Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 травня 2017 р. Справа № 805/1467/17-а
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., суддів Бабіч С.І., Кірієнко В.О. за участю секретаря судового засідання Смаль О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Донбаспромхіммонтаж
до Державної служби України з безпеки на транспорті
про визнання протиправними дій, скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20 березня 2017 року на суму 1700 грн.
за участю представників:
від позивача: Оліфіренко Д.А. - директор
від відповідача: Котляров Л.П. - за дов. від 20.12.2016р.
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю Донбаспромхіммонтаж заявлено позов до Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області про визнання протиправними дій, скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20 березня 2017 року на суму 1700 грн.
Ухвалою суду від 20 квітня 2017 року суд задовольнив клопотання представника Державної служби України з безпеки на транспорті та замінив неналежного відповідача Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області на належного - Державну службу України з безпеки на транспорті.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що жодною правовою нормою не закріплено обов'язку юридичної особи, що здійснює виключно внутрішні вантажні перевезення лише в межах України, мати на транспортному засобі, обладнаному тахографом, протокол його перевірки та адаптації, при його невикористанні взагалі. Зазначає, що перевірки щодо наявності встановлених тахографів здійснюється виключно на транспортних засобах, якими здійснюються міжнародні автомобільні перевезення.
Відповідач проти позовних вимог заперечує, посилається на дію Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 року № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 року за № 811/18106, Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24 червня 2010 року № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за № 946/18241. Крім того зазначає, що відповідач, відповідно до норм діючого законодавства України, правомірно прийняв рішення про винесення постанови про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу від 20 березня 2017 року.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Донбаспромхіммонтаж зареєстроване як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 38177328, що підтверджується довідкою АБ № 458576 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 12 вересня 2012 року, серії ААВ № 469746.
Судом встановлено, що 15 лютого 2017 року Управлінням Укртрансбезпеки у Луганській області було складено акт ВВ № 0120460 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Відповідно до акту від 15 лютого 2017 року була проведена перевірки транспортного засобу марки MAN 23.463/SCHWARZMULLER PA-3, державний номер НОМЕР_1, серія і номер про реєстрацію НОМЕР_2, водієм якого був ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, який є працівником ТОВ Донбаспромхіммонтаж .
За результатами перевірки встановлено порушення законодавства України, а саме: наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 року № 340, де перевізник не забезпечив наявності у водія транспортного засобу, який обладнаний тахографом, протоколу перевірки та адаптації тахографу до транспортного засобу, чим порушено статтю 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а також порушення абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт . З даним актом водій був ознайомлений та підписаний ним, про що свідчить відповідна відмітка в акті.
За висновками акту перевірки Управлінням Укртрансбезпеки у Донецькій області 20 березня 2017 року була прийнята постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу, відповідно до якої було зобов'язано стягнути з позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 1700 грн. Дана постанова була отримана позивачем 20 березня 2017 року, про що свідчить зазначення дати та підпису директора підприємства у постанові.
Відповідно до норм пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, підготовку пропозицій щодо їх удосконалення, а також законодавства про судноплавство на суднах, у морських і річкових портах, територіальних та внутрішніх водах, на внутрішніх водних шляхах України, здійснює контроль за додержанням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним, морським та річковим транспортом, здійснює контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначається Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року № 1567.
Відповідно до Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Згідно з пунктом 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно наявність визначених статтями 39 і 48 Закону про автомобільний транспорт документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом, додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону, додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода), відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам, оснащення таксі справним таксометром, відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу, додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху, наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення, додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів, виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Відповідно до пункту 6.1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 року № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 року за № 811/18106, автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Відповідно до пункту 6.3 даного Положення водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.
Згідно з пунктом 3.3 розділу 3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24 червня 2010 року № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за № 946/18241 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа, своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання, використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом, має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР ( 994_016 ), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв), у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Відповідно до норм пункту 3.5 розділу 3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті перевізники забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий), зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії, аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
Згідно з пунктом 3.6 розділу 3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР (994_016) здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов'язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР) (994_016), наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку, дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа, дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа, строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
Відповідно до норм статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт від 5 квітня 2001 року № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством, для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов'язковими документами також є для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг, для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, суд зазначає та сторонами не заперечується, що транспортний засіб марки MAN 23.463/SCHWARZMULLER PA-3, державний номер НОМЕР_1, серія і номер про реєстрацію НОМЕР_2, водієм якого є ОСОБА_4, та який є працівником ТОВ Донбаспромхіммонтаж , обладнаний тахографом, проте відсутній протокол перевірки та адаптації тахографа, що є порушенням Закону України Про автомобільний транспорт . Суд зазначає, що водій транспортного засобу, який обладнаний тахографом, зобов'язаний при собі мати протокол перевірки та адаптації даного тахографа, відповідно до вищенаведений норм. Крім того, суд не приймає посилання позивача на те, що перевірки щодо наявності встановлених тахографів здійснюється виключно на транспортних засобах, якими здійснюються міжнародні автомобільні перевезення, оскільки дане посилання жодним чином не відноситься до предмету спору по даній справі, адже актом від 15 лютого 2017 року було встановлено порушення щодо відсутності протоколу перевірки та адаптації тахографу до транспортного засобу, який ним обладнаний, а не порушення - відсутність тахографу. Судом також враховується, що контроль робочого часу водія не здійснювався ні за допомогою тахографу, ні за допомогою індивідуальної контрольної книжки, що не заперечувалося представником позивача під час судового засідання, та є порушенням вищенаведених норм.
Таким чином, з урахуванням предмету спору та встановлених вище фактичних обставин справи, суд не вбачає у діях відповідача протиправності та відмовляє позивачу у задоволенні позовної вимоги позивача щодо визнання дій протиправними, та як наслідок, суд відмовляє у позовній вимозі про скасування постанови від 20 березня 2017 року. Судові витрати залишаються за позивачем.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Донбаспромхіммонтаж до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними дій, скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 20 березня 2017 року на суму 1700 грн. відмовити повністю.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 11 травня 2017 року. Постанова у повному обсязі складена 16 травня 2017 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя Смагар С.В.
Судді Бабіч С.І. Кірієнко В.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2017 |
Оприлюднено | 17.05.2017 |
Номер документу | 66467809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні