Справа № 761/14474/17
Провадження № 1-кс/761/9166/2017
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 квітня 2017 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритомусудовому засіданні у залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого СУ ГУ Національної поліції в Київської області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , внесене по кримінальному провадженню за №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про проведення позапланової перевірки,
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий Слідчого управління ГУ Національної поліції в Київської області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню за №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за погодженням із прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про проведення позапланової перевірки.
Клопотання обґрунтовується тим, що 17.10.2012 головою Обухівської районної державної адміністрації ОСОБА_5 видане розпорядження № 1361 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам України для ведення індивідуального садівництва та ведення особистого - селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області.
На підставі вищевказаного розпорядження, відділом Держкомзему у м. Українка Обухівського району Київської області видані 22.10.2012, 24.10.2012, 26.10.2012 та 29.12.2012 державні акти на право власності.
У подальшому, за договорами купівлі-продажу земельних ділянок у листопаді-грудні 2012 року право власності на вказані вище земельні ділянки загальною площею 64,8957 га набув ОСОБА_6 , який вніс їх до статутного капіталу TOB «Ленд Проект» (код ЄДРПОУ 38515391), що підтверджується статутом товариства від 23.08.13.
Крім того, 19.12.2012 аналогічними діями голови Обухівської районної державної адміністрації ОСОБА_5 , видане розпорядження № 2303 про передано у власність ще чотирьом громадянам: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 земельні ділянки площами відповідно: 1,5002 га, 1,7337 га, 1,6907 га, :1,5854 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Української міської ради Обухівського району Київської області.
На підставі вищевказаного розпорядження, відділом Держкомзему у місті Українка Обухівського району 29.12.2012 видано вказаним громадянам державні акти на право власності на земельні ділянки.
В подальшому, за договорами купівлі-продажу земельних ділянок від 17.04.2013 право власності на вищевказані земельні ділянки загальною площею 6.5100 га перейшло до ОСОБА_11 , який також вніс їх до статутного капіталу TOB «Ленд Проект» згідно статуту від 23.08.13.
Вказані проекти із землеустрою 11.10.2012 та 18.12.2012 погоджено висновками відділу Держкомзему у місті Українка Обухівського району Київської області № 15-01/3082 та № 15-01/3677, як землі які розташовані в межах Української міської ради.
Установлено, що розпорядженнями Обухівської районної державної адміністрації від 17.10.2042 № 1361 та від 19.12.2012 № 2303 з перевищенням повноважень всупереч вимогам ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст. ст. 12, 17, 83. 84, 122 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України передано у приватну власність громадянам України земельні ділянки загальною площею 77,2500 га, які знаходились в межах населеного пункту села Плюти Української міської ради Обухівського району.
Судами встановлено, що рішенням Київської обласної ради IV скликання «Про встановлення межі с. Плюти Обухівського району Київської області» від 15.04.2005 № 254-23-IV встановлено межі с. Плюти Обухівського району згідно з проектом землеустрою, з визначенням загальної площі населеного пункту площею 394,0 га.
Разом з тим, відповідно до схеми розміщення земельних ділянок, складеної ДП «Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за каталогами координат розташування земельних ділянок, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затверджених розпорядженнями Обухівської районної державної адміністрації від 17.10.2012 № 1361, від 19.12.2012 № 2303, та меж села Плюти із відомостей вирахування площі окружної межі села Плюти, що містяться в проекті землеустрою щодо встановлення і зміни межі села ІПлюти в межах Української міської ради Обухівського району, затвердженого рішенням Київської обласної ради IV скликання «Про встановлення межі с. Плюти Обухівського району Київської області» від 15.04.2005 № 254-23-IV, земельні ділянки, надані у власність 80-м громадянам для ведення особистого селянського господарства, розташовані в межах населеного пункту с. Плюти Української міської ради Обухівського району, повноваження щодо розпорядження якими згідно з положеннями п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України належить виключно Українській міській раді.
Таким чином, з метою одержання третіми особами неправомірної вигоди у вигляді безоплатного оформлення у приватну власність земельних ділянок, які розташовані в межах села Плюти Української міської ради, службові особи відділу Держкомзему у місті Українка Обухівського району та Обухівської районної державної адміністрації, зловживаючи владою та своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби та держави погодили та підписали розпорядження від 17.10.2012 № 1361 та від 19.12.2012 № 2303, якими передали у власність 77,2500 га земель, вартістю 734077,73 грн. в межах села Плюти Української міської ради, чим завдали тяжких наслідків охоронюваним державним інтересам.
З метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог земельного законодавства, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного кримінального правопорушення, необхідно спеціалістам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру провести позапланову перевірку законності відведення у приватну власність земельних ділянок згідно переліку, таким чином виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слідчого на даний час підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Порядок та підстави проведення перевірок врегульованіЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V. Згідно норм даного закону орган державного нагляду (контролю) здійснює контролюючі функції шляхом проведення планових та позапланових заходів.
Згідно п. 2Постанови КМУ № 442 від 10.09.2014 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади"ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру.
Відповідно до вимог п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою КМУ № 15 від 14.01.2015(далі - Положення) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Поряд з цим, згідно п.п. 25-1 п. 4 Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі якщо такі перевірки проводяться за рішення суду.
Так, долученими до клопотання слідчого документами підтверджується, що результати позапланової перевірки є необхідними для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог земельного законодавства України при погодженні передачі у приватну власність земельних ділянок в рамках кримінального провадження №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Таким чином з урахуванням викладених слідчим обставин, встановлених під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364КК України, слідчий суддя приходить до висновку, що акт позапланової перевірки, дозвіл на проведення якої просить надати слідчий у клопотанні, може бути доказом у справі під час судового розгляду, а тому клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.93,132,309 КПК України,Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого СУ ГУ Національної поліції в Київської області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , внесене по кримінальному провадженню за №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про проведення позапланової перевірки, задовольнити.
Надати спеціалістам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру дозвіл в рамках кримінального провадження №42016110000000204 від 07.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364КК України на проведення позапланової перевірки, з питань дотримання вимог земельного законодавства України при погодженні передачі у приватну власність земельних ділянок на час їх погодження з наступними кадастровими номерами 3223151000:02:028:0004, 3223151000:02:029:0003, 3223151000:02:029:0004, 3223151000:04:041:0046, 3223151000:04:041:0047, 3223151000:04:045:0004, 3223151000:04:053:0007, 3223151001:02:028:0002, 3223151001:02:028:0003, 3223151001:02:029:0001, 3223151000:02:028:0004, 3223151001:02:029:0002, 3223151001:02:030:0001, 3223151001:02:030:0002, 3223151001:02:034:0001, 3223151001:02:034:0002, 3223151001:02:034:0003, 3223151001:02:035:0005, 3223151001:02:035:0026, 3223151001:02:035:0027, 3223151001:02:035:0028, 3223151001:02:037:0003, 3223151001:02:037:0004, 3223151001:02:037:0005, 3223151001:02:037:0006, 3223151001:02:037:0007, 3223151001:02:038:0001, 3223151001:02:038:0002, 3223151001:02:038:0003, 3223151001:02:038:0004, 3223151001:02:042:0006, 3223151001:02:042:0007, 3223151001:02:042:0008, 3223151001:02:042:0009, 3223151001:02:042:0010, 3223151001:02:043:0005, 3223151001:02:043:0006, 3223151001:02:044:0001, 3223151001:02:044:0002, 3223151001:02:044:0003, 3223151001:02:044:0004, 3223151001:02:045:0008, 3223151001:02:045:0009, 3223151001:02:045:0010, 3223151001:02:045:0011, 3223151001:02:045:0012, 3223151001:04:042:0054, 3223151000:04:043:0003, 3223151000:04:048:0001, 3223151000:04:049:0002, 3223151000:04:050:0001.
Питання, які необхідно дослідити у ході проведення позапланової виїзної перевірки з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування визначити спільно з спеціалістами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту їх оголошення.
Слідчий суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66507070 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Осаулов А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні