квітня 2017 року до Єдиного державного реєстру не внесено запису про припинення юридичної особи УПФУ в Шевченківському районі м. Запоріжжя.

За таких обставин, з урахування відсутності факту вибуття позивача із спірних правовідносин, суд не вбачає підстав для задоволення такої заяви.

Керуючись статтями 3, 41, 55, 160, 165 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви про заміну позивача правонаступником у справі - відмовити.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 5-денний (з дня отримання копії ухвали) апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66260343
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/441/17

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 28.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні