Постанова
від 11.09.2015 по справі 804/8857/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2015 р.Справа № 804/8857/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді ОСОБА_1, розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Фермі - Газ про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фермі - Газ про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи АГЗП Фермі - Газ (код ЄДРПОУ 39674327), за адресою: проспект Повітрофлотський, 77 у Солом'янському районі м. Києві.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що під час здійснення перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту було встановлено, що приміщення АГЗП ТОВ Фермі - Газ у Солом'янському районі в м. Києві функціонують з порушеннями правил та норм пожежної і техногенної безпеки, у зв'язку із чим подальша робота підприємства із виявленими порушеннями створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 відкрито скорочене провадження у адміністративній справі №804/8857/15. Цією ж ухвалою суду запропоновано відповідачу надати заперечення проти позову та докази, на підтвердження обставин, викладених у запереченнях.

До суду надійшли заперечення відповідача проти адміністративного позову (від 10.08.2015 вх. №49643/15), в яких останній зазначив, що перевірка АГЗП Фермі - Газ здійснені із перевищенням службових повноважень з боку контролюючого органу. Відповідач зазначає, що станом на момент перевірки зазначений об'єкт не визначений як об'єкт підвищеної небезпеки та відсутній в переліку об'єктів підвищеної небезпеки м. Києва, а також не зареєстрований в територіальному Управлінні державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду Київської області та міста Києва як об'єкт підвищеної небезпеки. ТОВ Фермі - Газ зазначає, що до Державної служби надзвичайних ситуацій України та її територіальних підрозділів не звертався. Також, відповідач зазначає, що ним вживаються усі заходи для усунення виявлених порушень, частина яких вже усунута.

Відповідно до ч. 4 ст. 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Суд дійшов висновку про розгляд справи у відкритому судовому засіданні за участю осіб, які беруть участь у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2015 справа №804/8857/15 призначена до розгляду у судовому засіданні на 04.09.2015 та зобов'язано позивача надати суду письмові пояснення у справі (з урахуванням заперечень відповідача на адміністративний позов).

Представником Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до суду було подано пояснення. Позивач вважає, що доводи ТОВ Фермі - Газ є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Позивач зазначає, що ступінь ризику з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки АГЗП ТОВ Фермі - Газ - високий. Позивач акцентує увагу на тому, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ Фермі - Газ є заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Представник позивача надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності повноважного представника позивача, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до частини 4 статті 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно з ч. 6 статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ Фермі - Газ (код ЄДРПОУ 39674327) здійснює експлуатацію автозаправного пункту, за адресою: м. Київ, пр. Повітрофлотський, 77 на підставі договору оренди №69 від 01 квітня 2015 року, укладеного з ТОВ Газовик .

Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, на підставі наказу Солом'янського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві Про проведення планових перевірок від 19.05.2015 №100 провідному інспектору відділу пожежної безпеки Управління державного нагляду та контролю ГУ ДСНС України у м. Києві капітану служби цивільного захисту ОСОБА_2, т.в.о. головному інспектору відділу техногенної безпеки УДН у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту ГУ ДСНС України у м. Києві майору служби цивільного захисту ОСОБА_3, т.в.о. провідному інспектору ВДН у сфері пожежної, техногенної безпеки та ЦЗ Солом'янскького РУ ГУ ДСНС України у м. Києві капітану служби ЦЗ ОСОБА_4, провідному фахівцю відділу реагування на НС Солом'янскького РУ ГУ ДСНС України у м. Києві лейтенанту служби ЦЗ ОСОБА_5 видане посвідчення на проведення перевірки від 15.06.2015 №153 та доручено у період з 15.06.2015 року по 30.06.2015 року здійснити планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, виконання вимог приписів, постанов, розпоряджень Автомобільного газозаправного пункту ТОВ Газовик , за адресою: проспект Повітрофлотський 77 у Солом'янскькому районі в м. Києві.

На підставі договору оренди майна від 01.04.2016 №69 ТОВ Фермі - Газ орендує у ТОВ Газовик рухоме майно, обладнання на нерухоме майно, разом з прилеглою територією, технічною та дозвільною документацією, що в комплексі становить автомобільний газозаправний пункт (надалі -АГЗП).

Суб'єкт господарювання - ТОВ Фермі - Газ (код ЄДРПОУ 39674327) з урахуванням затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 року № 306 критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику його господарської діяльності віднесений до високого ступеню ризику.

З 23.06.2015 по 25.06.2015 проводилася планова перевірка об'єктів, які експлуатує ТОВ Фермі - Газ , в тому числі, і за адресою: проспект Повітрофлотський 77 у Солом'янскькому районі в м. Києві.

За результатами перевірки виявлені порушення та складено ОСОБА_4 від 25.06.2015 №167 (далі - ОСОБА_4). В ОСОБА_4 перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту зафіксовано ряд порушень , а саме: порушено розділ ІІ п. 2, п. 4, п. 8, п. 16; розділ ІІІ п. 2.22; розділ ІV п.1.8, п. 1.17, п. 1.20, п.1.21; розділ V п.1.2, п.2.1.10; розділ VI п.10.1, п.п.10.4, п.10.5. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ); п.4.4.7, п. 4.2.4, п. 4.9.5, п. 4.7.3, п. 3.1.1, п.4.3, п.4.5.5, п. 4.5, п. 4.5.1, п.2.1, п.3.4 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за №1006/14273 (далі - ПТБ); ст. 69, ст. 53 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI (далі - Кодекс ЦЗУ); п. 1 Методики ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів затверджених наказом МНС України від 23.02.2006 №98, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 20.03.2006 за №286/12160 (далі - Методика ідентифікації НПО); п.17 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів затверджених наказом МВС України від 18.12.2000 № 338, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.01.2001 за № 62/5253 та змінений наказом МНС від 16.08.2005 №140 (далі - Положення про паспортизацію ПНО); п. 1Положення щодо розробки планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій, затверджено наказом Держнаглядохоронпраці України від 17.06.1999 р. № 112, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.06.1999 № 424/3717, змінено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.10.2007 року N 224, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.10. 2007 р. за N 1176/14443 (далі - НПАОП 0.00-4.33-99); п.4 Постанови Кабінету Міністрів від 11.07.2002 року № 956 Порядок ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки (далі - Порядок ідентифікації ПНО); п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2001 року №308 Порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків (далі - Порядок створення матеріальних резервів); п.1 Постанови Кабінету Міністрів від 16.11.2002 року №1788 Порядок і правила проведення обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру (далі - Порядок страхування); п.1 Постанови Кабінету Міністрів від 29.08.2002 №1288 Про затвердження Положення про Державний реєстр потенційно небезпечних об'єктів ; п. 26 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 року №841 Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру ; п.3, 6, 9, 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення).

Тобто підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів стали результати перевірки, з яких виявлені наступні порушення:

- не визначено обов'язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки на підприємстві;

- не розроблені та не затверджені керівником об'єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

- територія та приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- до роботи на АГЗП допускаються особи, які не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму та не мають про це відповідне посвідчення;

- будівля та територія не забезпечена адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановлений на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваними у темний час доби;

- допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в операторській;

- електричні розетки (вимикачі) в операторській встановлені на горючій основі без підкладання під них суцільно негорючого матеріалу, який би виступав за габарити апарату на 1 см. з кожного боку;

- не надано підтверджуючих матеріалів щодо АГЗП захистом від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не нижче ІІ категорії, а також його перевірку відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд в порушенні п. 3.1.20 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування автозаправних станцій, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 06 грудня 2005 року №376, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 20 березня 2006 року за № 291/12165 (далі - Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання;

- приміщення оператора не обладнане системою автоматичної пожежної сигналізації з виводом сигналу від приймально-контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостереження в порушенні п. 12.6. Додатку В ДБН В.2.5-56:2010 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- не встановлені покажчики місць розташування пожежних гідрантів (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесенням на них: літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);

- АГЗП не обладнано телефонним гучномовним зв'язком в порушення п.3.1.23. Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- не надані підтверджуючи матеріали щодо межі вогнестійкості опори резервуарів газів не менше R 120 відповідно до п.2.5.12 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- відстань від резервуару АГЗП та операторською будівлею менше 15 м. в порушенні п.2.5.8. та табл. 7 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- відстань від резервуару АГЗП та відкритою стоянкою для автомобілів менше 50 м. в порушенні п. 2.5.5. та табл. 4 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- відстань від резервуару АГЗП та станцією технічного обслуговування автомобілів менше 40 м. в порушенні п. 2.5.5. та табл. 4 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- відстань від паливороздавальної колонки до огорожі АГЗП менше 10 м. в порушенні п. 2.5.7. Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- АГЗП не забезпечено двома пожежними гідрантами в порушення п. 4.3 Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування АЗС;

- на АГЗП на виданих місцях не навішені плакати, які містять обов'язки водія під час заправлення автотранспорту;

- не проведено ідентифікацію об'єкту підвищеної небезпеки;

- не складено паспорт безпеки потенційно небезпечного об'єкту та не надано його до Солом'янського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві;

- АГЗП не обладнано системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення і локальною (об'єктовою) системою оповіщення;

- не розроблений план локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій (ПЛАС) на АГЗП;

- не організовано розробку та складання декларації безпеки об'єкту підвищеної небезпеки;

- не складено та не погоджено номенклатуру та норми накопичення матеріального резерву підприємства з місцевими органами управління НС і не затверджені головою комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій райдержадміністрації;

- не надано підтверджуючих документів про проведення обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна ними внаслідок пожеж та аварій на об'єктах підвищеної небезпеки;

- не зареєстровано потенційно небезпечний об'єкт у Державному реєстрі потенційно небезпечних об'єктів;

- не створена об'єктова комісія з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

- не визначено наказом персональний склад евакуаційних органів;

- не заведено необхідні документи щодо планування евакуації працівників АГЗП;

- не розроблено, не погоджено та не затверджено за встановленим порядком необхідну плануючу документацію з питань цивільного захисту (цивільної оборони) АГЗП, а саме: план розвитку й удосконалення цивільної оборони та план цивільної оборони (дій органів управління та сил у разі надзвичайної ситуації);

- не створено необхідний запас медичних препаратів, сучасних антидотів та інших фармацевтичних препаратів, у тому числі кисню, для надання першої медичної допомоги потерпілім від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

- не проведено розрахунків потреби та не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту;

- відсутній інформаційно-довідковий куточок з питань захисту співробітників та їх дій у надзвичайних ситуаціях для АГЗП;

- не розроблені та не вивішені на видимому місці відповідні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій працівників в разі виникнення аварійної ситуації (аварії);

- не заведено журнал реєстрації вступних інструктажів з питань техногенної безпеки усіх найманих працівників при прийнятті на роботу і за місцем роботи для набуття практичних навиків попередження аварій і ліквідації їх наслідків, які повинні проходити навчання щодо дій та засобів захисту в разі виникнення аварійних ситуацій та аварій;

- не розроблено посадову інструкцію для особи, на яку покладено відповідні функції з організації виконання вимог техногенної безпеки та цивільного захисту.

Зауваження або заперечення до проведеного планового заходу та складеного акту перевірки з боку суб'єкта господарювання не надходили.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 Указу Президента Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 16.01.2013 № 20/2013 на Державну службу України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) покладено завдання, зокрема, організовувати та проводити перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Згідно із підпунктом 62 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України у м. Києві, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Частиною 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в результаті якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом.

Згідно з пунктом 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Суд звертає увагу на те, що на адресу Головного управління не надходило жодних зауважень або заперечень щодо проведеного заходу та складеного акту з боку відповідача. У запереченнях проти адміністративного позову відповідач стверджує, що перевірку АГЗП ТОВ Фермі - Газ було здійснено із перевищенням службових повноважень з боку контролюючого органу, однак не спростовує встановлені перевіркою порушення, а стверджує про усунення більшості з них.

Судом зазначається, що відповідно до пункту 8 розділу ІІІ Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України від 28.12.2014, перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки. Кабінетом Міністрів України видано розпорядження від 28.01.2015 №317-р Про надання дозволу на проведення планових перевірок стану пожежної та техногенної безпеки , яким Державній службі України з надзвичайних ситуацій та її територіальним органам надається дозвіл на проведення протягом квітня - червня 2015 року планових перевірок стану пожежної та техногенної безпеки на підприємствах, в установах та організаціях, у власності або користуванні яких перебувають об'єкти підвищеної небезпеки та об'єктах, включених до переліку державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженого постановою КМУ від 04.03.2015 №83.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.2012 №306, затверджені критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки. Згідно з вимогами критеріїв ступінь ризику з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки АГЗП Товариство з обмеженою відповідальністю Фермі - Газ за адресою: проспект Повітрофлотський, 77 у Солом'янському районі міста Києва - високий.

Суд критично ставиться до тверджень відповідача про усунення більшості зафіксованих актом порушень, адже усунуті не всі порушення, зокрема, у своїх запереченнях відповідач зазначає, що ним усунуті порушення Правил пожежної безпеки в Україні, але з письмових пояснень позивача судом встановлено, що матеріали про виконання протипожежних заходів не надходили на адресу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві.

Суд зазначає, що позивач звернувся до суду із позовом щодо застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ Фермі - Газ , за адресою:м. Київ, Солом'янський район, проспект Повітрофлотський, 77, який є заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті 37 порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд вважає, що подальша робота ТОВ Фермі - Газ , за адресою:м. Київ, Солом'янський район, проспект Повітрофлотський, 77, із зазначеними в акті перевірки порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме: як працюючого персоналу, так і іншим громадянам, а також особам, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі).

З огляду на виявлені порушення, допущення яких не спростоване відповідачем, суд погоджується із доводами позивача, що подальша робота ТОВ Фермі - Газ , за адресою: м. Київ, Солом'янський район, проспект Повітрофлотський, 77, із зафіксованими в акті порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову та наявність підстав для його задоволення.

Разом з тим, суд роз'яснює сторонам, що відповідно до частин 12, 13 статті 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Згідно до ч. 1 ст. 257 КАС України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішень. З огляду на зазначене, суд вважає за можливе визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 №130 Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів , зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 за № 1416/10015.

Щодо стягнення з ТОВ Фермі-Газ судових витрат, суд зазначає, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 88, 94, 122, 128, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Фермі - Газ про застосування заходів реагування задовольнити повністю.

3астосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ Фермі - Газ (код ЄДРПОУ 39674327, індекс 50069, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул. Волгородська, буд. 1Д), за адресою:м. Київ, Солом'янський район, проспект Повітрофлотський, 77 до повного усунення порушень, які зафіксовані в акті перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб.

Визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень АГЗП ТОВ Фермі-Газ , за адресою:м. Київ, Солом'янський район, проспект Повітрофлотський, 77, (код ЄДРПОУ 39674327, індекс 50069, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул. Волгородська, буд. 1Д).

Обов'язок, щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (код ЄДРПОУ 38620155, індекс 01601, м. Київ, вул. Володимирська,13).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2015
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66546870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8857/15

Постанова від 11.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні