РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
17 травня 2017 р.Р і в н еСправа №817/573/17
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом
Державної екологічної інспекції у Рівненській області до Спеціалізованого сільськолісогосподарського виробничого кооперативу "Радивилівський лісгосп" щодо застосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Рівненській області (далі - Держекоінспекція у Рівненській області) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованого сільськолісогосподарського виробничого кооперативу "Радивилівський лісгосп" (далі - ССВК "Радивилівський лісгосп") щодо застосування заходів реагування у вигляді тимчасової заборони (зупинення) виконання робіт, що пов'язані з проведенням вибіркової санітарної рубки, згідно з лісорубним квитком від 01.02.2017 №4, на площі 16,5га в кварталі 25 виділ 20 на території Крупецької об'єднаної територіальної громади, до 15.06.2017.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Частиною 4 статті 183-2 КАС України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 24 квітня 2017 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали, копії позовної заяви та копій документів для подання заперечення. ССВК "Радивилівський лісгосп" повідомлений належним чином, у вказаний строк заперечень на адміністративний позов та заяви про визнання позову не подав.
Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що Держекоінспекцією у Рівненській області у період з 05.04.2017 по 14.04.2017, на підставі наказу від 31.03.2017 №93 та направлення від 31.03.2017 №65, проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів ССВК "Радивилівський лісгосп" (а.а.с.10-11).
За результатами проведення перевірки складено акт перевірки, який підписаний уповноваженою особою відповідача без зауважень, та у якому, серед іншого, зафіксовано порушення відповідачем ст.19 Лісового кодексу України та ст.39 Закону України "Про тваринний світ" від 13.12.2001 №2894-III (далі - Закон №2894-III), а саме: на лісовій ділянці в кварталі 25 виділ 20 ССВК "Радивилівський лісгосп" (с.Срібне, Крупецька об'єднана територіальна громада ) на площі 16,5га проводиться вибіркова санітарна рубка згідно з лісорубним квитком №4 від 01.02.2017 в період масового розмноження тварин (а.а.с.6-9, 12).
Разом з тим, за фактом порушення відповідачем вимог твариноохоронного законодавства, 12.04.2017 посадовою особою Держекоінспекції у Рівненській області складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст.87 КУпАП (а.с.13).
За результатами розгляду протоколу про адміністративне правопорушення від 12.04.2017, старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Рівненської області, відповідно до вимог ст.20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 №1264-XII (далі - Закон №1264-XII), винесено постанову від 12.04.2017 №10 про накладення адміністративного стягнення на представника відповідача ОСОБА_1 в сумі 850,00грн. (а.с.16).
Вказаний штраф було сплачено ОСОБА_1 14.04.2017, про що свідчить квитанція №0.0.745005861.1 (а.с.15).
Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Пунктами 1 та 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №454/2011, визначено, що Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, що утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, та який здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).
Територіальним органом Держекоінспекції України на території Рівненської області є Держекоінспекція у Рівненській області (п.1 Положення про Держекоінспекцію у Рівненській області, затвердженого наказом Держекоінспекції України від 12.12.2011 №136).
Підпунктом "ґ" пункту 4.2 даного Положення визначено, що Держекоінспекція у Рівненській області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів щодо:
- законності вирубки, ушкодження дерев і чагарників, знищення або ушкодження лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розплідниках і на плантаціях, а також молодняку природного походження й самосівів на площах, призначених під лісовідновлення;
- раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів;
- добування, здійснення побічного та супутнього спеціального лісокористування;
- виконання комплексу необхідних заходів захисту для забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних рубок, шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та іншого шкідливого впливу, застосування пестицидів і агрохімікатів у лісовому господарстві й лісах;
- використання полезахисних лісосмуг, водоохоронних і захисних лісових насаджень;
- заготовки деревини відповідно до затвердженого лісосічного фонду, в тому числі розрахункової лісосіки;
- недопущення експлуатації нових і реконструйованих підприємств, цехів, агрегатів, транспортних шляхів, магістральних трубопроводів, комунальних та інших об'єктів, не забезпечених обладнанням, що запобігає шкідливому впливу на стан і відтворення лісів;
- збереження корисної для лісу фауни.
Відповідно до ч.5 ст.4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Згідно з ч.7 ст.7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Статтею 19 Лісового кодексу України визначено, що постійні лісокористувачі зобов'язані: 1) забезпечувати охорону, захист, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень, посилення їх корисних властивостей, підвищення родючості ґрунтів, вживати інших заходів відповідно до законодавства на основі принципів сталого розвитку; 2) дотримуватися правил і норм використання лісових ресурсів; 3) вести лісове господарство на основі матеріалів лісовпорядкування, здійснювати використання лісових ресурсів способами, які забезпечують збереження оздоровчих і захисних властивостей лісів, а також створюють сприятливі умови для їх охорони, захисту та відтворення; 4) вести первинний облік лісів; 5) дотримуватися встановленого законодавством режиму використання земель; 6) забезпечувати охорону типових та унікальних природних комплексів і об'єктів, рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, рослинних угруповань, сприяти формуванню екологічної мережі відповідно до природоохоронного законодавства.
Відповідно до ч.5 ст.39 Закону №2894-III, у період масового розмноження диких тварин, з 1 квітня до 15 червня, забороняється проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт, феєрверків, санітарних рубок лісу, використання моторних маломірних суден, проведення ралі та інших змагань на транспортних засобах).
Жодних доказів відсутності порушень, викладених у акті перевірки, чи їх усунення відповідачем суду не надано.
Таким чином, позивач звернувся до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у межах повноважень та у спосіб, встановлених чинним законодавством України.
За наведених обставин, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до вимог статті 94 КАС України, судові витрати з відповідача не присуджуються.
Керуючись статтями 160-163, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Застосувати до Спеціалізованого сільськолісогосподарського виробничого кооперативу "Радивилівський лісгосп" (код ЄДРПОУ 05439137) захід реагування: тимчасово заборонити (зупинити) виконання робіт, що пов'язані з проведенням вибіркової санітарної рубки, згідно з лісорубним квитком від 01.02.2017 №4, на площі 16,5га в кварталі 25 виділ 20 на території Крупецької об'єднаної територіальної громади, до 15.06.2017.
Відповідач зобов'язаний виконати постанову суду негайно.
Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Щербаков В.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 23.05.2017 |
Номер документу | 66600227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Щербаков В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні