Рішення
від 11.05.2017 по справі 925/443/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" травня 2017 р. Справа № 925/443/17

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби Г.М., за участю секретаря судового засідання Вініченко О.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом селянського фермерського господарства Світлана , Черкаська область, Звенигородський район, с. Чичиркозівка

до ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131

про визнання укладеною додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки,

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2, ОСОБА_3 - за довіреністю;

від відповідача: ОСОБА_4 - за довіреністю.

Позивач звернувся в господарський суд Черкаської області з позовом до відповідача ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання укладеною додаткової угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 23.09.2011р. в частині зміни нормативної оцінки землі.

В судовому засіданні:

Представники позивача вимоги підтримали. Просять позов задовольнити. Вказують, що проведена нормативна оцінка земельної ділянки і розмір оцінки є істотною умовою договору, який має бути відображений в тексті договору. Відповідач відмовився внести зміни в договір, що стало причиною звернення до суду за захистом порушеного права.

Представник відповідача вимоги заперечив та вказав, що позивачем не виконана вимога про збільшення розміру відсоткової ставки по платі за землю. Просить в позові відмовити.

Судом встановлені та перевірені доказами такі взаємовідносини сторін та обставини:

23.09.2011р. Звенигородська районна державна адміністрація (орендодавець, власник) і Селянське фермерське господарство Світлана (орендар, позивач) уклали договір оренди землі сільськогосподарського призначення, який був зареєстрований у відділі Держкомзему у Звенигородському районі Черкаської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 23.09.2011р. за №712128884001247.

Строк дії договору 25 років та діє до 23.09.2036р.

На підставі договору оренди земельної ділянки позивач користується земельними ділянками загальною площею 57,2 га, у тому числі 57,2 га ріллі, яка знаходиться в адміністративних межах Чичиркозівської сільської ради за межами с. Чичиркозівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Позивач добросовісно користується земельною ділянкою за її цільовим призначенням, сплачує у встановленому розмірі та строки орендну плату.

Договором встановлено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі, розмір орендної плати обчислюється від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами.

Згідно договору оренди земельної ділянки нормативна грошова оцінка земельної ділянки, з якої обчислюється орендна плата, становить 868359,49 грн. (п.5 Договору). Згідно умов Договору розмір орендної плати переглядається у тому числі в разі виготовлення нормативно-грошової оцінки земельної ділянки (п.13 Договору).

СФГ Світлана провело нормативну грошову Оцінку земельної ділянки з метою приведення договору у відповідність до чинного законодавства, зокрема, Закону України Про оцінку земель , Податкового кодексу України.

Рішенням Звенигородської районної ради від 09.12.2016р. №10-17 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки площею 57,2 га, що є предметом укладеного з позивачем договору оренди земельної ділянки. Новий розмір нормативної грошової оцінки землі становить 2134104,16 грн.

Вказане рішення Звенигородської районної ради є чинним, ніким не оспорене, отже воно є підставою для внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Орендар (позивач) 28.02.2017р. за вих. №2325/0/1-17-СГ направив орендодавцю (відповідачу) проект додаткової угоди про внесення відповідних змін до пунктів договору оренди земельної ділянки, які містять положення щодо зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та п. 12 договору.

У встановлений ст. 642 ЦК України в розумний строк відповідач не розглянув проект додаткової угоди.

На запит позивача про надання відповіді, листом від 24 березня 2017 року №3133/2-17 відповідач повідомив про необхідність зміни ставки орендної плати у розмірі 8,0% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. При цьому відповідач не заперечував затверджений новий розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що є предметом договору оренди земельної ділянки, та не розглянув інші пункти, які викладені в додатковій угоді.

Відмову відповідача в укладенні додаткової угоди та пропозицію відповідача змінити ставку орендної плати позивач вважає протиправними.

Статтею 30 ЗУ Про оренду землі встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Частиною 1 статті 15 Закону України Про оренду землі визначено, що однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно приписів ч.ч. 1-3 ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Положеннями ст. 1 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативною грошовою оцінкою земельних ділянок є капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Аналогічне за змістом поняття закріплене і в п. 14.1.125 ст. 14 Податкового кодексу України, проте передбачено, що капіталізований рентний дохід із земельної ділянки визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, зацікавлені у проведенні оцінки земельних ділянок (стаття 6 Закону України Про оцінку земель ).

Статтею 12 Закону України Про оцінку земель визначено, що нормативно-методичне регулювання оцінки земель здійснюється у відповідних нормативно-правових актах, що встановлюють порядок проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, склад і зміст технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядок їх виконання. Нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.ч. 1,2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно із статтею 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

СФГ Світлана було проведено нормативно грошову оцінку земельної ділянки у відповідності до чинного законодавства, зокрема, Закону України Про оцінку земель та Податкового кодексу України.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності. Розрахунок орендної плати подається орендарем до державної фіскальної служби і контролюється цим органом. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається у договорі.

З огляду на умови п.13 Договору, приписи ст. 627, ч.І ст. 632 ЦК України, ст. 13 Закону України Про оцінку земель , ст. 21 Закону України Про оренду землі , ст. 288 Податкового кодексу України, враховуючи правові висновки Верховного Суду України у спорах щодо обов'язковості внесення змін до договору, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, зокрема, викладених у постанові ВСУ від 07.10.2015р. у справі №3-481гс15, від 01.07.2015р. у справі №916/2772/14 та інших, з метою недопущення порушень законодавства у ході виконання договору оренди земельної ділянки, позивач правомірно направив відповідачу проект додаткової угоди про внесення змін до пунктів договору оренди земельної ділянки, якими визначена нормативна грошова оцінка орендованої позивачем земельної ділянки. При цьому нормативна грошова оцінка земельних ділянок зазначена відповідно до технічної документації, затвердженої наведеним рішенням Звенигородської районної ради від 09.12.2016р. №10-17.

Зміну ставки орендної плати з 4,5%, яку сплачує позивач зараз, на 8,0% від нормативної грошової оцінки відповідач мотивує посиланням на Закон України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні від 27 березня 2014р. №1166-УП та лист Держгеокадастру України від 14.12.2015р. №ДС-22-28-0.13-17122/23-15.

Визначена договором ставка орендної плати - 4,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає встановленим Податковим кодексом України граничним нормам орендної плати, її збільшення не має будь-яких правових підстав.

Позивач також зазначає, що орендна плата за земельну ділянку, яку сплачує позивач, істотно збільшилась внаслідок перегляду і затвердження нормативної грошової оцінки ділянки відповідної до нової методики і з врахуванням встановленої індексації.

Безпідставним є посилання відповідача на лист Держгеокадастру України від 14.12.2015 №ДС-22, оскільки:

- по-перше, у листі рекомендується утриматися від встановлення мінімального розміру орендної плати за земельні ділянки при укладенні договору, рекомендується пропонувати ставку орендної плати - 8% нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У даному випадку договір діє і вже визначена ставка орендної плати за земельні ділянки, яка не мінімальна, і є розумною. Для збільшення договірної ставки орендної плати відсутні будь-які підстави.

- по-друге, лист носить рекомендаційний характер і не є обов'язковим ні при укладенні договору, ні при внесенні змін до нього.

Окрім цього, позивачем пропонується привести у відповідність договір оренди із статтею 22 Закону України Про оренду землі , якою передбачено, що розрахунки щодо орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, здійснюються виключно у грошовій формі, тобто пункт 12 розділу 4 Орендна плата , виклавши його у такій редакції: Не допускається передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати .

Суд зазначає, що відповідач не надав мотивованих заперечень на пропозицію позивача та не подав проекту договору на зміну орендної ставки.

Відповідач не надав доказів звернення до суду з вимогами до СФГ Світлана про внесення змін в договір в частині збільшення ставки орендної плати.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, враховуючи пояснення представників сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

Згідно положень Пленуму ВГСУ від 23.03.2012р. №6 Про судове рішення при прийнятті рішення суд має врахувати майнові інтереси сторін, не надаючи переваги одному учаснику над іншим. Рішення має грунтуватися на повній та всебічній оцінці доказів у конкретній справі.

Сторони спірних правовідносин є самостійними юридичними особами з присвоєнням ідентифікаційного коду, є учасниками відносин у сфері послуг та сільськогосподарського виробництва, є суб'єктами господарювання у розумінні ст.ст. 2, 55 Господарського кодексу України (далі вживається скорочено - ГК України).

Відповідач є органом державної виконавчої влади і може діяти лише в спосіб, визначений Законами України, і не інакше - приписи ст.19 Конституції України.

Відповідач з 2013р. є правонаступником за законом у земельних відносинах по розпорядженню землями державної форми власності, в тому числі за межами населеного пункту.

Місце проведення господарської діяльності сторін відповідає місцю їх реєстрації згідно даних ЄДРПОУ - положення ст. 93 ЦК України.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Конституцією України, Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України Про оренду землі орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за несплату.

Відповідно до ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Таким чином, з наведених вище положень Податкового кодексу України, Закону України Про оренду землі , Закону України Про оцінку земель вбачається, що зазначені законодавчі акти не встановлюють конкретний розмір орендної плати за земельну ділянку, який має бути зазначений у договорі оренди. Податковий кодекс України передбачає лише порядок визначення орендної плати за землю та граничні розміри орендної плати. Також, договором оренди землі мають визначатись форма, умови внесення орендної плати, при цьому строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності повинні встановлюватись відповідно до Податкового кодексу України.

Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.

Верховний Суд України у своїй постанові від 20.11.2012р. №3-53гс12 вказав, що встановлення ст. 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Так, Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні , положення якого набрали чинності з 01.04.2014р., внесено зміни до Податкового Кодексу України та, зокрема, до ст. 288 ПК України згідно якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

В постанові Вищого господарського суду України від 14.05.2015р. №910/23202/14 зазначено, що з метою приведення у відповідність до вимог законодавства істотних умов договорів оренди земельних ділянок, можливо застосовувати норми даного Закону до договорів оренди, які були укладені до набрання ним чинності.

Враховуючи вищевикладене, зміни в Податковому Кодексі України щодо зміни розміру орендної плати є підставою для її перегляду.

Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України у справі №5009/3430/12, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Аналогічне твердження викладене Верховним Судом України у постанові від 03.12.2013р. №3-34гс13, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Відповідно до ч. 1 ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

Згідно ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно ст. 30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Згідно правових позицій, викладених у постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин визначено, що ст. 30 Закону України Про оренду землі передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Зміна умов договору в цій частині продиктована зміною вимог закону, тому обов'язкова згода орендаря на внесення такої зміни в договір не вимагається.

За таких обставин, нормами законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.

При цьому, рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002р. №15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому не дотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто за відсутності згоди на зміну умов договору.

Використання землі в Україні є платним та врегульоване положеннями Конституції України, Земельним кодексом України, Законом України Про оренду землі , Податковим кодексом України в частині внесення оплати за користування землею тощо.

Відповідно до ст.ст. 15, 15 2 Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту здійснюють відповідні органи Держгеокадастру. Статтею 84 визначено, що у власності держави перебувають усі землі крім земель комунальної та приватної власності.

Органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції щодо управління землями держави (сільськогосподарського призначення), до складу якого входить спірна земельна ділянка - за межами с. Чичиркозівка Звенигородського району - є Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області.

Порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст.ст. 285-287 Податкового кодексу України.

Згідно з положеннями ст. 9 Податкового кодексу України, плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів. Виходячи з положень ст. 69 Бюджетного кодексу України, плата за землю, яка включає в себе земельний податок та орендну плату за земельні ділянки як державної, так і комунальної форми власності, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування. А згідно з положеннями ч. 3 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджети місцевого самоврядування - це бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Таким чином, земельний податок та орендна плата за використання земельних ділянок, які перебувають у державній та комунальній власності, зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетного кодексу України для плати за землю, і має правовий режим обов'язкового платежу.

Згідно з ч. 3 ст. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили, тому вимоги позивача належить задовольнити.

Правовідносини тривають у часі, договір оренди землі не припинений, не розірваний, не визнаний судом недійсним, орендна плата за використання землі є джерелом наповнення бюджету, тому порушене право позивача підлягає захисту.

Суд не розглядає питання збільшення ставки орендної плати до 8%, оскільки відсутній спір в суді в цій частині.

Суд вважає за необхідне внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до договору оренди землі від 23.09.2011р., що укладений між Звенигородською районною державною адміністрацією та селянським фермерським господарством Світлана та конкретизувати їх умови з метою забезпечення та гарантування стабільності суспільних відносин:

- пункт 5 розділу 2 договору Об'єкт оренди викласти в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 57,2 га, (рілля), (кадастровий номер 7121288800:02:006:0098) становить 2134104,16 грн. (два мільйони сто тридцять чотири тисячі сто чотири гривень 16 коп.), визначена згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, затвердженої рішенням Звенигородської районної ради Черкаської області №10-17 від 09.12.2016р.

- пункт 12 розділу 4 Орендна плата договору викласти в такій редакції: Не допускається передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати ,

виклавши це у виді єдиного документу:

Додаткова угода

про внесення змін

до договору оренди землі від 23 вересня 2011 року

2017 року м. Черкаси

Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області (ідентифікаційний номер 39765890), адреса: м. Черкаси, вулиця Смілянська, 131, в особі в.о. начальника ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Черкаській області ОСОБА_5, яка діє на підставі Положення про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, (далі-орендодавець) з однієї сторони, та Селянське фермерське господарство Світлана , в особі голови господарства ОСОБА_6, адреса: 20244, Черкаська область, Звенигородський район, с. Чичиркозівка (далі - орендар) з іншої сторони за згодою сторін уклали цю Додаткову угоду до договору оренди землі від 23 вересня 2011 року, який зареєстрований у відділі Держкомзему у Звенигородському районі Черкаської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 23 вересня 2011 року за № 712128884001247, про нижченаведене:

1. Пункт 5 розділу 2 Об'єкт оренди договору викласти в такій редакції: Нормативно грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 57,2 га, (рілля), (кадастровий номер 7121288800:02:006:0098) становить 2134104,16 грн. (два мільйони сто тридцять чотири тисячі сто чотири гривень 16 коп.), визначена згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, затвердженої рішенням Звенигородської районної ради Черкаської області №10-17 від 09.12.2016р.

2. Пункт 12 розділу 4 Орендна плата договору викласти в такій редакції: Не допускається передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати .

3. Цю додаткову угоду укладено у 3 (трьох) примірниках, які мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий - у Орендаря, третій у органі, що здійснив державну реєстрацію даної угоди.

Реквізити сторін:

Орендодавець Орендар

Головне управління Держзгеокадастру у Селянське фермерське господарство

Черкаській області Світлана

18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, Юридична адреса : 20244, Черкаська

код ЄДРПОУ 39765890 область, Звенигородський район,

с. Чичиркозівка,

код ЄДРПОУ 31581120

Підписи сторін:

Орендодавець Орендар

М.П ОСОБА_7П 2017року

Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.

Судові витрати належить покласти на відповідача повністю. Згідно ст. 49 ГПК України належить стягнути з Відповідача на користь позивача 1 600 грн. судового збору.

Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до договору оренди землі від 23.09.2011р., що укладений між Звенигородською районною державною адміністрацією, м. Звенигородка, вул. Шевченка, 68 (де правонаступником виступає Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890,)

та селянським фермерським господарством Світлана , Черкаська область, Звенигородський район, с. Чичиркозівка, код ЄДРПОУ 31581120,

виклавши це у виді документу:

Додаткова угода

про внесення змін

до договору оренди землі від 23 вересня 2011 року

2017 року м. Черкаси

Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області (ідентифікаційний номер 39765890), адреса: м. Черкаси, вулиця Смілянська, 131, в особі в.о. начальника ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Черкаській області ОСОБА_5, яка діє на підставі Положення про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, (далі-орендодавець) з однієї сторони, та Селянське фермерське господарство Світлана , в особі голови господарства ОСОБА_6, адреса: 20244, Черкаська область, Звенигородський район, с. Чичиркозівка (далі - орендар) з іншої сторони за згодою сторін уклали цю Додаткову угоду до договору оренди землі від 23 вересня 2011 року, який зареєстрований у відділі Держкомзему у Звенигородському районі Черкаської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 23 вересня 2011 року за №712128884001247, про нижченаведене:

1. Пункт 5 розділу 2 Об'єкт оренди договору викласти в такій редакції: Нормативно грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 57,2 га, (рілля), (кадастровий номер 7121288800:02:006:0098) становить 2134104,16 грн. (два мільйони сто тридцять чотири тисячі сто чотири гривень 16 коп.), визначена згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, затвердженої рішенням Звенигородської районної ради Черкаської області №10-17 від 09.12.2016р.

2. Пункт 12 розділу 4 Орендна плата договору викласти в такій редакції: Не допускається передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати .

3. Цю додаткову угоду укладено у 3 (трьох) примірниках, які мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий - у Орендаря, третій у органі, що здійснив державну реєстрацію даної угоди.

Реквізити сторін:

Орендодавець Орендар

Головне управління Держзгеокадастру у Селянське фермерське господарство

Черкаській області Світлана

18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, Юридична адреса : 20244, Черкаська

код ЄДРПОУ 39765890 область, Звенигородський район,

с. Чичиркозівка,

код ЄДРПОУ 31581120

Підписи сторін:

Орендодавець Орендар

М.П ОСОБА_7П 2017року

Стягнути з відповідача - ОСОБА_1 управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890, номер рахунку в банку невідомий

на користь селянського фермерського господарства Світлана , Черкаська область, Звенигородський район, с. Чичиркозівка, код ЄДРПОУ 31581120, номер рахунку в банку невідомий

1600 грн. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду є невід'ємною частиною договору оренди землі від 23.09.2011р., який зареєстрований 23.09.2011р.у Державному реєстрі земель за №712128884001247.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня прийняття рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказане рішення через Господарський суд Черкаської області.

Повне рішення складено 16.05.2017р.

Суддя Г.М. Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66536402
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/443/17

Рішення від 11.05.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні