Постанова
від 23.03.2017 по справі 810/4390/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2017 року № 810/4390/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Васильківської міської ради Київської області до Управління Держгеокадастру у Васильківському районі Київської області про зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Васильківська міська рада Київської області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Васильківському районі Київської області, в якому просить:

- зобов'язати відповідача надати позивачу витяг з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки площею 0,8 га яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221456300:03:007:0013.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вчинена дія відповідача, яка полягає у не видачі витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки є неправомірною, у зв'язку з чим порушує охоронюваний інтерес та права позивача визначені чинним законодавством, а також порушує право позивача вільно розпоряджатися земельними ресурсами територіальної громади м. Василькова та отримувати плату за передачі землі в оренду.

Відповідач подав до суду письмові заперечення в яких зазначено, що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки надається відділом у Васильківському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області відповідно до технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Василькова Київської області виконана ДП УДНДІПМ Дніпромісто імені ОСОБА_1 на замовлення виконавчого комітету Васильківської міської ради.

У судове засідання, сторони не прибули, позивач подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, відповідач просив розглядати справу за його відсутності.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Васильківська міська рада є власником земельної ділянки площею 0,8 га, яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221456300:03:007:0013.

13 березня 2007 року актом прийому-передачі спільної комісії Васильківської міської ради та Глевахівської селищної ради земельна ділянка житлового масиву в/м 11 була прийнята в межі Васильківської міської ради.

06 квітня 2007 року Васильківська міська рада ухвалила рішення №09.32-17 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництв та обслуговування комплексу житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями офісно-побутового призначення ТОВ Васильківжилбуд на території в/м - 11 , яким передала в оренду ТОВ Васильківжилбуд земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,8 га на території військового містечка №11 для будівництва багатоповерхового житлового будинку терміном на 15 років, розмір річної орендної плати 3,0% від нормативно-грошової оцінки.

25 квітня 2007 року позивач та ТОВ Васильківжилбуд уклали договір оренди земельної ділянки площею 0,8 га, яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221456300:03:007:0013, надану для будівництва та обслуговування комплексу житлових будинків з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями офісно-побутового призначення, з розміром орендної плати - 3% від нормативно-грошової оцінки.

08 жовтня 2015 року рішенням Господарського суду Київської області у справі №911/3943/15 за позовом Васильківської міської ради до ТОВ Васильківжилбуд зобов'язано ТОВ Васильківжилбуд укласти додаткову угоду про внесення змін до діючого договору оренди земельної ділянки №040732600024 від 24.05.2017 та встановити розмір річної орендної плати за земельну ділянку в розмірі 8% від нормативно грошової земельної ділянки.

Позивач 27.10.2016 з метою виконання рішенням Господарського суду Київської області у справі №911/3943/15 щодо укладення додаткової угоди про внесення змін до діючого договору оренди земельної ділянки №040732600024 через Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Васильківської міської ради звернувся з заявою до відповідача стосовно надання витягу з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки площею 0,8 га, яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221456300:03:007:0013.

01.11.2016 відповідач розглянувши заяву позивача надав відповідь в якій зазначено, оскільки вищезазначена земельна ділянка розташована за межами існуючої межі м. Василькова, надання витягу з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки можливий за умови включення її в межі м. Васильків у встановленому законом порядку.

При дослідженні проекту землеустрою земельної ділянки, що був затверджений позивачем 06.04.2007 судом встановлено, що він містив висновок державної експертизи землевпорядної документації від 06.03.2007 проведений головним управлінням земельних ресурсів у Київській області та встановлено що земельна ділянка знаходиться в м. Василькові, в/м №11.

Також даний проект землеустрою містив витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2007 відповідно до якого визначено місцезнаходження земельної ділянки: м. Васильків, військове містечко №11 (напроти будинку №5).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

У відповідності до ст.2 Закону України Про оцінку земель правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні та інших нормативно-правових актів.

Згідно з ст.ст. 5, 6 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, заінтересовані у проведені оцінки земельних ділянок.

Відповідно до ст. 20 Закону України Про оцінку земель за результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Законом України Державний земельний кадастр , визначено, Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; справлянні плати за землю.

У відповідності до ч.1 ст.15 Закону України Про Державний земельний кадастр до державного земельного кадастру включаються відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Як встановлено судом, позивач є власником земельної ділянки площею 0,8 га, яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221456300:03:007:0013.

Також судом встановлено, що проект землеустрою земельної ділянки містив висновок державної експертизи землевпорядної документації від 06.03.2007 проведений головним управлінням земельних ресурсів у Київській області та встановлено що земельна ділянка знаходиться в м. Василькові, в/м №11, а також містив витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.02.2007.

Отже, у 2007 році відповідачем який є правонаступником відділу земельних ресурсів міської ради, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2011 №974 Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів було видано позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в результаті чого позивач уклав договір оренди земельної ділянки, провів його державну реєстрацію та починаючи з 2007 року отримує кошти у якості оплати за оренду земельної ділянки.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, відповідно, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 69-71, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати Управління Держгеокадастру у Васильківському районі Київської області надати Васильківській міській раді Київської області витяг з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки площею 0,8 га яка знаходиться в м. Василькові, військове містечко №11, кадастровий номер 3221455300:03:007:0013.

Стягнути судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. на користь Васильківської міської ради Київської області за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Управління Держгеокадастру у Васильківському районі Київської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Василенко Г.Ю.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66260822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4390/16

Постанова від 23.03.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні