КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 755/136/17 Головуючий у 1-й інстанції: Виниченко Л.М. Суддя-доповідач: Мельничук В.П.
У Х В А Л А
Іменем України
18 травня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Мельничука В.П.
суддів: Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,
при секретарі: Волощук Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, згідно ст. 41 КАС України, в залі суду апеляційну скаргу Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві на постанову Дніпровського районного суду м. Києва від 17 березня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_2 звернувся до Дніпровського районного суду м. Києва з адміністративним позовом до Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії. Свої вимоги обґрунтовує тим, що вважає протиправними дії відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії з урахуванням наданої позивачем довідки через відсутність можливості проведення перевірки, оскільки підприємство знаходиться в м. Макіївка, Донецької області.
Постановою Дніпровського районного суду м. Києва від 17 березня 2017 року задоволено вказаний адміністративний позов. Визнано протиправними дії Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо відмови в перерахунку пенсії ОСОБА_2 згідно довідки № 21/179 від 22.11.2013 року виданої ПАТ Граніт про заробітну плату. Зобов'язано Лівобережне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_2 з 25.11.2016 року з урахуванням довідки від № 21/179 від 22.11.2013 року, виданої ПАТ Граніт про заробітну плату для обчислення пенсії.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явились.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст. 195 КАС України рішення суду першої інстанції підлягає перегляду в апеляційному порядку в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції було встановлено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Лівобережному об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві з 19.09.2016 року та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (а.с. 8).
22.11.2013 року ПАТ Граніт видав позивачу довідку за № 21/179 про заробітну плату для обчислення пенсії із зазначенням заробітної плати за період з 01.08.1986 року по липень 1991 року (а.с. 15).
У довідці адреса місця знаходження ПАТ Граніт зазначена: 86183, Донецька обл., м. Макіївка, смт. Кринична.
Вказана адреса місцезнаходження ПАТ Граніт за ідентифікаційним кодом 14309646 не змінювалась, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб.
У трудовій книжці позивача наявні записи про те, що він з 21.04.1986 року по 13.08.1991 року працював на Дослідному заводі Граніт та у цей період неодноразово заохочувався грошовими преміями і нагороджувався грамотами (а.с. 10, зворот а.с. 10, зворот а.с. 13).
ОСОБА_2 звернувся до Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві із заявою від 25.11.2016 року про перерахунок пенсії на підставі вищевказаної довідки ПАТ Граніт про заробітну плату для обчислення пенсії.
Листом № 20188/13/К-1522 від 06.12.2016 року відповідач відмовив позивачу у перерахунку пенсії з урахуванням довідки ПАТ Граніт № 21/179 від 22.11.2013 року, повідомивши про те, що провести перевірку особових рахунків заробітної плати за період з 1986 року по 1991 рік неможливо, так як довідка видана ПАТ Граніт в м. Макіївка, Донецької області, а також надана довідка не відповідає вимогам постанови № 22-1 від 25.11.2005 року Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що вимоги позивача є правомірними та обгрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його обгрунтованим з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.
Питання щодо надання і оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій врегульовано Порядком подання та оформлення документів для перерахунку пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1. За змістом підпункту в пункту 7 Порядку заробітна плата для призначення пенсії за період роботи до 1 липня 2000 року підтверджується довідкою підприємства, установи, організації (форма і зміст довідки визначено в додатку 1 Порядку).
Відповідно до Указу Президента України від 14.04.2014 року № 405/2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України з квітня 2014 року на території Донецької та Луганської областей проводиться антитерористична операція.
Населений пункт с. Криничне Донецької області, де знаходиться ПАТ Граніт , включене до переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, а м. Макіївка Донецької області знаходиться на тимчасово окупованій території, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення від 07.11.2014 року № 1085-р.
У зв'язку з цим відповідач позбавлений можливості провести перевірку особових рахунків заробітної плати ОСОБА_2 за період з 1986 року по 1991 року, а позивач в свою чергу з об'єктивних причин не має змоги надати будь які додаткові документи щодо свого попереднього місця роботи.
Згідно ч. ч. 1, 2, 3 ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом, і, будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними (ст. 46 Конституції України).
Відповідно до ст. 7 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування державні гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав, передбачених цим Законом, не можуть бути обмежені або скасовані.
Права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (ст. 55 Конституції України).
Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Виключно законами України визначаються: права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина; основи соціального захисту (п. 1, 6, частини 1 ст. 92 Конституції України).
Згідно ст. 1 Закону України Про пенсійне забезпечення , громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За нормою ст. 62 Закону України Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Колегія суддів враховує наявність у позивача запису у трудовій книжці, а також те, що відповідачем не доведено, що у довідці про заробітну плату позивача зазначені недостовірні відомості та бере до уваги підстави для застосування ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України .
За таких обставин колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що відмова відповідача у перерахунку пенсії позивача є неправомірною, а тому наявні підстави для задоволення даного адміністративного позову.
За вказаних обставин колегія суддів вважає доводи апеляційної скарги є необґрунтованими, а тому вона є такою, що не підлягає задоволенню.
За змістом ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 2, 41, 159, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Лівобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві - залишити без задоволення , а постанову Дніпровського районного суду м. Києва від 17 березня 2017 року - без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий-суддя: В.П. Мельничук
Судді: І.О. Лічевецький
В.Е. Мацедонська
Повний текст виготовлено 18.05.2017 року.
Головуючий суддя Мельничук В.П.
Судді: Мацедонська В.Е.
Лічевецький І.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2017 |
Оприлюднено | 22.05.2017 |
Номер документу | 66548778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мельничук В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні