справа № 208/7660/16-к
№ провадження 1-кс/208/739/17
УХВАЛА
Іменем України
10 травня 2017 р. м. Кам`янське
Заводський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі: головуючого слідчого судді ОСОБА_1 , при секретареві ОСОБА_2 , за участю слідчого СВ Кам`янського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому у судовому засіданні клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки,
в с т а н о в и в:
Слідчий звернувся до суду із вищезазначеним клопотанням, просив надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Дніпрокомплект» (код 25018797, юридична адреса: м. Тростянець Сумської області, вул. Горького, буд. 37, офіс 210/3) та ТОВ «Укрнафта-Пром» (код 39765555, юридична адреса: м. Кам`янське, вул. Республіканська, буд. 41, офіс 28/4), які фактично здійснюють свою діяльність на території об`єкту нерухомого майна (бази) складів та земельної ділянки, розташованого за адресою: м. Кам`янське, провулок 3-й Травневий, 4, з питань дотримання вимог законодавства з промислової безпеки, охорони праці та законодавства про працю, при здійсненні господарської діяльності.
В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання, посилався на обставини, викладені у ньому.
Слідчий суддя, вислухавши слідчого, вивчивши надані суду матеріали клопотання, вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів клопотання, на території бази, розташованої за адресою: провулок 3-й Травневий, 4 у м. Кам`янське, та яку орендує ПП «Дніпрокомплект» та ТОВ «Укрнафта-Пром», знаходиться підприємство нафтопереробки і нафтохімії, являє собою комплекс, що складається з технологічних установок, призначених для виконання конкретних технологічних операцій, з перероблення вуглеводневої сировини різних видів і вироблення великої кількісті товарних нафтопродуктів. В якості сировини, продуктів і напівфабрикатів установок нафтопереробки виступають суміші вуглеводнів, які володіють високими вибухопожежонебезпечними властивостями.
21.05.2016р СВ Кам`янського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області відомості про вчинене кримінальне правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016040160000160, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.
Під час проведення досудового розслідування, 18.01.2017р. у період часу з 12.50 год. до 16.05 год. на підставі ухвали слідчого судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська був проведений обшук об`єкту нерухомого майна складів та земельної ділянки (загальною площею 10445 кв.м), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , який належить ОСОБА_4 (1/6 та 1/3 часток) та ОСОБА_5 (1/6 часток) на праві спільної часткової приватної власності, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення пов`язаного з незаконною діяльністю з переробки нафтопродуктів, під час якої порушуються правила безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі людей чи настанню інших тяжких наслідків, відшукання та вилучення знаряддя та предметів скоєння кримінального правопорушення, а саме: обладнання та устаткування, в тому числі технологічне, механізми, транспортні засоби, цистерни, ємності, резервуари за допомогою яких здійснюється зберігання, виготовлення та перевезення сировини та нафтопродуктів; сировину та нафтопродукти; засоби вимірювання, обліку та обчислення, за допомогою яких здійснюються незаконна діяльність; записів системи відеоспостереження в електронному вигляді, які знаходяться на цифрових носіях інформації; документів на підставі яких здійснюється діяльність; іншої документації з приводу ведення зазначеної діяльності, в тому числі в тому числі рукописні записи виконані на листах паперу, в зошитах, записних книжках, блокнотах, журналах, книгах та записи в електронному вигляді, які знаходяться на цифрових носіях інформації, а також встановити осіб, причетних до вказаної незаконної діяльності.
В ході вказаного обшуку було виявлено старе обладнання та устаткування, в тому числі 28 металевих резервуарів, а саме: 16 металевих резервуарів (від 15 до 50 куб.м.); металевий резервуар об`ємом 50 куб.м.; 3 металеві резервуари довжиною 3м та діаметром 0,8 м; 1 металевий резервуар довжиною 3 м та діаметром 1,5 м та 7 металевих резервуарів (цистерн) різного об`єму, розміру та форми, які знаходяться в середині приміщення, а також напівпричеп-цестерну для транспортування нафтопродуктів, реєстраційний номер НОМЕР_1 , 1996 року випуску, який відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 від 30.08.2013 належить гр. ОСОБА_4 .
Крім того під час обшуку було виявлені інші речі та обладнання, а саме: гумові шланги діаметром 0,3 м та металеві трубки діаметром 0,1-0,4 м для з`єднання металевих резервуарів та цистерн; оздоблення деяких металевих резервуарів мінеральною ватою; скляні ємності (пробірки та колби); металеві та пластикові діжки порожні та частково наповнені в`язкою речовиною (рідниною) чорного кольору, схожою на мазут; електрообладнання насоси, електродвигуни та ін., що свідчить про здійснення за вказаною адресою незаконної діяльності з переробки нафтопродуктів.
Відповідно до вимог статті 21 Закону України «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто саме на роботодавця законодавством покладено обов`язок щодо визначення робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки згідно із додатками 2,3 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів,устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011, які виконуються та/або експлуатуються в процесі здійснення ним господарської діяльності.
Згідно пояснень наданих засновником ПП «Дніпрокомплект» та ТОВ «Укрнафта-Пром» та співвласником об`єкту нерухомого майна складів та земельної ділянки, розташованого за адресою: м. Кам`янське, провулок 3-й Травневий, 4, ОСОБА_4 , ніякого виробництва на вказаному об`єкті не має, теперішній час ТОВ «Укрнафтапром» здійснюється будівництво об`єкту для розміщення дослідної установки по підготовці та розподілу вуглеводної сировини, відповідно до отриманого та затвердженого технологічного регламенту.
Враховуючи вищевикладене на теперішній час виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог законодавства з промислової безпеки, охорони праці та законодавства про працю ПП «Дніпрокомплект» (код 25018797, юридична адреса: м. Тростянець Сумської області, вул. Горького, буд. 37, офіс 210/3) та ТОВ «Укрнафта-Пром» (код 39765555, юридична адреса: м. Кам`янське, вул. Республіканська, буд. 41, офіс 28/4), які фактично здійснюють свою діяльність на території об`єкту нерухомого майна (бази) складів та земельної ділянки, розташованого за адресою: м. Кам`янське, провулок 3-й Травневий, 4.
З огляду на викладене, враховуючи, що відповідно до вимогКПК Україниобовязок доказування обставин вчинення кримінального правопорушення покладається на слідчого та прокурора, який як сторона обвинувачення згідно зіст.93 КПК Українизбирає докази, у тому числі шляхом витребування та отримання від органів державної влади документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, слідчий просить задовольнити клопотання.
Згідно ч.1ст.259 Кодексу законів про працю Українидержавний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Процедура проведення Державною інспекцією України з питань праці та її територіальними органами перевірок додержання законодавства з питань праці у межах повноважень визначена в Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженомуНаказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 № 390.
Відповідно до п. 2 даного Порядку право проведення перевірок мають посадові особи Держпраці України та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов`язків мають повноваження державного інспектора з питань праці.
Пунктом 3 Порядку № 390 передбачено, що інспектор може проводити планові та позапланові перевірки. Позапланова перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за наявності підстав, визначенихЗаконом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Положеннями ч.1 ст.6Закону України №877 "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"визначено вичерпний перелік підстав для здійснення позапланових заходів, а саме: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпорядженьабоіншихрозпорядчихдокументівщодо усунення порушеньвимог законодавства,виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарюванняїїзаконних прав.
Згідно ч.2ст.6Закону №877проведення позаплановихзаходівзіншихпідстав,крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачаєтьсязакономабо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України.
В своєму клопотанні слідчий посилається на 1 п. 3 Прикінцевих положень Закону№ 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким зазначено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКримінального процесуального кодексу України
Слідчий суддя зауважує, щоЗакон № 71-VІІІнаправлений на врегулювання відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів та передбачає внесення змін до податкового законодавства. Отже, за своєю метою та змістом цейЗаконпокликаний врегулювати саме податкові, а не будь-які інші правовідносини, зокрема ті, які виникають з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення.
Слідчий звертаючись до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки, належним чином не обґрунтував необхідність призначення позапланової перевірки саме на підставі ухвали слідчого судді та не зазначив правові норми, які відносять до компетенції слідчого судді вирішення зазначеного питання.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.84,85,92,110,КПК України,
у х в а л и в:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Кам`янського ВП Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про проведення позапланової перевірки відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66608562 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Заводський районний суд м.Дніпродзержинська
Ізотов В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні