Рішення
від 14.05.2017 по справі 924/803/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"15" травня 2017 р.Справа № 924/803/16

Господарський суд Хмельницької області у колегіальному складі: Головуючий суддя Танасюк О.Є., суддя Муха М.Є., суддя Заверуха С.В. розглянувши матеріали справи

за позовом керівника Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління Держгеокадастру Хмельницької області, м.Хмельницький

до 1) приватного підприємства "Перлина Поділля-2005" Хмельницька область, Кам`янець-Подільський район, смт.Стара Ушиця;

2) Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський;

про визнання недійсним договору оренди землі від 08.01.2008р., який зареєстрований у Кам`янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі", про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 15.01.2008 за №0408755680001.

Представники сторін:

позивача: Грамчук Т.А. - прокурор відділу прокуратури Хмельницької області згідно посвідчення №032336 від 20.02.2015р.

відповідача-1: не з`явився

відповідача-1: не з`явився

третьої особи: Данилюк Р.Т. - представник за довіреністю №9-22-0.6-1928/2/17 від 03.02.2017р.

У судовому засіданні відповідно до ст.85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

На підставі заяви судді Танасюк О.Є. від 08.11.2016р., відповідно до протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 08.11.2016р. за підписом керівника апарату суду Комарніцького В.В. подальший розгляд справи №924/803/16 призначено до розгляду в колегіальному складі суддів: Танасюк О.Є. (головуючий), Заверуха С.В.., Виноградова В.В.

Ухвалою від 08.11.2016р. справу прийнято до провадження колегією суддів.

Згідно протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів від 23.12.2016р. за підписом керівника апарату суду Комарніцького В.В. у зв`язку з відпусткою судді Заверухи С.В. змінено склад колегії та подальший розгляд справи №924/803/16 призначено до розгляду в колегіальному складі суддів:Танасюк О.Є. (головуючий), Виноградова В.В., Димбовський В.В.

На підставі службової записки судді Танасюк О.Є. від 31.01.2017р., відповідно до розпорядження щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справ №20/17 від 31.01.17р. та протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 31.01.2017р. за підписом керівника апарату суду Комарніцького В.В. у зв`яку з тимчасовою непрацездатністю судді Виноградової В.В. змінено склад колегії та подальший розгляд справи №924/803/16 призначено до розгляду в колегіальному складі суддів: Танасюк О.Є. (головуючий), Димбовський В.В., Муха М.Є.

Ухвалою від 31.01.2017р. справу прийнято до провадження колегією суддів.

На підставі службової записки судді Танасюк О.Є. від 07.04.2017р., відповідно до розпорядження щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справ №47/17 від 07.04.17р. та протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 07.04.2017р. за підписом керівника апарату суду Комарніцького В.В. у зв`язку із відпусткою судді Димбовського В.В. змінено склад колегії та подальший розгляд справи №924/803/16 призначено до розгляду в колегіальному складі суддів: Танасюк О.Є. (головуючий), суддя Муха М.Є., суддя Заверуха С.В.

Ухвалою від 07.04.2017р. справу прийнято до провадження колегією суддів.

Суть спору: прокурор Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом в інтересах держави до 1) приватного підприємства "Перлина Поділля-2005" Хмельницька область, Кам`янець-Подільський район, смт.Стара Ушиця; 2) Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський; про визнання недійсним договору оренди землі від 08.01.2008р., який зареєстрований у Кам`янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі", про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 15.01.2008 за №0408755680001.

Прокурор зазначає, що на підставі розпорядження Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації №822/2007-р від 29.11.2007р. передано ПП "Перлина Поділля-2005" в оренду земельну ділянку із земель запасу Рудської сільської ради, що розташована за межами населених пунктів, загальною площею 3,0547 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, 08.01.2008 укладено договір оренди земельної ділянки, площею 3,0547 га між приватним підприємством "Перлина Поділля-2005" та Кам`янець- Подільською районною державною адміністрацією.

Прокурор вказує, що розмір орендної плати, визначений в договорі оренди земельної ділянки без проведення нормативної грошової оцінки землі є порушенням вимог чинного законодавства.

Наголошує, що відповідно до довідки відділу Держгеокадастру у Кам`янець-Подільському районі від 26.07.2016 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка є об`єктом оренди за договором від 08.01.2008р. не проведена.

Повідомляє, що середня вартість 1 га ріллі по Хмельницькій області станом на 01.01.2016р. становить 34496,74 грн.

Враховуючи, що в оренді відповідача-1 перебуває земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 3,0547 га, яка розташована за межами населених пунктів Рудської сільської ради, прокурор вказує, що загальна вартість орендованої земельної ділянки складає 105377,19 грн.

Таким чином, вказує, що розмір орендної плати орієнтовно має становити 3161,31 грн. на рік.

Прокурор вважає, що з огляду на відсутність проведення нормативної грошової оцінки землі, встановлення ставки орендної плати на рівні нижчому від 3% та визначення у зв`язку з цим невірного розміру орендної плати, свідчить про відсутність законодавчо обґрунтованої істотної умови договору, що є підставою для визнання спірного договору недійсним.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача-1 в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не повідомив. У клопотанні від 16.01.2017р. повідомляв, що підприємством в даний час розробляється технічна документація із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Представник відповідача-2 в судове засідання не з`явився. У клопотанні від 16.09.2016р. №1932/01-19 зазначає, що позов не визнає та просить справу слухати за відсутності представника райдержадміністрації.

Представник третьої особи - Головного управління Держгеокадастру Хмельницької області в судовому засіданні зазначає, що нормативна грошова оцінки земельної ділянки є основою для визначення орендної плати. При вирішенні спору покладається на розсуд суду.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

Розпорядженням Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації від 29.11.2007р. №822/2007-р приватному підприємству "Перлина Поділля-2005" надано в оренду строком на 10 років земельну ділянку із земель запасу Рудської сільської ради, що розташована за межами населених пунктів (господарський двір) загальною площею 3,0547 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з урахуванням існуючих обмежень та обтяжень.

08.01.2008р. між Кам`янець-Подільською районною державною адміністрацією (орендодавець) та приватним підприємством "Перлина Поділля-2005" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у платне користування земельну ділянку із земель запасу Рудської сільської ради, що розташована за межами с. Цвіклівці для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно з п. п. 2, 5 договору об`єктом оренди є земельна ділянка загальною площею 3,0547 га, в тому числі під будівлями та дворами 3,0547 га. Земельна ділянка передається в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до п. 3 договір укладається на строк 10 років починаючи з дня його реєстрації.

Пунктом 4 договору передбачено, що орендна плата вноситься в грошовій формі на розрахунковий рахунок Рудської сільської ради в розмірі 458,20 грн. на рік з послідуючою індексацією. Розмір орендної плати переглядається щороку у випадках: зміни умов господарювання, передбачених договором; підвищення цін, тарифів, тощо; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря; в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення на підставі акту приймання-передачі (п. 6 договору).

Згідно з п. 10 договору зміна його умов можлива за письмової взаємної згоди сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується в судовому порядку.

Договір набирає чинності після його підписання сторонами, засвідчення факту державної реєстрації в Кам`янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства „Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України в Книзі реєстрації договорів оренди землі (п. 13 договору).

Договір підписаний представниками сторін, скріплений печатками, зареєстрований в Кам`янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства „Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України про, що в Книзі реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 15.01.2008р. №0408755680001.

Додатком до договору є розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності, яка передається в оренду ПП "Перлина Поділля-2005" грошова оцінка якої проведена. Згідно розрахунку нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 3,0547 га станом на 01.01.2007р. становила 41595,00 грн.

08.01.20008р. сторонами підписано акт приймання та передачі земельної ділянки орендодавцем орендареві.

24.12.2012р. сторонами підписано додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Зокрема, абз. 2 п. 5 договору викладено в наступній редакції: „Грошова плата вноситься на розрахунковий рахунок Рудської сільської ради в розмірі 1527,35 грн. на рік за всю площу з послідуючою індексацією.

В листі від 09.02.2016р. за №1565/22-09-15-03/15 Кам`янець-Подільською ОДПІ було повідомлено ПП "Перлина Поділля-2005", що з 01.04.2014р. введено в дію Закон України від 27.03.2014р. №1166-VІІ „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економчного зростання в Україні яким внесено зміни до пунктів 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ в частині мінімального розміру орендної плати, що має становити не менше 3 відсотків нормативної грошової оцінки. Зазначено, що Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області надано інформацію, що сума орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться на території Рудської сільської ради площею 3,0547 га у 2016р. становить 3159,17 грн. Враховуючи зазначене Кам`янець-Подільська ОДПІ зобов`язала відповідача подати податкову декларацію з плати за землю на 2016р. із вищевказаною сумою орендної плати, та подати уточнені податкові декларації з плати за землю за 2014р. та 2015р. із подальшим внесенням змін до договору оренди землі.

На запит Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури від 22.07.2016р. №77-5560вих-16 Кам`янець-Подільська ОДПІ в листі від 27.07.2016р. №6642/22-9-12 повідомила, що ПП "Перлина Поділля-2005" подано податкові декларації з плати за землю за земельну ділянку площею 3,0547 га, що розташована на території Рудської сільської ради на 2015р. із задекларованою сумою орендної плати в розмірі 2632,64 грн., на 2016р. в розмірі 3159,17 грн.

Відділом Держгеокадастру у Кам`янець-Подільському районі листом від 26.07.2016р. №10-28-99.6-3407/2-16 було повідомлено Кам`янець-Подільську місцеву прокуратуру, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що перебуває в оренді ПП "Перлина Поділля-2005" площею 3,0547 га, що розташована на території Рудської сільської ради станом на 01.01.2016р. проведена не була. Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі по Хмельницькій області станом на 01.01.2016р. з урахуванням коефіцієнта індексації 4,796 (рілля 1,756) складає 34496,74 грн.

В матеріалах справи наявна технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надана в оренду приватному підприємству "Перлина Поділля-2005" від 07.11.2016р., згідно якої нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка розташована на території Рудської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області площею 86,34 га становить 2637428,00 грн.

Прокурор посилаючись на відсутність проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3,0547 га, що розташована на території Рудської сільської ради, встановлення в договорі оренди ставки орендної плати на рівні нижчому від 3% та визначення у зв`язку з цим невірного розміру орендної плати, просить визнати спірний договір оренди землі від 08.01.2008р. недійсним.

Аналізуючи подані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд до уваги бере таке.

За приписами статті 2 Земельного кодексу України земельними відносинами є суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб`єктами в яких виступають громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об`єктами землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).

Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладення спірного договору оренди земельної ділянки) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом (або за результатами аукціону (в чинній редакції)).

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України).

Згідно з ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладення спірного договору оренди земельної ділянки) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 1 Закону України „Про оренду землі (далі Закон) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі ст. 13 Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, 08.01.2008р. на підставі розпорядження Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації від 29.11.2007р. №822/2007-р між Кам`янець-Подільською районною державною адміністрацією (орендодавець) та приватним підприємством "Перлина Поділля-2005" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у платне користування земельну ділянку із земель запасу Рудської сільської ради, що розташована за межами с. Цвіклівці для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно зі ст. ст. 288.1-288.3 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Відповідно до ст. 288.4 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Пунктом 4 договору передбачено, що орендна плата вноситься в грошовій формі на розрахунковий рахунок Рудської сільської ради в розмірі 458,20 грн. на рік з послідуючою індексацією.

24.12.2012р. сторонами було підписано додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, якою передбачено, що грошова плата вноситься на розрахунковий рахунок Рудської сільської ради в розмірі 1527,35 грн. на рік за всю площу з послідуючою індексацією.

Відповідно до ч. 1 ст. 203, ч. першої статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу, і, зокрема, коли зміст правочину суперечить ЦК України, іншим актам цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

За змістом ч. ч. 1, 2 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.

Відповідно до ст. 21 вищевказаного Закону орендна плата це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Частиною 1 п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України та ч. 1 ст. 13 Закону України „Про оцінку земель передбачено, що для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (ст. 1 Закону України „Про оцінку земель).

Тобто законодавець чітко визначив, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності. Обов`язок зі сплати орендної плати є нормативно врегульованим і не може визначатися чи змінюватися та припинятися сторонами договору за власним волевиявленням. Аналогічну правову позицію висловлено Верховним Судом України в постановах від 11.05.2016р. №6-824цс16, від 08.04.2015р. у справі № 3-41гс15, від 20.05.2015р. у справі № 3-70гс15, від 01.07.2015р. у справі №3-297гс15, від 01.07.2015р. у справі № 3-298гс15.

У постанові Верховного Суду України від 11.05.2016р. №6-824цс16 висновлено правову позицію, про те, що помилково вважати факт непроведення нормативної грошової оцінки, у порядку встановленим законодавством, суто формальною підставою для визнання спірного договору оренди землі недійсним, оскільки дотримання належного економічного регулювання земельних правовідносин, забезпечення надходжень платежів з орендної плати до місцевих бюджетів у законодавчо визначених межах шляхом їх вірного правового врегулювання безпосередньо належить до інтересів держави.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій"

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 20 вказаного Закону за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України (ст. 23 Закону України "Про оцінку земель").

Як вбачається з листа відділу Держгеокадастру у Кам`янець-Подільському районі від 26.07.2016р. №10-28-99.6-3407/2-16 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що перебуває в оренді ПП "Перлина Поділля-2005" площею 3,0547 га, що розташована на території Рудської сільської ради станом на 01.01.2016р. не проведена.

Під час розгляду справи представником відповідача було повідомлено, що підприємством розробляється технічна документація із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, у зв`язку з чим розгляд справи відкладався. Однак, на момент вирішення спору в матеріалах справи відсутня затверджена відповідно до вимог чинного законодавства технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3,0547 га, що розташована на території Рудської сільської ради та перебуває в оренді ПП "Перлина Поділля-2005".

Отже, укладення договору оренди землі від 08.01.2008р. із визначенням орендної плати без проведення у встановленому законом порядку нормативної грошової оцінки земельної ділянки суперечить приписам ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", ст. 15 Закону України "Про оренду землі", що відповідно до ст. ст. 203, 215 ЦК України є підставою для визнання його недійсним.

Судом враховуються, що ч. 3 ст. 207 ГК України передбачена можливість припинення господарського зобов`язання лише на майбутнє.

Відповідно до п. 2.7. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013р. "Про деякі питання визнання правочинів (господарських) договорів недійсними" якщо зі змісту господарського договору випливає, що зобов`язання за цим договором може бути припинено лише на майбутнє, оскільки неможливо повернути усе одержане за ним (наприклад, вже здійснене користування за договором майнового найму (оренди), користування електроенергією, спожиті послуги, зберігання, здійснене за відповідним договором, тощо), то господарський суд одночасно з визнанням господарського договору недійсним (за наявності підстав для цього) зазначає в резолютивній частині рішення, що зобов`язання за договором припиняється лише на майбутнє.

При цьому слід враховувати, що зобов`язання припиняються на майбутнє не на підставі відповідної вказівки в рішенні суду, а в силу закону, тому при визнанні недійсним правочину (господарського договору) зобов`язання його сторін припиняються на майбутнє з моменту набрання чинності рішення суду про визнання правочину (договору) недійсним, хоча б у судовому рішенні й не було зазначено про таке припинення.

Аналогічні положення містяться в 2.29. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", в якому зокрема передбачено, що договір оренди земельної ділянки може бути припинений лише на майбутнє, оскільки неможливо повернути вже здійснене за ним користування ділянкою. Одночасно з визнанням договору недійсним господарський суд повинен зазначити в рішенні, що цей договір припиняється лише на майбутнє.

Враховуючи зазначене, договір оренди земельної ділянки від 08.01.2008р., укладений між Кам`янець-Подільською районною державною адміністрацією та приватним підприємством "Перлина Поділля-2005" підлягає визнанню недійсними з припиненням його дії на майбутнє.

Згідно зі ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору (ст. 32 ГПК України ).

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі усіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

З огляду на вищезазначене, позовні вимоги є обґрунтовані, підтверджені доказами, наявними в матеріалах справи, тому підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору у зв`язку із задоволенням позову покладаються на відповідачів згідно зі ст. 49 ГПК України.

Керуючись ст. ст. 1, 12, 32, 33, 34, 43, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 08.01.2008р., укладений між Кам`янець-Подільською районною державною адміністрацією та приватним підприємством "Перлина Поділля-2005", який зареєстрований у Кам`янець-Подільському районному відділі регіональної філії державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі", про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 15.01.2008р. за №0408755680001, з припиненням його дії на майбутнє.

Стягнути з приватного підприємства "Перлина Поділля-2005" (Хмельницька обл., м. Кам`янець-Подільський район, смт. Стара Душиця, вул. Радянська, 2/32, код ЄДРПОУ 33483274) на користь прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, провул. Військоматський, 3, код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814) 689,00 грн. (шістсот вісімдесят дев`ять гривень 00 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Стягнути з Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації (Хмельницька область, м.Кам`янець-Подільський, вул. Троїцька, 4, код ЄДРПОУ 21319591) на користь прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, провул. Військоматський, 3, код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 35218028002814) 689,00 грн. (шістсот вісімдесят дев`ять гривень 00 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Повне рішення складено 15.05.2017р.

Головуючий суддяО.Є. Танасюк

СуддяМ.Є. Муха

СуддяС.В. Заверуха

Віддрук.6 прим. :

1 - до справи,

2, 3 - Кам`янець-Подільська місцева прокуратура (Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Драгоманова,11) - простим; прокуратура Хмельницьої області (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3) за заявою;

4 - відповідачу-1, приватне підприємство "Перлина Поділля-2005" (Хмельницька область, Кам`янець-Подільський район, смт.Стара Ушиця, вул. Радянська,2/32) простим;

5 - відповідач-2, Кам`янець-Подільська районна державна адміністрація (Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Троїцька 4) - простим;

6 - третя особа, Головне управління Держгеокадастру Хмельницької області (м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.05.2017
Оприлюднено23.09.2022
Номер документу66478811
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/803/16

Ухвала від 26.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 25.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 19.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 18.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 19.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 18.06.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Рішення від 14.05.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Рішення від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 07.04.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 06.04.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні