Ухвала
від 19.05.2017 по справі 826/6557/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

19 травня 2017 року м. Київ № 826/6557/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши клопотання Громадської організації Геологія України про забезпечення адміністративного позову у справі за адміністративним позовом Громадської організації Геологія України до Кабінету Міністрів України, треті особи: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Державна служба геології та надр України, про визнання про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

ГО Геологія України (далі також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Кабінету Міністрів України (далі також - КМУ, відповідач), треті особи: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, Державна служба геології та надр України, в якому позивач проси визнати незаконними та скасувати розпорядження відповідача від 18.05.17:

- № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. ;

- № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 ;

- № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України ;

- № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 травня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду у попередньому судовому засіданні на 15 червня 2017 року.

Одночасно з адміністративним позовом, позивачем було подано до суду клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, в якому він просив:

- зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України (адреса: м. Київ, вул. Грушевського, 12/2) № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. від 18.05.2017 р.;

- зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 від 18.05.2017 р.;

- зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.;

- зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.;

- заборонити ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1) здійснювати (виконувати) будь-які посадові повноваження, функції заступника Голови Державної служби геології та надр України, в тому числі, але не виключно видавати та підписувати наказ щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків заступника Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1) здійснювати (виконувати) будь-які посадові повноваження, функції виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України, в тому числі, але не виключно видавати та підписувати наказ щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_1) здійснювати (виконувати) будь-які посадові повноваження, функції першого заступника Голови Державної служби геології та надр України, в тому числі, але не виключно видавати та підписувати наказ щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків першого заступника Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_1) здійснювати (виконувати) будь-які посадові повноваження, функції виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України, в тому числі, але не виключно видавати та підписувати наказ щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити Державній службі геології та надр України та її посадовим особам здійснювати будь-які дії спрямовані на здійснення (виконання) ОСОБА_1 повноважень (функцій) та обов'язків на посаді заступника Голови Державної служби геології та надр України та на посаді виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити Державній службі геології та надр України та її посадовим особам здійснювати будь-які дії спрямовані на здійснення (виконання) ОСОБА_2 повноважень (функцій) та обов'язків на посаді першого заступника Голови Державної служби геології та надр України та на посаді виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити посадовим особам Державної служби геології та надр України здійснювати реєстрацію розпоряджень Кабінету Міністрів України від 18.05.17 № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. ; № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 ; № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України ; №316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України , а також наказів ОСОБА_1 щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків заступника Голови Державної служби геології та надр України та до виконання обов'язків виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України, та наказів ОСОБА_2 щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків першого заступника Голови Державної служби геології та надр України та до виконання обов'язків виконуючого обов'язків Голови Державної служби геології та надр України;

- заборонити Міністерству юстиції України та його територіальним органам, підрозділам та будь-яким іншим уповноваженим органам та особам, державним реєстраторам Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, в тому числі проте не виключно приватним та державним нотаріусам, вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань зміни, пов'язані з зміною керівника Державної служби геології та надр України, в тому числі на підставі розпоряджень Кабінету Міністрів України від 18.05.17 № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. ; № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 ; № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України ; № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України та наказів ОСОБА_1 щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків заступника Голови Державної служби геології та надр України та до виконання обов'язків виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України, та наказів ОСОБА_2 щодо приступлення (вступу, прийняття тощо) до виконання обов'язків першого заступника Голови Державної служби геології та надр України та до виконання обов'язків виконуючого обов'язки Голови Державної служби геології та надр України.

Відповідно до приписів ч. 1 статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

За наслідком розгляду поданого позивачем клопотання судом була встановлена його обґрунтованість та терміновість вирішення, про що буде зазначено нижче, а тому суд вирішив здійснити його розгляд негайно, без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

При вирішенні питання щодо наявності підстав для забезпечення адміністративного позову суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 статті 117 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 3, 4 статті 117 КАС України, подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються.

Адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених КАС України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.

Виходячи з системного тлумачення зазначених положень вбачається, що застосування заходів забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. При цьому небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача має бути очевидною.

Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням КМУ від 14.09.16 р. № 676-р Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії А , відповідно до ч. 2 статті 25 Закону України Про державну службу , оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії А , зокрема, першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України.

В приміщенні за адресою м. Київ. вул. Прорізна, 15 (Національне агентство з питань державної служби) 24 та 27 жовтня 2016 року відбувся конкурс на заміщення вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України.

Протоколом від 27.10.16 р., складеним за результатами конкурсу, Комісією з питань вищого корпусу державної служби прийнято рішення щодо визначення переможців конкурсу на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України - ОСОБА_2 та ОСОБА_1 відповідно.

КМУ за результатами прийняття Комісією з питань вищого корпусу державної служби такого рішення прийняв наступні розпорядження від 18.05.17 р.:

- № 516-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником Голови Державної служби геології та надр України , яким призначено ОСОБА_2 першим заступником Голови Державної служби геології та надр України з дати початку фактичного виконання ним посадових обов'язків строком на п'ять років з оплатою праці відповідно до законодавства, встановивши випробування строком на три місяці;

- № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України , яким призначено ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України з дати початку фактичного виконання ним посадових обов'язків строком на п'ять років з оплатою праці відповідно до законодавства, встановивши випробування строком на три місяці;

- № 316-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. , яким покладено тимчасово, до призначення в установленому порядку Голови Державної служби геології та надр України, виконання обов'язків Голови зазначеної Служби на заступника Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1;

- № 320-р Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.01.15 р. № 43 , яким визнано таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.01.15 р. № 43 Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_3 .

Відповідно до ч. 1 статті 36 Конституції України, громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Водночас, відповідно до ч. 1 статті 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до приписів Рішення Конституційного Суду України від 01 грудня 2004 року у справі № 1-10/2004, законний інтерес відбиває легітимне прагнення свого носія до того, що не заборонено законом, тобто його бажання, мрію, потяг до нього, а отже - й не юридичну, а фактичну (соціальну) можливість. Це прагнення у межах сфери правового регулювання до користування якимсь конкретним матеріальним або нематеріальним благом.

Виходячи зі змісту поданого позивачем адміністративного позову вбачається, що ГО Геологія України звернулось до суду із позовом з приводу оскарження розпоряджень, що мають бути реалізовані у вигляді виникнення трудових відносин, прав та обов'язків у державних службовців, компетенція яких поширюватиметься на коло інтересів, які передбачені статутом ГО Геологія України та складають окрему сферу суспільних відносин.

Крім того, оскільки оскаржувані розпорядження наділяють розпорядчими функціями третіх осіб - державних службовців, повноваження яких, згідно з Положенням про Державну службу геології та надр України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.15 № 1174, поширюватимуться на територію всієї України, а відповідно й на правовий простір, в межах якого перебуватиме позивач, ГО Геологія України має право на формування державних органів посадовими особами на законних підставах та з дотриманням передбаченого законом порядку.

Отже, позивач володіє самостійним правом вимагати від органів державної влади дотримуватися в своїх діях принципів, що визначені статтями 8 та 19 Конституції України, принципів і правових засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства у відповідності до вимог Закону України Про державну службу .

Таким чином, ГО Геологія України має законний інтерес у сфері спірних правовідносин, які виникли на підставі прийняття відповідачем оскаржуваних розпоряджень.

Вирішуючи питання обґрунтованості поданого позивачем клопотання про забезпечення адміністративного позву, суд звертає увагу на наступне.

Як вже зазначалось, оскаржувані розпорядження КМУ від 18.05.2017 р. № 321-р, №320-р, № 317-р та № 316-р були прийняті за наслідками прийняття рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України, оформленого протоколом від 27.10.2016 р.

Водночас, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2016 р. по справі № 804/9106/16 було зупинено дію рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України, оформленого протоколом від 27.10.2016 р.

В зазначеній ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2016 р. було встановлено факт наявності незаконних ознак рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України, оформленого протоколом від 27.10.2016 р., прийнятого на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України № 676-р від 14.09.2016 р. Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії А .

В подальшому постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.02.2017 р. по справі № 804/9106/16 було визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України, оформленого протоколом від 27.10.2016 р. на виконання Розпорядження Кабінету № 676-р від 14.09.2016 р. Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії А .

У вказаному судовому рішенні встановлено обставини порушення положень закону України Про державну службу при проведенні зазначеного конкурсу, що, на думку вказаного суду, свідчить про незаконний характер рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України, оформленого протоколом від 27.10.2016 р., яке стало підставою для прийняття оскаржуваних рішень.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну службу , державною службою є публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави.

Статтею 4 вказаного закону закріплено принципи державної служби. Зокрема, відповідно до частини 1 ст. 4 Закону України Про державну службу , державна служба здійснюється з дотриманням ряду принципів, серед яких в світлі позову слід зауважити принцип верховенства права (забезпечення пріоритету прав і свобод людини і громадянина відповідно до Конституції України, що визначають зміст та спрямованість діяльності державного службовця під час виконання завдань і функцій держави) та забезпечення рівного доступу до державної служби (заборони всіх форм та проявів дискримінації, відсутність необґрунтованих обмежень або надання необґрунтованих переваг певним категоріям громадян під час вступу на державну службу та її проходження).

На підставі ч. 1 ст. 21 Закону України Про державну службу , вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу. Порядок проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби закріплено у главі 2 Закону.

Згідно зі ст. 22 вказаного Закону, з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійної компетентності, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття вакантної посади. Особливості проведення конкурсу державних службовців на посади в органах судової влади визначаються законом.

Відповідно до п. 1 ч. 5 ст. 28 Закону, учасник конкурсу, який не пройшов конкурсний відбір, має право оскаржити рішення конкурсної комісії щодо конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії А - до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону України Про державну службу , рішення про призначення на посаду державної служби приймається після закінчення строку оскарження результатів конкурсу, а в разі оскарження результатів конкурсу - після прийняття рішення за скаргою суб'єктом розгляду скарги (органом, уповноваженим на розгляд скарги), але не пізніше 30 календарних днів після оприлюднення інформації про переможця конкурсу, якщо інше не передбачено законом. Таке рішення приймається на підставі протоколу засідання конкурсної комісії.

Суд зазначає, що зупинення ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2016 р. по справі № 804/9106/16 дії рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України зумовило встановлення для вказаної Комісії фактичної заборони для пред'явлення вищезазначеного рішення Міністерству екології та природних ресурсів України, а в подальшому і Кабінету Міністрів України.

Відповідно, суд погоджується з доводами позивача про те, що зупинення на підставі ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2016 р. по справі №804/9106/16 дії рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України та встановлення в судовому порядку фактів порушення положень закону України Про державну службу , що передували прийняттю зазначеного рішення Комісії, загалом мало наслідком неможливість прийняття відповідачем оскаржуваних рішень.

Відповідно до вимог ст. 255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що оскаржувані рішення відповідача були прийняті всупереч наявності судового рішення, яким було зупинено дію рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби про визначення переможців на зайняття вакантних посад першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України.

Крім того, при вирішенні питання про забезпечення позову в даній справі суд враховує, що результати конкурсу, на підставі якого відповідачем прийнято оскаржувані розпорядження, перебувають у процесі оскарження в судовому порядку в межах згаданої справи № 804/9106/16 в Дніпропетровському апеляційному адміністративному суді, справи № 806/962/17 в Житомирському окружному адміністративному суді та справи № 826/19844/16 в Київському апеляційному адміністративному суді.

Враховуючи наведене, суд вбачає наявність окремих ознак очевидної протиправності оскаржуваних розпоряджень КМУ, що, виходячи зі змісту положень статті 117 КАС України, свідчить про обґрунтованість поданого позивачем клопотання про забезпечення адміністративного позову.

З таких обставин, на переконання суду вступ на посади першого заступника та заступника Голови Державної служби геології та надр України осіб, визначених оскаржуваними розпорядженням, що мають ознаки очевидної протиправності, також матиме ознаки такої протиправності.

Враховуючи необхідність належного повідомлення сторін про дату, час та місце розгляду справи а також значну завантаженість суду з розгляду адміністративних справ, наслідком чого стало призначення попереднього судового засідання у цій справі лише на 15 червня 2017 року, судовий розгляд даної справи з високою вірогідністю не буде завершено до моменту фактично реалізації оскаржуваних рішень, в силу чого об'єктивно існує небезпека, що без вжиття заходів забезпечення позову буде заподіяно шкоду інтересам позивача, які були описані вище.

Відповідно, в такому разі позивачу з метою відновлення своїх прав необхідно буде докласти значних зусиль, пов'язаних з оскарженням дій та рішень, що в подальшому будуть вчинені (прийняті) у правовідносинах, що виникнуть на підставі реалізації оскаржуваних розпоряджень відповідача.

Отже, наведене свідчить про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди інтересам позивача до ухвалення рішення в даній адміністративній справі у разі невжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про те, що позивачем були надані належні та переконливі докази існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди його інтересам до ухвалення рішення в даній адміністративній справі, необхідності докладання значних зусиль та витрат для захисту цих інтересів у майбутньому, в разі не вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.

Окремо суд звертає увагу на те, що наведене, крім іншого, зумовлює необхідність термінового вирішення поданого позивачем клопотання про забезпечення адміністративного позову.

При розгляді поданого позивачем клопотання суд враховує вимоги п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.08 р. № 2 щодо відсутності підстав для забезпечення адміністративного позову окремими способами у справах щодо визнання незаконним рішення про звільнення з посад.

Разом з тим, в даному випадку, з огляду на сферу порушених інтересів позивача та те, поданий ГО Геологія України адміністративний позов розглядається як такий, що поданий в межах спору юридичної особи із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності (п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України), а не в межах спору з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби (п. 2 ч. 2 ст. 17 КАС України).

Відповідно, вимоги наведеного пункту Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.08 р. № 2 в даному випадку застосуванню не підлягають.

Необхідно акцентувати увагу на тому, що заходи забезпечення адміністративного позову мають бути співмірними заявленим позовним вимогам. В даному випадку співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії. Заходи до забезпечення позову можуть бути вжиті судом лише в межах предмета позову та не повинні порушувати прав осіб, що не є учасниками даного судового процесу. Суди не вправі вживати такі заходи до забезпечення позову, які є фактично рівнозначними задоволенню позовних вимог.

В контексті наведеного, на переконання суду, таким, що спрямоване на реальне виконання покладених на інститут забезпечення адміністративного позову завдань, є часткове задоволення поданого позивачем клопотання шляхом:

- зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. від 18.05.2017 р.;

- зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 від 18.05.2017 р.;

- зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.;

- зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.;

- встановлення заборони Міністерству юстиції України та його територіальним органам, підрозділам та будь-яким іншим уповноваженим органам та особам, державним реєстраторам Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, в тому числі проте не виключно приватним та державним нотаріусам, вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань зміни, пов'язані з зміною керівника Державної служби геології та надр України, на підставі розпоряджень Кабінету Міністрів України від 18.05.17 р. № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. , № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 , № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України , № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України .

На переконання суду, наведений вище спосіб забезпечення позову буде дієвим та достатнім в контексті захисту інтересів позивача до прийняття рішення за наслідком розгляду даної адміністративної справи, оскільки автоматично унеможливить прийняття інших рішень та вчинення дій, заборону щодо яких додатково просить накласти позивач.

Крім того, встановлення визначених позивачем заходів забезпечення адміністративного позову до вирішення спору судом у даній справі відповідають предмету заявленого позову, є співмірним, та, водночас, вжиття таких заходів не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, оскільки вони спрямовані виключно на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті позовних вимог.

Керуючись статтями 117, 118, 160, 165 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання Громадської організації Геологія України про забезпечення адміністративного позову - задовольнити частково.

Зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. від 18.05.2017 р.

Зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 від 18.05.2017 р.

Зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.

Зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України від 18.05.2017 р.

Заборонити Міністерству юстиції України та його територіальним органам, підрозділам та будь-яким іншим уповноваженим органам та особам, державним реєстраторам Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, в тому числі проте не виключно приватним та державним нотаріусам, вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань зміни, пов'язані з зміною керівника Державної служби геології та надр України, на підставі розпоряджень Кабінету Міністрів України від 18.05.17 р. № 321-р Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної служби геології та надр України на ОСОБА_1. , № 320-р Про визнання такими, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2015 року № 43 , № 317-р Про призначення ОСОБА_1 заступником Голови Державної служби геології та надр України та № 316-р Про призначення ОСОБА_2 першим заступником голови Державної служби геології та надр України .

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Стягувач - Громадська організація Геологія України (адреса: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 43, Код ЄДРПОУ - 39866278).

Боржник - Кабінет Міністрів України (адреса: 01008 м. Київ, вул. Грушевського, 12/2).

Ухвала може бути пред'явлена до виконання в порядку Закону України Про виконавче провадження до 20.05.2020 р.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п'яти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує ухвалу, за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2017
Оприлюднено23.05.2017
Номер документу66595677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6557/17

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні