Постанова
від 16.05.2017 по справі 825/684/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2017 року Чернігів Справа № 825/684/17

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Непочатих В.О.,

при секретарі Шевченко А.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Фермерського господарства Урожай СЛ про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства Урожай СЛ , в якому просить суд стягнути в дохід Державного бюджету України 13211,11 грн. адміністративно-господарських санкцій та 52,80 грн. пені.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2016 році, тим самим порушив вимоги Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні .

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав повністю та пояснив, що відповідачем в 2016 році були створені робочі місця для працевлаштування інвалідів, та запрошено на роботу трьох інвалідів, які перебували на обліку в Управлінні соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації, але вони відмовилися. Також зазначив, що 29.10.2016 в газеті Маяк було розміщено оголошення про запрошення на роботу інвалідів 3-ї групи.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідачем подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік до Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів за формою № 10-ПІ, згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 9 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 1 особа.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з частиною третьою статті 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За змістом частини третьої статті 50 Закону України Про зайнятість населення роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Форма звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (пункт 2.1. Порядку подання форми звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) , затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України № 316 від 31.05.2013).

Аналіз наведених правових норм свідчить, що законодавством встановлено обов'язок роботодавця створити робочі місця для інвалідів відповідно до нормативу та подавати інформацію про попит на робочу силу (вакансії) до територіального органу Державної служби зайнятості.

Частиною третьою статті 18-1 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено, що державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Таким чином, працевлаштування інвалідів може здійснюватися територіальними органами Державної служби зайнятості лише у разі наявності у них інформації про проведену в установленому порядку атестацію необхідної кількості робочих місць інвалідів на підприємстві, установі, організації, відповідно до вимог нормативу, а також про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів, яку їм надають роботодавці.

Згідно копії листа Корюківського районного центру зайнятості від 03.04.2017 № 03/289 (а.с. 19) відповідачем протягом 2016 року до районного центру зайнятості не подавалась інформація про попит на робочу силу (вакансії) для працевлаштування інвалідів.

Тобто, відповідачем не виконаний покладений на нього законодавством обов'язок стосовно інформування центру зайнятості про створені робочі місця для інвалідів, що є підставою для застосування адміністративно-господарських санкцій.

Надана відповідачем копія газети Маяк за 29.10.2016, з оголошенням про запрошення на роботу інвалідів 3-ї групи, та заяви інвалідів ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 про відмову від пропозиції працювати у відповідача, не є належними доказами, які в розумінні чинного законодавства підтверджують виконання нормативу робочих місць з працевлаштування інвалідів.

Частиною першою статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

З копії звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2016 рік та розрахунку суми позову вбачається, що сума коштів адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів складає 13211,11 грн.

Відповідно до частини другої статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

В зв'язку з не сплатою відповідачем адміністративно-господарських санкцій в розмірі 13211,11 грн. позивачем нарахована пеня в розмірі 52,80 грн.

Таким чином, з урахуванням того, що сума заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій в розмірі 13211,11 грн. та пені у розмірі 52,80 грн. відповідачем не сплачено, суд вважає, що позовні вимоги Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства Урожай СЛ (вул. Генерала Білого, 58, с. Сядрине, Корюківський район, Чернігівська область, р/р 26000500233557, ПАТ Кредіагриколь банк , МФО 300614, код ЄДРПОУ 39281541) в дохід Державного бюджету України (отримувач: Державний бюджет Корюківського району, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, р/р 31215230700235, МФО 853592, код ЄДРПОУ 37750065) 13211 (тринадцять тисяч двісті одинадцять) грн. 11 коп. адміністративно-господарських санкцій та 52 (п'ятдесят дві) грн. 80 коп. пені.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.О. Непочатих

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66548120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/684/17

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Постанова від 16.05.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Постанова від 16.05.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні