Ухвала
від 01.02.2011 по справі 2-а-14239/09/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2011 р.Справа № 2-а-14239/09/2170

Категорія:8.3.2Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого -Милосердного М.М.,

суддів -Бітова А.І. та Ступакової І.Г.,

при секретарі -Гупаловій Н.П.,

за участю: особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули,

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 20 січня 2010 року по справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Херсоні до приватного підприємства "П.П.Н.СП" про визнання недійсним установчих документів і скасування державної реєстрації,

В С Т А Н О В И Л А :

У листопаді 2009 року Державна податкова інспекція (далі ДПІ) у м. Херсоні звернулася до суду з позовом до приватного підприємства (далі ПП) "П.П.Н.СП" про визнання недійсними установчих та реєстраційних документів з моменту реєстрації, скасування державної реєстрації підприємства, припинення юридичної особи, визнати недійсними установчі та реєстраційні документи з моменту реєстрації - свідоцтва про державну реєстрацію, статут підприємства, рішення засновника № 1 від 27 квітня 2009 року, а також визнати недійсними первинні фінансово-господарські документи позивача.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що власник підприємства - ОСОБА_1 ніякого відношення до діяльності підприємства не має, реєстрація підприємства відбулась поза межами правового поля, що на думку позивача є підставою для застосування санкцій за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 20 січня 2010 року позовні вимоги задоволено частково.

Судом припинено юридичну особу - приватне підприємство "П.П.Н.СП", м. Херсон (код. ЄДРПОУ 36504522), в задоволені решти позовних вимог провадження у справі закрито.

Не погоджуючись з постановою суду в частині незадоволених вимог та закриття провадження у справі, ДПІ у м. Херсоні подана апеляційна скарга, в якій зазначається, що вказана постанова частково ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, судом дана неправильна оцінка обставинам справи, а тому підлягає скасуванню, в частині закриття провадження, та ухваленням нового рішення про задоволення позову.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах оскарження та доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ДПІ у м. Херсоні не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом в якому також просив суд визнати недійсними установчі та реєстраційні документи відповідача з моменту реєстрації, скасування державної реєстрації підприємства, припинення юридичної особи, визнати недійсними установчі та реєстраційні документи з моменту реєстрації - свідоцтва про державну реєстрацію, статут підприємства, рішення засновника № 1 від 27 квітня 2009 року, а також визнати недійсними первинні фінансово-господарські документи ПП "П.П.Н.СП".

Закриваючи провадження в частині позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що дана справа в цій частині позовних вимог не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, суд дійшов висновку щодо відсутності у податкового органу повноважень на подання позовів про визнання недійсними установчих та реєстраційних, фінансово-господарських документів приватного підприємства "П.П.Н.СП".

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на такі обставини.

Пунктом 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно -правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (чинного під час ухвалення оскарженого рішення) органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до статті 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Тобто, скасування державної реєстрації є видом адміністративно-господарських санкцій, порядок застосування яких встановлено вказаним Кодексом.

Таким чином, оскільки Законом України "Про державну податкову службу в Україні" право на звернення до суду з позовами про визнання недійсними установчих та реєстраційних документів платників податків органам державної податкової служби державою не делеговано, а тому у зазначених спірних правовідносинах позивач не здійснює владних управлінських функцій, а отже не має встановлених нормами КАС України ознак суб'єкта владних повноважень.

А тому, спір в цій частині позовних вимог не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки не містить ознак публічно-правового спору і відповідно до пункту 1 частини 1 ст. 157 КАС України суд першої інстанції обґрунтовано закрив провадження у справі у цій частині позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів надходить до висновку про обґрунтованість рішення суду першої інстанції, яке ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, судова колегія,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Херсоні - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 20 січня 2010 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України в порядку, встановленому КАС України.

Головуючий:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2011
Оприлюднено05.05.2017
Номер документу66273917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-14239/09/2170

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні