Постанова
від 11.05.2017 по справі 802/573/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

11 травня 2017 р. Справа № 802/573/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

секретаря судового засідання: Фурмана В.В.

за участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1,

відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці адміністративну справу за позовом управління Держпраці у Вінницькій області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль"

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось управління Держпраці у Вінницькій області з адміністративним позовом до ТОВ "Магістраль" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що під час перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль" посадовими особами управління Держпраці у Вінницькій області були виявлені порушення Закону України "Про охорону праці", які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Враховуючи вищезазначене та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, позивач вважає, що наявні усі підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зупинення виконання зварювальних робіт та заборони експлуатації зварювальної установки до усунення порушень.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов визнав.

Суд, вивчивши матеріали справи, та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив, що управлінням Держпраці у Вінницькій області проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ "Магістраль", розташованого за адресою: м. Вінниця, вул. Янгеля, 9. За результатами проведеної перевірки складено акт №017.0205.17 від 30.03.2017 року, яким встановлено порушення вимог законодавства та припис №016.0205.17 від 30.03.2017 року.

Так, у ході проведеної перевірки ТОВ "Магістраль" позивачем, окрім іншого, виявлено наступні порушення:

1) відповідачем не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (дозвіл на виконання зварювальних робіт), що є порушенням вимог частини 3 статті 21 Закону України "Про охорону праці"; п. 6 (п. 23 додатку 2) "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 року №1107, (п. 1, Розділ V акту перевірки суб'єкта господарювання від 30.03.2017 року №017.0205.17);

2) допущена до експлуатації зварювальна установка (без інвентарного номеру, що знаходиться в приміщенні майстерні):

- не проводиться вимірювання опору ізоляції, визначення опору заземлюючих пристроїв, перевірка ланцюга між заземлювачами та заземлюючими елементами та інші випробування електроустановок в обсязі та з періодичністю, які зазначено в НПАОП 40.1-1.21-98., що є порушенням п. 2.14 розділу V "Правила охорони праці на автомобільному транспорті", затверджених наказом МНС України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 № 1299/21611, (НПАОП 0.00-1.62-12);

- допускається використання проводів з пошкодженою ізоляцією, що є порушенням п. 10.42 розділу X "Правила охорони праці на автомобільному транспорті", затверджені наказом МНС України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 року № 1299/21611, (НПАОП 0.00-1.62-12);

- на корпусі не зазначені інвентарний номер, дата наступного вимірювання опору ізоляції, що є порушенням, п. 6.7.77 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів", затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 року №4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.02.1998 року за № 93/2533 (НПАОП 40.1-1.21-98) - п. п. 20, 25, 27, 28, Розділ V акту перевірки від 30.03.2017 р. № 017.0205.17.

Враховуючи те, що вказані в акті перевірки №017.0205.17 від 30.03.2017 року порушення, на момент звернення управління Держпраці у Вінницькій області з даним позовом до суду, відповідачем не усунуто, позивач звернувся до суду з вимогами про зупинення виконання зварювальних робіт та заборони експлуатації зварювальної установки до усунення вищезазначених порушень.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на наступне.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Також, ч. 2 ст. 4 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-XII визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

У відповідності до пункту 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 11.08.2011 №826 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за №1531/20269 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7. статті 7 Закону №877-V).

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 Закону №877-V, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

З аналізу вищевикладеного вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей.

Відповідно до матеріалів справи управлінням Держпраці у Вінницькій області в період з 29.03.2017 року по 30.03.2017 року здійснено планову перевірку ТОВ "Магістраль". В ході якої виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, що задокументовані приписом №016.0205.17 від 30.03.2017 року та актом перевірки № 017.0205.17 від 30.03.2017 року, які вручено директору вказаного підприємства, про що свідчить власноручний підпис. Зауважень або заперечень щодо акту перевірки та припису до управління Держпраці не надходило.

За таких обставин, враховуючи те, що під час проведення перевірки ТОВ "Магістраль" виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства, доказів усунення їх суду не надано, а також визнання позову відповідачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю "Магістраль" (вул. Янгеля, буд. 9, м. Вінниця, 21007, код ЄДРПОУ 13339007), а саме:

- зупинити виконання зварювальних робіт;

- заборонити експлуатацію: зварювальної установки (без інвентарного номеру, що знаходиться в приміщенні майстерні ), до усунення вищевказаних порушень, що може бути підтверджено результатами позапланової перевірки.

Постанову суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду звернути до негайного виконання.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

Згідно з оригіналом Суддя Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66546962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/573/17-а

Постанова від 11.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні