ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2017 року Справа № 803/509/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мачульського В.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Житлово-комунального підприємства №2 про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Володимир-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області(далі - Володимир-Волинська ОДПІ, позивач) звернулася з позовом до Житлово-комунального підприємства №2 (ЖКП №2, відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 96 018,42 грн. з рахунків платника у банках.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебуває на обліку як платник податків у Володимир-Волинській ОДПІ та всупереч вимогам податкового законодавства не сплатив узгоджені грошові зобов'язання в сумі 96 018,42 грн. Позивачем вживалися заходи досудового погашення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак це не призвело до повного погашення податкового боргу, тому просить суд стягнути його з банківських рахунків товариства.
Представник позивача, суб'єкта владних повноважень, у судове засідання не прибув, однак у клопотанні від 03 травня 2017 року позивач просить суд розглядати справу за відсутності його представника. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить суд їх задовольнити (а.с.24).
Відповідач в судове засідання не прибув, проте у заяві від 11 травня 2017 року просить суд розгляд справи проводити без участі представника відповідача (а.с.29).
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявляти клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З урахуванням вимог частини статтей 41, 122 КАС України та у зв'язку із надходженням до судового засідання клопотань про розгляд справи у відсутності представників сторін (що є їх правом), судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення, з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ЖКП №2 зареєстроване 31 березня 2003 року як юридична особа та включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідач з 04 квітня 2003 року перебуває на податковому обліку в Володимир-Волинській ОДПІ Нововолинське відділення. Дані фактичні обставини підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11 травня 2017 року за №1002550769 (а.с.27-28).
Як вбачається із матеріалів справи, податковий борг підприємства з податку на додану вартість у загальній сумі 96018,42 грн. в тому числі пеня – 49,42 грн.) виник на підставі:
1) самостійно нарахованого грошового зобов'язання ЖКП №2 в сумі 31 183,00 грн. у податкові декларації від 19 грудня 2016 року №9245215611 (а.с.12);
2) самостійно нарахованого грошового зобов'язання товариства в сумі 29 981,00 грн. у податкові декларації від 17 січня 2017 року №9265997693 (а.с.11);
3) самостійно нарахованого грошового зобов'язання товариства в сумі 34 805,00 грн. у податкові декларації від 16 лютого 2017 року №9021354819 (а.с.10).
Також, внаслідок несвоєчасної сплати податкових зобов'язань була нарахована пеня в загальній сумі 49,42 грн.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. В свою чергу відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючогооргану.
Як визначено у підпунктах 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; грошове зобов'язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином, грошові зобов'язання ЖКП №2 становлять податковий борг у сумі 96018,42 грн.
Відповідно до довідки №111/03-19-17-11 від 23 березня 2017 про наявність боргу по платежах до бюджету та розрахунку сум податкового боргу за ЖКП №2 станом на 13 березня 2017 року рахується податковий борг по податку на додану вартість з врахуванням пені в загальній сумі 49,42 грн. (а.с.7)
Згідно з пунктами 95.1 – 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як вбачається із матеріалів адміністративної справи позивачем відповідно до статті 59 Податкового боргу України, здійснено заходи щодо погашення податкового боргу шляхом надіслання ЖКП №2 податкової вимоги форми «Ю» № 65876-03 від 05 липня 2016 року, яка була отримана останнім 11 липня 2016 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яка залишились без належного реагування (а.с.8).
Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Оскільки матеріалами справи підтверджена наявність у відповідача узгодженого податкового боргу та на день розгляду справи доказів протилежного суду не надано, тому суд дійшов висновку, що вимоги Володимир-Волинської ОДПІ про стягнення з ЖКП №2 про стягнення податкового боргу в сумі 96018,42 грн. є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 3,11,17,122,158,160,162,163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Житлово-комунального підприємства №2 (45405, Волинська область, місто Нововолинськ, проспект Перемоги, будинок 34, код ЄДРПОУ 32456748) в банках, обслуговуючих платника податків, податковий борг в сумі 96018,42 грн. (дев'яносто шість тисяч вісімнадцять гривень сорок дві копійки) в доход Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2017 |
Оприлюднено | 15.05.2017 |
Номер документу | 66425172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні