Постанова
від 04.04.2017 по справі 810/665/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2017 року № 810/665/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувшиу порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у Києво-Святошинському районі Київської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат "Тарасівський" про стягнення заборгованості щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Управління Пенсійного фонду України у Києво-Святошинському районі Київської області (далі - позивач, УПФУ) з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат "Тарасівський" (далі - відповідач, Товариство), в якому просить стягнути заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 52634,81 грн.

В позовній заяві позивач зазначив, що Товариство має заборгованість перед УПФУ по відшкодуванню пільгових пенсій по списку №2 за період з жовтня 2015 року по червень 2016 року в загальній сумі 52634,81 грн. Сума боргу по відшкодуванню пільгових пенсій підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Просив суд задовольнити адміністративний позов.

Від відповідача заперечень проти позову, заяв чи клопотань до суду не надходило.

04 квітня 2017 року Київський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1002184933 від 15.02.2017 Товариство зареєстроване як юридична особа 27.03.2000, якій присвоєно ідентифікаційний код 00849340 (Том 1 а.с. 40-46).

УПФУ на адресу Товариства у період з жовтня 2015 року по червень 2016 року надсилало розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", в яких зазначало розміри сум фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, що підлягають відшкодуванню Товариством, а саме:

- з жовтня 2015 року в сумі 7591,42 грн. у тому числі 7438,09 (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та 153,33 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з листопада 2015 року в сумі 7767,79 грн. у тому числі 7551,81 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та 215,98 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з грудня 2015 року в сумі 7551,81 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з січня 2016 року в сумі 5172,72 грн. у тому числі 5172,74 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та -0,02 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6;

- з лютого 2016 року в сумі 5952,28 грн. у тому числі 5940,81 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та 11,47 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з березня 2016 року в сумі 6528,12 грн. у тому числі 5500,21 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та 1027,91 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з квітня 2016 року в сумі 3989,59 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з травня 2016 року в сумі 3989,59 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_5;

- з червня 2016 року в сумі 4091,49 грн. у тому числі 4040,54 грн. (місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсій) та 50.95 грн. (сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з дати призначення до дати формування перерахунку), яка була виплачена пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_5 (Том 1 а.с. 14-22).

Вказані розрахунки отримували уповноважені особи Товариства, що підтверджується рекомендованими повідомленням про вручення поштового відправлення з їхніми підписами про особисте отримання (Том 1 а.с. 64-65).

Розмір суми фактичних витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01.10.2015 по 30.06.2016, що підлягає відшкодуванню Товариством в загальному складає 52634,81 грн.

У зв'язку із тривалою несплатою Товариством вказаної суми, що призводить до неможливості виплати пенсій УПФУ звернулось з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначені Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 №400/97-ВР (далі - Закон №400/97-ВР).

Пунктом 1 статті 1 Закону №400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-ІV (далі - Закон №1058-ІV).

Згідно з абзацом другим пункту 1 статті 14 Закону №1058-ІV, страхувальниками є роботодавці - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи-підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Частиною першою статті 15 Закону №1058-ІV встановлено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 цього Закону.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII (далі - Закон №1788-XII), виплата пенсій здійснюється за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідно до абзацу першого пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-ІV, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Коло осіб, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи за списком №2, визначено пунктами "б"-"з" частини першої статті 13 Закону №1788-XII.

Абзацом другим пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-ІV встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом №1788-XII. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19.12.2003, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України за №64/8663 від 16.01.2004 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Інструкція), визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Згідно з пунктом 6.7 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Відповідно до пункту 1 статті 1 та абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону України від 26.06.1997 №400/97-ВР, для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднань, бюджетних, громадських та інших установ та організацій, об'єднань громадян та інших юридичних осіб, а також фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону №1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону №1058-ІV.

Судом встановлено, що у відповідача утворилась заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з 01.10.2015 по 30.06.2016 за списком №2 у розмірі 52634,81 грн.

Вказана заборгованість підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Крім цього, суд звертає увагу на те, що суду не надано доказів оскарження Товариством вказаних розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Відповідно до частини дванадцятої статті 20 Закону №1058-ІV, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, у тому числі із сплати податків та інших обов'язкових платежів.

Слід зазначити, що доказів сплати відповідачем вказаної суми заборгованості суду не надано.

З огляду на зазначене, суд вважає вимоги позивача правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат "Тарасівський" (08161, Київська область, Києво-Святошинський район, село Тарасівка, вул. Шевченка, буд. 16, код ЄДРПОУ: 00849340) на користь Управління Пенсійного фонду України у Києво-Святошинському районі Київської області (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Святошинська, буд. 50, код ЄДРПОУ: 20591865) заборгованість щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за списком №2 у розмірі 52634 (п'ятдесят дві тисячі шістсот тридцять чотири) грн. 81коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Басай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66547164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/665/17

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 15.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 04.04.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні