печерський районний суд міста києва
Справа № 757/26043/17-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 травня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про проведення податкової перевірки,-
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про проведення податкової перевірки.
У судовому засіданні слідчий вимоги визначені у клопотанні підтримав.
Зі змісту та матеріалів клопотання вбачається, що Генеральною прокуратурою України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016000000000785 від 22.03.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.
Прокурор у клопотанні зазначає наступне, що діючи на виконання розробленого злочинного плану, Прем`єр-міністр України ОСОБА_4 , будучи службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище, у січнілютому 2007 року в приміщенні Кабінету Міністрів України за адресою: місто Київ, вул. М. Грушевського, 12/2, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи з метою заволодіння державним майном в особливо великих розмірах, дав вказівку підготувати і організував прийняття Кабінетом Міністрів України розпорядження Кабінету міністрів України від 14.02.2007№ 51-р про передачу цілісного майнового комплексу Дніпровсько-Тетерівського державного лісомисливського господарства в розмірі 30,4 тис. га земель лісового фонду, у тому числі й земельної ділянки лісового фонду загальною площею 17,4791 га Дніпровсько-Тетерівського лісомисливського господарства на території Сухолуцької сільської ради Вишгородського району Київської області, із сфери управління Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України до сфери управління Державного комітету лісового господарства України (далі Держкомлісгосп). Після чого Голова Державного комітету лісового господарства України ОСОБА_5 на виконання вказівки ОСОБА_4 наказом від 15.03.2007№96 передав Дніпровсько-Тетерівське державне лісомисливське господарство до сфери управління Київського обласного управління лісового господарства.
Так, вказує слідчий, що згідно протоколу №1 від 10.01.2007 під очолюванім ОСОБА_4 , проведено засідання Кабінету міністрів України у присутності членів Кабінету Міністрів, а саме, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 а також за участь. Уповноваженої ВРУ з прав людини ОСОБА_24 , заступника Генерального прокурора України ОСОБА_25 , першого заступника Глави секретаріату Презідента України ОСОБА_26 та перших заступників міністрів ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 щодо «Прийняття розпорядження КМУ «Про утворення міжвідомчої робочої групи з питань реформування лісового господарства». Надалі, 12.01.2007 року розпорядженням Прем`єр-Міністра України ОСОБА_4 створено міжвідомчу робочу групу з питань реформування лісового господарства.
Згідно матеріалів кримінального провадження, 02.02.2007 року за № 5472/9/1-07 Кабінетом міністрів України, а саме Прем`єр-Міністром України ОСОБА_4 надано доручення Державному комітету лісового господарства України про підготовку проекту розпорядження КМУ «Про передачу цілісного майнового комплексу Дніпровсько-Тетерівського державного лісомисливського господарства до сфери управління Держкомлісгоспу».
13.02.2007 Державним комітетом лісового господарства України за № 05-41/630 на виконання вказаного доручення направлено проект розпорядження «Про Передачу цілісного майнового комплексу Дніпровсько-Тетіровського державного лісомисливського господарства із сфери управління Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату КМУ до сфери управління Держкомлісгоспу».
Відповідно до протоколу №6 засідання КМУ від 14.02.2007 одним із питань порядку денного було розгляд проекту розпорядження «Про передачу цілісного майнового комплексу Дніпровсько-Тетерівського державного лісомисливського господарства із сфери управління Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату КМУ до сфери управління Держкомлісгоспу». За результатами розгляду під час зазначеного засідання, прем`єр-Міністром України ОСОБА_4 14.02.2007 підписано розпорядження №51-р.
З метою заволодіння державним майном, вказані земельні ділянки площею 17,4791 га, в порушення діючого законодавства, були вилучені із державної власності, змінено цільове призначення і передані у приватну власність фізичним особам, які одразу, відповідно до договорів купівлі продажу, продали їх ТОВ «Дом Лесника». На придбаних земельних ділянках ТОВ «Дом Лесника» побудувало готельно-ресторанний комплекс.
У подальшому, для організації полювань ОСОБА_4 та його найблищого оточення, ТОВ «Дом Лесника» передало в оренду збудований готельно-ресторанний комплекс Громадській організації «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» (учасниками якого є ОСОБА_12 , ОСОБА_21 , ОСОБА_32 та інші). Разом з тим, рішенням Київської обласної ради в постійне користування угіддя Дніпровсько-Тетерівського лісомисливського господарства площею 30,4 тис. га передані Громадській організації «Товариство мисливців та рибалок «Кедр».
Громадська організація «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» (код ЄДРПОУ 36076341) створена відповідно до протоколу №1 від 25 жовтня 2008 року Установчих зборів, на якому були присутні 22 учасника, в тому числі ОСОБА_12 , ОСОБА_32 , ОСОБА_7 , ОСОБА_33 , ОСОБА_16 , ОСОБА_21 , та інші. На вказаних зборах також прийняті рішення про: затвердження статуту, обрання керівного та контролюючого органів, проведення реєстрації, а також визначення засновників ГО «ТМР «Кедр» та делегування повноважень на подання заяви про реєстрацію організації ОСОБА_12 , ОСОБА_21 та ОСОБА_34
12 листопада 2008 року Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області зареєстрована Громадська організація «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» та 13.11.2008 взято на податковий облік до Вишгородської ОДПІ Київської області.
ГО «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» є неприбутковою організацією та подає податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.
У Статуті ГО «ТМР «Кедр» зазначено, що основним постійним джерелом формування власних коштів Товариства є кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, членські та вступні внески, грошові внески колективних членів Товариства.
Відповідно до звітів ревізійної комісії ГО «ТМР «Кедр» за результатами діяльності у 2008, 2010 та 2011 роках, від 06 лютого 2009 року, затвердженого протоколом зборів №4/1 від 16.02.2009, від 23 березня 2011 року, затвердженого протоколом зборів №13 від 23.03.2011 та від 30 березня 2012 року, затвердженого протоколом зборів №18 від 30.03.2012 на рахунки ГО «ТМР «Кедр» надходили кошти у вигляді членських та цільових внесків у розмірі 360 000 гривень, 2 931 704,00 гривень та 22 049 151,00 гривень, відповідно.
Грошові кошти у вигляді членських та цільових внесків вносились членами ГО «ТМР «Кедр» ОСОБА_12 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_21 та іншими. Отримані кошти, службові особи ГО «ТМР «Кедр» використовували на втілення мети та виконання завдань, передбачених Статутом, а також розміщення цих коштів на депозитних рахунках ПАТ «ВТБ Банк».
Під час розслідування допитано як свідка ОСОБА_37 , яка показала, що до 2010 року вона працювала на посаді юриста ТОВ «Київуніверсалсервіс», директором якого був ОСОБА_38 . У 2010 році на прохання директора ГО «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» ОСОБА_39 , який був знайомий з ОСОБА_40 , вона працевлаштувалась до вказаної організації на посаду юриста, а потім заступника директора. Президентом ГО «Кедр» був ОСОБА_41 . Під час роботи в ГО «Кедр», ОСОБА_37 виконувала вказівки директора ОСОБА_39 , а після звільнення останнього у 2010 році, його наступника ОСОБА_42 .
Громадське об`єднання «Кедр» під час своєї діяльності уклало договір оренди готельно-ресторанного комплексу з ТОВ «Дом Лесника», директорами в різний період якого були: ОСОБА_43 та ОСОБА_44 . Крім того, за вказівкою ОСОБА_39 та ОСОБА_45 вона підписувала видаткові касові ордери на отримання від ТОВ «Тантеліт» грошових коштів, але самі кошти не отримувала.
Допитаний як свідок ОСОБА_46 показав, що на посаду директора ГО «Кедр» він був призначений у 2010 році за рекомендацією колишнього директора ОСОБА_47 . Президентом ГО «Кедр» був ОСОБА_48 , а віце-президентами ОСОБА_49 та ОСОБА_50 . Головним бухгалтером ГО працювала ОСОБА_51 . В його функціональні обов`язки входило забезпечення господарської діяльності організації, виконання умов договору про утримання мисливських угідь, а також організація полювання для ОСОБА_4 та членів ГО «Кедр», якими були ОСОБА_32 , ОСОБА_21 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 та інші. Охорону готельно-ресторанного комплексу в с. Сухолуччя здійснювало ТОВ «Делліт», директором якого був ОСОБА_55 .
Під час діяльності Громадської організації «Кедр», з директором ТОВ «Дом Лесника» ОСОБА_56 укладено договір оренди готельно-ресторанного комплексу, за який сплачувались кошти з рахунку організації. Кошти до ГО «Кедр» відповідно до фінансових документів надходили від членів організації.
Допитаний як свідок ОСОБА_32 показав, що у 2008 році на прохання ОСОБА_39 він став членом Громадської організації «Кедр», яке займалось організацією полювань. Через деякий час, під час полювання ОСОБА_57 повідомив його про необхідність стати засновником даної організації разом з ОСОБА_12 та ОСОБА_21 . Згодом, від ОСОБА_39 він дізнався, що він, з вказаними вище особами, є засновником ГО «Кедр». Коли і де проводились збори учасників йому, а також хто був присутній йому не відомо. За який рахунок функціонувало ГО «Кедр» йому не відомо, сам особисто ніяких членських внесків не здійснював. Також на зборах присутній не був, тільки під час полювань ОСОБА_57 надавав йому папери, на яких ОСОБА_32 ставив свої підписи. Які саме документи підписував, він не пам`ятає. Звіти ревізійної комісії ГО «ТМР «Кедр» про результати діяльності за 2008 та 2010 роки, де зазначено, що на рахунки Товариства надходили грошові кошти у вигляді членських та цільових внесків віл членів організації, він підписував, але не читав ці звіти.
Допитані як свідки члени ГО «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» ОСОБА_58 , ОСОБА_53 , ОСОБА_59 та інші зазначили, що ніяких членських внесків до вказаної організації не вносили, заяви про вступ до організації не писали та на загальних зборах не були присутні, тобто походження грошових коштів, які зараховувались на розрахункові рахунки організації невідомі.
Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали провадження за клопотанням, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно з п.п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Відповідно до п. 75.1 ст.75 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з пунктом 78.1.11. Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка проводиться у разі якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Вважаю, що для забезпечення розслідування в кримінальному провадженні та збирання доказів, перевірки дотримання вимог податкового законодавства ГО «ТМР «Кедр», наявні підстави для проведення позапланової документальної перевірки.
За таких обставин, слідчий суддя надходить до висновку про необхідність задоволення вимог клопотання.
Керуючись ст.ст. 93, 132, 309 КПК України, п.78.1, 78.1.1, 78.1.11 ст. 78 Податкового кодексу України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про проведення податкової перевірки задовольнити.
Призначити позапланову документальну виїзну перевірку дотримання вимог податкового законодавства ГО «Товариство мисливців та рибалок «Кедр» ( код ЄДРПОУ 36076341) за період з 13.11.2008 по 13.05.2017.
Проведення позапланової перевірки доручити співробітникам Вишгородської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66600105 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Писанець В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні