Постанова
від 17.05.2017 по справі 815/1665/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1665/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2017 року                                                                       м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді – Бойко О.Я.,

розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Одеській області до приватного підприємства «Аркадія-2000» про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом приватного підприємства «Аркадія-2000» в якому просив, суд:

-застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ПП «Аркадія-2000», у вигляді повного зупинення роботи кафе-бару «ІТ» розташованого за адресою: 65023, м. Одеса, площа Соборна,2 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які несуть загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливості її ефективної ліквідації та рятуванню людей вказаних в Акті перевірки №13 від 03.03.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на об'єкті ПП «Аркадія-2000» у кафе-барі «ІТ» виникла пожежа. Позивач здійснив позапланову перевірку об'єкта відповідача під час якої встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України.

Позивач зазначив, що подальша робота (експлуатація) об'єкту відповідача кафе-бару «ІТ», що розташований за адресою: 65023, м. Одеса, площа Соборна,2 з виявленими під час перевірки порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту прямою дією створює умови за яких існує реальний ризик виникнення надзвичайної ситуації, пожежі, що потягне загрозу життю та здоров'ю людей.

10.04.2017 року суд відкрив скорочене провадження по справі, направив відповідачу копію ухвали та запропонував відповідачу у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали, подати безпосередньо до канцелярії суду письмові заперечення проти позову та їх правове обґрунтування; докази на підтвердження заперечень або заяву про визнання позову. Роз'яснено відповідачу, що в разі неподання заперечень проти позову, справа буде розглянута в порядку скороченого провадження протягом трьох днів з дня закінчення строку, встановленого для їх подання, якщо справа розглядається за місцезнаходженням відповідача; та протягом трьох днів – у разі, якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, встановленого для подання заперечень, вони не надійшли до суду, якщо справа не розглядається за місцезнаходженням відповідача.

03.05.2017 року до суду повернулась ухвала про відкриття провадження з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців. Згідно з ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України із змінами та доповненнями, внесеними Законом України “Про судоустрій і статус суддів”, у цьому випадку судова повістка вважається такою, що вручена належним чином.

Згідно з вимогами п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Таким чином, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних підстав. Суд, –

ВСТАНОВИВ:

Відповідач ПП «Аркадія-2000», ідентифікаційний код юридичної особи 30914134 юридична та фактична адреса: 65023, м. Одеса, площа Соборна, 2.

За своєю діяльністю з урахуванням затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.2012 р. №306, із змінами, внесеними Постановою КМ №361 від 04.06.2015, критеріїв розподілу суб'єктів господарювання ступень ризику цього суб'єкта господарювання ступень ризику цього суб'єкта господарювання, з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки, середній.

23.02.2017 року на об'єкті ПП «Аркадія-2000», у кафе-барі «ІТ» який розташований за адресою м. Одеса, Соборна площа 2 виникла пожежа про що складено акт від 23.02.2017 року , що відповідно до вимог п.4 ст. 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у фері господарської діяльності», що і стало підставою для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю).

01.03.2017 року позивач прийняв наказ №115 «Про проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання» ПП «Аркадія-2000» (кабе-бар ІТ).

За результатами перевірки складено акт №13 від 03.03.2017 року та зафіксовані порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної техногенної безпеки, а саме:

-не пройдено посадовими особами спеціальне навчання з питань пожежної безпеки з отриманням відповідного посвідчення;

-не проведено з працівниками інструктаж з питань пожежної безпеки;

-в приміщеннях не вивішені інструкції про заходи пожежної безпеки;

-суб'єктом господарювання не визначено обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих приміщень, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту;

-приміщення не забезпечені знаками безпеки «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форми та колір»;

-на об'єкті не визначено відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) порядок очищення елементів вентиляційних систем від горючих відкладень та порядок дій у разі виникнення пожежі, а саме зупинки вентиляційних установок;

-не відремонтовано автоматична установка пожежної сигналізації та сингал не виведено на пульт централізованого спостереження пожежної охорони в приміщення кафе – бару;

-на шляхах евакуації (кухня) допускається влаштування порогів, які перешкоджають евакуації людей на випадок пожежі та шляхи евакуації не звільнено від меблів, обладнання, різними матеріалами;

-приміщення не забезпечені нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння (вогнегасниками) ;

-не надано журнал обліку вогнегасників;

-в вуглекислотному вогнегаснику на кухні відсутній раструб;

-на видних місцях не встановлені вказівні знаки місцезнаходження вогнегасників згідно з ГОСТ 12.4.026-76 та ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форми та колір»;

-вогнегасник у кухні розміщено за дверима, що перешкоджає повному відкриттю дверей;

-допускається зберігання горючих рідин в приміщенні кухні;

-в приміщенні електрощитової допускається складування горючих матеріалів;

-допускаскається складування горючих матеріалів під розподільчими електрощитом у електрощитової;

-з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у відгалуджувальних та з'єднувальних коробках електромережі кухні виконано вскрутку;

-не проведено замір опору ізоляції електромережі в приміщеннях кафе;

-в приміщеннях кафе допускається використання тимчасової електромережі;

-відсутні акти прокладання скритої проводки під підвісною стелею в приміщеннях кафе;

-допускається в кафе встановлення електричних розеток та вмикачів на горючі основи (контрукції);

-не вивішені на видних місцях на підприємстві інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії);

-працівники не пройшли навчання у сфері цивільного захисту;

-персонал не забезпечений засобами радіаційного та хімічного захисту.

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” державний нагляд (контроль) – діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з п.п. 57 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року “Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій”, Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно з ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з вимогами Кодексу цивільного захисту України, ст. 5 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02.11.2015 року №1337, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 листопада 2015 року за №1467/27912 планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Суд зауважує, що порушення, визначені в Акті №13 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Частиною 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до вимог ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.

Положеннями ст. 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення ГУ ДСНС України в Одеській області до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, експлуатації будівель, об'єктів, споруд та відповідно застосування судом таких заходів реагування з підстав, передбачених ст.70 Кодексу цивільного захисту України, обов'язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.

Суд роз'яснює, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

Відповідно до положень ст.1836, ст.256 КАС України постанови по вказаній категорії справ підлягають негайному виконанню.

Суд встановив, що позовні вимоги суб`єкта владних повноважень обґрунтовані та належать до задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 1832, 1836, 256 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний позов задовольнити .

2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ПП «Аркадія-2000», у вигляді повного зупинення роботи кафе-бару «ІТ» розташованого за адресою: 65023, м. Одеса, площа Соборна,2 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які несуть загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливості її ефективної ліквідації та рятуванню людей вказаних в Акті перевірки №13 від 03.03.2017 року.

Постанова належить до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                             О.Я. Бойко

          

          

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66531462
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1665/17

Постанова від 17.05.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні