УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 564/928/17
16 травня 2017 року
Слідчий суддя Костопільського районного суду Рівненської області ОСОБА_1 , розглянув у судовому засіданні в м.Костопіль клопотання слідчого СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки ДП «Оптіма-770-Р» (м. Рівне, вул. Соборна, 442 Д, 33024, код ЄДРПОУ 30460899), у кримінальному провадженні №42015180150000009 від 3 березня 2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.197-1 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
15 травня 2017 року слідчий СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області старший лейтенант поліції ОСОБА_2 звернувся до суду із вищевказаним клопотанням.
В обґрунтування клопотання, слідчий СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області старший лейтенант поліції ОСОБА_2 та прокурор Костопільського відділу Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області юрист 1 класу ОСОБА_3 зазначили, що посадові особи ДП «Оптіма 770 Р» (код ЄДРПОУ 30460899) в жовтні 2014 року здійснили самовільне будівництво споруди на самовільно зайнятій земельній ділянці, яка на правах власності належить ОСОБА_4 та знаходиться на території Малолюбашанської сільської ради Костопільського району, що завдало значної шкоди її законному власнику.
З даного приводу, відкрито кримінальне провадження №42015180150000009 від 03.03.2015, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що згідно рішення Малолюбашанської сільської ради Костопільського району №13 від 01.02.1995 року ОСОБА_4 передано у приватну власність земельну ділянку площею 10,09 га. для ведення селянського (фермерського) господарства. 28.08.1995 року Малолюбашанською сільською радою ОСОБА_4 видано державний акт на право приватної власності на землю.
Державний акт та план зовнішніх меж земельної ділянки був зареєстрований у Малолюбашанській сільській раді в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №1522.
Виділена ОСОБА_4 земельна ділянка межує з ділянкою 0, 63 га., яка належить дочірньому підприємству «ОПТІМА-770-Р» ТзОВ «Севен Севенті Петроліум», ДП «ОПТІМА-770-Р» юридична адреса м. Рівне, вул. Соборна, 442-Д, керівником якої є директор ОСОБА_5 .
ОСОБА_4 стверджує, що в жовтні 2014 року посадові особи вказаного підприємства самовільно зайняли частину його земельної ділянки та здійснили на ній будівництво трансформаторної підстанції.
Прокурор Костопільського відділу Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області юрист 1 класу ОСОБА_3 в судовому засіданні повністю підтримав подане клопотання на підставах викладених у ньому та просив суд його задоволити.
Враховуючи вимоги ч.1 ст.107 КПК України та враховуючи думку прокурора, слідчий суддя вважає за можливе проводити розгляд клопотання без фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів.
Слідчий суддя, всебічно та об`єктивно дослідивши клопотання слідчого яке погоджене з прокурором та додані до нього матеріали, заслухавши думку слідчого та прокурора, прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для задоволення клопотання та необхідності надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства в частині оформлення права власності та використання земельної ділянки посадовими особами ДП «Оптіма-770-Р» (м. Рівне, вул. Соборна, 442 Д, 33024, код ЄДРПОУ 30460899), щодо можливого самовільного зайняття земельної ділянки, загальною площею 0, 63 га., яка розміщена на території Малолюбашанської сільської ради Костопільського району, зі складанням відповідних актів перевірок, зі складанням відповідних документів, які обумовлені проведенням перевірки в строки, що відповідають чинному законодавству України, оскільки результати позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства, при використанні вказаної земельної ділянки, має суттєве значення для встановлення факту самовільного зайняття земельної ділянки та можуть бути використані у якості доказів.
В силу ст.91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягає доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення) та інші обставини, які закріплені законодавцем у зазначеній нормі.
Відповідно до ст.84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Згідно з ч.2 ст.84 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п.4 ч.2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.
Відповідно до ст.85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Відповідно до ст.86КПК України доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.
Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Відповідно доч.1 ст.94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Так, слідчий суддя, згідно з ч.4 ст.132 КПК для оцінки потреб досудового розслідування враховує можливість без застосовуваного заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні. У цьому контексті потрібно враховувати, що речі і документи могли би бути отримані шляхом проведення слідчих дій, тобто без застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Крім того, відповідно до ч.1 ст.223 КПК саме слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики і здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища,раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Таким центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 року, є вказана інспекція (далі Держекоінспекція України).
Згідно п. 1 «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно з п.п. «б», п.п. 2 п. 4 Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель.
Відповідно до п.п. 5, 12 п. 6 Положення Держекоінспекція в межах своїх повноважень має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження, а також розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії.
Відповідно до п. 7 Положення Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря). Територіальним органом Держекоінспекції України є Державна екологічна інспекція у Харківській області.
Крім цього, згідно із п. 7 Положення визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою КМУ №963 від 25.07.2007 із змінами внесеними Постановою КМУ №482 від 22.07.2016, які набрали чинності 05.08.2016, розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами.
Пунктом другим Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч. ч.7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин скоєного злочину та їх належної правової оцінки, в ході досудового розслідування виникла необхідність у вимірі земельної ділянки, визначенні шкоди, розмірів заподіяних збитків завданих внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки та її незаконного використання, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів Держекоінспекції у Рівненській області шляхом проведення виїзної позапланової перевірки дотримання вимог чинного земельного законодавства, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
Результати позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства, при використанні вказаної земельної ділянки, має суттєве значення для встановлення факту самовільного зайняття земельної ділянки та можуть бути використані у якості доказів.
За наведених обставин, та у відповідності з чинним законодавством, суд вважає клопотання прокурора обґрунтованим та наявні всі підстави для задоволення такого клопотання.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.36, 40, 93 КПК України, Постановою КМУ від 13.08.2014 № 408, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , про дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки ДП «Оптіма-770-Р» (м. Рівне, вул. Соборна, 442 Д, 33024, код ЄДРПОУ 30460899)- задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства в частині оформлення права власності та використання земельної ділянки посадовими особами ДП «Оптіма-770-Р» (м. Рівне, вул. Соборна, 442 Д, 33024, код ЄДРПОУ 30460899), щодо можливого самовільного зайняття земельної ділянки, загальною площею 0,63 га., яка розміщена на території Малолюбашанської сільської ради Костопільського району, зі складанням відповідних актів перевірок, документів, які обумовлені проведенням перевірки в строки, що відповідають чинному законодавству України.
Проведення позапланової виїзної перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Рівненській області (33018, м. Рівне, вул. Курчатова, 1, код ЄДРПОУ 38012803)
Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Костопільський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66504933 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Костопільський районний суд Рівненської області
Цвіркун О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні