Ухвала
від 27.04.2017 по справі 812/749/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 квітня 2017 року СєвєродонецькСправа № 812/749/16

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/749/16 за адміністративним позовом Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців про стягнення заборгованості у сумі 17225,53 грн, -

ВСТАНОВИВ:

21 квітня 2017 року від Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надійшло клопотання про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/749/16. В обґрунтування заяви зазначив, щопостановою Луганського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2016 року адміністративний позов Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців про стягнення заборгованості у сумі 17225,53 грн задоволено в повному обсязі. 21.10.2016 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 812/749/16 про стягнення з Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців заборгованості у сумі 17225,53 грн.

Строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа визначено до 04 січня 2017 року, тобто протягом трьох місяців з дати набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VІІІ виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Стягнення за виконавчим листом у справі № 812/749/16 здійснюється на користь Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно Положення про відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 13 від 26.06.2001 року, відділення ОСОБА_1 діє як регіональна структура ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і є юридичною особою, має свій бюджет, печатку із збереженням Державного Герба України та своє найменування, рахунки в установах банків, органах Державної казначейської служби України, використовує символіку ОСОБА_1.

Відповідно до положень пп. 1.2, 1.6 Статуту ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 37/5 від 27 червня 2001 року (Далі - Статут), ОСОБА_1 є некомерційною самоврядною організацією. ОСОБА_1 не несе відповідальності за зобов'язання держави.

Управління ОСОБА_1 здійснюється на паритетній основі державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців.

Згідно зі статтею 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органами державної влади виступають: орган законодавчої влади, міністерства, інші центральні чи місцеві органи виконавчої влади, органи судової влади чи прокуратури.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про джерела фінансування органів державної влади органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування (крім випадків, визначених цим Законом) в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Фінансування утворення, реорганізації та ліквідації органів державної влади здійснюється в межах коштів, передбачених на утримання органів державної влади Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік або (у разі недостатності такого фінансування) після внесення відповідних змін до такого Закону.

Органам державної влади за вимогами ст. 3 Закону України Про джерела фінансування органів державної влади забороняється створювати позабюджетні фонди, мати позабюджетні спеціальні рахунки та використовувати кошти, одержані за здійснення функцій держави, що передбачають видачу дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрацій та інших дій на платній основі (крім послуг з охорони, що надаються на договірних засадах), в будь-який інший спосіб, крім зарахування таких коштів до Державного бюджету України.

Натомість кошти ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються тільки за цільовим призначенням. У разі їх невикористання в поточному році вони переходять на наступний фінансовий рік (п. 6.3 Статуту)

Формування коштів ОСОБА_1 здійснюється за рахунок страхових внесків страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом, а також інших надходжень відповідно до законодавства (п. 6.1 Статуту).

ОСОБА_1 становлять основні фонди та обігові кошти, а також інше майно, придбане ним за рахунок коштів ОСОБА_1, а також майно, передане йому у власність іншими власниками, вартість якого відображається у самостійному балансі. Майно, що передано ОСОБА_1 для проведення страхової діяльності, використовується ним у порядку, встановленому законодавством України (п. 6.7 Статуту).

Отже, підводячи підсумки наведеному, можливо достеменно стверджувати, що Луганське обласне відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не є органом державної влади.

До того ж згідно витягу з державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань відділення ОСОБА_1 за організаційно-правовою формою не є органом державної влади, а є державною установою (організацією, закладом).

Таким чином, при видачі виконавчого листа судом помилково віднесено Луганське обласне відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до державних органів. Тож строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа має бути визначено протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили.

Просив виправити помилку у виконавчому листі, виданому Луганським окружним адміністративним судом 21.10.2016 у справі № 812/749/16, визначивши строк пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили.

В судове засідання сторони не прибули, повідомлені належним чином про час, дату та місце розгляду заяви. Представник Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надіслав заяву про розгляд заява без участі заявника.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони та третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, про час, дату та місце розгляду заяви були повідомлені належним чином, відсутні потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження на підставі наявних доказів у справі.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/749/16, суд дійшов до наступного.

Частинами другою та третьою статті 259 КАС України передбачено, що суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, або визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом. Суд розглядає заяву в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неприбуття у судове засідання стягувача і боржника, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, не перешкоджає судовому розгляду. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити стягнення за виконавчим листом, а також витребувати виконавчий лист.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2016 року адміністративний позов Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців про стягнення заборгованості у сумі 17225,53 грн задоволено повністю. Стягнуто з Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців (код 30195947, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Новікова, буд. 23) на користь Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у сумі 17 225,53 грн. (сімнадцять тисяч двісті двадцять п'ять гривень 53 коп) та перерахувати на р/р 37172500100001 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643 (а.с.38-40).

21.10.2016 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 812/749/16 про стягнення з Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців заборгованості у сумі 17225,53 грн на користь відділення ОСОБА_1 сплачений судовий збір у розмірі 1378,00 грн. Строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа визначено до 04 січня 2017 року, тобто протягом трьох місяців з дати набрання рішенням законної сили (а.с.51).

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» , яка діє з 05.10.2016, станом на момент вирішення заявленої вимоги виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Статтею 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Згідно витягу з державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань Луганське обласне відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за організаційно-правовою формою є державною установою (організацією, закладом) (а.с.52).

Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 р. № 97 затверджений Державний класифікатор України.

Об'єктом класифікації є визначені чинним законодавством організаційно-правові форми юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи: філії, представництва, а також підприємці - фізичні особи, які не мають статусу юридичної особи.

Класифікатор призначено для використовування органами державного управління та іншими користувачами для обліку, збирання й обробляння статистичної та адміністративної інформації щодо державної реєстрації, аналізування та узагальнювання результатів економічної діяльності суб'єктів господарської (зокрема підприємницької) діяльності, ведення державних реєстрів: Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Реєстру корпоративних прав держави та інших.

Кожна позиція класифікатора структурно складається з тризначного ідентифікаційного коду та назви організаційно-правової форми господарювання.

Пунктом 2.1 Державного класифікатора визначене поняття ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВОЇ ФОРМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ як форми здійснювання господарської (зокрема підприємницької) діяльності з відповідною правовою основою, яка визначає характер відносин між засновниками (учасниками), режим майнової відповідальності по зобов'язаннях підприємства (організації), порядок створення, реорганізації, ліквідації, управління, розподілу одержаних прибутків, можливі джерела фінансування діяльності тощо.

Підпунктом 2.5.1 Державного класифікатора визначено, що СУБ'ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ - це суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному фонді яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.

Пунктом 3.4 Державного класифікатора визначені види ОРГАНІЗАЦІЇ (УСТАНОВИ, ЗАКЛАДИ).

Згідно п.п. 3.4.1 ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) - це організаційна структура, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об'єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна. Особливості правового статусу окремих видів організацій, закладів, установ встановлюються законом [2, ст. 83].

Підпунктом 3.4.2 визначені ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ.

Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову (1, ст. 6).

Єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України (1, ст. 75).

Вищим органом в системі органів виконавчої влади є Кабінет Міністрів України, який спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади.

До системи центральних органів виконавчої влади України входять міністерства, державні комітети (державні служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом. Центральні органи виконавчої влади можуть мати свої територіальні органи, що утворюються, реорганізовуються і ліквідуються в порядку, встановленому законодавством.

До системи місцевих органів виконавчої влади входять місцеві державні адміністрації, які здійснюють виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою (1, ст. 113, 116); (9); (8, ст. 1).

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб'єктами господарювання.

Підпунктом 3.4.4 визначене поняття ДЕРЖАВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (УСТАНОВИ, ЗАКЛАДУ) - утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, як правило, без поділу її на частки, і входить до сфери його управління.

Розділом 4 Державного класифікатора визначена КЛАСИФІКАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВИХ ФОРМ ГОСПОДАРЮВАННЯ, відповідно до якої під кодом 410 визначено Орган державної влади , а під кодом 425 визначено Державна організація (установа, заклад) .

Таким чином, Державним класифікатором окремо визначені поняття державного органу та державної організації (установи, закладу) , які вносяться до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Реєстру корпоративних прав держави та інших.

З урахуванням наявності в Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань відомостей про те, що Луганське обласне відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за організаційно-правовою формою є державною установою (організацією, закладом), а не державним органом, враховуючи приписи статті 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості щодо заявника як державної установи (організації, закладу) визнаються судом достовірними та використовуються для вирішення зазначеної справи.

З урахуванням змісту частини 1 статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» , а саме того, що тримісячний строк пред'явлення до примусового виконання виконавчого документа стосується лише посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, при цьому вказаний тримісячний строк не стосується державної установи (організації, закладу), суд визнає обґрунтованими заявлені вимоги про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 812/749/16, виданому 21.10.2016 Луганським окружним адміністративним судом.

Керуючись ст.ст.160,165,259 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Луганського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/749/16 за адміністративним позовом Луганського обласного відділення ОСОБА_1 соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Дочірнього підприємства «Комерційний центр УСПП» Північно-Донбаського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців про стягнення заборгованості у сумі 17225,53 грн - задовольнити.

Виправити описку, допущену у виконавчому листі по справі № 812/749/16, виданому 21.10.2016 Луганським окружним адміністративним судом, зазначивши строк пред'явлення виконавчого документа до виконання до 04 січня 2019 року замість до 04 січня 2016 року .

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.

Суддя ОСОБА_2

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66261566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/749/16

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Постанова від 13.09.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 18.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні