Ухвала
від 28.03.2017 по справі 804/5103/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

28 березня 2017 рокусправа № 804/5103/16

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сафронової С.В.

суддів: Мельника В.В. Чепурнова Д.В.

за участю секретаря судового засідання: Царьової Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2016 року

у адміністративній справі № 804/5103/16 за позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроартреклама" про застосування заходів реагування, -

в с т а н о в и л а :

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2016 року відмовлено у задоволені адміністративного позову Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроартреклама" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів, а саме: адміністративної будівлі (літ. А-35 А1-1, А2-1), прохідної (літ. Б-1), трансформаторної підстанції (літ. Г-1), гаражів (літ. З, Ж), акумуляторної (літ. Е-1), складу (літ. И-1) за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Осіння, 2 А ТОВ "Дніпроартреклама " (код ЄДРПОУ 13422599), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначених об'єктів.

Зазначена постанова суду першої інстанції оскаржена позивачем по справі з підстав не повного і не всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, та порушенням норм матеріального і процесуального права, у зв'язку з чим просить судове рішення скасувати та ухвалити нові рішення про задоволення вимог Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області в повному обсязі.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи і правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального права, судова колегія дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає відхиленню з огляду на таке.

Як установлено судом першої інстанції, у період з 11.07.2016 р. по 29.07.2016 р. позивачем було проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроартреклама" за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Осіння, 2 А, за результатами якої складено акт перевірки об'єктів ТОВ "Дніпроартреклама" щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 182 від 29.07.2016 р., в якому зафіксовано встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Держбуду України від 03.12.2002 № 88 (далі - ДБН В. 1.1-7-2002*), Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок № 1200), Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 956 Порядок ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки (далі - Порядок № 956), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого Мін'юстом України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів (далі - Методика № 286/12160), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок №444), Державних будівельних норм України "Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Еазопостачання" та Правилами безпеки систем Еазопостачання України (далі - ДБН В.2.5- 20-2001), Державних будівельних норм України Котельні , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.09.2014 №252 (далі - ДБН В.2.5-77:2014), Правил експлуатації вогнегасників, затверджені наказом МНС України № 152 від 02.04.2004, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29.04.2004 за №555/9154 (далі - НАПБ Б.01.008-2004), які виразилися у тому, що: приміщення адміністративної будівлі не обладнано системою пожежної сигналізації (СПС), з подальшим технічним обслуговуванням системи протипожежного захисту з організацією (суб'єктами господарювання, ЩО мають ліцензію на провадження господарської діяльності протипожежного призначення та з виведенням тривожного сповіщення від приладу приймально - контрольних пожежних систем протипожежного захисту на пульт пожежного спостерігання; не обладнано приміщення адміністративної будівлі системою оповіщення людей про пожежу першого типу С02; приміщення котельні адміністративної будівлі не обладнано автоматичною системою пожежогасіння (АСПГ) та системою пожежної сигналізації (СПС); не обладнано віконні прорізи пристроями для попередження можливого розкидання скла; приміщення трансформаторної підстанції не обладнано автоматичною системою пожежогасіння (АСПГ); не виконано розміри другого евакуаційного виходу (ФОП ОСОБА_2), що веде з першого поверху адміністративної будівлі та безпосередньо назовні у відповідності до протипожежних вимог будівельних норм, а саме: шириною не менше 0,8 метра (на даний момент розміри евакуаційного виходу шириною 0, 67 метра); не виконано розміри евакуаційного виходу, що веде з побутового приміщення (що орендується ФОП ОСОБА_3) у приміщення столярки адміністративної будівлі у коридор та безпосередньо назовні у відповідності до протипожежних вимог будівельних норм, а саме: шириною не менше 0, 8 метра (на даний МОМЄНТ розміри евакуаційного виходу шириною 0, 66 метра); не закрито кришкою з негорючого або важкогорючого матеріалу з'єднувальну коробку в кабінеті, що орендується ТОВ НАК , ПП С профіт , ФОП ОСОБА_4 адміністративної будівлі; встановлено електророзетки в приміщені котельні, на горючі основи (конструкції); не проведено технічне обслуговування пожежних кран комплектів у приміщеннях адміністративної будівлі на працездатність організацією, що має ліцензію на проведення даного виду робіт, шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування; не встановлено біля місць розташування пожежних гідрантів покажчики з нанесеними на них літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева); не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи адміністративної будівлі; не проведено технічне обслуговування вогнегасників у приміщеннях адміністративної будівлі (в кабінетах що орендуються ТОВ Інноваційна компанія Елтрон , ТОВ Нерком , у боксі ТОВ КНУТ Україна ) у відповідності до Правил експлуатації вогнегасників, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги"; не забезпечено територію об'єкту, а також будинки, споруди, приміщення відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір ; суб'єктами господарювання що здійснюють діяльність на основі договорів оренди не пройдено навчання; ковпаками (розсіювачем) в приміщені столярки адміністративної будівлі що, орендується ФОП ОСОБА_3 та складському приміщенні що, орендується СК Трупе ; не закрито кришкою з негорючого або важкогорючого матеріалу з'єднувальну коробку в кабінеті, що орендується ТОВ НАК , ПП С профіт , ФОП ОСОБА_4 адміністративної будівлі; встановлено електророзетки в приміщені котельні, на горючі основи (конструкції); не проведено технічне обслуговування пожежних кран комплектів у приміщеннях адміністративної будівлі на працездатність організацією, що має ліцензію на проведення даного виду робіт, шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування; не встановлено біля місць розташування пожежних гідрантів покажчики з нанесеними на них літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева); не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи адміністративної будівлі; не проведено технічне обслуговування вогнегасників у приміщеннях адміністративної будівлі (в кабінетах що орендуються ТОВ Інноваційна компанія Елтрон , ТОВ Нерком , у боксі ТОВ КНУТ Україна ) у відповідності до Правил експлуатації вогнегасників, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги"; не забезпечено територію об'єкту, а також будинки, споруди, приміщення відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір ; суб'єктами господарювання що здійснюють діяльність на основі договорів оренди не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки; для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об'єкта господарської діяльності та не узгоджено її з ТУ ДСНС України у Дніпропетровській області; не проведено встановленим порядком обов'язкове страхування цивільної відповідальності суб'єкта господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, що у сукупності стало підставою для звернення позивача до суду з позовом у цій справі.

Вирішуючи спір у цій справі щодо вимог Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів ТОВ "Дніпроартреклама", а саме: адміністративної будівлі (літ. А-35 А1-1, А2-1), прохідної (літ. Б-1), трансформаторної підстанції (літ. Г-1), гаражів (літ. З, Ж), акумуляторної (літ. Е-1), складу (літ. И-1) за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Осіння, 2А - до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначених об'єктів, суд спираючись на положення частини 5 статті 4, пункту 33 частини 2 статті 17, частини 3 статті 55, підпункту 12 частини 1 статті 67, частини 1 та 3 статті 68, статті 70 Кодексу цивільного захисту України, статті 759 Цивільного кодексу України, та Правила пожежної безпеки в Україні, які затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року №1417, а також врахувавши долучені до матеріалів справи договори оренди об'єктів нерухомості ТОВ Дніпроартреклама , яке здає власні приміщення відповідно до наявних договорів оренди 18 орендарям (ПП ОСОБА_2, ПП ОСОБА_5, ПП ОСОБА_3, ТОВ ТПК НАК , ПП КС Профіт , ТОВ Кнут Україна , ТОВ СК Трупе , ТОВ НВП СКБ Неркон , ТОВ ІК Елтрон , ФОП ОСОБА_6, ТОВ Тесла ЗЕТ , ТОВ Нац.Продукт , ФОП Мірошнику О.М., ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_7, ТОВ Ліга Клімат , ТОВ Промпн-Сервіс , ФОП ОСОБА_1Є.), зміст яких свідчить про те, що відповідальність за додержання протипожежних вимог повністю покладена на орендаря, суд першої інстанції виходив з того, що згідно чинного в Україні законодавства повну відповідальність за порушення санітарних, екологічних, протипожежних норм та норм з охорони праці у об'єкті оренди має нести саме Орендар, оскільки вимоги позивача щодо зупинення експлуатації названих об'єктів не відносяться конкретно до відповідача, а стосуються всіх орендарів, які мають забезпечувати додержання протипожежних вимог, стандартів, норм, правил, та виконувати вимоги приписів і постанов органів державного пожежного нагляду, тому у задоволенні позову Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області слід відмовити з підстав його не відповідності положенням ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України та п.6 р.1 Правил пожежної безпеки в Україні.

Судова колегія в повному обсязі погоджується з висновками суду першої інстанції у цій справі, оскільки з урахуванням фактичних обставин на час вирішення цього спору, у суду відсутня необхідність та правові підстави для примусового застосування до відповідача таких заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), як повне зупинення експлуатації (роботи) належних відповідачу приміщень адміністративної будівлі, прохідної, трансформаторної підстанції, гаражів, акумуляторної, складу за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Осіння, 2 А, оскільки окрім правильно зазначених судом першої інстанції в оскаржуваній постанові підстав, у відповідності до частини 5 статті 4, частини 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , та змісту затвердженої наказом МНС України від 21 жовтня 2004 року № 130 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів , позивачем було в даному випадку обрано неправильний спосіб здійснення державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом звернення до суду для вжиття заходу реагування судом, що є підставою для відмови у позові.

З аналізу зазначених в попередньому абзаці норм закону № 130 і Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, а також положень Кодексу цивільного захисту України судовою колегією встановлено, що безпосереднє звернення Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до суду передбачено законодавцем лише для таких заходів реагування як: повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг , а інші ж заходи реагування (в тому числі повне або часткове зупинення роботи чи експлуатації приміщень - як в даному випадку), мав право і повинен був застосувати керівник органу державного нагляду, який наділений повноваженнями самостійно прийняти рішення, та при наявності на це підстав підтвердити його обґрунтованість в суді у порядку статті 183-6 КАС України.

Крім того, судовою колегією в даному випадку ураховано, що відповідачем переважна кількість порушень, які зазначено в акті перевірки в більшій частині усунені ще до звернення позивача до суду та до апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції.

Підсумовуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції відносно того, що з урахуванням фактичних обставин, принципу пропорційності порушення і покарання, на час вирішення цього спору, відсутня необхідність у примусовому порядку застосовувати до відповідача такі заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), як повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів, а саме: адміністративної будівлі (літ. А-35 А1-1, А2-1), прохідної (літ. Б-1), трансформаторної підстанції (літ. Г-1), гаражів (літ. З, Ж), акумуляторної (літ. Е-1), складу (літ. И-1) за адресою Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Осіння, 2 А ТОВ "Дніпроартреклама " (код ЄДРПОУ 13422599), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначених об'єктів.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.200, ст.205, ст.206 КАС України, судова колегія -

У х в а л и л а :

Апеляційну скаргу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2016 року - залишити без змін

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки, що визначені ст.212 КАС України.

Головуючий: С.В. Сафронова

Суддя: В.В. Мельник

Суддя: Д.В. Чепурнов

Дата ухвалення рішення28.03.2017
Оприлюднено23.05.2017
Номер документу66595512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5103/16

Рішення від 25.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Постанова від 29.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні